ادغام استیم با ایکس باکس گیم پس
محمد صادق شجاعی

شرکت Valve آماده همکاری با مایکروسافت برای ادغام استیم با ایکس باکس گیم پس است

محمد صادق شجاعی 7 اسفند 1400 بدون دیدگاه
306 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، شرکت Valve قصد ندارد رقیب سرویس Xbox Game Pass را به کنسول Steam Deck اضافه کند. با این حال گیب نیوئل، مدیرعامل این شرکت، اعلام کرده که آماده است برای ادغام استیم با ایکس‌باکس گیم‌پس با شرکت مایکروسافت همکاری کند.

شرکت ولو بدون شک یکی از ستون‌های اصلی صنعت ویدیو گیم است. این شرکت مجموعه‌های مشهوری از جمله Half-Life ،Counter-Strike ،Portal ،Team Fortress ،Left 4 Dead و Dota را در بازار منتشر کرده است. با این وجود، فروشگاه Steam دیگر دستاورد بزرگ شرکت Valve محسوب می‌شود. این فروشگاه اصلی‌ترین پلتفرم خرید بازی‌های کامپیوتر محسوب می‌شود. روزانه میلیون‌ها بازیکن اقدام به خرید آثار مختلف کرده و بازی‌ها را از طریق آن تجربه می‌کنند.

در مصاحبه‌ای که اخیرا از رسانه PC Gamer منتشر شده، مدیر‌عامل شرکت ولو یعنی گیب نیوئل به صحبت در مورد موضوعات مختلفی اعم از رقیب بالقوه سرویس Xboox Game Pass و تازه‌ترین سخت‌افزار این شرکت که با نام کنسول استیم دک شناخته می‌شود، پرداخته است. در جریان این مصاحبه، گیب نیوئل توضیحاتی در مورد کمک به شرکت Microsoft برای ادغام استیم با ایکس باکس گیم پس ارائه کرده است.

گیب نیوئل هر گونه برنامه‌ای برای ایجاد سرویس استیم گیم پس را رد کرده است. با این حال طبق گفته او، شرکت Valve مایل است که استیم با ایکس باکس گیم پس ادغام شود. به این واسطه شرکت ولو قصد دارد این امکان را در اختیار کاربران سرویس Xbox Game Pass قرار دهد که بازی‌های مورد‌‌نظر خود را مستقیما از استیم دانلود کنند. برای مثال سرویس EA Play دقیقا دارای چنین ویژگی است.

گیب نیوئل در این باره گفته است: «به نظر من ایجاد یک سرویس اشتراکی و معرفی معادل گیم پس، کاری نیست که لازم باشد هم‌اکنون آن را انجام دهیم. با این حال این سرویس برای مشتریان یک گزینه محبوب است. ما بسیار خوشحال خواهیم بود که با همکاری آن‌ها، سرویس‌شان را به استیم اضافه کنیم».

ادغام استیم با ایکس باکس گیم پس

ادغام استیم با ایکس باکس گیم پس برای کاربران استیم دک مفید است

تجربه نسخه کامپیوتر بازی‌های سرویس ایکس باکس گیم پس چندان بدون مشکل نیست. به همین دلیل دسترسی به آن‌ها از طریق فروشگاه Steam مزیت بزرگی خواهد بود. این امر به واسطه زیرساخت قوی‌تر شرکت ولو در این زمینه است. همچنین کاربران سیستم عامل لینوکس به بازی‌های سری Xbox Game Pass دسترسی خواهند داشت و دامنه خدمات گسترش پیدا می‌کند.

گیب نیوئل در این باره افزوده است: «ما با اعضای تیم آن‌ها در این مورد صبحت کرده‌ایم. اگر مشتری چنین خواسته‌ای داشته باشد، وظیفه ما است که راهی برای تحقق این خواسته پیدا کنیم. ما در حال حاضر در چنین موقعیتی قرار داریم».

با این وجود این که صحبت‌ها توسط مراجع رسمی و مقام رده بالا شرکت Valve به زبان آورده شده‌اند، اما به معنای قطعی بودن ادغام استیم با ایکس باکس گیم پس نیست. زیرا این موارد در حد صحبت‌های اولیه بوده و ممکن است هیچگاه محقق نشود. در نتیجه انتظار زیادی از آن نداشته باشید.

نظر شما در مورد ادغام استیم با ایکس باکس گیم پس چیست؟ آیا از اضافه شدن سرویس مذکور به این فروشگاه استقبال می‌کنید؟ در صورت تحقق این امر ترجیح می‌دهید بازی‌های Xbox Game Pass را از طریق فروشگاه Steam دریافت کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.