سید مسعود کاظمی

مکان‌هایی در بازی The Witcher 3 که از دنیای واقعی الهام گرفته شده‌اند

سید مسعود کاظمی 30 آذر 1400 2 دیدگاه
2,029 بازدید

بازی Witcher 3 بنابر دلایل مختلفی به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی شناخته‌ می‌شود. بزرگ‌ترین جذابیت بازی The Witcher 3 دنیای غنی و پویای آن است. تعداد کمی از بازی‌ها توانسته‌اند دنیایی خلق کنند که هم‌زمان زیبا و ترسناک باشد. ویچر 3 شامل شهرها و مکان‌های مختلف با اقلیم متفاوت است که باعث ایجاد تنوع بسیار در محیط‌ بازی شده است؛ مکان‌های بسیاری که با الهام از دنیای واقعی طراحی شده‌اند. در ادامه 10 مکان در بازی ویچر 3 که با الهام از دنیای واقعی طراحی شده‌اند را معرفی خواهیم کرد.

تجربه دنیای واقعی در مکان‌های بازی The Witcher 3

بازی ویچر 3 با اقتباس از مجموعه رمان‌های ویچر نوشته‌ی آندژی ساپکوفسکی ساخته شده است. این رمان‌نویس لهستانی با ادغام افسانه‌های لهستان با داستانی که در ذهن داشت، توانست دنیای غنی، هیجان‌انگیز و ترسناکی را خلق کند. طبیعی است که ساپکوفسکی برای خلق مکان‌های درون کتاب از زادگاهش، لهستان الهام گرفته باشد. طراحان بازیِ ویچر نیز برای طراحی این مکان‌ها از لهستان و دیگر کشورهای اروپایی الهام گرفته‌اند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.با پارسی گیم همراه باشید.

آسیاب‌های بادی

امکان ندارد در طول گشتن در شهر وِلن (Velen) با چندین آسیاب بادی برخورد نداشته باشید و این موضوع بخش جدایی ناپذیر زندگی دور از شهر است. وجود آسیاب‌های بادی به پویایی و زیبایی دنیای ویچر کمک بسیار کرده است. در میان آن همه آسیاب‌های بادی، آسیاب Lucian بیشتر به چشم می‌آید. این آسیاب بادی مربعی شکل است که در شمال نوویگراد قرار دارد.

آسیاب‌های بادی بخش عظیمی از زیبایی محیطی کشورهای اروپایی، به‌خصوص هلند و لهستان را تشکیل می‌دهد؛ اما یک آسیاب بادی شباهت انکارناپذیری با آسیاب بادی Lucian در بازی ویچر 3 دارد. این آسیاب بادی در موزه فضای باز دهکده Maurzyce کشور لهستان قرار گرفته و همانند آسیاب بادی در شهر ولن، شکل مربعی و خاص خود را دارد.

سواحل شنی

اکثر مکان‌های ویچر 3 نزدیک دریا یا دریاچه واقع شده‌اند. در زمان‌های قدیم به‌دلیل نبود دسترسی به آب، شهرها و دهکده‌ها اکثراً در نزدیکی دریا یا رودخانه ساخته می‌شدند. جدا از اینکه مردم شهر دسترسی به منبع آب داشتند، نزدیک بودن به دریا مناظر فوق‌العاده‌ای را خلق می‌کرد که اکثراً کودکان برای خوشگذرانی به سواحل آن می‌رفتند.

کشور لهستان نیز از این موضوع مستثنا نیست. اکثر شهرهای لهستان در نزدیکی دریا قرار دارند که در نتیجه‌ی آن سواحل شنی زیبایی خلق شده‌ است. یکی از زیباترین سواحل شنی کشور لهستان، ساحل Praga در شهر ورشو است. این ساحل شنی یکی از زیباترین و پربازدید مکان‌های شهر ورشو محسوب می‌شود.

دهکده Lindenvale

دهکده‌ی Lindenvale یکی از زیباترین مکان‌های بازی ویچر 3 است که در اوایل بازی با آن آشنا خواهید شد. لیندن‌ویل یک دهکده کوچک با چندین خانواده است که هر چند وقت برای کشتن هیولا از گرالت کمک می‌خواهند. چیزی که در نگاه اول نظر شما را در مورد این دهکده جذب می‌کند، طرح‌های نقاشی شده روی دیوار خانه‌ها است که جان تازه‌ای به این دهکده بخشیده‌اند.

این نوع طراحی و نقاشی در شهر Zalipie کشور لهستان بسیار محبوب است. هر شخص برای زیبا سازی خانه‌ی خود تصمیم می‌گیرد چه طرح و نقشی را روی دیوارها پیاده کند. در نتیجه‌ی، شهر Zalipie تبدیل به یکی از زیباترین شهرهای لهستان تبدیل شده است. جالب است بدانید که در نسخه‌ی لهستانی بازی Witcher 3، اسم این دهکده Zalipie است.

شهر Toussaint

برای همه‌گان مشخص است که بسته‌الحاقی Blood and Wine یکی از بهترین DLCهای تاریخ است که در بخش‌هایی از بازی اصلی نیز بهتر عمل می‌کند. با اضافه کردن این بسته‌الحاقی به بازی، شهر Toussaint، که بخاطر شراب فوق‌العاده‌اش مشهور است به بازی اضافه می‌شود. شهر Toussaint در مقابل بادهای سنگین Skellige و باران‌های شدید Velen، شهری گرم و دوست‌داشتنی به‌نظر می‌رسد که انگار از دل افسانه‌های کودکان بیرون آمده است.

برخلاف شهرها و دهکده‌های دیگر بازی ویچر 3، شهر توسَینت با الهام از فرانسه طراحی شده است. بسیاری از مکان‌ها و ساختمان‌های موجود در این شهر ترکیبی از معماری گاتیک فرانسه و شهرهای لهستان است. از طرف دیگر شمشیر و زره‌هایی که با این بسته الحاقی به بازی اضافه می‌شود، پس زمینه‌ی اسپانیایی دارند.

شهر Oxenfurt

شهر Oxenfurt در سمت شرقی وِلن واقع شده است که اکثراً افرادی که تشنه‌ی علم و دانش هستند در آن جمع می‌شوند. هرچند در داستان اصلی به این شهر اهمیت زیادی داده نمی‌شود، اما در دی‌ال‌سی Hearst of Stone در مرکزیت داستان قرار دارد. حتی اگر این بسته‌الحاقی را در نظر نگیریم، شهر آکسنفورت معماری، سبک زندگی و تاریخ منحصر به‌فرد خود را دارد.

همانطور که می‌توان از نام این شهر حدس زد، آکسنفورت با الهام از آکسفورد، لندن طراحی شده است. در هردو شهر تعداد زیادی از محققان، دانشجویان و پروفسورها زندگی می‌کنند و به فعالیت‌های علمی خود می‌پردازند. آکسفورد تنها منبع الهام این شهر نیست و ساختمان‌های نارنجی رنگ آکسنفورت با الگوبرداری از قلعه Wawel و جزیره Pieasek کشور لهستان طراحی شده تا این شهر رنگ‌و‌بوی لهستان را حفظ کرده باشد.

شهر ولن

ولن را می‌توان به‌عنوان یکی از پویاترین شهرهای ساخته شده در بازی‌های ویدئویی حساب کرد. به اندازه خوش‌رنگی و زیبایی خود، هیولا و پلیدی در خود جا داده است و انگار شخصیت و داستان خاص خود را دارد. شهر ولن یک نمونه مینیاتور شده از تمام کشور لهستان است. این شهر اکثر شاخصه‌های کشور لهستان را در خود جا داده است. جنگل‌های بزرگ، ساحل‌های شنی، آسیاب‌های بادی، همه نماینده‌ی طبیعت بکر و زیبای لهستان هستند. به طور کلی می‌توان احساس کرد که طراحان بصری با زیبایی‌های این شهر آشنایی عمیقی داشته‌اند و با عشق آن را طراحی کرده‌اند.

منطقه Fyke Isle

اولین بار به لطف کیرا میتز (Keira Metz) با این محل مخوف و عجیب آشنا می‌شوید. این جادوگر از گرالت می‌خواهد تا به این جزیره برود و سعی کند طلسم را از آن بردارد. وقتی گرالت وارد Fyke Isle می‌شود، اولین چیزی که به چشم می‌خورد، برج بزرگ و تنهایی است که در وسط Fyke Isle قرار دارد.

نه تنها این منطقه بلکه کوئست A Towerful of Mice نیز با الهام از یک افسانه‌ محلی لهستان طراحی شده است. برج Fyke Isle شباهت اجتناب‌ناپذیری به Mysia Wieza (برج موش‌) در شهر Kruszwica لهستان دارد. در این افسانه آمده است که یک شاهزاده لهستانی با خانواده‌اش برای فرار از دست دشمنان به این برج پناه می‌برند؛ اما در نهایت همه‌ی آن‌ها توسط موش‌ها خورده می‌شوند.

جزیره Skellige

جزیره Skellige برخلاف دیگر مناطق ویچر 3، الهام بسیار کمی از کشور لهستان گرفته است. بعد از تجربه بعضی کوئست‌ها و گشتن در محیط Skellige احتمالاً حدس خواهید زد که این منطقه با الهام از اسکاندیناوری و افسانه‌های وایکینگ ساخته شده که تا حدودی درست است.

در واقع بخشی از طراحی جزیره Skellige با الهام از افسانه‌های سلتیک طراحی شده‌اند و حتی اسم این جزیره اشاره به Skellig Isles کشور ایرلند دارد. جدا از آن، بسیاری از نام‌های رایج منطقه Skellige ریشه ایرلندی دارند. فرهنگ Norse Gael نزدیک‌ترین فرهنگ به منطقه Skellige است که بین بومیان منطقه Hebrides کشور اسکاتلند محبوبیت دارد.

منطقه Crow’s Perch

منطقه Crow’s Perch نه تنها بخاطر زیبایی بصری بلکه بخاطر ارتباط مستقیمی که با چندین کوئست دارد، جای خاصی در دل طرفداران ویچر گرفته است. Crow’s Perch یکی از معدود مکان‌های نیمه آزادی است که با همکاری نیلفگارد اداره می‌شود. رهبر این منطقه Bloody Baron است که نام او طنین‌انداز کوئست دردناک و خانواده‌اش است.

منطقه Crow’s Perch شبیه قلعه‌ای است که هنگام جنگ با عجله ساخته شده تا از پادشاه یا رهبر آن منطقه محافظت کند. در زمان‌های گذشته وجود چنین قلعه‌های بسیار رایج بود و تعداد زیادی از آن‌ را می‌توان در سرتاسر اروپا پیدا کرد؛ اما یک قلعه در شهر بیسکوپین، لهستان شباهت بسیاری به Crow’s Perch دارد که به‌احتمال فراوان طراحان این بازی از آن الهام گرفته‌اند.

شهر Novigrad

شهر نوویگراد در مرکز نقشه‌ی ولن قرار دارد که مرکز تجارت و تبادل مردم است. شهر نوویگراد به عنوان شهر آزاد شناخته می‌شود که در آن هر کسی می‌تواند رفت‌و‌آمد داشته باشد یا زندگی کند. اختلاف طبقاتی آشکار این شهر باعث شده که نوویگراد همانند یک شهر واقعی به‌نظر برسد؛ به این صورت که کوچه‌پس‌کوچه‌های کثیف که مردم فقیر در آن زندگی می‌کنند در کنار کاخ‌های تجملاتی قرار گرفته است.

نام نوویگراد اشاره به شهر نووگورود، روسیه دارد که جز معدود شهرهایی در تاریخ است که بیش از 300 سال توانسته آزادی خود را حفظ کند. اما منبع الهام اصلی نوویگراد، شهر Gdánsk در لهستان است که همانند نووگورود همیشه برای آزادی خود مبارزه کرده‌اند. خیلی از مکان‌های شناخته‌شده‌ی نوویگراد مثل اسکله نوویگراد، را می‌توان در شهر Gdánsk به راحتی پیدا کرد.

قطعا اکثر طراحان قصد دارند دنیای بازی‌ای که خلق می‌کنند با الهام از مکان‌های واقعی باشد. کشور لهستان با وجود زیبایی‌های بسیاری که دارد، به‌اندازه بورلی هیلز لس آنجلس یا برج ایفل پاریس شهرت ندارد و بازی ویچر 3 یکی از بهترین بازی‌های است که شما را با معماری و فرهنگ لهستان آشنا خواهد کرد. هر زمان که سری به دنیای ویچر 3 زدید، توجه بیشتری به معماری و محیط داشته باشید.

منبع: Thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی ویچر 3 برای پلی‌استیشن 5 منتشر شده است؟

آپدیت نسل بعد بازی ویچر 3 قرار است در سال 2022 برای پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس منتشر شود.

۱
بازی ویچر 3 از چه اثری اقتباس شده است؟

مجموعه ویچر که شامل نسخه‌ی سوم آن نیز می‌شود با اقتباس از سری کتاب‌های ویچر به‌قلم آندژی ساپکوفسکی ساخته شده‌اند.

۲
آیا بازی ویچر 3 جایزه بهترین بازی سال را برده است؟

بله. بازی ویچر 3 توانست جایزه بهترین بازی سال در سال 2015 را دریافت کند و پس از بازی The Last of Us Part II بیشتری جایزه را در تاریخ ویدئو گیم دارد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    ماکان

    مهمان

    ممنون خیلی زیبا بود.
    لطفا از ویچر 3 بیشتر مطلب بزارید.در مورد این بازی هرچی بگیم کمه.
    به جرات بهترین بازی نسل هشته بخاطر تاریخ انتشارش و صاحب سبک بودن.
    تیم سایت اگه میتونست مادهای زیبا بازی ویچر 3 رو قرار بده خیلی خوب بود و مطمئنا خیلی هم طرفدار داره.من خودم بشخصه نتونستم مادها رو از سایت نکسوس ماد دانلود کنم اگه خودتون مستقیم برای دانلود میذاشتین خیلی عالی بود.
    ممنون از گروه خوب و حرفه ای پارسی گیم

    پاسخ دهید
    • سید مسعود کاظمی

      سید مسعود کاظمی در پاسخ به ماکان

      نویسنده

      ممنون از این که مطالعه کردی مقاله رو. سعی می‌کنیم مقالات بیشتر از ویچر 3 منتشر کنیم.