سری Call of Duty
محمد صادق شجاعی

تمامی بازی‌های آینده سری Call of Duty با استفاده از موتور یکسان ساخته خواهند شد

محمد صادق شجاعی 26 بهمن 1400 بدون دیدگاه
510 بازدید

طبق جدید‌‌ترین اخبار بازی، رئیس استودیو Infinity Ward یعنی پاتریک کلی تایید کرده است که تمامی بازی‌های بعدی سری Call of Duty از یک موتور یکسان استفاده خواهند کرد.

بازیکنان و علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی به انتشار سالیانه آثار مختلف سری کالاف دیوتی عادت کرده‌اند. تازه‌ترین اثر این مجموعه، بازی Call of Duty: Vanguard است که سال گذشته منتشر شد. شرکت اکتیویژن اخیرا از برنامه‌های سال جاری خود در قبال سری Call of Duty رو‌نمایی کرده است. در این راستا، شرکت Activision دنباله بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر که در سال 2019 در دسترس قرار گرفت، معرفی کرده است. علاوه بر بازی 2 Call of Duty: Modern Warfare، شرکت مذکور بازی Warzone 2 را نیز منتشر خواهد کرد. هر دو این آثار توسط استودیو اینفینیتی وارد و با استفاده از یک موتور جدید ساخته می‌شوند. این موتور تازه قرار نیست به بازی‌های مذکور محدود شود؛ بلکه شرکت اکتیویژن قصد دارد در تمامی بازی‌های آینده سری Call of Duty از آن بهره ببرد.

این خبر را پاتریک کلی، رئیس استودیو Infinity Ward، در مصاحبه با کانال Jackfrags در یوتیوب اعلام کرده است. وی دلیل این امر را عملکرد «بسیار بهتر» موتور جدید استودیو اینفینیتی وارد نسبت به ابزار‌های فعلی اذعان کرده است. با این وجود که استودیو‌های مسئول ساخت بازی‌های سری کالاف دیوتی تلاش خود را به کار می‌بندند تا آثار مختلف شبیه به یکدیگر نباشند، اما استفاده از یک موتور یکسان، ادغام بازی‌ها را بسیار ساده‌تر خواهد کرد.

استودیو‌های Infinity Ward، Treyarch و Sledgehammer بخشی از یک چرخه سالانه سه استودیویی هستند که تمامی آن‌ها هر سه سال یک بار بازی جدیدی از سری Call of Duty را منتشر می‌کند. لازم به ذکر بوده که این چرخه در طی سال‌های اخیر به هم خورده است. هر یک از استودیو‌های ذکر شده با بهره‌گیری از موتور خود اقدام به ساخت بازی‌های سری کالاف دیوتی می‌کردند. تا پیش از انتشار بازی کالاف دیوتی وارزون، این امر مشکلی ایجاد نمی‌کرد.

سری Call of Duty

موتور یکسان بازی‌های آینده سری Call of Duty را یکپارچه می‌کند

بازی Call of Duty: Warzone اثری رایگان در سبک بتل رویال است که در سال 2020 در دسترس قرار گرفت. این اثر همواره با بازی‌های مختلف سری کالاف دیوتی ادغام می‌شود. این در حالی است که بازی‌های Call of Duty: Black Ops Cold War و Call of Duty: Vanguard از موتور‌های متفاوتی استفاده می‌کنند؛ جای تعجب نیست که این امر مشکلاتی را برای سازندگان بازی کالاف دیوتی وارزون ایجاد کرده باشد.

با توجه به این بازی کالاف دیوتی وارزون 2 اواخر سال جاری منتشر می‌شود و این اثر بتل رویال به یکی از بازی‌های اصلی و مهم سری کالاف دیوتی تبدیل شده است، چندان تعجب‌آور نیست که ببینیم شرکت اکتیویژن استراتژی خود در قبال ساخت بازی‌ها را تغییر دهد تا از یکپارچی بین بازی Call of Duty: Warzone 2 و بازی‌های بعدی سری کالاف دیوتی اطمینان حاصل کند.

نظر شما در مورد استفاده از موتور یکسان در ساخت بازی‌های آینده سری Call of Duty چیست؟ آیا از این اتفاق استقبال می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.