کنسول استیم دک Steam Deck
یحیی رحیمی

عملکرد کنسول Steam Deck هنگام اجرای God of War تحسین شد

یحیی رحیمی 8 اسفند 1400 بدون دیدگاه
772 بازدید

کنسول Steam Deck از محصولات جدید شرکت Valve موردتوجه اصحاب رسانه و دنبال‌کنندگان سخت‌افزار روز قرار گرفته است. اگرچه کنسول دارای باگ‌هایی است و عمر باتری موردانتقاد قرار گرفته است؛ نمی‌توان تحسین و تعریف‌های چند روز اخیر از کنسول را نادیده گرفت. گروه Digital Foundry موفق به تست فنی کنسول استیم دک شده است و به این نتیجه رسیده است که محصول جدید ولو، یک دستگاه گیمینگ باکیفیت است. استیم دک به راحتی از پس اجرای بازی God of War برمی‌آید و بنابر نظر این گروه، استفاده از آن حس بهتری از نینتندو سوییچ دارد.

به گزارش پارسی گیم، بسیاری از مخاطبان بازی کامپیوتر سال‌هاست منتظر انتشار عناوین انحصاری پلی استیشن برای PC هستند. اکثر بازی‌های بزرگ از جمله Horizon Zero Dawn و God of War برای رایانه های گیمینگ منتشر شده است؛ اما عملکرد آن‌ها روی کنسول دستی Steam Deck چطور است؟ این سؤالی است که دیجیتال فاندری به آن پاسخ داده است و خوشبختانه این گروه از عملکرد مناسب کنسول در اجرای بازی‌های کامپیوتر تعریف کرده‌اند. گفتنی است قدرت سخت‌ افزار استیم دک از پلی استیشن 4 بیشتر است.

کنسول Steam Deck بازی God of War

اجرای God of War توسط کنسول Steam Deck

بازی‌های God of War و Horizon Zero Dawn به دلیل کیفیت گرافیکی تحسین‌شده شناخته می‌شوند و انیمیشن‌های روان باعث شده تا بازی‌کنان لب به تعریف از بازی بگشایند. بنابر بررسی انجام‌شده، استیم دک قادر به اجرای بازی‌ها با کیفیت مناسب و 30 فریم در ثانیه است. در صورتی که محدودیت فریم برداشته شود؛ این رقم به 45 و حتی فراتر از آن می‌رسد و این بدین معنی است که کنسول Steam Deck از کنسول‌های نسل هشتم قدرت بیشتری دارد. البته دستگاه جدید شرکت ولو، بازی‌ها را با وضوح پایین‌تر و مخصوص صفحه کوچک اجرا می‌کند و درنتیجه نیاز به قدرت سخت‌افزاری زیادی ندارد.

Death Stranding از ساخته‌های کوجیما، دیگر بازی است که توسط این گروه تست شده است. نتایج نشان می‌دهد که بازی با وضوح 720p و 30 فریم اجرا می‌شود که با کیفیت نهایی پلی استیشن 4 برابری می‌کند. البته رزولوشن بازی گاهی اوقات کاهش پیدا می‌کند و واضح است که مقایسه یک صفحه‌نمایش هفت اینچی با یک مانیتور یا تلویزیون بزرگ اشتباه است. از جمله محدودیت‌های کنسول Steam Deck، پردازنده آن است و شاهد آن هستیم که میزان فریم در بازی‌هایی مانند Days Gone کاهش پیدا می‌کند. به‌طور کل عملکرد کنسول فراتر از انتظار بوده است.

یکی از ویژگی‌های مهمی استیم دک، قابلیت تغییر تنظیمات بازی و کنسول است. بازی‌کنان می‌توان میزان توان را هم تعیین کنند تا عمر باتری افزایش یابد و در نتیجه این محصول را باید یک PC دستی بنامیم. مؤسس شرکت Valve در مصاحبه‌ای، تأثیرگذاری استیم دک را همانند گوشی آیفون دانسته است و معتقد است که این کنسول انقلابی در زمینه پی سی گیمینگ ایجاد می‌کند.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.