سرویس Stadia
محمد صادق شجاعی

شرکت گوگل تصمیم گرفته تغییرات ساختاری در سرویس Stadia ایجاد کند

محمد صادق شجاعی 18 بهمن 1400 بدون دیدگاه
121 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، عدم موفقیت سرویس Stadia در جلب نظر مخاطبین و بازیکنان باعث شده است که شرکت گوگل تغییرات ساختاری در این سرویس اعمال کند و در عوض آن را به عنوان ابزار تبلیغاتی برای دیگر شرکت‌ها به کار بگیرد.

سرویس Stadia، محصولی از شرکت Google است که در قالب آن می‌توانید آثار مختلف را به صورت استریم تجربه کنید. به این واسطه کاربران دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی‌های اندرویدی می‌توانند بازی‌ها را انجام دهند. علاقه‌مندان می‌توانند اثر مورد نظر خود را به صورت جداگانه خریداری کنند. همچنین با پرداخت اشتراک ماهیانه سرویس Stadia Pro می‌توانید ویژگی‌های بیشتری از جمله بازی‌های رایگان ماهیانه دریافت کنید.

اگر جزو کاربران سرویس گوگل استیدیا هستید، خبر بدی برای شما داریم. بر اساس گزارش جدید، گوگل در تلاش است تا تمرکز سرویس Stadia روی بازی‌های ویدیویی را کاهش دهد. در عوض با همکاری با شرکت‌هایی همچون Peleton برای خلق تجربه‌های مختلف و دمو‌های آنلاین، این سرویس را نجات دهد.

بر اساس گزارش Business Insider، اخباری از استیدیا به گوش می‌رسد که چندان خوشایند نیست. طبق این گزارش، سرویس Stadia در گوگل دچار «تنزل رتبه» شده است. به موجب آن فیل هریسون، رئیس بخش استیدیا، به جای گزارش مستقیم به ریک اوترلو، رئیس بخش سخت‌افزار گوگل، به معاون بخش سرویس‌های اشتراکی شرکت Google گزارش خواهد داد. در گزارش رسانه Business Insider آمده است که این «تنزل رتبه» برای کل سرویس Stadia بوده است. دلیل آن فروش نا‌امید‌کننده و عملکرد ضعیف‌تر از انتظارات گوگل است.

به نظر می‌رسد برنامه‌های گوگل برای سرویس Stadia، تمرکز روی معاملات سود‌آور با سایر شرکت‌ها و ایجاد محصولات مختلف برای آن‌ها است. پیش از این نمونه‌ای از قرارداد‌های شرکت Google برای همکاری استیدیا با دیگر شرکت‌ها را مشاهده کرده‌ایم. به این واسطه بازی‌های مختلفی در دسترس دارندگان دوچرخه‌های Peleton در دسترس قرار گرفته است. سرویس Google Stream زمینه تجربه آن‌ها را فراهم کرده است. گوگل استریم نامی جدیدی است که شرکت گوگل برای استیدیا در نظر گرفته است.

سرویس Stadia

سرویس Stadia دارای بازی‌های رایگان مختلفی است

به گفته کارمندان فعلی و سابق سرویس Stadia، برخی از افراد هنوز به مواردی همچون تجربه بازی Cyberpunk 2077 روی موبایل علاقه دارند. اما یکی از افرادی که با رسانه Business Insider صحبت کرده، تخمین زده که تنها 20 درصد تمرکز استیدیا روی بازی‌های ویدیویی است. یک منبع آگاه به رسانه مذکور گفته است:

«افراد زیادی در داخل شرکت وجود دارند که همچنان به ادامه ارائه بازی‌ها علاقه دارند، بنابر‌این آن‌ها به سختی تلاش می‌کنند تا مطمئن شوند این بخش از بین نرود. اما آن‌ها تنها کسانی نیستند که تصمیم می‌گیرند».

پس از انتشار این گزارش شرکت گوگل در شبکه اجتماعی توییتر به آن واکنش نشان داد. در توییت‌های این شرکت آمده است که تیم سرویس Stadia «تمام توان خود را برای ایجاد آینده‌ای عالی» به کار بسته است. همچنین اشاره شده که در سال 2021 تعداد 100 بازی به این سرویس اضافه شده است. همچنین تعداد 50 بازی در اختیار مشترکین سرویس Stadia Pro قرار گرفته است. این امر ثابت می‌کند این سرویس به آخر عمر خود نرسیده است. در پایان وعده داده شد که به زودی ویژگی‌های بیشتری به سرویس Stadia اضافه خواهد شد. با این حال هیچ توضیحی در مورد آن‌ها ارائه نشد.

در حالی که بعید است گوگل در آینده نزدیک به طور کامل سرویس Stadia را کنار بگذارد، اما رفته رفته آشکار می‌شود که عملکرد آن در حد انتظارات شرکت گوگل نبوده است. در طی دو سال گذشته، سرویس استیدیا با پرونده‌های مختلفی رو‌به‌رو بوده است. به این دلیل استودیو‌ ساخت بازی‌های فرست پارتی تعطیل شد. همچنین بازی‌سازان مستقل شکایت کردند و افراد مختلفی از سمت خود استعفا داده‌اند. سال گذشته فاش شد که پس از صرف ده‌ها میلیون دلار به منظور به دست آوردن بازی‌های AAA از جمله بازی Red Dead Redemption 2، سرویس Stadia در جذب صد‌ها هزار مشترک جدید با شکست روبه‌رو شد.

تغییر سرویس استیدیا به محصولی با تمرکز روی عملکرد تجاری و تبلیغاتی که آثار مختلفی برای شرکت‌های دیگر ارائه می‌کند، احتمالا یک ایده هوشمندانه و راهی برای نجات فناوری و منابع موجود در این سرویس است. اگر به دنبال سرویس استریم بازی‌ها هستید، می‌توانید از سرویس‌های PS Now و XCloud استفاده کنید.

نظر شما در مورد رویکرد تازه گوگل نسبت به سرویس استیدیا چیست؟ آیا تا‌کنون از این سرویس استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Kotaku

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.