فیلم The Matrix Resurrections
محمد صادق شجاعی

فیلم The Matrix Resurrections راز مخفی با محوریت The Game Awards دارد

محمد صادق شجاعی 4 دی 1400 بدون دیدگاه
321 بازدید

یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز مراسم The Game Awards 2021 حضور بازیگران اصلی فیلم‌های ماتریکس یعنی کیانو ریوز و کری ان ماس در رویداد مذکور بود. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، ارتباط بین این دو تنها به مورد ذکر شده ختم نمی‌شود و فیلم The Matrix Resurrections حاوی ایستراگی بر‌اساس مراسم گیم اواردز است.

فیلم‌های مشهور و عامه‌پسند در اغلب موارد حاوی اشاره‌هایی به دیگر اشکال رسانه از جمله کتاب، فیلم‌ها، رویداد‌های حقیقی و حتی بازی‌های ویدیوی هستند. علاقه‌مندان فیلم‌های سینمایی این موارد را به عنوان ارجاعات بینا‌متنی شناخته و عموم مردم آن‌ها را با نام ایستراگ می‌شناسند. کیانو ریوز، مشهور‌ترین بازیگر این روز‌های سینمای هالیوود، با وجود این که خودش چندان علاقه‌ای به ویدیوگیم ندارد، اما در آثار مختلف حضور داشته است. ایفای نقش جانی سیلورهند در بازی Cyberpunk 2077 اولین تجربه کیانو ریوز در حوزه بازی‌های ویدیویی و بازی The Matrix Awakens تازه‌ترین حضور او در این صنعت است. حال با توجه به ارتباط نزدیک او با ویدیو گیم و حضور در مراسم The Game Awards 2021، فیلم The Matrix Resurrections دارای ایستراگی است که به مراسم مذکور اشاره دارد.

پیش از مطالعه این مطلب توجه داشته باشید که بخشی از فیلم رستاخیزهای ماتریکس اسپویل خواهد شد؛ در نتیجه اگر این فیلم را مشاهده نکرده‌اید، از مطالعه این مطلب امتناع کنید. در بخشی از فیلم The Matrix Resurrections شاهد جایزه بهترین بازی سال مربوط به مراسم The Game Awards 1999 هستیم که به بازی The Matrix، محصول استودیو Deus Machina داده شده است. در این فیلم شخصیت نئو به عنوان یک بازی‌ساز، مشغول کار روی اثری به نام بازی The Matrix است. این ایستر‌اگ توسط اد بون، خالق سری Mortal Kombat و در قالب پستی در شبکه اجتماعی توییتر معرفی شده است. تصویر ایستراگ فیلم The Matrix Resurrections با محوریت مراسم گیم اواردز را در زیر مشاهده می‌کنید.

فیلم The Matrix Resurrections

بازی Fortnite دارای محتوا‌هایی با محوریت ماتریکس است

فیلم The Matrix Resurrections هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته و می‌توانید آن را با بالاترین کیفیت دانلود کنید. منتقدین فیلم‌ها در قبال این اثر به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ عده‌ای آن را اثری ضعیف و برخی دیگر این فیلم را یکی از بهترین تجربیات سال‌های اخیر می‌دانند. هم‌اکنون فیلم رستاخیزهای ماتریکس بر اساس 53 نقد در وب‌سایت متاکریتیک امتیاز 63 را به دست آورده است. با این وجود که این امتیاز چندان مناسب به نظر نمی‌رسد، اما توجه داشته باشید که اولین فیلم ماتریکس، به عنوان یکی از بهترین آثار علمی تخیلی تاریخ، امتیاز 73 را به خود اختصاص داده است. در نتیجه می‌توان گفت این دو فیلم فاصله زیادی نداشته و عملکردی مشابه یکدیگر دارند.

اشاره به دیگر اثار در قالب ایستراگ‌ها، بیش از هر هنر دیگری در بازی‌های ویدیویی مرسوم است. بازی Fortnite یکی از مشهور‌ترین این دسته از بازی‌ها است که از آریانا گرانده گرفته تا مرد عنکبوتی را در بین شخصیت‌های خود جای داده است. علاوه بر این، بازی فورتنایت دارای محتوا‌هایی بر اساس سری Matrix از جمله ایموت حرکت آهسته نئو و ضربه مشهور ترینیتی نیز هست.

یکی از مواردی که بازیکنان بسیاری خواهان آن هستند، حضور شخصیت‌های مشهور کیانو ریوز یعنی نئو و جان ویک در بازی‌های سری مورتال کامبت است. با این حال کیانو ریوز گفته است که چندان به تحقق این امر علاقه‌ای ندارد. کیانو ریوز مدتی پیش در مصاحبه‌ای گفت: «سری Mortal Kombat از بسیاری جهات عالی است، اما به نظر من نئو و جان ویک مسیر خاص خود را دنبال می‌کنند. مورتال کامبت هم باید چنین رویکردی را دنبال کند».

نظر شما در مورد ایستراگ مراسم The Game Awards در فیلم The Matrix Resurrections چیست؟ آیا این اتفاق را باید به فال نیک بگیریم و منتظر محتواهای مشترک بیشتر باشیم؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.