بهترین شخصیت‌های اصلی سری Far Cry
هادی اسماعیل‌زاده

رتبه بندی شخصیت‌های اصلی در سری Far Cry

هادی اسماعیل‌زاده 24 بهمن 1400 بدون دیدگاه
2,229 بازدید

Far Cry یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای جهان‌باز است که هر کدام از بازی‌های آن، در نوع خود سرگرم‌کننده و لذت‌بخش هستند. بازی‌های فارکرای ممکن است انقلابی‌ترین عناوین موجود در صنعت گیم نباشند اما قطعاً به وعده‌های یک ماجراجویی در جهانی آزاد که از ابتدا تا انتها کاملاً هیجان‌انگیز است، عمل می‌کنند. شخصیت‌هایی که در سری Far Cry کنترل می‌کنید، طیف‌های مختلفی را شامل می‌شوند؛ از شخصیت‌های کاملاً بی‌صدا گرفته تا شخصیت‌های کاملاً صدادار با شخصیت‌پردازی خاص خود. هر یک از این قهرمانان در نوع خود بسیار عالی هستند و این لیست، نگاهی به هر کدام از آن‌ها و رتبه بندی شخصیت‌های اصلی Far Cry خواهد داشت.

رتبه بندی شخصیت‌های اصلی Far Cry

بازی‌های Far Cry به حال و هوای تا حدی تیره‌وتار در قالب دنیای باز و اکشن بقا شناخته می‌شوند. در طول بازی، شخصیت بازیکن احتمالاً کارهای وحشتناکی را برای زنده ماندن در کات‌سین‌ها انجام می‌دهد و در جریان گیم پلی نیز هزاران نفر در مقابل بازیکن، جان خود را از دست می‌دهند. هدف این فرنچایز، بیش از سایر بازی‌های ژانر اکشن-بقا، روایت داستانی مفهومی و هیجان‌انگیز است. بازی اغلب در خشونتی که شخصیت اصلی مرتکب می‌شود و ماهیت سؤال‌برانگیز بسیاری از تصمیمات داستانی، منعکس می‌شود. در واقع اکثر قهرمانان بازی‌های Far Cry، شخصیتی بسیار ظالمانه و بی‌رحم دارند و این مقاله قصد دارد، به رتبه بندی شخصیت‌های اصلی در سری Far Cry بپردازد.

اخطار: محتوای مقاله، شامل فاش شدن بخش داستانی از بازی‌ها است.

شخصیت اصلی بازی Far Cry New Dawn

9- The Security Captain (Far Cry: New Dawn)

The Security Captain، شخصیت اصلی بازی Far Cry New Dawn است. مانند شخصیت The Junior Deputy در بازی فارکرای 5، جنسیت و ظاهر او نیز کاملاً قابل شخصی‌سازی است. او یک بازمانده از هولوکاست و کاپیتان امنیتی گروهی از متخصصان است که به رهبری توماس راش، از کالیفرنیا سازماندهی شده‌اند. او می‌تواند با بسیاری از سلاح‌ها، تجهیزات و وسایل نقلیه‌ای که در بازی وجود دارد، تعامل داشته باشد و به‌ویژه یک صنعتگر ماهر و نسبتاً باهوش است زیرا می‌تواند ابزارهای مختلفی بسازد؛ از پرتاب‌کننده‌ها و تفنگ‌ها گرفته تا ماشین‌ها و هلیکوپترها.

گروه متخصصانی که کاپیتان، وظیفه تأمین امنیت آن‌ها را به عهده دارد، سانفرانسیسکو، کالیفرنیا (و بخش‌های مختلف دیگر ایالت‌ها) را بازسازی کرده‌اند و از مهارت‌های خود در زمینه کشاورزی نوین، مهندسی و زمینه‌های دیگر برای کمک و بازسازی جوامع و ایجاد سکونتگاه‌ها در سرتاسر آمریکای پسا آخرالزمانی، استفاده می‌کنند. کاپیتان به همراه گروهی از متخصصان، در طول ساحل سفر می‌کنند تا ماموریت خود را به پایان برسانند. اما در راه کمک به Carmina Rye، قطارشان توسط Highwaymen نابود می‌شود. کاپیتان به همراه همکارانش، گرت بارنز و توماس راش، مجبور به فرار می‌شود. در نهایت Highwaymen به آن‌ها می‌رسند و بارنز کشته می‌شود. در این بین، راش، کاپیتان را از یک لبه هل می‌دهد تا به او فرصت فرار بدهد. بعداً، کاپیتان توسط کارمینا پیدا می‌شود و هر دو راه خود را به سمت Hope County ادامه می‌دهند تا حوادث بازی از سر گرفته شود.

بازی Far Cry: New Dawn یکی از نسخه‌های ضعیف این مجموعه است. این بازی اساساً به‌عنوان یک اسپین‌آف از این سری عمل می‌کرد که فاقد هیچ‌یک از جذابیت‌های موجود در سایر بسته‌های گسترش‌دهنده سری بود. در این زمینه می‌توانیم به بازی Blood Dragon اشاره کنیم که نمونه‌ای عالی از این نوع گسترش‌دهنده‌ها بود. مشابه رویکردی که در بازی Far Cry 5 انجام شد، قهرمان بازی Far Cry: New Dawn نیز یک شخصیت بی‌صدا بود که این موضوع، کمکی به جذابیت آن نمی‌کرد. اگرچه New Dawn یک عنوان لذت‌بخش با مجموعه‌ای از سلاح‌های جدید و منحصربه‌فرد است اما کمبودهایی هم در آن به چشم می‌خورد و قهرمان داستان، هیچ کمکی به جبران این کمبودها نمی‌کند. The Security Captain در رتبه بندی شخصیت‌های اصلی Far Cry جایگاه نهم را به خود اختصاص می‌دهد.

شخصیت اصلی بازی Far Cry 2

8- The Mercenary (Far Cry 2)

حضور هدف در این ایالت، همچنان یک عامل بی‌ثبات‌کننده است. او تا حد زیادی مسئول خریدوفروش تسلیحات در این کشور است که نقض آشکار چارچوب Joint Signatory به شمار می‌رود. – قرارداد ترور Jackal

بازیکن در این بازی، نقش یک مزدور را بر عهده می‌گیرد که توسط یک سازمان ناشناس، به یک کشور آفریقایی بی‌نام (UAC) فرستاده می‌شود تا یک دلال بدنام اسلحه به نام Jackal را که در حال فروش اسلحه به هر دو طرف درگیری، یعنی APR و UFLL است، ترور کند. APR خارجی‌هایی هستند که سعی می‌کنند کشورهای مختلف آفریقا را متحد کنند و UFLL، بومی‌هایی هستند که سعی می‌کنند کشور خود را از تهاجم APR حفظ کنند. بازیکن سوار تاکسی می‌شود و به هتل پالا می‌رود. راننده تاکسی خلاصه‌ای از رویدادهایی که در کشور اتفاق می‌افتد را به بازیکن ارائه می‌دهد و در همان اول بازی مشخص می‌شود که اوضاع کشور، تا چه حد به‌هم‌ریخته است.

Far Cry 2 از نظر بسیاری، یک بازی دست‌کم گرفته شده در مجموعه فارکرای است که حتماً باید آن را تجربه کرد. گیم پلی این بازی درخشان است و مکانیزم‌های مختلفی را دربر می‌گیرد که به تجربه بازی، حس تازگی و جذابیت می‌بخشند. با این حال، شخصیت اصلی بازی، هیچ سهمی در جذابیت آن ندارد. بازیکنان می‌توانند نقش یکی از شخصیت‌های متعددی را که به‌عنوان گزینه‌های قابل بازی معرفی می‌شوند، انتخاب کنند؛ شخصیت‌هایی که از نقطه‌نظر احساسی، نقش مهمی در رویدادهای داستانی ایفا نمی‌کنند. Mercenary در رتبه بندی شخصیت‌های اصلی Far Cry جایگاه هشتم را به خود اختصاص می‌دهد.

شخصیت اصلی بازی Far Cry 5

7- The Junior Deputy (Far Cry 5)

جان اشتباه می‌کرد. گناه تو خشم نیست. تو به جای این که غرورت رو کنار بذاری، ترجیح می‌دی رنج کشیدن دنیا رو ببینی. – جوزف سید خطاب به The Junior Deputy

The Junior Deputy که معمولاً به عنوان Deputy یا Rookie شناخته می‌شود، شخصیت اصلی بازی Far Cry 5 است. او اولین شخصیت اصلی در سری Far Cry به شمار می‌رود که کاملاً قابل شخصی‌سازی است. The Junior Deputy یک معاون کلانتر تازه استخدام شده در بخش کلانتری Hope County است که برای کمک به اجرای حکم بازداشت فدرال در Hope County، فرستاده شده است. کیم رای خاطرنشان می‌کند که او خلبان ماهری است و حتی می‌تواند با نیک رای رقابت کند و آن‌قدر مهارت دارد که از سلاح‌های زیادی در بازی استفاده کند.

معاون به همراه مارشال بورک، کلانتر وایت هورس و معاونان همکار، هادسون و پرات فرستاده می‌شوند تا جوزف سید، واعظی رادیکال که رئیس گروه افراطی Eden’s Gate است را دستگیر کنند. اگرچه به نظر می‌رسد جوزف در هنگام دستگیری، مقاومت نمی‌کند اما وقتی اعضای فرقه با خشونت به دستگیری رهبرشان واکنش نشان می‌دهند و هلیکوپتر گروه سقوط می‌کند، وضعیت به سرعت از کنترل خارج می‌شود.

Far Cry 5 یکی از نسخه‌های تحسین شده در این فرنچایز است که با استفاده از یک انجین متفاوت، با استقبال مثبت طرفداران Far Cry مواجه شد. بازی از لحاظ ظاهری، پیشرفت بزرگی به شمار می‌رفت و گیم‌پلی و جهان‌باز بودن، دو مورد از بزرگ‌ترین ویژگی‌های آن بودند. هرچند معاون جونیور، شخصیتی عالی برای کنترل و بازی کردن است اما بی‌صدا بودن آن باعث می‌شود که بسیاری اوقات، از پلات داستانی خارج شود و بیشتر، نقش یک ناظر را داشته باشد. خوشبختانه گیم پلی این عنوان به اندازه کافی قوی است که بتواند تجربه بازی را همچنان لذت‌بخش نگه دارد. Junior Deputy در رتبه بندی شخصیت‌های اصلی Far Cry جایگاه هفتم را به خود اختصاص می‌دهد.

شخصیت اصلی بازی Far Cry

6- Jack Carver (Far Cry)

راستی، اسم من جک کاروره. – جک

جک کارور، قهرمان اصلی بازی‌های ویدئویی Far Cry و Far Cry Instincts است. جک یک سرباز سابق نیروهای ویژه ارتش ایالات متحده (کلاه سبز) است که کاپیتان قایقی در اقیانوس آرام شد. صداپیشگی او در بازی، توسط پیتر تیاس انجام شده و تیل شوایگر در سال 2008، نقش او را در فیلم Far Cry ایفا کرد. اطلاعات بسیار کمی در مورد جک کارور وجود دارد؛ او در سال 1972 در ایالات متحده به دنیا آمد و سپس به نیروهای ویژه ارتش ایالات متحده پیوست. پس از آن، او گذشته خود را پشت سر گذاشت و به او پیشنهاد داده شد که هدایت یک کشتی آزاد در اقیانوس آرام جنوبی را به عهده بگیرد.

او توسط خبرنگاری به نام والری کنستانتین استخدام می‌شود تا او را به جزیره‌ای مرموز ببرد که زمانی توسط ژاپنی‌ها در طول جنگ اشغال شده بود. والری ادعا می‌کند که خرابه‌های کمتر شناخته شده آن در جنگ جهانی دوم را مطالعه می‌کند. هنگامی که والری به تنهایی با جت اسکی به ساحل می‌رود، جک اندکی قبل از این که قایق او توسط موشکی از مزدوران اشغالگر جزیره غرق شود، لنگر می‌اندازد. پس از رسیدن به ساحل و فرار  برای نجات جان خود، جان در جریان فرار بیهوش و در خرابه‌های یک قلعه قدیمی بیدار می‌شود. سپس مردی به نام دویل از طریق PDA با او تماس می‌گیرد که به نظر می‌رسد اطلاعات گسترده‌ای از جزیره، اتفاقات مخفی آن و دشمنانی که جک با آن‌ها روبروست دارد.

در حالی که جک تلاش می‌کند تا والری را که پس از حمله به قایقش، بدون هیچ ردی ناپدید شده است، نجات دهد، یک عملیات علمی هولناک را کشف می‌کند که توسط یکی از شخصیت‌های علمی بدنام به نام دکتر کریگر، با بی اعتنایی به ارزش‌های اخلاقی انجام می‌شود. او مزدورانی را برای محافظت از این عملیات استخدام کرده است. دیدگاه مگالومانیایی او این است که نژادی از ابر موجودات خداپسند را جایگزین انسان کند و به عنوان رهبر آن‌ها، بر زمین جدید حکومت کند. اما آزمایش‌های او از کنترل خارج و بهشت ​​استوایی‌اش تبدیل به جهنم می‌شود. حال بر عهده جک است که به این کابوس پایان دهد و والری و خودش را به تمدن بازگرداند.

اولین بازی Far Cry، یک جواهر فراموش شده است که افراد بیشتری باید آن را تجربه کنند. این بازی، جذابیت منحصربه‌فرد خود را دارد؛ با مراحل جهان‌بازی که هنوز هم برای گشت‌وگذار و تجربه، عالی و جذاب هستند. حتی قهرمان این عنوان هم جذابیت منحصربه‌فرد خودش را در میان بازی‌های آن دوره داشت. جک کارور ممکن است جذاب‌ترین یا به‌یادماندنی‌ترین قهرمان سری نباشد اما مطمئناً کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. جک کارور در رتبه بندی شخصیت‌های اصلی Far Cry جایگاه ششم را به خود اختصاص می‌دهد.

شخصیت اصلی بازی Far Cry Primal

5- Takkar (Far Cry Primal)

تاکار، شخصیت اصلی بازی Far Cry Primal و شکارچی قبیله Wenja است که حدود 10000 سال قبل از میلاد زندگی می‌کردند. تاکار آخرین عضو بازمانده از گروه شکار خود بود و مجبور شد برای زنده ماندن در Oros، تقلا کند. او سپس از توانایی‌های Beast Master تازه‌کشف‌شده خود، برای شکست دادن دشمنان استفاده می‌کند و به رهبری قبیله خود می‌رسد.

تاکار قبل از سفر به اوروس و پیوستن به سایر اعضای قبیله خود در آنجا، مدتی را صرف شکار در زمین‌های بایر اروپای مرکزی کرد. از آنجا که بسیاری از اعضای قبیله او، در اثر گرسنگی جان خودشان را از دست داده بودند، او به همراه یکی از اعضای قبیله خود در جستجوی غذا به راه می‌افتد اما بعداً متوجه می‌شود که قبیله او توسط قبیله رقیب به نام Udam، درهم شکسته شده است و اعضای قبیله‌اش، پراکنده شده‌اند. او سپس یک دهکده جدید ساخته و رهبری آن را به عهده می‌گیرد.

با ادامه داستان، او در سراسر Oros به ماجراجویی می‌پردازد تا قبایل Udam و Izila را شکست دهد و صلح و بقای قبیله Wenja را تضمین کند. Takkar موفق می‌شود متخصصان مختلف Wenja را که در سراسر Oros پراکنده شده‌اند، به خدمت بگیرد. بازیکن وظیفه دارد تا در نقش تاکار، به مقابله با قبیله‌های رقیب بپردازد و با استفاده از توانایی‌های او، دشمنان را از پای درآورد تا در نهایت، صلح و امنیت را برای خود و قبیله‌اش تأمین کند.

متأسفانه بازی Far Cry Primal در زمان انتشار، با استقبال کم طرفداران مواجه شد. این بازی ممکن است از همان انجین بازی Far Cry 4 با طراحی نقشه مشابه استفاده کرده باشد اما تغییراتی که در گیم پلی معمول فرنچایز ایجاد کرد، بسیار جذاب بود. با تمرکز بیشتر بر حملات اندازه‌گیری شده، نبردهای تن‌به‌تن و متحدان حیوانی، بازی توانست در مواقعی به یک تجربه لذت‌بخش و عالی تبدیل شود. یکی دیگر از جذابیت‌های بازی، شخصیت اصلی آن، تاکار بود؛ یک شکارچی از قبیله Wenja که از توانایی‌های خود به عنوان یک Beast Master استفاده می‌کند تا قبیله خود را به سمت صلح و امنیت هدایت کند. تاکار در رتبه بندی شخصیت‌های اصلی Far Cry جایگاه پنجم را به خود اختصاص می‌دهد.

شخصیت اصلی بازی Far Cry 6

4- Dani Rojas (Far Cry 6)

وقتی استبداد قانون است، انقلاب نظم است. – دنی روجاس

Dani Rojas قهرمان بازی Far Cry 6 است که بسته به انتخاب بازیکن، می‌تواند مرد یا زن باشد اما نمی‌توان او را شخصی‌سازی کرد یا نامش را تغییر داد. برخلاف دو بازی قبلی فرنچایز، دنی به شدت در بطن داستان و یک قهرمان کاملاً صدادار است. صدای مرد دنی توسط Sean Rey و صدای زن او توسط Nisa Gunduz انجام شده است. این احتمال وجود دارد که جنسیت زن دنی، قهرمان اصلی باشد زیرا بازی هنگام شروع، شخصیت زن را به طور پیش‌فرض تعیین می‌کند و همچنین به این دلیل که از شخصیت زن دنی، به طور برجسته در تریلرها، تبلیغات و سایر بخش‌های بازاریابی Far Cry 6 استفاده شد.

دنی در 4 می‌ 1996 به دنیا آمد و در یتیم‌خانه‌ای در اسپرانزا، پایتخت یارا، بزرگ شد. مدتی قبل از شروع وقایع بازی، دنی از طریق خدمت اجباری به ارتش ملحق می‌شود اما پس از مشت زدن به صورت افسر تمرینی خود، سربازی را ترک می‌کند. زمانی که وقایع بازی Far Cry 6 شروع می‌شود، دنی نمی‌خواهد به انقلاب بپیوندد و در عوض، آرزوی فرار از کشور را دارد. دنی در نهایت به جنبش چریکی لیبرتاد ملحق می‌شود و حال هدفش این است که با آنتون در لانه شیر که نام مستعار پایتخت یارا است، مقابله کند. در اولین لحظات بازی مشخص می‌شود که دنی یتیم بوده است. دنی تعریف می‌کند که چگونه در کودکی، با یک اره برقی دوچرخه‌سواری می‌کرد و در کنار دوستانش، لیتا تورس و آلخو رویز بزرگ می‌شود.

بازی Far Cry 6 ممکن است یکی از انقلابی‌ترین و نوآورانه‌ترین بازی‌های فرنچایز نباشد اما همچنان یک تجربه خوب و سرگرم‌کننده را به طرفداران عناوین اکشن ماجراجویی جهان‌باز ارائه می‌دهد. بازی شاید در حد و اندازه هایپی که برای آن شد نبود اما این موضوع برای طرفداران Far Cry اهمیتی نداشت. یکی از موضوعاتی که به تجربه بازی کمک می‌کند، شخصیت اصلی بازی، دنی روجاس است که با گذشت زمان و با تکامل داستان، شخصیت او نیز رشد پیدا می‌کند. دنی روجاس یک تغییر خوشایند نسبت به قهرمانان بدون صدا و بدون تأثیری بود که در دو بازی گذشته حضور داشتند. Dani Rojas در رتبه بندی شخصیت‌های اصلی Far Cry جایگاه چهارم را به خود اختصاص می‌دهد.

شخصیت اصلی بازی Far Cry 4

3- Ajay Ghale (Far Cry 4)

من به Golden Path بابت نجاتم مدیونم اما راستش را بخواهید، من فقط اینجا هستم که خاکستر مادرم رو پخش کنم. – آجی خطاب به یکی از اعضای Golden Path

Ajay Ghale  قهرمان بازی Far Cry 4 است که در بسته الحاقی Far Cry 6  با نام Pagan: Control بازخواهد گشت. او به کیرات سفر می‌کند تا آرزوی مرگ مادرش را برای بازگرداندن خاکسترش به Lakshmana برآورده کند. او به سرعت درگیر یک جنگ داخلی وحشیانه علیه پیگان مین می‌شود. آجی در طول سفر خود تصمیماتی خواهد گرفت که پیامدهای بزرگی در آینده خواهد داشت.

آجی کودکی پرتلاطمی داشت و مشکلات زیادی برای خود و مادرش ایجاد می‌کرد. او در دوران نوجوانی، گذرش به افراد نامناسبی می‌افتد و در بطن یک حادثه دزدی در فروشگاهی قرار می‌گیرد که منجر به کشته شدن کارمند فروشگاه می‌شود. در حالی که آجی مستقیماً مسئول تیراندازی نبود اما خودش را تسلیم پلیس می‌کند و در ازای آزادی‌اش، نام شخص قاتل را به پلیس می‌دهد.

بعد از تغییراتی که در زندگی آجی به وجود می‌آید، او متوجه می‌شود که مادرش در حال مرگ است. آخرین گفتگوی شفاف آن‌ها در مورد کیرات بود. ایشواری، مادر آجی، مکانی را که در کودکی پشت سر گذاشتند توصیف و از پشیمانی برای کارهای انجام نشده صحبت می‌کند. چند هفته بعد، در حین قرائت وصیت‌نامه، ایشواری آخرین خواسته‌اش را به آجی یادآوری می‌کند و آن هم این که خاکسترش به Lakshmana بازگردانده شود. آجی با ترکیبی از احساس گناه، دلهره و کمی هیجان، به خانه خود در کیرات بازمی‌گردد تا آخرین آرزوی مادرش را برآورده کند.

پس از موفقیت بی‌نظیر بازی Far Cry 3، برخی از طرفداران، از این که Far Cry 4 به‌جای پیشرفت قابل‌توجه نسبت به نسخه قبلی، بیشتر شبیه آن است، ناامید شدند. با این حال، بازی همچنان یک تجربه سرگرم‌کننده و لذت‌بخش بود. Ajay Ghale یک قهرمان بزرگ بود حتی اگر رشد شخصیتی زیادی را از او شاهد نبودیم اما صرف‌نظر از این موضوع، واکنش‌های واقعی و نگرش و رفتار دوست‌داشتنی، او را به یک شخصیت اصلی به‌یادماندنی در فرنچایز فارکرای تبدیل کرد. Ajay Ghale در رتبه بندی شخصیت‌های اصلی Far Cry جایگاه سوم را به خود اختصاص می‌دهد.

شخصیت اصلی بازی Far Cry Blood Dragon

2- Rex “Power” Colt (Far Cry 3: Blood Dragon)

بیاید به اونها نشون بدیم که کماندوهای سایبری چجوری کار رو تموم میکنن. – رکس «پاور» کلت

گروهبان رکس «پاور» کلت، شخصیت اصلی بازی Far Cry 3: Blood Dragon است. او یک کماندوی سایبری است که بخشی از او انسان و بخش دیگرش را ماشین شکل می‌دهد. رکس شخصیتی طعنه‌آمیز و شوخ‌طبع و دیالوگ‌های تک خطی و جذاب فراوانی دارد. از طرفی رکس بسیار بی‌حوصله است و از کشتن لذت می‌برد؛ تا جایی که خطاب به جسد دشمنانش می‌گوید که «دنبال پزشک بفرستید تا اون رو هم بکشم»! رکس از به‌کاربردن کنایه‌های جنسی نیز ابایی ندارد.

با این حال، گروهبان کلت، شخصیتی کاملاً متواضع دارد و حاضر نیست هیچ‌گونه اعتباری برای قهرمان بودن قائل شود. همان‌طور که او به یک دانشمند و بعداً به دکتر دارلینگ می‌گوید که «من قهرمان نیستم. من فقط کماندوی سایبری مارک IV نظامی هستم». در جایی دیگر او خطاب به دکتر می‌گوید که «نقاشی‌ دلقک‌های گریان و سگ‌هایی در حال انجام بازی پوکر … این‌ها باورنکردنی هستند. اما کاری که من انجام دادم؟ فقط انجام یک وظیفه بود».

Far Cry 3: Blood Dragon یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و هیجان‌انگیزترین بسته‌های گسترش‌دهنده‌ای است که تا به حال تجربه کرده‌ام. به راحتی می‌توان متوجه شد که چرا اکثر طرفداران، این بازی را به لطف گیم‌پلی عالی و سبک هنری شگفت‌انگیزش، یکی از بهترین فصل‌های سری Far Cry می‌دانند. اما شخصیت کاریزماتیک و جذاب رکس کلت نیز به تنهایی کمک می‌کند تا با تجربه‌ای به‌یادماندنی روبرو باشیم. خشونت بی‌رحمانه او کاملاً با سبک Far Cry مطابقت دارد و او را به بهترین قهرمان کل فرنچایز تبدیل می‌کند. رکس کلت در رتبه بندی شخصیت‌های اصلی Far Cry جایگاه دوم را به خود اختصاص می‌دهد.

شخصیت اصلی بازی Far Cry 3

1- Jason Brody (Far Cry 3)

من اونقدر آدم کشتم که تعدادش از دستم در رفته. من نمیتونم این رو به عقب برگردونم. من یه هیولا هستم. می‌تونم خشم رو در درونم احساس کنم. اما من هنوز، جایی در درونم، بیشتر از این هستم. بهتر از این. – جیسون

جیسون برودی، قهرمان بازی Far Cry 3 است که بعداً به عنوان آنتاگونیست دوم بسته گسترش‌دهنده Vaas: Insanity بازمی‌گردد. جیسون در حالی که با گروهی از دوستان خود در حال سفر بود، به جزایر Rook می‌آید و آنجا توسط دزدان دریایی اسیر می‌شود. جیسون پس از فرارِ تقریباً مرگبار خود از دست واس مونته نگرو، به یک افسانه در میان ساکنان جزیره روک و با کمک Rakyat، به یک جنگجوی توقف‌ناپذیر تبدیل می‌شود و تا زمانی که دوستان و خانواده‌اش نجات پیدا نکنند، آرام نمی‌گیرد.

بازی با یک سکانس سینمایی شروع می‌شود که در آن جیسون برودی، شخصیت اصلی داستان، به همراه گروهی از دوستانش، گرفتن مجوز خلبانی رایلی، برادر کوچک‌تر جیسون را در بانکوک جشن می‌گیرند. به عنوان بخشی از تعطیلات، آن‌ها تصمیم می‌گیرند که یک تجربه چتربازی داشته باشند ولی در نهایت، در جزیره‌ای پر از دزدان دریایی فرود می‌آیند و دیوانه‌ای به نام Vaas، آن‌ها را اسیر می‌کند. واس قصد دارد از والدین آن‌ها باج بگیرد و سپس آن‌ها را به بردگی بفروشد. جیسون با کمک برادر بزرگ‌ترش گرانت، موفق به فرار می‌شود اما در این بین، گرانت به دست واس کشته می‌شود.

جیسون توسط مردی به نام دنیس نجات می‌یابد. دنیس پتانسیل جیسون را به عنوان یک جنگجو تشخیص می‌دهد و به او، خالکوبی‌های یک جنگجوی راکیات را می‌دهد. سپس جیسون در تعدادی از ماموریت‌ها به راکیات کمک می‌کند و در نهایت یکی از دوستانش به نام دیزی را در خانه دکتر ارنهارت پیدا می‌کند. تحت‌تأثیر مهارت جیسون، راکیات‌ها به او اجازه می‌دهند تا وارد معبد مقدس آن‌ها شود. جیسون در جریان مأموریت‌هایی، کیت، الیور و لیزا را نجات می‌دهد و به طور هم‌زمان، به راکیات‌ها کمک می‌کند تا جزیره خود را پس بگیرند.

در طول ماجراجویی، جیسون به یک جنگجوی ترسناک تبدیل می‌شود و مورد احترام راکیات‌ها قرار می‌گیرد. او کم‌کم از دوستانش فاصله می‌گیرد و به خصوص پس از باخبر شدن از مرگ رایلی، به یک جنگجوی تشنه خون تبدیل می‌شود. پس از اینکه سیترا، رهبر راکیات‌ها از او می‌خواهد که در جزیره بماند، جیسون به خانه دکتر ارنهارت، جایی که دوستانش مخفی شده‌اند، بازمی‌گردد و آن‌ها را فراری می‌دهد و خود در جزیره می‌ماند.

Far Cry 3 عنوانی است که می‌توان گفت شروع محبوبیت این فرنچایز بود و تا امروز هم بهترین بازی فرنچایز شناخته می‌شود. این بازی با ارائه یک محیط جهان‌باز شگفت‌انگیز و گیم پلی اکشن با اجرای بی‌عیب‌ونقص و لذت‌بخش، فرنچایز فارکرای را از نو بازسازی کرد. جیسون برودی شاید در ابتدا چیزی بیشتر از یک بچه مایه‌دار نبود اما پس از تماشای مرگ دوستانش، به یک قاتل بی‌رحم تبدیل می‌شود. قوس شخصیتی او بسیار جذاب و یک ویژگی مهم دیگر در عنوانی است که خود پر از شخصیت‌های به‌یادماندنی و جذاب بود. جیسون برودی در رتبه بندی شخصیت‌های اصلی Far Cry جایگاه اول را به خود اختصاص می‌دهد.

فرنچایز فارکرای در طول تاریخ 18 ساله خود، شخصیت‌های اصلی مختلفی را به خود دیده است؛ از شخصیت‌های بی‌صدا و قابل شخصی‌سازی مانند The Junior Deputy و The Security Captain گرفته تا شخصیت‌های جذاب و فراموش‌نشدنی مانند جیسون برودی و رکس کلت. در این مقاله، سری به این شخصیت‌ها زدیم و به رتبه بندی شخصیت‌های اصلی Far Cry پرداختیم. نظر شما در مورد این شخصیت‌های چیست؟ شما نیز می‌توانید در بخش نظرات، شخصیت‌های محبوب خود از سری فارکرای را رتبه‌بندی کنید.

منبع: Thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی‌های Far Cry چه ویژگی‌های مشترکی دارند؟

بازی‌های Far Cry، با توجه به تاریخچه توسعه‌شان، هیچ عنصر داستانی مشترک قابل توجهی ندارند اما در عوض، مفهومی را به اشتراک می‌گذارند که بازیکن را در یک حیات وحش قرار می‌دهد؛ جایی که باید به مبارزه با یک یا چند مستبد که منطقه را کنترل می‌کنند، کمک کنند. و همچنین زنده ماندن در برابر حیوانات وحشی که در فضاهای باز پرسه می‌زنند.

۱
بازی‌های اصلی Far Cry در چه سبکی قرار می‌گیرند؟

بازی‌های اصلی Far Cry، در سبک تیراندازی اول شخص (FPS) با عناصر اکشن ماجراجویی قرار می‌گیرند. در حالی که اولین بازی Far Cry و اسپین‌آف‌ها و ریمیک‌های آن، FPS معمولی با مراحل مجزا بودند اما بازی Far Cry 2 و بازی‌های بعدی، از گیم‌پلی سبک جهان‌باز با یک داستان اصلی و ماموریت‌های جانبی و ماموریت‌های اختیاری استفاده کرده‌اند.

۲
محبوبیت بازی Far Cry 3 ناشی از چه بود؟

Far Cry 3 عنوانی است که می‌توان گفت شروع محبوبیت این فرنچایز بود و تا امروز هم بهترین بازی فرنچایز شناخته می‌شود. این بازی با ارائه یک محیط جهان‌باز شگفت‌انگیز و گیم پلی اکشن با اجرای بی‌عیب‌ونقص و لذت‌بخش، فرنچایز فارکرای را از نو بازسازی کرد. جیسون برودی شاید در ابتدا چیزی بیشتر از یک بچه مایه‌دار نبود اما پس از تماشای مرگ دوستانش، به یک قاتل بی‌رحم تبدیل می‌شود. قوس شخصیتی او بسیار جذاب و یک ویژگی مهم دیگر در عنوانی است که خود پر از شخصیت‌های به‌یادماندنی و جذاب بود.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.