آپدیت بایوس سیستم های AMD
یحیی رحیمی

آپدیت بایوس AMD برای رفع مشکلات لگ و فریز منتشر می‌شود

یحیی رحیمی 17 اسفند 1400 بدون دیدگاه
287 بازدید

کاربران در سراسر شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفتگو از مشکلات متنوع سیستم ‌های AMD از جمله فریز شدن، افت شدید عملکرد و کرش کردن نوشته‌اند. این مشکلات باعث اختلال در عملکرد کامپیوترهای ای ام دی شده است و به دلیل نامشخص بودن علت وقوع، یافتن راه‌حل برای حل مشکل سخت شده است. ای ام دی خبر از یافتن علت وقوع مشکلات داده است و نوشته است که مشکل از نرم‌افزار TPM ناشی شده است و آپدیت بایوس AMD در راه است.

طبق آخرین اخبار سخت افزار، ای ام دی پس از بررسی گزارش‌های موجود موفق به یافتن علت فریز شدن و کاهش عملکرد شده است. سیستم‌های مبتنی AMD Ryzen با توجه به نقل و انتقالات حافظه در ارتباط با فریمور TMP، دچار مشکلات جدی شده‌اند. این قطعه که روی مادربرد قرار دارد؛ باعث ایجاد توقف در عملکرد کامپیوتر می‌شود و تا زمانی که تراکنش ارسالی از طریق پردازنده، پردازش نشود؛ مشکل همچنان سر جای خود باقی می‌ماند.

آپدیت بایوس سیستم های AMD

مشکلات سیستم AMD

ای ام دی به دنبال انتشار آپدیت بایوس در مه 2022 است. این بدین معنی است که دو ماه تا انتشار به‌روزرسانی جدید فاصله داریم و این مشکل همچنان پابرجا خواهد بود. کاربران می‌توانند با خرید مدول TPM این مشکل را زودتر حل کنند. این قطعات به‌طور گسترده در دسترس هستند؛ اما قبل از خرید باید مادربرد خود را چک کنید و ببینید آیا مادربرد شما از TPM سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ در صورتی که این گزینه فعال شود، دیگر مشکلات قبلی از بین می‌روند و نیازی به صبر برای انتشار آپدیت جدید نخواهید داشت.

مدول TPM به‌منظور تأمین امنیت کامپیوتر استفاده می‌شود و اسم آن به دلیل سیستم مورد نیاز ویندوز 11 سر زبان‌ها افتاد. هدف آن افزایش امنیت سیستم با رمزگذاری اطلاعات است و در نتیجه هکرها و باج‌افزارها نمی‌توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. البته هر کامپیوتری که به اینترنت دسترسی داشته باشد از ویروس‌ها و هکرها در امان نیست و این تنها یک مکانیسم امنیتی است که می‌تواند جلوی یک سری حملات از پیش تعیین‌شده را بگیرد. در حال حاضر فریمور TPM سیستم های AMD به مشکل خورده است و تا دو ماه آینده آپدیت بایوس منتشر نمی‌شود.

TPM به اشکال مختلفی در بازار سخت‌افزار وجود داشته است؛ اما ویندوز 11 آن را به یکی از مکانیسم‌های واجب تبدیل کرد. مایکروسافت معتقد است که حملات هکر‌ها و تعداد باج‌افزارها در حال افزایش است و بسیاری از این حملات مربوط به رایانه‌های ویندوزی هستند و باید جلوی آن‌ها را به‌نوعی گرفت. آپدیت بایوس AMD که هفته گذشته منتشر شد؛ مشکلاتی به باور آورد و حال با توجه به ایراد تازه‌ای که پیدا شده است؛ بهتر است تا ماه مه میلادی از آپدیت دوری‌کنید.

منبع: PCGAMER

راهنما و توضیحات
برچسب ها

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.