شرکت NetEase استودیو Quantic Dream
محمد صادق شجاعی

شرکت NetEase مالکیت استودیو Quantic Dream را در اختیار می‌گیرد

محمد صادق شجاعی 13 فروردین 1401 بدون دیدگاه
146 بازدید

بر اساس جدید‌ترین اخبار بازی، شرکت NetEase قصد دارد استودیو Quantic Dream را به طور کامل به مالکیت خود در آورد. منابع مختلف اعلام کرده‌اند که احتمالا در فصل تابستان سال جاری این خبر به صورت رسمی منتشر خواهد شد.

در ماه‌های اخیر شرکت‌های سونی و مایکروسافت صدر اخبار صنعت بازی‌های ویدیویی را در اختیار گرفته‌اند. این دو شرکت با پرداخت مبالغ هنگفت، شرکت‌ها و استودیوهای مختلف و متعددی را به زیر مجموعه‌های اضافه کرده‌اند. اما صنعت ویدیو گیم تنها به شرکت‌های مذکور ختم نمی‌شود. شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که به نوبه خود بازی‌های ویدیویی را به پیش می‌برند. یکی از این فعالین صنعت ویدیو گیم، شرکت نت‌ایز است. این شرکت چینی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری بوده که در حوزه بازی‌های ویدیویی نیز عملکرد درخشانی داشته است.

شرکت NetEase مدتی پیش مالکیت استودیو Grasshopper Manufacture را در اختیار گرفت. همچنین این شرکت با همکاری توشیهیرو ناگوشی، خالق سری Yakuza، استودیو جدیدی به نام Nagoshi Studio را تاسیس کرده است. شرکت نت‌ایز در سال 2019 سهام اقلیت استودیو کوانتیک دریم را با رقمی اعلام نشده خریداری کرد. این استودیو به واسطه ساخت بازی‌های Heavy Rain و Detroit: Become Human در بین عموم شناخته می‌شود.

حال تام هندرسون، از اینسایدر‌های شناخته شده، گزارشی در رسانه Exputer منتشر کرده که در قالب آن از احتمال مالکیت 100 درصدی شرکت NetEase بر استودیو Quantic Dream خبر داده است. استودیو کوانتیک دریم قراردادی با شرکت سونی امضا کرده بود که طبق آن استودیو مذکور باید سه بازی برای پلتفرم پلی استیشن منتشر کند. با انتشار بازی Detroit: Become Human در سال 2018، این قرارداد به پایان رسید. از این زمان استودیو Quantic Dream به دنبال خریداران بالقوه بود. با استناد به گزارش تام هندرسون، هنوز مشخص نیست که آیا اضافه شدن استودیو کوانتیک دریم به زیر‌مجموعه‌های شرکت NetEase به طور کامل نهایی شده است یا خیر. او احتمال می‌د‌هد که خبر در اختیار گرفتن مالکیت استودیو Quantic Dream توسط شرکت نت‌ایز، در فصل تابستان اعلام شود.

شرکت NetEase استودیو Quantic Dream

استودیو Quantic Dream به دلیل آثار داستان‌محور شناخته می‌شود

استودیو Quantic Dream در سال‌های گذشته درگیر جنجال‌های متعددی بوده است. در این مدت گزارش‌های مختلفی در مورد مشکلاتی از جمله محیط کاری ناسالم، آزار‌های جنسی و فشار کاری در رسانه‌های مختلف منتشر شده است. چنین جنجال‌هایی که در برخی موارد عواقب قانونی را به دنبال داشته‌اند، روند استخدام استودیو کوانتیک دریم را با مشکل روبه‌رو کرده است. مدتی پیش اعلام شد که این استودیو برای ساخت Star Wars Eclipse به مشکل خورده است.

تام هندرسون بیان کرده که هدف شرکت NetEase از در اختیار گرفتن مالکیت استودیو Quantic Dream، تامین و فراهم کردن منابع لازم برای ساخت بازی Star Wars Eclipse است. بدون شک همکاری‌های گذشته استودیو کوانتیک دریم با شرکت نت‌ایز تاثیر مثبتی در تحقق این امر دارد.

نظر شما در این مورد که شرکت NetEase مالکیت استودیو Quantic Dream را در اختیار می‌گیرد، چیست؟ آیا این امر به سود استودیو کوانتیک دریم خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.