ویندوز کنسول Steam Deck استیم دک
محمد صادق شجاعی

پشتیبانی از ویندوز به کنسول Steam Deck اضافه شد

محمد صادق شجاعی 22 اسفند 1400 بدون دیدگاه
481 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، به واسطه انتشار درایور‌های رسمی استیم دک، پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز به کنسول Steam Deck اضافه شده است.

کاربران کامپیوتر و علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی به واسطه مواردی همچون فروشگاه Steam و انتشار بازی‌هایی مثل سری Half Life، با شرکت Valve آشنا هستند. فعالیت‌های شرکت مذکور تنها به موارد ذکر شده محدود نمی‌شود و شرکت ولو در زمینه ساخت دستگاه‌هایی مثل هدست واقعیت مجازی و کنسول نیز فعال است. کنسول Steam Deck تازه‌ترین محصول شرکت Valve است که اخیرا در بازار‌های جهانی عرضه شد.

استیم دک که یک کنسول دستی محسوب می‌شود، چندان بدون اشکال و ایراد نیست. اما از لحاظ سخت‌افزاری بسیار قدرتمند بوده و پتانسیل تبدیل شدن به کنسولی موفق را دارد. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت کنسول Steam Deck که زمینه استقبال از آن را فراهم می‌کند، امکان تغییر سیستم عامل است. بر این اساس، دارندگان استیم دک می‌توانند سیستم عامل آن را از SteamOS (مبتنی بر لینوکس) به ویندوز تغییر داده و در کنار تجربه روان‌تر بازی‌ها، از امکانات و ویژگی‌های این سیستم عامل بهره ببرند. اصلی‌ترین مانع در برابر انجام این عمل، عدم ارائه درایور‌های رسمی از سوی شرکت ولو بود.

حال شرکت Valve اقدام به انتشار درایور‌های رسمی ویندوز کرده تا کاربران کنسول Steam Deck بتوانند بدون هیچ مشکلی از سیستم عامل Windows روی کنسول خود استفاده کنند. به این واسطه با مراجعه به صفحه مربوطه در وب‌سایت استیم، می‌توانید درایور‌های مربوط به کارت گرافیک، وای فای و بلوتوث را دریافت کنید. درایور‌های مربوط به صدا هنوز آماده نشده و در زمانی دیگر در دسترس قرار خواهند گرفت. به همین دلیل امکان استفاده از اسپیکر‌های کنسول استیم دک و جک 3.5 میلی‌متری وجود ندارد. برای دریافت صدا باید از پورت USB-C یا بلوتوث استفاده کنید.

ویندوز کنسول Steam Deck استیم دک

کنسول Steam Deck در حال حاضر از Dual Boot پشتیبانی نمی‌کند

لازم به ذکر است که کنسول Steam Deck تنها از ویندوز 10 پشتیبانی می‌کند. شرکت Valve در حال کار روی آپدیت BIOS است که fTPM را فعال خواهد کرد. پس از انتشار این آپدیت امکان نصب ویندوز 11 روی کنسول استیم فراهم خواهد شد. همچنین در حال حاضر نمی‌توانید از ویژگی Dual Boot استفاده کنید. این بدان معنا است که نصب ویندوز روی کنسول Steam Deck به معنای پاک شدن سیستم عامل SteamOS است. شرکت ولو به زودی و در قالب سیستم عامل SteamOS 3، این امکان را به شما خواهد داد که به صورت همزمان هر دو سیستم عامل را روی کنسول خود داشته باشید.

نظر شما در مورد اضافه شدن پشتیبانی از ویندوز به کنسول Steam Deck چیست؟ آیا این امر فروش کنسول مذکور را افزایش خواهد داد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.