بازی Ico
یحیی رحیمی

هیدتاکا میازاکی: بدون بازی Ico خبری از Dark Souls نبود

یحیی رحیمی 15 آذر 1400 بدون دیدگاه
548 بازدید

هیدتاکا میازاکی، خالق مجموعه بازی سولز، به مناسبت بیست‌سالگی انتشار بازی Ico از تأثیر شگرف این اثر مخصوص پلی استیشن 2 صحبت کرده و باور دارد که بدون این بازی، خبری از Dark Souls و مکانیسم‌های جذاب آن نبود. تازه‌ترین شماره از مجله فامیتسو با ادای احترام ده‌ها نفر از برترین کارگردان‌ها و طراحان بازی‌های ویدیویی همراه است و افراد مشهوری مانند دراکمن، کارگردان لست آو آس، از اهمیت بازی ایکو صحبت کرده‌اند.

یکی از مصاحبه‌ها مربوط به هیدتاکا میازاکی از مشهورترین خالقان و کارگردان‌های بازی‌های ویدیویی است. او نحوه‌ی آشنایی با بازی Ico را بازگویی کرده و باور دارد که اگر این ساخته فومیتو اوئدا را در منزل دوستش تجربه نمی‌کرد، هیچ‌گاه وارد صنعت بازی‌های ویدیویی نمی‌شد. بازی ایکو توسط استودیو ژاپنی سونی و Team Ico توسعه یافت و بیست سال پیش برای پلی استیشن 2 منتشر شد. فامیتو اوئدا با خلق این بازی انقلابی، تأثیر زیادی روی آثار بعدی صنعت بازی و سرگرمی گذاشت.

داستان بازی ایکو در مورد پسر جوانی است که مردمان روستایش به دلیل آنکه او با دوشاخ روی سرش زاده شده بود؛ او را داخل قلعه‌ای قدیمی زندانی کرده بودند. هنگامی‌که ایکو داخل قلعه به جستجو می‌پردازد، یک دختر جوان به نام یوردا (Yorda) را می‌بیند که توسط موجودات سیاهی دنبال می‌شود. بازی‌کننده به عنوان ایکو باید راهی برای فرار از قلعه پیدا کند و اکثر اوقات لازم است که دست یوردا را بگیرد و او را از نقاط خطرناک برهاند. میازاکی در مورد بازی Ico‌ می‌گوید:

hidetaka miyazakiاگر بخواهم خاطره‌ای از خودم تعریف کنم، پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به دنبال یک شغل جدید می‌گشتم. مدتی بود که از بازی دور افتاده بودم و اتفاقی ایکو را در منزل دوستم و با پیشنهاد او بازی کردم. تجربه‌ای زیبا و تکرار نشدنی بود و هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم چنین داستانی داشته باشد. آن زمان که از شرکت جدا شدم و دنبال کار می‌گشتم، شروع به کار در FromSoftware کردم. واقعاً اغراق نمی‌کنم اگر بگویم این بازی بود که زندگی‌ام را تغییر داد و خوشحالم که این Ico و بازی آقای فوئدا بود که این تغییر را در زندگی‌ام ایجاد کرد.

بازی Ico بازی ایکو

ادای احترام 20 بازی‌ساز به Ico

میازاکی در ادامه به مناسبت بیست‌سالگی انتشار بازی ایکو از آقای اوئدا تشکر کرده و خود را طرفدار او نامیده است و امیدوار است بتواند بازی جدید وی را تجربه کند. فامیتسو با 20 بازی‌ساز و توسعه‌دهنده بزرگ مصاحبه کرده است. از جمله آن‌ها باید به نیل دراکمن اشاره کرد که Ico را بهترین بازی عمرش نامیده و آن را «یک شاهکار واقعی در تاریخ ویدیوگیم» دانسته است.

میزوگوچی، خالق بازی‌های Tetris Effect و Rez نیز ایکو را اولین بازی دانسته که پس اتمام Rez تجربه کرده و ساخت چنین بازی در آن زمان را واقعاً انگیزه‌بخش برای توسعه‌دهندگان دیگر خوانده است. گیلرمو دل تورو از مشهور‌ترین کارگردان‌های فیلم نیز پیام بازی Ico را بسیار مهم دانسته است و باور دارد که دلیل زیستن در این دنیا، نجات دوستانمان است. یورو تارو، طراح بازی NieR و همچنین ساکورایی، خالق مجموعه بازی Super Smash نیز بازی ایکو را اثری انقلابی و مهم دانسته‌اند.

نظر شما در مورد بازی انقلابی فومیتو اوئدا چیست؟‌ آیا بازی Ico همین تأثیر را در زندگی شما نیز گذاشته است؟

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.