مدیرعامل اینتل
یحیی رحیمی

مدیرعامل اینتل یک دهه تصمیمات اشتباه را دلیل افت شدید خواند

یحیی رحیمی 1 اسفند 1400 5 دیدگاه
225 بازدید

پت گلزینگر (Pat Gelsinger) مدیرعامل اینتل به‌تازگی گفتگویی بلند با بلومبرگ استودیو داشته است و در مورد برنامه‌های آینده و انتظارش از نتایج سال‌های آینده صحبت کرده است. او با دیدگاهی مثبت‌گرا به وضعیت آینده Intel پرداخته است و تصمیمات اشتباه دهه گذشته را دلیل افت این شرکت خوانده است.

به گزارش پارسی گیم، مصاحبه مدیرعامل اینتل در طی رویدادی با حضور سرمایه‌گذاران و سهام‌داران عمده برگزار شد تا این افراد در مورد آینده شرکت و برنامه‌های آن، اطلاعات بیشتری دریافت کنند. اینتل به دنبال عرضه اولین نسل از کارت گرافیک Arc Alchemist است که رقیبی برای پرچم‌دارهای انویدیا و AMD به حساب می‌آید. بنچمارک کارت گرافیک اینتل Arc Alchemist نشان داد که عملکرد این قطعه‌ی سخت‌افزاری از مدل RTX 3070 شرکت انویدیا ضعیف‌تر است.

گلزینگر پست‌های مختلفی در شرکت اینتل داشته است؛ اما یک دهه پیش از این شرکت جدا شد و سال گذشته به‌عنوان مدیرعامل به این کمپانی آمریکایی بازگشت. وی در این همین مدت کوتاه، تصمیمات بزرگی گرفته است که آینده این شرکت را به‌طور کامل تغییر داد. در حالی که اینتل در رقابت با AMD دچار ضعف شده بود؛ اما معرفی نسل دوازدهم پردازنده‌های Intel، میدان رقابت را تغییر داد. مدیرعامل اینتل به‌تازگی گفته است که آن‌ها از AMD جلو زده‌اند و این شرکت نمی‌تواند به آن‌ها برسد. گزارش‌های حاکی از انقلاب اینتل در صنعت پردازنده است.

اینتل به دنبال سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلار در کارخانه تولید تراشه‌های کامپیوتری در ایالت اوهایو آمریکا است. آن‌ها همچنین به دنبال خرید شرکت Tower Semiconductor با قیمت 5.4 میلیارد دلار هستند تا بازار نیمه‌هادی‌ها را کنترل کنند. اینتل همچنین نظر دولت آمریکا با تأسیس یک کارخانه در ایالت اوهایو را جذب کرده و آن‌ها قرار است بزرگ‌ترین کارخانه تولید تراشه در جهان را بسازند.

مدیر عامل اینتل Intel

مدیرعامل اینتل به آینده خوشبین است

بر کسی پوشیده نیست که برنامه‌ریزی اینتل در بلندمدت، درآمد زیادی را عاید آن‌ها می‌کند؛ اما ارزش سهام آن‌ها در سال گذشته حدود 22 درصد افت کرد که باعث نگرانی سهام‌داران عمده شد. مدیرعامل اینتل، دلیل افت ارزش سهام را کمبود منابع و همچنین عملکرد عالی رقبا اعلام کرده است که باعث کاهش سهم Intel از بازار سخت افزار شده است. گلزینگر در این مورد گفت:

ما کارهای زیادی را در سال اول انجام داده‌ایم. اما ایجاد تغییر و اصلاح و بازگشت به‌عنوان یک شرکت قدرتمند پس از یک دهه تصمیمات اشتباه و کارهای اجرایی ضعیف، ساده نیست و زمان زیادی لازم دارد؛ اما پس از یک سال در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم.

وی در ادامه به نگرانی‌های سهام‌داران و سرمایه‌گذاران پرداخته است و معتقد است که او مدیریت مناسبی داشته و امتیاز A- را به خود داده است. گلزینگر در ادامه افزود: «ما هنوز تحلیل‌گرانی اینجا داریم که تعدادی از آن‌ها مرا عصبانی می‌کنند. من آن‌ها پرامبیرهایی می‌خوانم که مداوم می‌گویند: این استراتژی صحیحی است؛ اما نمی‌دانم باید سرمایه‌گذاری کنم یا خیر؟ من البته از نظرات مختلف استقبال می‌کنم و این بخشی از فرهنگ اینتل است».

مصاحبه مدیرعامل اینتل به مدت 20 دقیقه ادامه دارد و او استراتژی این شرکت به‌منظور رقابت با AMD را بهتر شرح می‌دهد. او حتی از مدیرعامل شرکت AMD به دلیل عملکرد تحسین‌برانگیزش تعریف کرده است و درنهایت گفته است که اینتل به قدرت شماره یک بازار سخت‌افزار تبدیل می‌شود.

منبع: PCGAMER

راهنما و توضیحات
برچسب ها

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    بازی خور قدیمی

    مهمان

    با سپاس از جناب رحیمی بزگوار
    حق با شماست
    راستش مطالب منسوب به CEO اینتل درست به نظر نمیرسد اگر طی چند دهه گذشته این شرکت را دنبال کرده باشیم نه این شرکت نه هیچ شرکت دیگری با یک سرعت ثابت محصولاتش متحول نمیشود (درسته قانون مور میگه :تعداد ترانزیستورهای روی یک تراشه با مساحت ثابت هر ۲ سال، به‌طور تقریبی دو برابر می‌شود. اما تا یک مدتی در خصوص خود اینتل صدق میکرد ولی بعدا ها زیر پا گذاشته شد)
    درسته نام اینتل با علم و فناوری گره خورده ولی مثل هر شرکت دیگری تصمیمات و بیانات تبلیغاتی و حرکات صرفا سیاسی هم باید داشته باشد.
    اگر اینتل را با خودش مقایسه کنیم در سالی که Core i7 (1366پین ) برای اولین بار معرفی شد یک انقلاب بود ولی سال بعدش لزوما قرار نبود چنین انقلابی تکرار شود و تا جایی که بازار طلب کند i7 ادامه پیدا خواهد کرد.
    از همان مطلب این هم دریافت شدکه اینتل برای رونمایی نسلی دیگر در حال اماده شدن است. و البته با تعریف از Amd مشخص شد که فاصله بین آنها انقدر زیاد است که جایی برای جدی شدن آنها و دردسر شدنشان نیست.
    ما کاربران تصویری که از چنین شرکتهایی داریم تصویری هست که از محصولات معرفی شده شان داریم اما تحقیقات به سرانجام رسیده و پروژه ها تایید شده و محصولات تولید شده در ازمایشگاه این شرکت ها چندین مرحله جلو تر از بازار هستند! و منتظر هستند که از نظر تجاری چه زمانی را برای رونمایی آنها در نظر بگیرند.

    پاینده باشید

    پاسخ دهید
  • Avatar

    بازی خور قدیمی

    مهمان

    درود بر شما
    نقدی برشما وارد کردم اما سپاسگذار مطالب مفیدتان نیز هستم
    ولی در این خصوص مصادره به مطلوب صورت گرفته
    از موضوع صحبت های مدیر عامل اینتل به نفع AMD که میفرمایید طرفدارش نیستید بهربرداری کردید . من و شما هیچکداممان نه از اینتل نه از AMD سودی دریافت نمیکنیم.
    فقط میخواهیم انچه که هست منعکس گردد.
    اما عنوان انتخاب شده “مدیرعامل اینتل یک دهه تصمیمات اشتباه را دلیل افت شدید خواند”
    چیز دیگری را منعکس میکند
    افت شدید در چه چیزی؟!
    در متن اشاره شده سهام ( که برای مخاطبین شما فروش سهام شرکت ها فکر نمیکنم اهمیتی داشته باشد!)
    که مخاطب این مقاله اینطور استنباط میتواند بکند اینتل در دوران افول است و AMD حتی مورد ستایش مدیرعامل اینتل …

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به بازی خور قدیمی

      نویسنده

      خواهش میکنم ممنون از نظر دقیق و قابل توجه‌
      در مورد مطلب باید گفت که لحن منبع منتقل شده و تغییر آنچنانی نداشتیم. پیشنهاد می‌کنم مصاحبه رو هم گوش بدید که مدیرعامل اینتل از مدیرعامل AMD به دلیل تصمیماتش تعریف کرده و واژه‌های داخل منبع منتقل شده است. پارسی‌گیم بدون منبع هیچ مطلبی را کار نمی‌کند و در این مورد وسواس زیادی وجود دارد.

      در مورد ارزش بازار سهام، این مطلب توسط خود گلزینگر منتقل شده و این یک مساله بسیار مهمی برای هر شرکتی است که سرمایه‌دار به آینده بلندمدت اون شرکت اطمینان حاصل کنه و در بخشی از صحبت‌ها از رفتار سهام‌دارها انتقاد شده است. لطفا به بررسی گزارش‌های مالی چند سال اخیر بپردازید و دلیل افت شرکت اینتل رو متوجه خواهید شد. میزان رشد درآمد این شرکت در طی سالهای اخیر، سرعت کمتری پیدا کرد. مقایسه تنها با AMD صحیح نیست. اینتل در مقایسه با آرم، نوآوری کمتری از خود در طی سالهای اخیر نشان داده و این موضوعی است که مقالات بسیار زیادی در موردش نوشته شده و میتونید مطالعه کنید. چسبیدن به پردازنده‌های 14 نانومتری برای سالها از دیگر تصمیماتی است که قطعا مورد بحث است. رقبای دیگری مانند اپل هم در بازار پردازنده وجود دارند و صرفا نمی‌توان پردازنده کامپیوتر شخصی را ملاک قضاوت قرار دارد. در مطلبی به تصمیمات اشتباه اینتل در سالهای اخیر خواهیم پرداخت و هدف ما هیچ‌گاه طرفداری از برند و شرکت و اسمی نبوده است.

  • Avatar

    بازی خور قدیمی

    مهمان

    ارزش سهام یک چیزه (به سهام دارانش مربوطه که مطمئنا هیچکدام در ایران نیستند!)
    و تکنولوژی پروسسور ها چیز دیگر وارجح تر
    شما یک CPU کم مصرف پرسرعت میخواهید که البته با چیپست اصلی مادربرد ها ارتباط تنگاتنگ دارند وقتی این انجام گردد ولو سهام دارن فلان شرکت به خاک سیاه بنشینند برای مصرف کننده چه دخلی داره
    نه فقط در مقاله شما ، کلا در این سایت AMD رو خیلی بزرگ میکنید تا با اینتل قابلیت مقایسه شدن پیدا کنه. بهر روی قلم دست شماست و علاقه شما هم گویا به AMD
    اما AMD هر وقت 20 سال از CPU ساختنش گذشت و در آن بیست سال CPU هاش مشکل هنگ کردن داغ شدن بیمورد، و ناسازگاری با زمین و زمان نداشته باشن!
    و تقلب در نام گذاری و سرعت اعلام شده نداشته باشند،
    اونوقت میشه به جایگاه سازندگان معتبر CPU وارد بشوند!
    اما شرکتی که CPU هاش رو از روی نام گذاری اینتل کپی میکرد اما عوامفریبانه!
    مثلا اینتل پنتوم فور 3000 میساخت ، و این 3000 مگاهرتز بود نه فقط نام!!!! برعکس AMD که اتلون 3000+ اش رو با پنتوم 4 3000 مگاهرتز مقایسه کودکانه میکرد! 2100 مگاهرتز بود و به این طریق میخاست جماعت بی سواد رو قانع کنه که با قیمت کمتر داره CPu های قوی تر میده… هرگاه از این گندکاریها مدت قابل قبولی گذشت اونوقت میشه بدون ابروریزی اسم AMD رو در مبحث کامپیوتر به زبون اورد دست عزیز!

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به بازی خور قدیمی

      نویسنده

      نظر شما جای احترام داره ولی پارسی‌گیم هیچ‌گاه از هیچ برند و هیچ شرکت و هیچ بازی طرفداری نکرده و نخواهد کرد. وقتی مدیرعامل یک شرکت اذعان میکنه که اشتباهاتی در طی ده سال اخیر صورت گرفته، این مساله ارتباطی به طرفداری و …. ندارد. موفق باشید