ویندوز 11
یحیی رحیمی

قابلیت اجرای اپ اندروید در آپدیت ماه آینده ویندوز 11 اضافه می‌شود

یحیی رحیمی 7 بهمن 1400 بدون دیدگاه
280 بازدید

مایکروسافت در حال آماده‌سازی برای پیش‌نمایش اجرای اپ اندروید توسط ویندوز 11 است. اولین آپدیت ویندوز 11 ماه آینده با ویژگی‌های مهمی مانند بهبود تسکبار، اجرای برنامه‌های اندروید، بازطراحی نوت‌پد و برنامه‌های مدیا پلیر منتشر خواهد شد. مدیر بخش ویندوز در پست تازه‌ای که روی وب‌سایت مایکروسافت منتشر شده است؛ جزئیات کامل آپدیت Window 11 را شرح داد.

طبق آخرین اخبار سخت‌ افزار، آپدیت ویندوز 11 با حجم بالایی از تغییرات در ماه آینده میلادی منتشر می‌شود. تغییراتی از جمله افزودن قابلیت قطع صدا (Mute) به تسکبار و نمایش ساعت در مانیتور دوم اشاره کرد. این دو ویژگی هنگام انتشار Windows 11 غایب بودند. مایکروسافت به بهینه‌سازی تسکبار ادامه خواهد داد و ویژگی‌های دیگری مانند Drag و Drop‌ را در آپدیت‌های بعدی اضافه خواهد کرد. قابلیت به اشتراک گذاری صفحه برای هر برنامه مشخص هم از جمله ویژگی‌های آپدیت جدید است.

از دیگر تغییرات آپدیت ویندوز 11 باید به بازگردانی ویجت آب و هوا به تسکبار اشاره کرد. مایکروسافت این قابلیت را ماه گذشته آزمایش کرد و به نظر می‌رسد که بازخوردهای مثبتی دریافت کرده است. برنامه‌های دیگری مانند نوت‌پد و مدیا پلیر هم ظاهر تازه‌ای دریافت می‌کنند. هر دو این برنامه‌ها، حالت شب را دریافت می‌کنند و طراحی آن‌ها با ویندوز جدید تطبیق خواهد یافت. این تغییرات ظاهری بیش از بقیه به چشم خواهند آمد؛ اما انواع و اقسام باگ‌ها و مشکلات فنی هم همراه آپدیت رفع خواهند شد.

آپدیت ویندوز 11 اندروید

اجرای برنامه اندروید در آپدیت ویندوز 11

بزرگ‌ترین ویژگی که توسط آپدیت Windows 11 اضافه می‌شود؛ قابلیت اجرای برنامه اندروید است. مایکروسافت مدت‌هاست امکان اجرا اپ اندروید را به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی ویندوز جدید قلمداد می‌کند؛ اما امکان استفاده از آن را در اختیار عموم قرار نداده است. این قابلیت به کاربران اجازه نصب برنامه‌های محدود اندروید از طریق اپ استور آمازون را می‌دهد و سپس اپ اندروید به‌صورت روان اجرا می‌شود. گوگل در حال تست برنامه‌ای برای اجرای اندروید در کامپیوتر است و اخیراً سیستم مورد نیاز گوگل پلی برای کامپیوتر را اعلام کرده است.

مدیر بخش ویندوز، آپدیت جدید ویندوز 11 را دوران تازه‌ای برای کامپیوترهای شخصی نامیده است و باور دارد که مرزهای میان موبایل و PC در حال از بین رفتن است. وی همچنین آمار و ارقام جالبی از میزان نصب Windows 11 منتشر کرده است. او گفته است که بیش از 1.4 میلیارد دستگاه از ویندوز 10‌ و 11 استفاده می‌کنند و بازار PC در دوران کرونا رشد باورنکردنی داشته است. مدیرعامل مایکروسافت به تاز‌گی گفته است که 450 میلیون نفر از مایکروسافت تیم استفاده می‌کنند.

آپدیت ویندوز 11 ماه آینده میلادی برای کاربران فعلی منتشر خواهد شد. زمان دقیق انتشار این آپدیت اعلام نشده است.

منبع: TheVerge

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.