بازی The Perfect Dark
یحیی رحیمی

Crystal Dynamics کنترل کامل ریبوت Perfect Dark را به دست گرفت

یحیی رحیمی 28 اسفند 1400 بدون دیدگاه
205 بازدید

اوایل هفته از وضعیت نامناسب استودیو سازنده Perfect Dark خبردار شدیم. استودیو The Initiative که متشکل از اعضای سابق استودیوهای سانتا مونیکا و ناتی‌داگ بود، وظیفه‌ی ساخت پرفکت دارک جدید را بر عهده داشت؛ اما بیش از نصف توسعه‌دهندگان ارشد این استودیو را ترک کرده‌اند و این بازی فعلاً به ریبوت تبدیل شده است. این باعث شد تا مایکروسافت از استودیو Crystal Dynamics، سازنده بازی تومب رایدر کمک بگیرد و گزارش‌های جدید از کنترل کامل فرایند توسعه بازی توسط این استودیو خبر می‌دهند.

به گزارش پارسی گیم و به نقل از اندی رابینسون، خبرنگار رسانه‌ی VGC، استودیو The Initiative سهم کمتری از توسعه‌ی بازی را قبول کرده است و کنترل پروژه به دستان توسعه‌دهندگان استودیو Crystal Dynamics سپرده شده است. منابع آگاهی به گوش این رسانه رسانده‌اند که کنترل کامل بازی به دست کریستال داینامیکس افتاده است و استودیو Initiative تنها به تولید بازی کمک می‌کند؛ این در حالی است که خبر رسمی، برعکس این موضوع را نشان می‌داد.

ریبوت Perfect Dark استودیو Crystal Dynamics

ریبوت Perfect Dark با هدایت Crystal Dynamics

گزارش اخیر VGC نشان داد که 34 نفر از اعضای استودیو The Initiative از سال گذشته میلادی تابه‌حال استودیو را ترک کرده‌اند. این اطلاعات با بررسی پروفایل لینکداین اعضای استودیو به دست آمده است و افراد مهمی از جمله Dan Neuburger و Drew Murray از تیم توسعه‌دهندگان جداشده‌اند. این موضوع باعث شده تا تعدادی اعضای استودیو به زیر 50 نفر برسد و در حال حاضر، تعداد اعضای جدا شده به 39 نفر رسیده است.

گزارش‌ها از وضعیت نامناسب استودیو توسعه‌دهنده Perfect Dark حکایت دارند. تعدادی از کارمندان سابق گفته‌اند که مدیریت هیچ توجهی به درخواست‌ آن‌ها نداشته است و نظرات آن‌ها در فرایند توسعه جدی گرفته نشده است. مدیریت اشتباه باعث آزرده خاطر شدن توسعه‌دهندگان شده است و در حالی که افراد باسابقه‌ای در حال ساخت پرفکت دارک بوده‌اند؛ اما باز هم نقشی در فرایند تصمیم‌گیری نداشته‌اند.

مدیر استودیو The Initiative با انتشار بیانیه‌ای، مشکلات جهانی ناشی از همه‌گیری کرونا را دلیل تأخیر و مشکلات فعلی دانسته است و معتقد است که اعضای فعلی می‌توانند از پس توسعه بربیایند و با افزودن اعضای جدید، اطلاعات مهمی از Perfect Dark در دسترس بازی‌کنان قرار خواهد گرفت. صحبت‌های مدیر استودیو با گزارش منتشرشده همخوانی ندارد و به دست گرفتن کنترل توسعه بازی توسط Crystal Dynamics نشان از وضعیت نامناسب بازی دارد.

با توجه به آنکه توسعه‌دهندگان کلیدی بازی پرفکت دارک دیگر در استودیو حاضر نیستند؛ ریبوت بازی به دستان استودیو جدید ادامه می‌یابد که انتشار ضعیف Marvel’s Avengers، نشانه‌ی خوبی برای آینده‌ی بازی Perfect Dark نیست.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.