بهترین بازی های چندنفره اندروید
سحر حق پرست

برترین بازی چندنفره برای تبلت و گوشی‌های اندروید – قسمت سوم

سحر حق پرست 7 دی 1400 12 دیدگاه
24,111 بازدید

با اینکه روزانه میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان، در حال انجام بازی‌های جذاب تک‌نفره هستند، اما بازی با دوستان لذت دیگری دارد. بسیاری از گیمرها، همواره به دنبال بازی‌هایی هستند که علاوه بر داشتن یک گیم‌پلی جذاب و هیجان‌انگیز، قابلیت بازی به صورت چندنفره نیز داشته باشد. بازی‌های چندنفره متعدد در ژانرهای مختلف، پتانسیل واقعی پلتفرم موبایل را به نمایش می‌گذارند. از بازی‌های مسابقه‌ای چندنفره Mario Kart Tour و Asphalt 9: Legends گرفته تا انواع شوترهای چندنفره مثل Call of Duty Mobile و Pubg همگی به خوبی نشان داده‌اند که می‌توانند همان حس هیجان بازی با کامپیوتر را در تلفن‌های همراه نیز به ارمغان آورند. در این مقاله، به معرفی تعدادی از برترین بازی های چندنفره برای تبلت و گوشی‌های اندروید پرداخته‌ایم تا قبل از دانلود  هر عنوان، اطلاعاتی در مورد فضای بازی و گیم‌پلی این بازی های اندروید آن داشته باشید.

 

 بازی‌های چندنفره جذاب برای اندروید

در قسمت‌ قبلی معرفی بهترین بازی های چندنفره برای اندروید، به معرفی تعدادی از بهترین بازی‌های موجود برای تلفن‌های اندرویدی و iOS پرداختیم و در مورد شیوه گیم‌پلی هر یک از آن‌ها توضیح مختصری دادیم. با بررسی نظرات و از آنجایی که بازی‌های شوتر همچون Call of Duty نسبت به سایر ژانرها از طرفداران بیشتری برخوردار است، تصمیم گرفتیم که در این لیست بیشتر به بازی‌های اکشن و تیراندازی بپردازیم. بنا به درخواست شما عزیزان، 10 بازی دیگر به این لیست اضافه شده است. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت ببرید.

بازی Mini Militia

Mini Militia – Doodle Army 2

  • سازنده: Appsomniacs LLC
  • ناشر: Miniclip
  • موجود برای: iOS + Android
  • ژانر: اکشن

بازی Doodle Army 2 که بیشتر با نام Mini Militia شناخته می‌شود، یک بازی اعتیادآور تیراندازی است که در سال 2011 وارد بازار شد و جدیدترین آپدیت خود را در نوامبر 2020 دریافت کرد. این بازی دو بعدی با گرافیک ساده‌ای که دارد، در هر دو مارکت iOS App Store و Play Store به خوبی در حال پیشرفت است و روز به روز بر تعداد طرفداران آن افزوده می‌شود. Mini Militia در واقع نتیجه تلاش مشترک چند دوست در Appsomniacs برای ساخت یک بازی مناسب برای تمام گروه‌های سنی بود.

این بازی به صورت یک یا چندنفره اجرا می‌شود که در آن شما می‌توانید به صورت آنلاین 5 نفر و از طریق شبکه محلی (اتصال به یک شبکه) 11 نفر را به بازی دعوت کنید (به عبارتی در گروه‌های 6 یا 12 نفره وارد بازی خواهید شد). بازیکنان Mini Militia در واقع سربازهایی با کفش‌های مخصوص هستند که پس از پخش شدن در زمین بازی، با پرش‌های مکرر به اطراف حرکت کرده و سرباز‌های دشمن را می‌کشند. سلاح‌ها و مهماتی مانند هفت‌تیر، مسلسل، نارنجک و حتی چاقو در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید درست و اصولی از آن‌ها استفاده کنید و مراقب تعداد گلوله‌های باقی‌مانده در سلاح خود باشید تا در میان راه به مشکل برنخورید. همچنین، کفش‌های راکتی شما مقدار سوخت محدودی دارند که در صورت اتمام آن و تا زمان شارژ مجدد مخزن سوخت، توانایی پرواز از شما گرفته می‌شود. برای تجربه بازی چندنفره Mini Militia، پس از ورود به Multiplayer و انتخاب LAN WIFI، حالت Death Match را انتخاب نمایید و از دوستان خود برای پیوستن به این جنگ خونین دعوت کنید.

ازی Mini Militia از جمله بازی‌های موفق در سبک پلتفرمر (سکوبازی) است که در آینده‌ای نه چندان دور رقیب سرسختی برای Clash of clans و Pokemon Go محسوب خواهد شد.

بازی Bomber Friends

Bomber Friends

  • سازنده: Hyperkani
  • ناشر: Hyperkani
  • موجود برای: Android + iOS + Microsoft Windows
  • ژانر: اکشن و تفننی

بازی چندنفره Bomber Friends که در سال 2014 توسط Hyperkani منتشر و در نوامبر 2021 به روز رسانی شد، الهام‌گرفته از بازی کلاسیک Bomberman است. این بازی در عین سادگی، گیم‌پلی هیجان‌انگیزی دارد که علاوه بر طرفداران قدیمی Bomberman، طرفداران جدیدی پیدا کرده که ساعت‌ها خود را با آن سرگرم می‌کنند. این بازی تا کنون بیش از 50 میلیون بار دانلود شده و یکی از پرطرفدارترین بازی‌های تفننی اکشن به شمار می‌رود.

قانون این بازی چندنفره هیجان‌انگیز، ساده است؛ شما در یک هزارتوی پر از بلوک قرار می‌گیرید که باید از میان آن‌ها عبور کرده و رقیب خود را نابود کنید. این بلوک‌ها به راحتی با بمب از بین می‌روند، اما باید دو نکته مهم را در نظر داشته باشید؛ شما توانایی عبور از بمب خود را ندارید، به این معنی که اگر پس از بمب‌گذاری متوجه شوید که اطرافتان با دیواری از بلوک‌ها محاصره شده، هیچ راه فراری نخواهید داشت و محکوم به مرگ خواهید بود. دومین نکته در مورد خط انفجار بمب‌هاست که به صورت مستقیم (+ شکل) حرکت می‌کنند. بنابراین قبل از بمب‌گذاری، اول راه فرار خود را پیدا کنید و مراقب باشید که در مسیر انفجار بمب‌ها قرار نگیرید. با کسب پیروزی‌های پی‌ در پی و پیشرفت در بازی می‌توانید مشخصات ظاهری کاراکتر خود را تغییر دهید. همچنین آیتم‌هایی در زمین بازی وجود دارند که قابلیت‌های جدیدی از جمله افزایش تعداد و قدرت بمب و … در اختیار شما قرار می‌دهند.

یکی از ویژگی‌های جالب Bomber Friends، این است که شما می‌توانید یک سنگ قبر برای خود انتخاب کنید تا به شکل منحصربفردی وارد زمین بازی شده و سایر بازیکنان را مانند یک شبح تعقیب کنید!

بازی Toram Online

Toram Online

  • سازنده: Asobimo
  • ناشر: Asobimo
  • موجود برای: Android + iOS + Microsoft Windows
  • ژانر: نقش‌آفرینی چندنفره آنلاین (MMORPG)

Toram Online یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های سه بعدی MMORPG است که در سال 2014 وارد بازار شد و اخیراً به Steam نیز راه پیدا کرد. این بازی تا کنون بیش از 12 میلیون دانلود در سراسر جهان داشته و روز به روز بر تعداد طرفداران آن افزوده می‌شود. داستان بازی Toram Online دنباله یکی از بازی‌های استودیو Asobimo به نام IRUNA Online است (با گرافیک و گیم‌پلی بهتر) که در آن زمین بر اثر یک حادثه به طور کامل تغییر شکل داده و مردم به گروه‌های مختلفی تقسیم شده‌اند. Asobimo سعی کرده تا با روایت یک داستان عالی در کنار گرافیک و گیم‌پلی بی‌نظیر خود، طرفداران IRUNA online را به سمت Toram Online سوق دهد.

در حالت تک‌نفره با ورود به بازی، مأموریت‌هایی برای شما در نظر گرفته می‌شود که باید آن‌ها را به دقت پشت سر گذاشته و باس‌های مختلفی را شکست دهید. اما ناگهان به مرحله‌ای می‌رسید که خود را بسیار ضعیف‌تر از باس‌ها خواهید یافت. بنابراین برای ارتقاء سطح خود، لازم است دشمنان و هیولاهای بیشتری بکشید و مأموریت‌های جانبی را تکمیل کنید تا XP به دست آورید؛ دقیقاً از همین جا اعتیاد به بازی شروع می‌شود. رویداد‌ها، شخصیت‌ها و ساختار روایی Toram باعث شده تا بازیکن، خود را بخشی از داستان بازی احساس کند. همانطور که گفتیم، این بازی چندنفره یک MMORPG است، یعنی شما آزادانه می‌توانید تمام ویژگی‌های ظاهری خود را از سر تا نوک پا انتخاب کرده و سلاحی برای خود بردارید. در حالت چندنفره نیز، به جای باس‌ها، در مقابل دوست خود یا سایر بازیکنان (PvP) قرار می‌گیرید. در چنین شرایطی، می‌توانید قدرت و عملکرد خود را بسنجید و از سایر بازیکنان استراتژی‌های جدید بیاموزید.

اگر به دنبال یک MMORPG جهان‌باز برای موبایل خود هستید، به Toram Online اعتماد کنید. این بازی دائماً در حال به روز رسانی است و تجهیزات و آیتم‌های جدیدی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

بازی Pixel Worlds

Pixel Worlds: MMO Sandbox

  • سازنده: Kukouri Mobile Entertainment
  • ناشر: Kukouri Mobile Entertainment
  • موجود برای: Android + iOS + Windows
  • ژانر: ماجراجویی

Pixel Worlds یک بازی مستقل (Indie) آنلاین است که در سال 2017 وارد بازار شد و به تازگی جدیدترین آپدیت خود را دریافت کرد. این یک بازی کاملاً رایگان است که می‌توانید با دوستان خود در هر پلتفرمی به صورت آنلاین بازی کنید و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارید.

Pixel Worlds گیم‌پلی جالب و اعتیادآوری دارد، زیرا در آن هیچ هدفی برای شما تعیین نشده است. در دنیای این بازی شما اجازه هر کاری را دارید (Sandbox) ، از ماهی‌گیری گرفته تا ساخت و ساز، کشاورزی، تجارت، ماجراجویی‌، پارکور، کشتن هیولاها و رقابت با سایر بازیکنان همگی در این بازی ساده پیکسلی جای گرفته‌اند. تا کنون میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان Pixel Worlds را دانلود کرده و عده‌ای آن را هم‌رده بازی محبوب Minecraft دانسته‌اند.

بازی Garena Free Fire

Garena Free Fire

  • سازنده: 111dots Studio
  • ناشر: Garena
  • موجود برای: Android + iOS
  • ژانر: بتل رویال
    بازی Garena Free Fire که با نام Free Fire نیز شناخته می‌شود، بتل رویالی است که در سال 2017 وارد بازار شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. به تازگی جدیدترین نسخه این بازی با نام Free Fire Max منتشر شده که از گرافیک بالاتری برخوردار است. با این حال، Free Fire در مقایسه با سایر بازی‌های بتل رویال موبایل همچنان گرافیک نسبتاً پایینی دارد، اما در عوض عملکرد روان آن باعث شده که بر روی هر دستگاهی به خوبی اجرا شود.
    گیم‌پلی و محیط این بازی شباهت زیادی با PUBG Mobile دارد. شما به همراه 49 نفر دیگر سوار بر هواپیما بر فراز یک جزیره دور افتاده پرواز می‌کنید و هر یک به انتخاب خود در نقطه‌ای از این جزیره فرود می‌آیید. سپس برای دفاع از خود در برابر سایر بازیکنان به دنبال سلاح، تجهیزات پزشکی، نارنجک‌ و مهمات دیگر می‌گردید. هدف نهایی بازیکنان، زنده ماندن در این جزیره و حذف تمام بازیکنانی است که در طول مسابقه با آن‌ها روبرو می‌شوند. منطقه امن موجود در نقشه بازی به مرور زمان کوچکتر شده و بازیکنان را به منطقه تنگ‌تری هدایت می‌کند تا به اجبار با هم برخورد کرده و درگیر شوند. در نهایت، آخرین تیم یا بازیکنی که زنده بماند، برنده مسابقه شناخته خواهد شد. در حالت چندنفره، می‌توانید تیمی با حداکثر چهار بازیکن ایجاد کرده و از همان لحظه اول با اعضای تیم خود ارتباط برقرار کنید و با هماهنگی کامل پیش بروید. همچنین وسایل نقلیه متفاوتی در اطراف نقشه قرار گرفته که به کمک آن‌ها می‌توانید به راحتی به نقاط مختلف نقشه بروید و تجهیزات مورد نیاز خود را سریع‌تر جمع‌آوری نمایید.
  • برترین بازی چندنفره برای تبلت و گوشی‌های اندروید-قسمت اول

بازی Asphalt 9 Legends

Asphalt 9: Legends

  • سازنده: Gameloft ، Gameloft Iberica S.A.U.
  • ناشر: Gameloft
  • موجود برای: Android + iOS + Microsoft Windows + Xbox One
  • ژانر: آرکید، مسابقه، اکشن

Asphalt 9: Legends یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای موبایل و نهمین نسخه از سری بازی Asphalt است که در سال 2018 توسط استودیو Gameloft منتشر شد. در مقایسه با نسخه‌های قبلی مجموعه، ویژگی‌های جدیدی از جمله ابراتومبیل‌های بیشتر، طرح‌های کنترلی و حالت‌های جدید مسابقه‌ای به این بازی اضافه شد و از نظر گرافیکی پیشرفت چشمگیری داشته است.

گیم‌پلی Asphalt 9، بسیار روان و مشابه سایر بازی‌های این مجموعه بوده و به واسطه سه طرح کنترلی Touch Drive، Tap to Steer و Tilt to Steer هدایت اتومبیل‌ها به میزان قابل توجهی آسان‌تر از قبل شده است. البته هر زمان که بخواهید، می‌توانید به سیستم کنترل قدیمی خود بازگردید. گرافیک خیره‌کننده‌ و رنگ‌های نئونی مختلفی که برای نیتروی اتومبیل‌های این بازی در نظر گرفته‌اند باعث شده تا جایگزین مناسبی برای Asphalt 8 Airborne محسوب شود. در این نسخه سه حالت مختلف Career، Multiplayer و Events طراحی شده که حالت چندنفره آن به صورت آنلاین انجام می‌شود و در آن با دوستان و سایر بازیکنان واقعی به رقابت می‌پردازید. در حال حاضر 149 اتومبیل در این بازی وجود دارد که به کلاس‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. مسیرهای مسابقه شامل مکان‌های جدیدی از جمله: هیمالیا، اسکاتلند، کارائیب، قاهره و … است. همچنین مکان‌هایی از بازی‌های قبلی مانند سانفرانسیسکو، نیویورک، رم و شانگهای را در خود دارد.

بازی GTA: San Andreas

Grand Theft Auto: San Andreas

  • سازنده: Rockstar North
  • ناشر: Rockstar Games
  • موجود برای: Android + iOS + PlayStation 2 + Xbox 360
  • ژانر: اکشن – ماجراجویی

بازی GTA: San Andreas در سبک ماجراجویی اکشن و پنجمین نسخه از مجموعه Grand Theft Auto است که در سال 2004 ساخته و منتشر شد. نسخه ریمستر شده این بازی در سال 2013 در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار گرفت. این بازی در یک محیط جهان‌باز جریان دارد که آزادانه می‌توانید اوقات فراغت خود را با جستجوی مناطق جدید آن سپری کنید. داستان آن درباره گانگستری به نام Carl Johnson یا همان CJ است که از باند خود جدا شده بود، اما پس از به قتل رسیدن مادرش به خانه برمی‌گردد و در جریان درگیری با مقامات فاسد و جنایتکاران قدرتمند، مجدداً به باند سابق خود می‌پیوندد. این بازی، از همان سال‌های اول انتشار در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی قرار گرفت و مدام از آن تعریف و تمجید شد.

داستان بازی در قالب هدف‌ها و مأموریت‌های اصلی قرار گرفته و شما می‌توانید در صورت تمایل هر زمان که آماده بودید، آن‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. کاراکتر شما، قادر به پیاده‌روی، رانندگی، کوهنوردی، شنا و استفاده‌ از سلاح‌های مختلف و مبارزه تن به تن است. همچنین می‌تواند وسایل نقلیه متنوعی مانند اتومبیل، اتوبوس، هلیکوپتر،‌ قطار، موتورسیکلت، تانک، دوچرخه و… را کنترل کند. در نسخه موبایل این بازی حالت چندنفره وجود ندارد و برای تجربه GTA: San Andreas به صورت چندنفره باید Multi Theft Auto یا SA-MP را دانلود کرده باشید. با فعال شدن حالت دونفره یکی از شما شخصیت اصلی بازی یعنی CJ و دیگری بسته به موقعیت مکانی و شرایط محیطی، شبیه به یکی از عابرین پیاده بازی خواهد بود. از آنجایی که هر دو بازیکن در یک صفحه، نمایش داده می‌شوند نباید زیاد از هم فاصله بگیرند. همچنین استفاده از دوربین سلاح‌هایی مانند اسنایپر در حالت دونفره غیرممکن است، زیرا برای این کار زاویه دید بازی به حالت اول شخص تغییر خواهد کرد. دو Mode برای حالت دونفره در GTA: San Andreas وجود دارد؛ یکی Rampage Mode و دیگری Free Roam. در حالت Rampage که به شکل جمجمه نشان داده می‌شود، شما و دوستتان باید در یک محدوده مشخص زمانی، تعداد معینی از افراد را بکشید. اما در حالت Free Roam که با دو آدمک قرمز رنگ کوچک نشان داده می‌شود، هر دو بازیکن آزادند که بدون هیچ محدودیت زمانی در اطراف San Andreas پرسه بزنند. البته فعال کردن حالت دونفره این بازی نیاز به آموزش مفصلی دارد که توضیح آن در این مقاله امکان‌پذیر نیست.

بازی Soccer Stars

Soccer Stars

  • سازنده: Miniclip
  • ناشر: Miniclip
  • موجود برای: Android + iOS
  • ژانر: بازی ورزشی، فوتبال

اگر به فوتبال علاقه‌مندید، بازی Soccer Stars یکی از بازی‌های اعتیادآور فوتبالی است که در سال 2014 توسط Miniclip ساخته و منتشر شد. این بازی در دو حالت آنلاین و آفلاین اجرا می‌شود که در حالت آنلاین می‌توانید با دوستان خود رقابت کرده و وارد چالش‌های مختلفی شوید. در حالت آفلاین نیز قابلیت بازی به صورت دونفره وجود دارد، اما هردو بر روی یک دستگاه بازی می‌کنید.
Soccer Stars گیم‌پلی بسیار ساده‌ای دارد. قبل از شروع بازی، شما و تیم مقابلتان بر روی مقدار مشخصی سکه (مثلاً نفری 500 سکه) شرط‌بندی می‌کنید که در صورت باخت، تمام سکه‌های شما به تیم مقابل واگذار خواهد شد؛ اما اگر برنده بازی باشید، دوبرابر مقدار سکه‌ای که گرو گذاشته بودید را دریافت خواهید کرد. سپس به صورت دو تیم پنج نفره در قالب مهره‌هایی روی زمین فوتبال قرار می‌گیرید و هر یک در نوبت خود به توپ ضربه می‌زنید تا آن را وارد دروازه حریف نمایید.

اما این بازی در ضربه زدن به توپ خلاصه نمی‌شود و قوانینی دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. همانطور که گفتیم، هر یک از بازیکنان در نوبت خود اجازه ضربه زدن به توپ دارند، اما فقط یک بار در هر نوبت می‌توانند یکی از مهره‌های خود را حرکت دهند. هر نوبت، محدوده زمانی مشخصی دارد که بازیکن در آن بازه می‌تواند حرکت خود را اجرا کند، در غیر این صورت فرصت را از دست داده و باید تا رسیدن نوبت بعدی خود پس از بازی حریف منتظر بماند. مسیر حرکت مهره‌ها با یک پیکان نمایش داده می‌شود و شما برای به حرکت در آوردن مهره مورد نظر، باید با انگشت خود روی آن کشیده و پس از تنظیم شدت ضربه و مسیر حرکت مهره به کمک پیکان، آن را رها کنید تا مهره به حرکت درآید. هرچه انگشت خود را بیشتر بکشید، مهره با شدت بیشتری حرکت خواهد کرد.
لازم به ذکر است که در این بازی، علاوه بر رقابت با دوستان، مسابقاتی در سطح جهان با جوایز ارزشمندی برگزار می‌شود که در آن از مبتدی تا حرفه‌ای شرکت کرده و شانس خود را امتحان می‌کنند.

بازی Standoff 2

Standoff 2

  • سازنده: Axlebolt
  • ناشر: Axlebolt
  • موجود برای: Android + iOS
  • ژانر: اکشن، تیراندازی اول شخص

از آنجایی که بازی Counter Strike از زمان انتشار در سال 2000 تا به امروز طرفداران زیادی پیدا کرده، همواره بسیاری از بازیکنان به شدت خواستار انتشار این بازی بر روی پلتفرم موبایل بودند تا حس قدیمی Counter Strike را بر روی تلفن‌های همراه خود نیز تجربه کنند. اما این بازی هرگز بر روی دستگاه‌های موبایل فرستاده نشد. پس از سال‌ها، استودیو Axlebolt، با انتشار بازی Standoff آرزوی دیرینه طرفداران Counter Strike را به واقعیت تبدیل کرد. این بازی، شبیه سازی از بازی Counter Strike است که بر روی تلفن‌های همراه اجرا می‌شود.

نسخه دوم این مجموعه یعنی بازی  Standoff 2، با ارائه گیم‌پلی روان‌تر و گرافیک بهتر در سال 2017 به بازار عرضه شد و تا به امروز چندین بار به‌روزرسانی داشته است. در این بازی، پس از ثبت نام و انتخاب آواتار خود، وارد مسابقه تیمی Deathmatch خواهید شد. اوایل بازی فقط مجاز به شرکت در Team Deathmatch خواهید بود و برای باز کردن قفل باقی حالت‌ها از جمله؛ Arms Race، Defuse و Sniper Duel باید چندین بار در مسابقات Deathmatch برنده شده و با کسب تجربه، سطح خود را ارتقاء دهید. هر یک از حالت‌های این بازی، قوانین خاص خود را دارند که بسیار شبیه به بازی Counter Strike هستند. به عنوان مثال در حالت Defuse، شما وارد یکی از دو تیم ضربت یا دفاع خواهید شد، در دو نقطه از زمین بازی بمب قرار گرفته که تیم ضربت وظیفه فعال کردن بمب و محافظت از آن را تا زمان انفجار بر عهده دارند. در مقابل، تیم دفاعی باید مانع بمب‌گذاری شده و یا در صورت فعال شدن بمب، هر چه سریعتر اقدام به خنثی کردن آن نمایند. اگر قبل از فعال شدن بمب، یکی از تیم‌ها موفق به کشتن تمام افراد تیم مقابل شد، برنده آن دور از بازی شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که زمان یک دور از بازی به پایان رسید و تیم ضربت موفق به بمب‌گذاری یا قتل عام تیم مقابل نشد، بازنده آن دور از بازی اعلام می‌شود.

سلاح‌های سبک و سنگین، نارنجک‌ها، سلاح‌های سرد و تجهیزات مختلفی در این بازی وجود دارند که بنابر سبک مبارزه خود می‌توانید چندین مورد از بین آن‌ها انتخاب کنید. در کل، Standoff 2 بهترین نمونه Counter Strike برای موبایل است.

بازی Critical Ops

Critical Ops

  • سازنده: Critical Force Entertainment Ltd
  • ناشر: Critical Force Entertainment Ltd
  • موجود برای: Android + iOS
  • ژانر: تیراندازی اول شخص

بازی Critical Ops (به اختصار C-OPS) یک عنوان در سبک تیراندازی اول شخص چندنفره است که به صورت انحصاری برای موبایل طراحی شده و در سال 2015 به صورت آزمایشی در دسترس عموم قرار گرفت. گیم‌پلی Critical Ops نیز الهام گرفته از Counter Strike است. شاید از خود بپرسید تا زمانی که Standoff 2 وجود دارد، چرا Critical Ops بازی کنیم؟ باید بگوییم که Standoff 2 نیز اخیرا به سرنوشت سایر بازی‌های محبوب گوشی دچار شده و شما بدون داشتن نرم‌افزار تغییر آی‌پی نمی‌توانید آن را بازی کنید. اما سرور بازی Critical Ops فیلتر نیست و برای اجرای آن نیازی به تغییر آی‌پی نخواهید داشت.

با دعوت از دوستان خود، تشکیل تیم داده و در مسابقات شرکت کنید. این بازی در حال حاضر شامل سه حالت Defuse، Team Deathmatch و Gun Game می‌شود که هر یک قوانین خاص خودشان را دارند. حالت Defuse آن کاملاً مشابه حالت Defuse در بازی Standoff 2 است که کمی پیش توضیح دادیم، در حالت Team Deathmatch تیم شما مقابل تیم دیگری قرار گرفته و در یک بازه زمانی مشخص هر تیمی که به دفعات بیشتری افراد تیم مقابل را کشته باشد، برنده بازی اعلام می‌شود. لازم به ذکر است که بازی Critical Ops تنها در صورت اتصال به اینترنت اجرا خواهد شد. این بازی تاکنون بیش از 50 میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده است.

این هم از سومین قسمت مجموعه بازی‌های چندنفره موبایل که می‌توانید بر روی دستگاه‌های اندروید و iOS خود بازی کنید. سعی بر این داشتیم تا مجموعه‌ای از تمام بازی‌های جذاب و پرطرفدار را در این لیست سه قسمتی قرار دهیم، با این حال اگر موردی از لیست جا ماند، خوشحال می‌شویم که در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. در مقالات آینده حتماً موارد جدیدتری را بررسی خواهیم کرد.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Bomber Friends چند نفره اجرا می‌شود؟

در این بازی، دو الی هشت نفر می‌توانند وارد یک نقشه شده و مقابل هم بازی کنند.

۱
 آیا می‌توان Asphalt 9 را به صورت چندنفره بازی کرد؟

بله. برای بازی با دوستان خود، ابتدا باید از طریق My Club، یک Club بسازید. سپس یک Club Race ایجاد کرده و بازیکنان آنلاین را به مسابقه دعوت کنید.

۲
 سریع‌ترین راه برای به دست آوردن جم در بازی Pixel Worlds چیست؟

یکی از بهترین و سریع‌تری راه‌ها، رفتن به دنیای NIKERBOKERSHIP یا GALACTIS و رقابت با سایر بازیکنان است. همچنین مشاهده تبلیغات روزانه و دریافت پاداش‌های روزانه نیز می‌تواند به جمع‌آوری سریع‌تر جم کمک کند.

۳
 آیا Critical Ops را می‌توان به صورت کراس پلتفرم بازی کرد؟

خیر. Critical Ops به صورت انحصاری برای موبایل طراحی شده است.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 12 دیدگاه
  • Avatar

    محمد مهدی

    مهمان

    پس pes 2021 چی و کالاف و پابجی چی شود

    پاسخ دهید
  • Avatar

    رضا

    مهمان

    استندآف۲سروراش غیر از برزیل و روسیه بقیشون فیلتره و من بدون فیلترشکن میرم
    بیزحمت بازی terrariaهم تو لیستتون قرار بدید
    با تشکر

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ی بنده خدا

    مهمان

    خدایی با کالاف چه مشکلی دارید نه تو قسمت یک بود نه دو نه سه? اونوقت ی مشت بازیه چرت بود

    پاسخ دهید
  • Avatar

    محمد

    مهمان

    ماینکرافت پس چی

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Mr?e در پاسخ به محمد

      مهمان

      درباره بتلفیلد هم مقاله یی بزارید

  • Avatar

    کارن

    مهمان

    پس کالاف دیوتی موبایل چی؟

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به کارن

      مدیر سایت

      توی قسمت های دیگه این مقالات موجود هست

  • Avatar

    Alpachino

    مهمان

    جی تی ای سن اندروید رو با برنامه سمپ (سن آندریاس مولتی پلیر) در اندروید میشه چند نفره و آنلاین بازی کرد

    پاسخ دهید
    • Avatar

      ناشناس در پاسخ به Alpachino

      مهمان

      داش اینو که دیگه همه میدونن

  • Avatar

    Kasra

    مهمان

    تصویر استنداف مال کالافه

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به Kasra

      مدیر سایت

      سلام
      جایگزین شد