بازی Slitterhead
محمد صادق شجاعی

آهنگساز سری Silent Hill از نحوه ساخت موسیقی متن بازی Slitterhead می‌گوید

محمد صادق شجاعی 4 دی 1400 بدون دیدگاه
347 بازدید

بازی Slitterhead اثر تازه خالق سری Silent Hill یعنی کیچیرو تویاما بوده که با تریلر معرفی خود توجه بسیاری را جلب کرده است. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، اکیرا یامائوکا که به عنوان آهنگساز در سری سایلنت هیل حضور داشته، به صحبت در مورد ویژگی‌های موسیقی متن بازی Slitterhead پرداخته است.

با توجه به حضور عوامل مشترک و ویژگی‌های یکسان بازی Slitterhead، انتظار می‌رود که موسیقی متن این اثر شبیه به سری Silent Hill باشد. اکیرا یامائوکا به عنوان آهنگساز محصول تازه کیچیرو تویاما، پیش از این نیز وظیفه ساخت موسیقی مجموعه ترسناک و مشهور کونامی را بر‌عهده داشته است. این آهنگساز قهار و بی‌نظیر قصد دارد آهنگ‌های Slitterhead را به شیوه‌ای مشابه سایلنت هیل خلق کند؛ استفاده از عناصر موسیقی که معمولا در سبک ترسناک مورد استفاده نمی‌گیرند، به منظور ایجاد نوع متفاوتی از حس ترس.

اکیرا یامائوکا در ویدیویی منتشر شده در کانال یوتیوب استودیو Bokeh Game Studio، نحوه پیوستن به تیم تولید بازی Slitterhead را توضیح داده است. همچنین آهنگساز سری Silent Hill توضیحاتی در مورد رویکرد خود نسبت به ساخت موسیقی و درگیر شدن با بازی Slitterhead ارائه داده است. اکیرا یامائوکا در ملاقاتی با کیچیرو تویاما برای اولین بار در مورد اثر جدید او شنیده بود که با کلماتی همچون «دهه 90»، «مناطق شهری» و «حس و حال آسیایی» آن را توصیف می‌کرد. اکیرا یامائوکا می‌گوید: «زمانی که بالاخره بازی Slitterhead را مشاهده کردم، توصیفات کیچیرو تویاما معنی پیدا کردند».

اکیرا یامائوکا برای توصیف نمونه‌ای از ایده‌های خود برای موسیقی بازی Slitterhead از اصطلاح ژاپنی Ki wo terau (عمدا عجیب رفتار کردن) استفاده کرده است. او در این باره توضیح می‌دهد: «به جای تطابق کامل با سبک ترس، ما به دنبال نوعی از نا‌هماهنگی هستیم که باعث می‌شود احساس تازگی و جذابیت بیشتری ایجاد شود».

بازی Slitterhead

اکیرا یامائوکا موسیقی هر اثر را بر اساس ویژگی‌های آن خلق می‌کند

به طور کلی در مورد ترکیب‌بندی موسیقی متن بازی Slitterhead، اکیرا یامائوکا می‌گوید که او به هر پروژه جدید با تصور مستقل بودن در ایده‌ها نگاه کرده و با توجه به آنچه که به مخاطبین ارائه می‌دهد، موسیقی آن را خلق می‌کند. او می‌گوید پس از این مرحله، خود را در انواع ایده‌ها برای ساخت موسیقی غرق کرده و سپس شروع به تولید می‌کند.

با مراجعه به کانال استودیو Bokeh Game Studio در یوتیوب می‌توانید ویدیو 11 دقیقه‌ای توضیحات اکیرا یامائوکا در مورد موسیقی بازی Slitterhead را مشاهده کنید. این اثر که در جریان مراسم The Game Awards 2021 معرفی شد، اولین محصول استودیو تازه تاسیس خالق سری سایلنت هیل و تازه‌ترین اثر کیچیرو تویاما بعد از بازی Gravity Rush 2 (محصول سال 2017) محسوب می‌شود.

نظر شما در مورد حضور آهنگساز سری Silent Hill در تیم تولید بازی Slitterhead چیست؟ آیا این امر باعث می‌شود که بازی مذکور در حد و اندازه‌های سایلنت هیل عمل کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.