فیل اسپنسر ایکس باکس
یحیی رحیمی

فیل اسپنسر جایزه یک عمر دستاورد در صنعت بازی را دریافت می‌کند

یحیی رحیمی 15 بهمن 1400 بدون دیدگاه
236 بازدید

تیم برگزاری مراسم DICE Awards از اهدای جایزه یک عمر دستاورد در صنعت بازی به فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس خبر داده است. آکادمی علوم و هنرهای تعاملی هرساله مراسمی باهدف اهدای جوایز به بهترین بازی‌های سال و همچنین کهنه‌کارهای صنعت بازی برگزار می‌کند. مراسم امسال با اهدای جایزه یک عمر دستاورد به فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس همراه است که سابقه درخشانی در این صنعت به‌جا گذاشته است.

طبق آخرین اخبار بازی، فیل اسپنسر جایزه خود را از دستان تاد هاوارد دریافت می‌کند. مدیر استودیوهای بتسدا در سال 2017، همین جایزه را دریافت کرد و وقت آن است که جایزه را به همکار و دوست نزدیکش، اسپنسر اهدا کند. آکادمی علوم و هنرهای تعاملی، اد بون، خالق مورتال کامبت را به‌عنوان یکی از مشاهیر صنعت بازی شناخته است و جایزه وی هم در مراسم DICE Awards اهدا می‌شود.

فیل اسپنسر در سال 1998 و به‌عنوان یک کارآموز وارد شرکت مایکروسافت شد. او پست‌های مختلفی در طی سال‌های اخیر قبول کرده است و از پایین‌ترین سطح در مایکروسافت به مدیریت ایکس باکس که بخش بازی مایکروسافت است؛ دست پیدا کرده است. او در حال حاضر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ است که بخش تازه‌ای باهدف ورود جدی‌تر به صنعت بازی و ایجاد یک متاورس است. خرید اکتیویژن بلیزارد باهدف رقم زدن فصل تازه‌ای از دنیای اینترنت رقم خورده و این بدین معنی است که مایکروسافت، اهداف بزرگی در سر دارد.

فیل اسپنسر ایکس باکس جایزه DICE

فیل اسپنسر، ناجی ایکس باکس

مایکروسافت تحت مدیریت فیل اسپنسر، چندین کنسول ایکس باکس به بازار عرضه کرد و همچنین استودیوهای بازی‌سازی مختلفی خریداری شدند و در نهایت سرویس ایکس باکس گیم پس عرضه شد. ایکس باکس در سال 2021 از لحاظ مالی، بهترین عملکرد ممکن در تاریخ خود را ثبت کرد و این نشان از مدیریت صحیح فیل اسپنسر به‌عنوان بلندپایه‌ترین مدیر ایکس باکس دارد. رئیس آکادمی علوم و هنرهای تعاملی با تحسین سبک مدیریت وی، دستاوردهایش را قدمی پیشرو و بلندمرتبه برشمرده است.

فیل اسپنسر در پاسخ به این توییت از تمامی همکاران و طرفداران ایکس باکس برای حمایت از او و به اشتراک گذاشتن ایده‌هایشان تشکر کرد و باور دارد که بدون حمایت همه‌جانبه، به چنین افتخاری دست پیدا نمی‌کرد. افراد مهمی از جمله هرمن هولست، مدیر استودیوهای پلی استیشن به مدیر ایکس باکس تبریک گفته‌اند و همچنین رجی فیلیس، مدیر سابق نینتندو هم این موفقیت را شایان جشن گرفتن دانسته است. تابه‌حال افراد مشهوری مانند گیب نیوئل، سید مایر، میاموتو و کوجیما، جایزه یک عمر دستاورد در صنعت بازی را دریافت کرده‌اند.

منبع:‌ GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.