NFT‌ها در بازی‌های شرکت یوبی سافت
محمد صادق شجاعی

یوبی‌سافت افزودن NFT ها به بازی Ghost Recon Breakpoint را تایید کرد

محمد صادق شجاعی 18 آذر 1400 بدون دیدگاه
233 بازدید

با همه‌گیر شدن مفاهیمی همچون رمزارزها (CryptoCurrencies)، بلاک‌چین (Blockchain) و ان‌اف‌تی (NFT) و استقبال عمومی از آن‌ها، افراد و صنایع مختلف به بهره‌گیری از این فضاهای جدید پرداخته و از طریق آن‌ها سود‌های کلانی به دست آورده‌اند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، شرکت Ubisoft اعلام کرده که قصد دارد توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را به بازی‌های خود اضافه کرده و این روند را با بازی Ghost Recon Breakpoint آغاز کند.

NFTها واحد‌های منحصر‌به‌فرد از رمز غیرقابل معاوضه هستند که در دفتر کل توزیع‌شده یا روی یک بلاک‌چین ذخیره می‌شوند. دارندگان این توکن‌ها می‌توانند آن‌ها را خریداری کرده یا به فروش برسانند. شرکت یوبی سافت قصد دارد ان‌اف‌تی‌ها را از طریق Ubisoft Quartz به بازی‌های خود اضافه کند. این شرکت پلتفرم مذکور را به عنوان «نخستین پلتفرم برای NFTهای قابل بازی و کم‌مصرف در بازی‌های AAA» معرفی می‌کند.

پلتفرم Ubisoft Quartz امروز به صورت بتا و در قالب نسخه کامپیوتر بازی Ghost Recon Breakpoint آغاز به کار خواهد کرد. به این واسطه بازیکنان می‌توانند آیتم‌های قابل جمع‌آوری از جمله وسایل نقلیه، اسلحه‌ها و تجهیزات موسوم به Digits را جمع‌آوری کنند. Digits به عنوان بخشی از «نسخه‌های» محدود منتشر می‌شوند که هر کدام از تعداد ثابتی از آیتم‌های تزئیتی تشکیل شده است.

شرکت یوبی سافت اعلام کرده، Digits روشی جدید برای بهره‌گیری از آیتم‌های تزئینی است که لذت تجربه بازی‌های با‌کیفیت AAA را با هیجان در اختیار داشتن NFTهایی با محوریت قطعات منحصر‌به‌فرد و کلکسیونی دنیای بازی‌های یوبی سافت، ترکیب می‌کند. هر یک از Digits دارای گواهی مالکیت و شماره سریال مخصوص به خود هستند که دیگر بازیکنان می‌توانند آن را مشاهده کنند. بازیکنانی که قصد فروش Digits را داشته باشند، می‌توانند از طریق پلتفرم‌های ترد پارتی و خارج از اکوسیستم شرکت Ubisoft نیز آن‌ها را به فروش برسانند. نیکولاس پوآرد، معاون لابراتوار نوآوری‌های استراتژیک یوبی سافت در این باره گفته است:

تلاش‌های طولانی مدت، ما را به درک این موضوع سوق داد که چگونه رویکرد غیر‌متمرکز بلاک‌چین می‌تواند بازیکنان را به گونه‌ای پایدار برای صنعت بازی‌های ویدیویی، تبدیل به ذینفعان بازی‌های ما کرده و در قبال وقتی که می‌گذارند، آیتم‌هایی که خریداری می‌کنند و محتوایی که به صورت آنلاین خلق می‌کنند، آیتمی ارزشمند دریافت کنند.

Ubisoft Quartz اولین واحد سازنده در چشم‌انداز بلند‌پروازانه ما برای توسعه یک متاورس واقعی است. این هدف بدون غلبه بر محدودیت‌های اولیه بلاک‌چین برای بازی‌های ویدیویی، از جمله مقیاس‌پذیری و مصرف انرژی، نمی‌تواند تحقق پیدا کند.

NFT‌ها در بازی‌های شرکت یوبی سافت

ورود یوبی سافت به NFT در قالب بازی Ghost Recon Breakpoint

براساس اعلام شرکت یوبی سافت، Ubisoft Quartz از ارز دیجیتال تزوس (Tezos) استفاده خواهد کرد. این شرکت اعلام کرده که بلاک‌چین مذکور نسبت به سایر رمز‌ارز‌ها از جمله اتریوم (Ethereum) انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند. دیدیه ژنوویس، مدیر فنی بلاک‌چین شرکت Ubisoft گفته که بهره‌وری انرژی یک نیاز کلیدی برای پیشبرد فناوری بلاک‌چین به سوی آینده‌ای است که در آن میلیون‌ها بازیکن بتوانند به طور گسترده از آن استفاده کنند. این شرکت رمز‌ارز تزوس را به دلیل شبکه گواه بر سهام آن و سلطه بر Clean NFT انتخاب کرده است. دیدیه ژنوویس در این باره گفته است:

یک تراکنش در شبکه تزوس به اندازه پخش یک ویدیو 30 ثانیه‌ای انرژی مصرف می‌کند. این در حالی بوده که در نسل قبل شبکه‌های بلاک‌چین، انرژی مصرفی به اندازه یک سال پخش بدون وقفه ویدیو است. این ردپای کربنی پایین به این معنی است که هم سازندگان و هم بازیکنان می‌توانند بدون به خطر انداختن پایایی، نوآوری را در اولویت قرار دهند.

بتای Ubisoft Quartz از ساعت 21:30 امروز در کشور‌های آمریکا، کانادا، اسپانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک، استرالیا و برزیل آغاز به کار خواهد کرد. در ابتدای امر در روز‌های 9، 12 و 15 دسامبر تعداد سه Digits رایگان از طریق Ubisoft Quartz در دسترس قرار گرفته و در بازی Ghost Recon Breakpoint قابل استفاده خواهند بود. تعداد بیشتر از Digits در اوایل سال 2022 در دسترس قرار خواهند گرفت.

نظر شما در مورد اضافه شدن NFT‌ها به بازی‌های شرکت یوبی سافت چیست؟ آیا موافق ورود شرکت Ubisoft به بلاک‌چین هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.