بازی Psychonauts 2
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Psychonauts 2 منتشر شد: خوش برگشتی Raz

یحیی رحیمی 2 شهریور 1400 بدون دیدگاه
416 بازدید

باگذشت شانزده سال از انتشار اولین شماره از بازی Psychonauts، دنباله بازی با ظاهری زیباتر و مکانیسم‌های جذاب از راه رسیده تا با عنوان Psychonauts 2، طرفداران قدیمی را بار دیگر در فضای رنگارنگ و دوست‌داشتنی همیشگی قرار دهد. اگرچه زمان زیادی را برای دریافت نسخه‌ی دوم صبر کرده‌ایم؛ اما خوشبختانه توسعه‌دهنده از پس چالش‌های پیش رو برآمده و نقدهای منتشرشده، حاکی از کیفیت بالای بازی دارد. بیایید نگاهی به نقدها و نمرات بازی از سوی سایت‌های مطرح بیندازیم.

بامزه همچون Psychonauts 2

بازی Psychonauts 2 از ساخته‌های جدید استودیو Double Fine Productions است که توسط ایکس باکس منتشرشده و دنباله همان بازی کلاسیک سال 2006 است که عاشقان زیادی را در طی سال‌های گذشته گرد خود آورده است. بار دیگر شخصیت رازپوتین، ملقب به Raz را می‌بینیم که به دنبال پیوستن به سازمان جاسوسی به نام سایکونات است؛ اما این جاسوس‌ها به مشکل بزرگی خورده‌اند و رئیس آن‌ها از زمانی که از گروگان‌گیری نجات پیدا کرد، آن آدم سابق نشده و بدتر از همه یک موش کور هم داخل سازمان می‌گردد و همین اهداف شومی است که باید به کمک قهرمان بازی، از بین ببرید.

بازی سایکونات 2 توانسته همان مأموریت‌های عجیب‌وغریب و فضای سحرآمیز را حذف کند و استایلی سینمایی به آن ببخشد و تعادل مناسبی میان خطرات بزرگ، هیجان و لحظات خنده‌دار ایجاد کرد که سراسر ماجراجویی Raz را معنی بخشیده است. در این راه طولانی، دوستان مختلفی پیدا خواهید کرد و جلوی دشمنان زیادی قرار خواهید گرفت و خوشبختانه تمامی این مأموریت‌ها و چالش‌ها به‌درستی طراحی‌شده‌اند تا Psychonauts 2 بتواند یکی از بهترین بازی‌های سال اخیر شود.

بازی Psychonauts 2

بررسی کوتاه بازی سایکونات 2

در این بخش نگاهی به چکیده‌ای از بررسی‌های ثبت‌شده برای بازی خواهیم انداخت و از نقاط قوت و ضعف بازی Psychonauts 2 آگاه می‌شویم.

یوروگیمر – پیشنهاد می‌شود

بازی Psychonauts 2 بار دیگر یک جهان از استادان و فضای آموزشی آسیب‌دیده را به تصویر می‌کشد، فضایی برای تفکر از طریق افکار تاریک ابزورد و بی‌دلیل؛ دنیای بازی نتیجه‌ی خلاقیت‌ بی‌حد و شمار توسعه‌دهندگان است و بودن کنار شخصیت‌ها فوق‌العاده لذت‌بخش است. ممکن است اولین نسخه را از دست دادم، اما خوشحالم که چنین بازی‌هایی همچنان ساخته می‌شوند.

Game Informer – نمره 9 از 10

تقریباً از تمام لحظات بازی تمجید کردم. این بازی است که به هدفی دست می‌یابد که کمتر در آثار امروز می‌بینم، یک حس ادامه‌دار از بهت‌زدگی هنگام معرفی بخش‌های تازه‌ی دنیا. این بازی است که 16 سال طول کشیده تا به انتشار برسد؛ اما استودیو «دابل فاین» توانسته یک دنباله‌ی معرکه و باورنکردنی ارائه دهد. امیدواریم که نسخه‌ی سوم را هم دریافت کنیم و البته ساخت آن این اندازه طول نکشد!

گیم اسپات – نمره 9 از 10

روی کاغذ، بازی Psychonauts 2 یک اثر بلندپروازانه و سرگرم‌کننده است که رقبای پلتفرمر سه‌بعدی را به چالش می‌کشد؛ اما بهترین جنبه‌ی بازی سیستم مبارزه یا قابلیت سکوبازی نیست، بلکه امکان جدا کردن لایه‌ها برای دیدن عمق بازی و شخصیت‌ها و دغدغه و ترس و پشیمانی آن‌هاست که به‌عنوان اساس و پایه بازی عمل می‌کند. این بازی درعین‌حال احساسی و فوق‌العاده است و داستان هم اگرچه ناامیدکننده* اما در مورد بخشش و شانس دوباره است.

TheGamer – نمره 9 از 10

حتی در آن لحظه‌هایی که دنبال ضعف و مشکل می‌گشتم، بازهم از سایکونات 2 لذت بردم. واقعاً دیدن یک دنباله که همه‌چیز را به‌درستی انجام دهد، بسیار نادر است و این از آن لحظه‌هایی است که می‌توانم با اعتمادبه‌نفس بگویم که این بازی توانسته کیفیت نسخه‌ی اصلی را دوچندان کند. امیدواریم که شماره‌ی بعدی ما را یک دهه نگه ندارد.

بازی Psychonauts 2

مجموع نمرات Psychonauts 2

سایکونات 2 نمرات بسیار خوبی دریافت کرده و نشان داده که دنباله‌ی مناسبی برای اولین شماره به حساب می‌آید و خوشبختانه صبر 16 ساله، نتیجه‌ی خوبی به همراه داشته است.

Eurogamer ‘Recommended’
Easy Allies 9.5
Windows Central 4.5/5
Game Informer 9
Gamespot 9
The Sixth Axis 9
VGC 4/5
Gamesbeat 4/5
IGN 8
Press Start 8

سایکونات 2

منبع: Pushsquare

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.