کارهای بعد از اتمام بازی Horizon Forbidden West
ارحام ادبخواه

کارهایی که پس از اتمام بازی Horizon Forbidden West می‌توان انجام داد

ارحام ادبخواه 16 اسفند 1400 4 دیدگاه
4,355 بازدید

پس از اتمام بازی Horizon Forbidden West و به پایان رساندن داستان ماجراجویی ایلوی در غرب ممنوعه، هنوز هم کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با رفتن به سراغ آن‌ها، ساعت‌های بیش‌تری در دنیای زیبای فوربیدن وست بمانید و حسابی سرگرم شوید. ماجراجویی‌های ایلوی در این بازی تنها به خط اصلی داستان محدود نمی‌شود و مقیاس به شدت بزرگی دارد.

فعالیت فرعی بعد از اتمام بازی Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West که به عنوان یکی از بهترین انحصاری‌های پلی استیشن در چند سال اخیر شناخته می‌شود، به شدت بزرگ است. این بازی با توجه به هویت خود به عنوان یک اثر نقش‌آفرینی، شامل ماموریت‌ها و فعالیت‌های فرعی متعددی می‌شود که می‌توانید حتی پس از اتمام داستان اصلی، به سراغ‌شان بروید. از مکان‌های مخفی و مینی‌گیم‌های مختلف گرفته تا آیتم‌های جمع کردنی و یک سری اهداف اضافه بر سازمان؛ پس از اتمام بازی Horizon Forbidden West هنوز هم کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. از این موضوع هم گذشته، اثر مذکور دنیای به شدت زیبا و گیرایی دارد که می‌توانید بدون هیچ بهانه خاصی ساعت‌ها در سطح نقشه آن گشت و گذار کرده و از نمای منظره‌های مختلف آن لذت ببرید.

پیدا کردن تمام لباس‌ها در بازی Horizon Forbidden West

تمام اسلحه‌ها و لباس‌ها را پیدا کرده و تا سطح ممکن ارتقا دهید

بازی Horizon Forbidden West اسلحه‌ها و لباس‌های متعددی دارد که هر کدام از آن‌ها شامل ویژگی‌های خاص خود می‌شوند. این آیتم‌های ارزشمند، می‌توانند قابلیت‌ها و مهارت‌های ایلوی را در زمینه‌هایی مانند مخفی‌کاری، مبارزه تن به تن، دفاع و… بهبود بخشند. همین طور که در روند داستان پیش می‌روید و به نقطه‌های جدید دست پیدا می‌کنید، می‌توانید آیتم‌های قدرتمندتری را بخرید یا درست کنید. در حالی که ضرورتی برای خریدن یا آزاد کردن تمامی اسلحه‌ها و لباس‌های موجود در بازی وجود ندارد، بهتر است از هر نوعی حداقل یک آیتم را در اختیار داشته باشید.

اسلحه‌هایی مانند Ropecaster، Blastlslinge، Spike throwers و سایر Weaponهای درون بازی، هر یک به درد مبارزه با دسته خاصی از دشمنان و به همراه داشتن آن‌ها می‌تواند حسابی مفید باشد. استدلال مشابهی در مورد لباس‌ها یا Outfitها هم وجود دارد و هر یک از آن‌ها نسبت به عنصر یا حمله خاصی مقاومت نشان می‌دهند داشتن آن‌ها در کنار هم، در لحظات سخت به کمک شما خواهد آمد. از این مورد هم گذشته، طراحی لباس‌ها در بازی Horizon Forbidden West به شدت زیبا کار شده و آزاد کردن همه آن‌ها می‌تواند سرگرمی مناسبی باشد.

قهرمان Machin Strike شدن در بازی Horizon Forbidden West

به قهرمان Machine Strike تبدیل شوید

اگر با این کلمه آشنایی ندارید، باید بدانید که Machine Strike نام یک بازی فکری است که جزو مینی‌گیم‌های هورایزن فوربیدن وست شناخته می‌شود. برنده شدن در Machine Strike می‌تواند حسابی سخت و چالش برانگیز باشد و برای تسلط روی آن، باید حسابی تمرین کرده و خود را برای باخت‌های متعدد آماده کنید. نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که شکست در دست‌های ابتدایی این بازی طبیعی به شمار می‌رود و بهتر است امید خود را از دست ندهید. همچنین، بهتر است به مرور زمان مهره‌های جدید و قدرتمندتری از Strike Carverها بخرید و ترکیب مهره‌های خود را کامل کنید. انجام این کار و خرید مهره‌ها می‌تواند در روند کسب پیروزی‌ها حسابی مفید باشد.

پس از خرید مهره‌های مناسب، باید به فکر یک استراتژی مناسب باشید تا به واسطه آن، بتوانید حریفان خود را شکست دهید. تکمیل تمامی Machine Strikeهای موجود در بازی ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد؛ اما بهتر است ناامید نشوید و تا پایان کار ثابت‌قدم بمانید.

تجربه بسته الحاقی Frozen Wild

بسته الحاقی Frozen Wild را یک بار دیگر تجربه کنید

استودیو Guerrilla Games تنها چند ماه پس از عرضه بازی Horizon Zero Dawn، بسته الحاقی جدیدی با نام Frozen Wild را برای ساخته خود در دسترس قرار داد که از لحاظ کیفی، عملکرد برابری با بازی اصلی داشت. علاوه بر این، در Frozen Wild پازل‌ها و مبارزات حس بهتری منتقل می‌کردند و از این منظر، نسبت به بازی اصلی پیشرفت کرده بود. بسته الحاقی Frozen Wild که اتمام آن حدود هفت ساعت طول می‌کشید، داستان خود را در محیط‌های برفی و کوهستانی تعریف می‌کرد و شامل ربات‌های جدیدی هم می‌شد. مهم نیست که پیش از این DLC مذکور را تجربه کرده‌اید یا خیر؛ بهتر است پس از اتمام بازی Horizon Forbidden West سراغ آن بروید و از گیم‌پلی هفت ساعتی آن لذت ببرید.

رسیدن به سطح 50 در بازی Horizon Forbidden West

به Level یا سطح ۵۰ برسید

هنگامی که به اتمام بازی Horizon Forbidden West برسید و داستان اصلی را تکمیل کنید، به صورت خودکار Level بالایی خواهید داشت. اما در همین حین، رساندن Level یا سطح به عدد ۵۰ می‌تواند سرگرم خوبی باشد. شما می‌توانید با انجام ماموریت‌های فرعی، تکمیل Errandsها، اتمام Hunting Groundها و رفتن به سراغ مناطق کشف نشده XP زیادی به دست آورده و سطح خود را ارتقا دهید.

البته از آنجایی که پس از هر فعالیتی XP به شما تعلق می‌گیرد، کار سختی برای رسیدن به لول ۵۰ نخواهید داشت. هورایزن فوربیدن وست آنقدر فعالیت‌های متعددی دارد که حتی اگر همه آن‌ها را انجام ندهید، باز هم به سطح ۵۰ خواهید رسید. بنابراین به گشت و گذار در دنیای زیبای بپردازید و فعالیت‌های فرعی را هم فراموش نکنید.

تجربه Hunting Ground در بازی Horizon Forbidden West

در Hunting Groundها بهترین زمان ممکن را ثبت کنید

اول از همه باید اشاره کنیم که Hunting Ground، نام دسته‌ای از ماموریت‌های فرعی بازی Horizon Forbidden West است که برای تکمیل آن‌ها، باید کارهایی نظیر کشتن ربات‌ها با روش‌های مختلف را انجام دهید. در نگاه اول، تکمیل Hunting Groundها ساده به نظر می‌رسد؛ ولی هنگامی که وارد آن‌ها می‌شوید تازه به درجه سختی فوق‌العاده بالا پی خواهید برد. به هر حال، اگر در تکمیل این چالش‌ها به مشکل خوردید، می‌توانید درجه سختی بازی را پایین آورده و به طور مجدد تلاش کنید. Hunting Groundها پاداش مناسبی می‌دهند و تکمیل آن‌ها راه خوبی برای پیشرفت در روند بازی است. در این میان، باید اشاره کنیم با تکمیل Tenakth Hunting Groundها مدال‌های خاصی به دست می‌آورید که با استفاده از آن‌ها، قادر به خرید اسلحه‌های قدرتمندی خواهید بود.

استفاده از Override بر روی تمامی ربات‌ها در بازی Horizon Forbidden West

تمام ربات‌های موجود در بازی را Override کنید

اصطلاح Override برای تسخیر کردن ربات‌های هورایزن فوربیدن وست به کار می‌رود؛ به گونه‌ای که بتوانید از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید. برای اینکه بتوانید قابلیت Override تمامی ربات‌های بازی را به دست آورید، باید Cauldronها را تکمیل کرده و از Fabrication Terminal بهره ببرید. پس از اینکه کار مذکور را انجام دادید و قابلیت تسخیر تمامی ربات‌ها را به دست آوردید، وارد دنیای بازی شوید و به تسخیر یا Override ربات‌های باقی مانده (ربات‌هایی که تا به حال آن‌ها را تسخیر نکرده‌اید) بپردازید.

یکی از نکاتی که می‌تواند در این راه به شما کمک کند، فعال کردن Stealth Stalker Valor Surge و به همراه داشتن چند عدد Smoke Bomb است. اگر شرایط مذکور را فراهم کنید، می‌توانید به صورت مخفیانه نزدیک ربات‌ها شوید و آن‌ها را به راحتی Override کنید. اگر این کار را به جای Stun کردن ربات‌ها انجام دهید، کار راحت‌تری دارید و توجه کم‌تری به سوی خود جلب خواهید کرد.

جمع آوری تمام Collectibleها در بازی Horizon Forbidden West

همه Collectibleها را جمع کنید

پیدا کردن تمام Collectibleها یا همان آیتم‌های جمع کردنی پس از اتمام بازی Horizon Forbidden West زیاد چالش‌برانگیز نخواهد بود؛ چرا که پس از Override کردن ربات‌های عظیم الجثه‌ای با نام Tallneck مکان کالکتیبل‌ها موجود روی نقشه مشخص خواهد شد. آن دسته از Collectibleهایی هم که روی نقشه مشخص نمی‌شوند را می‌توانید با گشت و گذار در سطح دنیای بازی پیدا کنید. برای به دست آوردن سایر موارد باقی مانده هم باید به تکمیل ماموریت‌های فرعی یا همان Side Questها بپردازید. اما به دست آوردن تمامی Collectibleها صرفا یک سرگرمی ساده نیست و برخی از آن‌ها شامل اطلاعات مهمی مانند داستان‌های مختلف در مورد دنیا و شخصیت‌ها می‌شود. پس بهتر است آیتم‌های جمع کردنی را فراموش نکنید.

پیداکردن مناطق کشف نشده در بازی Horizon Forbidden West

به سراغ منطقه‌های کشف نشده بروید

هورایزن فوربیدن وست آنقدری بزرگ است که حتی پس از اتمام داستان اصلی، محتویات حجیمی را در دسترس بازیکن قرار می‌دهد. از جمله این محتویات که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید می‌توانیم به ماموریت‌های فرعی، Errandها، Salvage Contractها، Relic Ruinها، Black Boxها و کلی مورد دیگر اشاره کنیم. بنابراین، حواس خود را نسبت به فعالیت‌هایی که نیاز به تکمیل شدن دارند جمع کنید تا آن‌ها را از دست ندهید. برای اینکه از روند خود مطمئن شوید، می‌توانید به منو Progression مراجعه کنید و از آمار خود مطلع شوید.

پیدا کردن مکان‌ها و فعالیت‌های باقی مانده ممکن است کمی چالش‌برانگیز شود و شما را به زحمت بیندازد. اما با این حال، همه آن‌ها سرگرم کننده هستند و می‌تواند اطلاعات بیش‌تری در مورد داستان، شخصیت‌ها و دنیای بازی به شما منتقل کنند.

پلاتینوم کردن بازی Horizon Forbidden West

تروفی پلاتینیوم را به دست آورید

هنگامی که پس از اتمام بازی Horizon Forbidden West تمامی موارد مذکور را به انجام رساندید، بهتر است به سراغ تروفی پلاتینیوم یا حتی ۱۰۰ درصد کردن بازی بروید. برای این کار هیچ چیزی را فراموش نکنید و تک‌تک مواردی که بازی برای ارائه دارد را به سرانجام برسانید. همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم، بازی Horizon Forbidden West بهانه‌های زیادی برای سرگرم کردن مخاطب خود دارد و برای همین دلیل، آزاد کردن تروفی پلاتینیوم نیازمند صرف زمان زیادی است. با این حال، فعالیت‌های اصلی و فرعی آنقدری متنوع هستند که پرداختن به آن‌ها هرگز کسل‌کننده نمی‌شود. البته که به دست آوردن تروفی پلاتینیوم این بازی آنقدرها هم سخت نیست و هنگامی که موارد ذکر شده را انجام دهید، بخش قابل توجهی از تروفی‌ها را آزاد کرده‌اید. برای ادامه، به لیست تروفی‌های هورایزن فوربیدن وست مراجعه کرده و تلاش خود را برای آزاد کردن آن‌ها به کار بگیرید.

تجربه دوباره بازی Horizon Forbidden West

بازی را یک بار دیگر و از ابتدا شروع کنید

با وجود تمام فعالیت‌ها و سرگرمی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، مانعی برای شروع مجدد بازی از ابتدا وجود ندارد. با اینکه هورایزن فوربیدن وست برخلاف بسیاری از بازی‌های نقش‌آفرینی تنها یک پایان دارد و تصمیم‌ها تاثیر زیادی روی روند آن نمی‌گذارد، هنوز هم از ارزش تکرار بالایی برخوردار است. البته که در تجربه جدید خود می‌توانید روش‌های متفاوتی با دفعه پیش اتخاذ کنید تا حس تنوع آن بیش‌تر شود. برای مثال، می‌توانید درجه سختی را بالاتر ببرید تا تجربه چالش برانگیزتری داشته باشید. یا در مثالی دیگر، اگردر تجربه ابتدایی خود زدن به دل دشمن و اکشن خالص را در اولویت خود قرار می‌دادید، بهتر است این دفعه بیش‌تر از مخفی‌کاری استفاده کنید و حرکت در سایه‌ها را نسبت به سایر ترفنندها ترجیح دهید. در کنار این‌ موارد، استفاده ازاسلحه‌ها و لباس‌هایی که در تجربه قبلی خود به سراغ آن‌ها نرفتید هم می‌تواند جذاب باشد و تفاوت‌های محسوسی رقم بزند.

به طور کلی، بازی Horizon Forbidden West پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسخه گذشته تجربه کرده و می‌توانید به آن به عنوان یک اثر بزرگ‌تر، پرجزئیات‌تر و عمیق‌تر نگاه کنید. فوربیدن وست فرمول زیر داون را در پیش می‌گیرد و آن را در جریان‌های مختلف با ارتقا و به روز رسانی همراه می‌کند. فاصله‌ای که میان عرضه دو نسخه سری مورد بحث به وجود آمد، کاملا موثر عمل کرد و باعث شد با یک محصول بالغ و نسل نهمی مواجه شویم که یکی از مدعی‌های بهترین بازی سال است. با اینکه هنوز مدت زمان زیادی از شروع سال جدید میلادی نگذشته و در ادامه سال بازی‌های بزرگ و فوق‌العاده دیگری منتشر می‌شوند، می‌توانیم Horizon Forbidden West را یکی از بهترین‌های ۲۰۲۲ بدانیم. اثری که همین حال هم عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته و به احتمال زیاد این روند رو به جلو را ادامه خواهد داد.

در پایان نظر شما در مورد این مبحث چیست؟ چه کارهای دیگری وجود دارد که می‌توان پس از اتمام بازی Horizon Forbidden West به آن پرداخت؟ اگر موردی وجود دارد که به آن اشاره نکرده‌ایم، آن را در قسمت نظرات با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا پس از اتمام داستان اصلی، امکان گشت و گذار در نقشه وجود خواهد داشت؟

بله، می‌توانید پس از اتمام داستان اصلی به صورت آزادانه در دنیای بازی گشت و گذار کنید

۱
به دست آوردن تروفی پلاتینیوم بازی Horizon Forbidden West چقدر طول می‌کشد؟

برای آزاد کردن تمام تروفی‌ها به بیش از ۴۰ ساعت زمان نیاز خواهید داشت

۲
چگونه می‌توان تمام Collectibleهای بازی را به دست آورد؟

با Override کردن ربات‌هایی با نام Tallneck، گشت و گذار در نقشه و تکمیل ماموریت‌های فرعی تمامی آیتم‌های جمع کردنی بازی را به دست خواهید آورد

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    Mehrab

    مهمان

    دوستان سلام من تو مرحله ۸ و ۹ گیر کردم اخر مرحله جلوی دستگاه باید گزینه اورراید بیاد که انحام بدم ولی گزینش نمیاد ps5

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Saman fathi

    مهمان

    من اینو چند روز پیش مث نسخه یک پلات کردم و ی بارم فقط مرحله اصلی رو تو ۸ساعت بردم و باید بگم موقعی ک تو این بازی بودم و تجربه اش کردم اصلا و ابدا حس تکراری بودن مراحلو نداشتم و هربار ی داستان و گرافیگش دیگه خودتو میدونید و گیم پلی روان و الوی کمانو طوری تو دستش میگرفت و تیر ها رو رها میکرد ک انگار خودت تو بازی هستی…
    و احتمال زیاد نسخه سوم داشته باشه و بخوان خیلی وسعتش بدن
    ولی نظر منو بخوای دو دلم میگم این بازی همینجا تموم شه ولی ازون طرفم میگم بابا بزار بیاد ما حال کنیم…
    خلاصه کسایی ک دنبال پلات هستن ب این نکته توجه کنن خیلی مهمه همه رباتا داخل مراحل اصلی بازی رو الخصوص ربات اسپکتر و باس فایت آخر رو اسکن کنید مگر نه باید از اول تا آخر باز برید
    مرسی???❤

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    سلام. قسمت یک نسخه پی سی رو امروز تموم کردم. امیدوارم هرچه زودتر این نسخه هم برای کامپیوتر بیاد

    پاسخ دهید
    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به مسعود روشن

      نویسنده

      سلام
      با توجه به سیاست‌های سونی تو چند سال اخیر به احتمال زیاد فوربیدن وست برای پی سی هم منتشر میشه در آینده، منتها باید دو سه سال صبر کرد احتمالا