Oceanic
یحیی رحیمی

کپی‌برداری شرکت کلاشنیکف از یک بازی ساز مستقل جنجال به پا کرد

یحیی رحیمی 18 آذر 1400 بدون دیدگاه
752 بازدید

یک بازی ‌ساز مستقل علاوه بر آنکه باید با رقیب‌های بزرگ رقابت کند، نیاز به حفظ ایده‌ها و جلوگیری از سرقت آن‌ها توسط شرکت‌های بزرگ‌تر دارد. نه‌تنها مجموعه‌های بزرگی مانند کالاف دیوتی و هیلو سنگ جلوی بازی‌سازهای مستقل گذاشته‌اند، بلکه شرکت روسی تولید‌کننده سلاح کلاشنیکف نیز اخیراً ایده‌های یک بازی ساز مستقل به نام Ward B را کپی‌برداری کرده است.

Ward B از سال 2019 تابه‌حال روی یک بازی ویدیویی به نام Ward B کار می‌کند که اثری در ژانر تیراندازی اول‌شخص است و روزهای پس از تخریب کره زمین توسط گرمایش جهانی و تغییر اقلیم را به تصویر می‌کشد. سطح اقیانوس به بالاترین حد ممکن رسیده است و نجات‌یافتگان بر سر آخرین منابع طبیعی باقی‌مانده، جنگی عظیم به راه انداخته‌اند.

از آنجایی که وجود شوترهای اول‌شخص تماماً به سلاح و تفنگ بستگی دارند و گان‌پلی، مهم‌ترین المان این بازی‌ها است؛ لازم است سلاح‌های تازه با ایده‌های نو استفاده شود. Ward B به منظور جلب نظر بازی‌کنان، طرح‌های اولیه از تفنگ‌های به کار رفته را منتشر کرده است. این تفنگ‌ها شامل چند سلاح ساچمه‌ای آینده‌نگرانه می‌شوند که طراحی بسیار جالبی دارند. انتشار این طرح‌ها به مهندسان شرکت کلاشنیکف، ایده‌های تازه‌ای تزریق کرده است و آن‌ها شروع به کپی‌برداری از این طرح‌ها کرده‌اند.

کلاشنیکف بازی مستقل

رد ادعا مطرح شده توسط کلاشنیکف

یکی از این تفنگ‌ها که توسط شرکت کلاشنیکف کپی‌برداری شده است؛ EPM28 Mastodon نام دارد که یک سلاح ساچمه‌ای با قابلیت پرتاب انرژی به جای گلوله است. این سلاح، بسیار جذاب به نظر می‌رسد و همین باعث شده است تا مهندسان کلاشنیکف، نمونه واقعی‌اش را با گلوله‌های ساچمه‌ای بسازند و با عقد یک قرارداد با این بازی ساز مستقل، وی را مجبور به تغییر اسم تفنگ کنند. اگرچه Ward B از احتمال ارائه چنین قراردادی اظهار خوشحالی کرده است؛ اما کلاشنیکف در نهایت هیچ‌گاه قرارداد را ارائه نکرده است.

شرکت روسی کلاشنیکف چند ماه پس از این جریانات، تفنگ ساچمه‌ای MP-155 Ultima را با همان شکل و قیافه تفنگ Mastodon به بازار معرفی کرد و با واکنش جدی مدیرعامل استودیو Ward B به نام مارسلینو سائوسدا مواجه شد. وی در گفتگو با رسانه IGN خاطرنشان کرد: «آن‌ها طرح ما را سرقت کرده‌اند» اگرچه میان تفنگ معرفی‌شده و طرح اصلی تفاوت‌هایی وجود دارد، اما واضح است که ایده‌ی اصلی از استودیو Ward B سرقت شده است.

از آنجایی که تفنگ جدید کلاشنیکف یک نمونه واقعی با امکان شلیک گلوله است، تغییراتی در ماشه و ریل‌ها ایجاد کرده‌اند. یکی از تغییرات که به چشم مدیرعامل استودیو آمده است، حذف دکمه‌ی تغییر حالت است؛ اما نشانگر همچنان روی تفنگ باقی مانده است. این بدین معنی است که مهندسان کلاشنیکف، چندان دقتی هنگام کپی‌برداری نداشته‌اند. کلاشنیکف ادعاهای مطرح شده را رد کرده است و باور دارد که تفنگ MP-155 Ultima به صورت اختصاصی طراحی شده است. نظر شما چیست؟

منبع:‌ TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.