بازی Elden Ring
یحیی رحیمی

هیدتاکا میازاکی دلیل سختی بیش از حد بازی Elden Ring را توضیح داد

یحیی رحیمی 8 اسفند 1400 بدون دیدگاه
2,648 بازدید

انتشار بازی Elden Ring برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی سر و صدای زیادی به پا کرده است و تعداد بازی‌کنان هم‌زمان ساخته جدید هیدتاکا میازاکی از مرز 800 هزار نفر در استیم عبور کرده است. انتشار الدن رینگ باعث شد تا بار دیگر بحث در مورد سختی بازی‌ها مطرح شود و بسیاری از سختی بازی Elden Ring انتقاد کنند. میازاکی با دفاع از بازی گفته است که «مشقت و سختی کشیدن باعث معنی بخشیدن به بازی شده است».

بازی‌های استودیو FromSoftware از زمان دیمونز سولز تابه‌حال دارای درجه سختی بیش از حدی بوده‌اند و جنگیدن علیه دشمنان قدرتمند بازی، نیازمند بارها مردن و زنده شدن است. این ساز و کار باعث شده تا افرادی که حوصله یادگیری بازی را ندارند؛ سراغ بازی‌های باکیفیت این استودیو نروند. بازی Elden Ring‌ برعکس عناوین قبلی دارای جهان آزاد و وسیع است و در نتیجه می‌توان از غول‌آخرها و دشمنان خطرناک فرار کرد و پس از آنکه قدرت شخصیت افزایش پیدا کرد؛ دوباره سراغ آن‌ها رفت؛ اما این باعث نشده تا میزان سختی بازی کاهش یابد.

سختی بازی Elden Ring

دلیل سختی بازی Elden Ring

هیدتاکا میازاکی، خالق مجموعه بازی سولز، مصاحبه‌ای با نشریه نیویورکر داشته است و در مورد فلسفه بازی‌های خود صحبت کرده است. وی در مورد درجه سختی بازی Elden Ring گفت:

hidetaka miyazakiمن هیچ‌گاه گیمر توانایی نبوده‌ام و بارها می‌میرم (تا بازی را تمام می‌کنم). من در آثارم می‌خواهم به این سؤال جواب بدهم که اگر معنی مرگ فراتر از شکست است؛ آنگاه چطور باید به آن معنی ببخشم؟ چطور می‌توانم مرگ را لذت‌بخش کنم؟ در مورد بازی‌کنانی که حس می‌کنند باید از پس چالش‌های زیادی در بازی من بربیایند؛ حس شرمندگی دارم. می‌خواهم تمام بازی‌کنان لذت فایق آمدن بر مشقت بازی را بچشند.

فلسفه طراحی بازی‌های میازاکی از جمله الدن رینگ آن است که شکست خوردن و مرگ را معنی دوباره ببخشد. در واقع زندگی یک انسان بسیار دشوار است و از لحاظ روانی و فیزیکی باید با چالش‌های بسیار زیادی دست و پنجه نرم کرد. میازاکی دنیای بازی‌هایش را با همین فلسفه می‌سازد و بسیاری از اوقات پیش آمده که گیمرهایی با اضطراب و استرس زیادی پس از تمام کردن دارک سولز، قدرت روانی بیشتری پیدا کرده‌اند و این همان لذتی است که میازاکی از آن صحبت می‌کند.

هیدتاکا میازاکی در ادامه افزود:‌ «نمی‌گویم که تجارب زندگی من در نحوه ساخت بازی‌هایم تأثیرگذار بوده‌اند. شیوه صحیح آن است که بازی‌ها را به شیوه حل مسئله ببینیم. ما با مشکلات زیادی در زندگی روزمره روبه‌رو می‌شویم. یافتن پاسخ به این مشکلات رضایت‌بخش است؛ اما می‌دانید که زندگی همیشه آن احساسات را در سریع‌ترین زمان ممکن به ما القا نمی‌کند». سختی بازی Elden Ring دلیلی بر کیفیت بازی است و بنابر گفته خالق آن، مشقت به داستان و بازی معنی بخشیده است. نظر شما چیست؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.