بازی Ghostwire Tokyo
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Ghostwire: Tokyo منتشر شد

یحیی رحیمی 1 فروردین 1401 بدون دیدگاه
455 بازدید

اگر می‌خواهید تعطیلات نوروزی را در ژاپن سپری کنید؛ بهتر است همراه بازی Ghostwire: Tokyo شوید و سری به شهر توکیو بزنید که درگیر نیروهای فرازمینی شده است. شهر توکیو با نیروهای مرموزی درگیر شده است و گره‌گشایی از راز ماجرا به شما بستگی دارد. منتقدان و افراد خبره در صنعت بازی با بررسی این اثر جدید، نظرات خود را به اشتراک گذاشته‌اند. همراه پارسی گیم باشید تا نگاهی به امتیازهای کلی و همچنین نقد بازی Ghostwire: Tokyo از دید سایت‌های خارجی بیندازیم.

اکثر نظرات ثبت‌شده در مورد تازه‌ترین بازی استودیو Tango Gameworks مثبت بوده‌اند و همگی از فضای خاص و روند سندباکس بازی تعریف کرده‌اند که توسط مبارزات مهیج تکمیل شده است. منتقدان همچنین به مشکلاتی اشاره کرده‌اند که نمی‌توان از آنها چشم بست. اکثر این مشکلات به بخش داستانی بازی مربوط است و شخصیت‌پردازی از لحاظ منتقدان چندان دلچسب نیست و این افراد، فرصت زیادی برای رشد و تغییر و پیداکردن خود پیدا نمی‌کنند و همین باعث شده تا لحظات دراماتیک بازی به دلیل تأثیر احساسی کم، ضربه ببیند.

نقد بازی Ghostwire: Tokyo

بازی گوست وایر توکیو با پرداختن به شهر توکیو با چراغ‌های نئون و موجودات فرازمینی، زیبایی منحصر به فردی دارد. بازی اگرچه یک اثر جهان‌آزاد نیست؛ طراحی آن‌طوری است که حس جستجو و گردش در دنیای وسیع به شما منتقل خواهد شد. این باعث شده است تا مراحل فرعی علاوه بر مراحل اصلی در نظر گرفته شده تا راز ماجرا کاملاً افشاء شود. به طور کل با یک بازی بی‌نظیر از لحاظ مبارزات و فضاسازی روبه‌رو هستیم که در کنار یک داستان معمولی قرار گرفته است و منتقدان باور دارند که داستان می‌توانست عمق بیشتری پیدا کند. در ادامه بخشی از نقد بازی Ghostwire: Tokyo توسط سایت‌های خارجی را بخوانیم.

GameSpot – امتیاز 8/10

بازی گوست وایر توکیو، نوآوری به‌عنوان یک بازی جهان‌آزاد ندارد و به قولی از ابتدا چرخ را اختراع نمی‌کند؛ اما فضای خاص آن و توجه ویژه به جزئیات و مبارزات باعث شده تا یکی از بهترین‌ها در میان عناوین مشابه باشد. داستان گاهی لنگ می‌زند و تمام مراحل فرعی سرگرم‌کننده نیستند؛ اما می‌توان این جنبه‌ها را در نظر نگرفت و از بازی لذت برد. شینجی میکامی، کارگردان فوق‌العاده‌ای است؛ اما عقب نشستن و بها دادن به نظرات نو کاملاً تأثیرگذار بوده است.

نقد بازی Ghostwire: Tokyo

VG247 – امتیاز 4/5

بازی Ghostwire: Tokyo بدون شک قدیمی بزرگ به‌عنوان مدیر جدید استودیو تانگو گیم‌ورکس است و به‌خوبی نتیجه داده است. در حالی که شخصیت اصلی و طراحی جهان‌آزاد بازی گاهی لنگ می‌زند؛ مبارزات جذاب و مراحل فرعی عجیب باعث ایجاد هارمونی شده است و المان‌هایی به بازی بخشیده است که تنها در ظاهر خوب به نظر نمی‌رسند و بلکه روح بزرگی دارند.

Game Informer – امتیاز 8/10

نقد بازی گوست وایر توکیوکاملاً می‌دانم که افرادی همانند من تحت‌تأثیر بازی قرار نمی‌گیرند؛ اما می‌توانم انتقادات نسبت به بازی را درک کنم. اگر Ghostwire: Tokyo با شما ارتباط برقرار کند؛ بدون شک از آن خوشتان خواهد آمد. این بازی عجیب و خاص است و عالی است که می‌بینیم چنین بازی‌هایی با این بودجه ساخته می‌شوند و از هزینه موجود برای ساخت یک اثر هنری عالی استفاده می‌کنند. برای همین است که من عاشق بازی گوست وایر هستم.

IGN – امتیاز 7/10

اگر روند لحظه‌به‌لحظه بازی و مبارزات در یک بعد و طراحی مراحل این اندازه کسل‌کننده نبود؛ این بازی می‌توانست مرا کاملاً مجذوب خود کند. همان‌طور که واضح است؛ المان مخفی‌کاری و اکشن بازی چندان کمکی به فضاسازی فوق‌العاده آن نمی‌کند و البته باعث تخریب آن زیبایی نیز نمی‌شوند.

نقد بازی Ghostwire: Tokyo

نمرات بازی Ghostwire: Tokyo

با مطالعهٔ بخشی کوتاه از نقد بازی Ghostwire: Tokyo حال وقت آن است نگاهی به میانگین امتیازهای بازی بیندازیم. بنابر بررسی‌های ثبت شده، میانگین نمرات گوست وایر توکیو در متاکریتیک 75 ثبت شده است که احتمال تغییر آن با افزودن بررسی‌های بیشتر وجود دارد. این امتیاز در اوپن‌کریتیک نیز یکسان است و به طور کل با یک بازی خوب روبه‌رو هستیم که می‌توانست نمرهٔ کامل را در صورت ارائه داستانی بهتر و اکشنی مهیج‌تر دریافت کند.

Screen Rant – 90
Dexerto – 85
GamingBolt – 80
DualShockers – 80
Attack of the Fanboy – 80
God is a Geek – 80
TheGamer – 80
Worth Playing – 75
Game Rant – 70
GamesRadar+ – 70
NME – 60
Push Square – 60
VGC – 60

نمرات Ghostwire: Tokyo

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Ghostwire: Tokyo ارزش خرید را دارد؟

بازی Ghostwire: Tokyo بدون شک قدیمی بزرگ به‌عنوان مدیر جدید استودیو تانگو گیم‌ورکس است و به‌خوبی نتیجه داده است. در حالی که شخصیت اصلی و طراحی جهان‌آزاد بازی گاهی لنگ می‌زند؛ مبارزات جذاب و مراحل فرعی عجیب باعث ایجاد هارمونی شده است و المان‌هایی به بازی بخشیده است که تنها در ظاهر خوب به نظر نمی‌رسند و بلکه روح بزرگی دارند. مبارزات و فضای بازی ارزش تجربه را دارند.

۱
میانگین امتیاز متاکریتیک بازی گوست وایر توکیو چقدر است؟

بنابر بررسی‌های ثبت شده، میانگین نمرات گوست وایر توکیو در متاکریتیک 75 ثبت شده است که احتمال تغییر آن با افزودن بررسی‌های بیشتر وجود دارد. این امتیاز در اوپن‌کریتیک نیز یکسان است و به طور کل با یک بازی خوب روبه‌رو هستیم که می‌توانست نمرهٔ کامل را در صورت ارائه داستانی بهتر و اکشنی مهیج‌تر دریافت کند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.