nvidia
یحیی رحیمی

80 درصد بازار کارت گرافیک های PC در اختیار Nvidia قرار دارد

یحیی رحیمی 8 شهریور 1399 بدون دیدگاه
329 بازدید

موسسه تحقیقاتی Jon Peddie به تازگی آمار فروش کارت گرافیک های PC را منتشر کرده است و بر اساس آن، 80 درصد بازار در اختیار کمپانی Nvidia قرار دارد. انویدیا با شروع سال 2020 توانسته 5 درصد از فروش AMD را به خود اختصاص دهد و ورود به نسل جدید کارت های گرافیک ممکن است این رقم را بار دیگر تغییر دهد.

این آمار به معنی آن نیست که فروش کارت گرافیک های AMD افت کرده باشد بلکه فروش انویدیا با رشد زیادی مواجه شده است. برای نمونه AMD حدود 8.4 درصد افزایش فروش داشته است اما این رقم برای انویدیا به 17.8 درصد می رسد که فاصله زیادی را نشان می دهد. به طور کل بازار پی سی در طول سه ماه اول سال 2020، 0.68 درصد رشد کرده است که نسبت به سال گذشته افزایش خوبی را نشان می دهد.

معمولا سه ماهه دوم سال میلادی، فروش سخت افزار خوبی را شاهد نیستیم اما پاندمی کرونا باعث تغییر بازار شد و رشد زیادی را در بازار بازی های ویدیویی و سخت افزار نسبت به سال گذشته شاهد بودیم. میزان افزایش خرید به اندازه ای بود که انبار سخت افزار تعدادی از کشورها خالی شد و با توجه به متوقف شدن فرایند تولید سخت افزار در چین، قیمت ها اندکی افزایش پیدا کرد و برای همین است که حالا وقت خوبی برای خرید کارت گرافیک نیست.

در سوی دیگر صحبت های جدی در مورد معرفی نسل جدید کارت گرافیک Nvidia شنیده می شود. ورود RTX 3080 به بازار می تواند روی قیمت کارت های قدیمی تاثیر بگذارد و از سویی فروش این کمپانی چینی را هم به بالاترین حد ممکن در طول سال اخیر برساند. قرار است معرفی کامل Nvidia Ampere در روز یک سپتامبر 2020 انجام شود. AMD به شدت روی معماری RDNA 2 کار می کند و بزرگ ترین مشتری آن‌ها هم PS5 و Xbox Series X است. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.