تورنمنت Squid Game بازی ماینکرافت
یحیی رحیمی

تورنمنت Squid Game بازی ماینکرافت اینترنت آندورا را قطع کرد

یحیی رحیمی 5 بهمن 1400 بدون دیدگاه
1,026 بازدید

یادتان است زمانی پدر و مادرها می‌گفتند که بازی‌ کردن راه به‌جایی نمی‌برد و تنها عمر خود را تلف می‌کنید؟ باید بگوییم که آن‌ها به دلایل مختلفی اشتباه می‌کردند. تورنمنت‌ها و رقابت‌های حرفه‌ای بازی‌های ویدیویی در سال‌های اخیر جوایز زیادی به برندگان اهدا کرده‌اند. به‌تازگی تورنمنت Squid Game بازی ماینکرافت باعث قطع اینترنت کشور اروپایی آندورا شده است. حملات DDoS علیه استریمرها باعث مختل شدن اینترنت شده و سرورهای اینترنت در آندورا آفلاین شده است.

به گزارش پارسی گیم، تورنمنت جدید Twitch Rivals که با نام Squidcraft Games شناخته می‌شود در آخر هفته میلادی برگزار شد. این تورنمنت سریال اسکوئید گیم را توسط سرورهای ماینکرافت به یک رقابت جذاب تبدیل کرده و استریمرهای بسیار زیادی به‌خصوص استریمرهای اسپانیایی‌زبان در این رقابت شرکت کردند. جایزه بزرگ این رقابت 100 هزار دلار در نظر گرفته شده بود و نفر اول می‌توانست پول زیادی به جیب بزند.

به نظر می‌رسد که فردی یا گروهی به دلایل نامشخص، مایل به برگزاری تورنمنت نبوده‌اند و تصمیم به اختلال در روند برگزاری گرفته‌اند. تعدادی از استریمرها که در کشور اروپایی کوچک آندورا قرار داشته‌اند، مورد حملات شدید DDoS قرار گرفته‌اند که باعث قطع ارتباط اینترنت این کشور با جهان شد. این اتفاق تأثیر زیادی در تورنمنت گذاشت و برای اولین بار، یک بازی ویدیویی در قطع اینترنت یک کشور سهیم بود.

تورنمنت Squid Game بازی ماینکرافت

حملات هکرها به تورنمنت ماینکرافت، دلیل قطع اینترنت

مشکل به این دلیل ایجاد شد که کشور آندورا تنها یک سرویس‌دهنده اینترنت به نام Andorra Telecom دارد. تنها افراد حاضر در تورنمنت Squid Game بازی ماینکرافت تحت تأثیر حملات قرار نگرفته‌اند و اتصال اینترنت برای تمام مردم این کشور قطع شده است. سرویس‌دهنده اینترنت پس از این اتفاق، مجبور به توضیح شرایط شده و گفته است که «حملات DDoS برنامه‌ریزی‌شده برای اختلال در کار چند یوتیوبر، روی تمام سرویس 4G آندورا تلکام تأثیر گذاشته است».

انگیزه این افراد برای قطع اینترنت و اختلال در روند رقابت اسکوئید گیم بازی ماینکرافت مشخص نیست. حملات سایبری در ماه‌های اخیر به بیشترین میزان ممکن رسیده است و علاوه بر گروه‌های وابسته به حکومت‌ها، گروه‌های مستقل هم به‌صورت مداوم در حال حمله به سرورهای مختلف هستند. تلاش این گروه از هکرها برای متوقف کردن رقابت جواب داده و استریمرهای کشور آندورا از مسابقه حذف شده‌اند. این اولین بار است که حمله به یک رقابت آنلاین باعث قطع کامل اینترنت یک کشور می‌شود.

گفتنی است آندورا کشور کوچکی میان فرانسه و اسپانیا است که به‌صورت مستقل اداره می‌شود. مسافران زیادی سالانه به این کشور سفر می‌کنند و کمتر، خبری از این نقطه از جهان به گوش می‌رسد. در خبر دیگری، نتفلیکس سریال Squid Game را برای فصل سوم تمدید کرد و ساخت یک بازی بتل رویال بر اساس اسکوئید گیم شروع شده است.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.