اینتل AMD
یحیی رحیمی

مدیرعامل اینتل: ما بازگشته‌ایم و AMD هیچ‌گاه به ما نخواهد رسید

یحیی رحیمی 28 دی 1400 بدون دیدگاه
204 بازدید

پت گلزینگر (Pat Gelsinger) که به‌تازگی پست مدیرعاملی شرکت اینتل را قبول کرده است؛ ابایی از بیان نظراتش در مورد دیگر شرکت‌ها و از جمله رقیب‌هایی مانند AMD ندارد. وی اخیراً با انتشار ویدیویی به مناسب سال نو میلادی، وضعیت سال 2021 شرکت اینتل را بررسی کرده است و همچنین نظر خود را در مورد رقابت با AMD بیان کرده است. او معتقد است که اینتل پیشتاز بازار سخت‌افزار و پردازنده است و AMD شانسی برای رقابت نخواهد داشت.

ویدیو جدید مدیرعامل اینتل، موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهد. او در مورد نوآوری‌های جدید اینتل در سال گذشته میلادی صحبت می‌کند و موفقیت خود را به رخ رقیب‌ها می‌کشد. او پس از اشاره به موفقیت عرضه پردازنده‌های جدید، رقابت با AMD را به سخره می‌گیرد و به یک‌باره، صحبت‌های شایان توجهی به زبان می‌آورد. اینتل اخیرا اولین لپ تاپ تاشو جهان را معرفی کرده است و برنامه‌های بزرگی برای امسال دارد.

پت گلزینگر در مورد رقابت با AMD گفته است: « با پردازنده‌های Adler Lake، ما یک‌دفعه به بازی برگشتیم. شرکت AMD در آینه عقب مشتریان قرار گرفت و آن‌ها دیگر پیشتاز نخواهند بود. ما پیشتاز و رهبر بازار هستیم». این صحبت‌ها زمانی بیان می‌شود که پردازنده نسل دوازده اینتل به‌عنوان محبوب‌ترین انتخاب میان گیمرها مطرح شده است و شرکت AMD دیگر آن محبوبیت چند سال پیش را از دست داده است. شرکت AMD چند سالی بود که بازار پردازنده را تصاحب کرده بود؛ اما بازگشت اینتل با نسل دوازدهم، ورق را برگرداند.

پردازنده اینتل AMD

اینتل پیشتاز بازار پردازنده‌ کامپیوتر

موفقیت اینتل با عرضه پردازنده‌های نسل دوازده برای لپ‌تاپ ادامه خواهد یافت و این شرکت آمریکایی، بازارهای تازه‌ای را هدف قرار داده است. شرکت AMD به دلیل چیپ‌های ارزان‌قیمت با مصرف انرژی پایین، موردتوجه گیمرها قرارگرفته بود؛ اما مدیرعامل اینتل باور دارد که این شرکت، دیگر قادر به رقابت با اینتل نخواهد بود و آن‌ها به میدان بازگشته‌اند. پردازنده جدید اینتل از PCIE 5.0 پشتیبانی می‌کند و انتخاب مناسبی برای گیم‌های جدید است؛ البته مصرف انرژی آن همچنان بالاتر از مدل‌های رقیب است.

در صورتی که اینتل به برنامه‌های خود ادامه دهد؛ سهم سابق خود از بازار را پس خواهد گرفت و AMD را به جایگاه دوم می‌کشاند. اینتل برنامه‌های بزرگی برای سال‌های آینده دارد و قرار است با کارت گرافیک Arc وارد بازار شلوغ و آشفته GPU‌ شود و به رقیب تازه‌ای برای انویدیا تبدیل شود. گزارش‌های سال گذشته نشان داد که AMD پیشتاز بازار کارت گرافیک است و فروش بیشتری از اینتل و انویدیا دارد.

منبع: PCGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.