شرکت Nintendo
محمد صادق شجاعی

شرکت Nintendo به تخریب تاریخ ویدیو گیم متهم شد

محمد صادق شجاعی 1 اسفند 1400 بدون دیدگاه
254 بازدید

طبق تازه‌ترین اخبار بازی، موسسه خیریه حفظ بازی‌های ویدیویی به انتقاد از شرکت Nintendo پرداخته و از اقدامات آن با اصطلاح مخرب یاد کرده است.

اوایل هفته گذشته شرکت Nintendo اعلام کرد که قصد دارد فروشگاه دیجیتالی آثار کنسول‌های Wii U و 3DS را غیرفعال کند. به این واسطه از ماه مارس 2023 کاربران پلتفرم‌های مذکور قادر به خرید دیجیتالی بازی‌ها نخواهند بود. این اقدام شرکت نینتندو باعث می‌شود در حدود 1000 بازی انحصاری که فقط به صورت دیجیتالی روی کنسول‌های Wii U و 3DS منتشر شده‌اند، از دسترس خارج شوند و هیچ راهی برای خرید قانونی آن‌ها در آینده وجود نداشته باشد. این کنسول‌ها همچنان در بین بازیکنان محبوب هستند و افراد بسیاری از آثار مختلف آن‌ها لذت می‌برند.

پس از اعلام این خبر از سوی شرکت Nintendo، موسسه خیریه حفظ بازی‌های ویدیویی (VGHF) در قالب انتشار بیانیه‌ای در توییتر به آن واکنش نشان داده است. در این بیانیه، موسسه مذکور شرکت Nintendo را متهم به عدم انجام اقدامات کافی برای حفظ بازی‌هایی که از دسترس خارج خواهند شد، کرده است. در این بیانیه آمده است:

این امر که بازیکنان دیگر قادر به خرید دیجیتالی بازی‌های Wii U و 3DS نیستند، مایه تاسف است. اما ما واقعیت تجاری پشت این تصمیم را درک می‌کنیم. چیزی که نسبت به آن شکایت داریم، این است که نینتندو راهی به طرفدارانش معرفی نمی‌کند که از طریق آن بازیکنان به این بازی‌ها در آینده دسترسی داشته باشند.

در ادامه بیانیه موسسه VGHF نوشته شده است:

به عنوان عضوی از انجمن نرم‌افزار‌های سرگرمی (ESA)، شرکت Nintendo به صورت مستمر با صرف هزینه، از امکان ارائه بازی‌هایش از طریق منابع قانونی دیگر جلوگیری می‌کند. عدم ارائه دسترسی تجاری قابل درک است، اما جلوگیری از فعالیت نهاد‌های مختلف برای حفظ این بازی‌ها، اقدامی در جهت تخریب تاریخ بازی‌های ویدیویی است. ما اعضای ESA از جمله نینتندو را تشویق می‌کنیم که موضع خود در این مورد را تغییر داده و با موسسات موجود برای پیدا کردن راه حل همکاری کنند.

شرکت Nintendo

شرکت Nintendo، نینتندو سوییچ را جایگزین Wii U کرده است

فرانک سیفالدی، موسس و مدیر VGHF در توییتر به کاربران کنسول‌های شرکت Nintendo راه حلی پیشنهاد کرده است؛ او گفته که بازیکنان دستگاه‌های خود را هک کنند تا امکان استفاده از فایل‌های بک آپ را داشته باشند. فرانک سیفالدی پیش از این به دارندگان کنسول پلی استیشن 3 پیشنهاد مشابهی را داده بود. وی در این باره توضیح داده که صنعت ویدیو گیم هرگز از بازی‌های قدیمی پشتیبانی کامل نکرده است. همچنین به اعتقاد او حکومت‌ها دسترسی آزاد مراجع دیگر به بازی‌ها را غیر‌ممکن کرده‌اند. فرانک سیفالدی اعتقاد دارد که هیچ کس جز بازیکنان قادر به حفظ بازی‌های ویدیویی و تغییر شرایط نیست.

شرکت Nintendo اخیرا اعلام کرده که از سال آینده فروشگاه دیجیتال کنسول‌های Wii U و 3DS از دسترس خارج می‌شود، به همین دلیل امکان خرید بازی جدید وجود نخواهد داشت؛ با این حال همچنان به بازی‌هایی که قبلا خریداری کرده‌اید، دسترسی داشته و می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. پس از این تاریخ، برای دریافت بازی جدید مجبور به خرید نسخه فیزیکی آثار مختلف هستید؛ با این‌حال تعداد زیادی از آثار Wii U و 3DS به صورت دیجیتالی و از طریق eShop منتشر شده‌اند و به همین دلیل بسیاری از آثار این دو پلتفرم برای همیشه از دسترس خارج خواهند شد.

کنسول Wii U در سال 2012 عرضه شده و تنها تعداد 13.5 میلیون دستگاه از آن به فروش رسید. شرکت Nintendo در سال 2017 تولید این کنسول را متوقف کرد. در مقابل کنسول 3DS که در سال 2011 عرضه شد، فروشی بیش از 75 میلیون دستگاه داشته است. شرکت Nintendo در سال 2020 تصمیم گرفت که تولید این کنسول را متوقف کند.

نظر شما در مورد بیانیه VGHF مبنی بر تخریب تاریخ ویدیو گیم توسط شرکت نینتندو چیست؟ آیا این امر موافق هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.