ویندوز 11 بازی
یحیی رحیمی

ویندوز 11 دومین سیستم عامل محبوب میان کاربران استیم شناخته شد

یحیی رحیمی 12 آذر 1400 1 دیدگاه
439 بازدید

دو ماه از انتشار سیستم عامل جدید مایکروسافت به نام ویندوز 11 می‌گذرد و این نسخه‌ی جدید توانسته به یکی از محبوب‌ترین‌ها میان پی‌سی گیمرها تبدیل شود. بنابر نظرسنجی ماهانه شبکه استیم که به جمع‌آوری داده‌های سخت‌افزاری از کاربران می‌پردازد؛ Windows 11 با گذر از ویندوز 7، دومین سیستم عامل محبوب میان کاربران استیم شناخته شد.

مشکلات ویندوز 11 هنگام انتشار  مانند افت فریم و همچنین کاهش عملکرد پردازنده‌های شرکت AMD باا استقبال سرد کاربران استیم همراه شد؛ اما آپدیت‌های جدید توانسته بخش اعظمی از مشکلات را برطرف کند. نظرسنجی ماه گذشته استیم، نشان از شروع نامناسب این سیستم عامل داشت و بسیاری از کاربران، عدم دریافت آپدیت جدید را ترجیح داده بودند؛ آمارهای جدید نشان‌دهنده‌ی رشد سریع تعداد کاربران ویندوز جدید دارد و نسل جدید به زودی به محبوب‌ترین سیستم‌عامل میان کاربران استیم شناخته خواهد شد.

مشخص نیست سرعت عمل مایکروسافت در حل مشکلات موجود یا کنجکاوی کاربران باعث افزایش تعداد نصب فعال ویندوز شده باشد؛ اما رشد 6.46 درصدی نسبت به ماه گذشته نشان از استقبال پی‌سی‌ گیمرها از ویندوز 11 دارد. این سیستم عامل راه دور و درازی تا شکست دادن ویندوز 10 و کسب جایگاه اول میان کاربران استیم دارد. Windows 11 در حال حاضر، سهم 83.38 درصدی میان کاربران را در اختیار دارد که البته نسبت به ماه گذشته، 6 درصد افت کرده است. انتظار می‌رود نرخ افت تعداد کاربران ویندوز 10 در ماه‌های آینده سرعت گیرد.

ویندوز 11 استیم

رشد آرام ویندوز 11

رشد ویندوز 11 شباهت زیادی به نسخه‌ی قبلی دارد. ویندوز 10 نیز اوایل با سرعت آرامی در حال جلب نظر کاربران ویندوز 7 بود و بالاخره توانست گوی رقابت را برباید و به محبوب‌ترین سیستم‌عامل میان کاربران کامپیوتر تبدیل شود. معرفی نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل و فناوری Thread Director که در همکاری با مایکروسافت توسعه یافته است؛ دلیل بزرگی برای کوچه به ویندوز جدید است و مایکروسافت دلایل بزرگی برای استفاده از نسخه‌ی جدید مطرح کرده است.

از جمله ویژگی‌های Windows 11 باید به HDR خودکار اشاره کرد که بازی‌ها را به صورت خودکار برای انواع صفحه‌نمایش بهینه‌سازی می‌کند. استفاده از فناوری TPM 2.0 باعث افزایش امنیت سیستم‌عامل و ایجاد شیوه‌های تازه‌ای برای برخورد با هکرها و متقلبان شده است. این فناوری باعث شده تا کامپیوترهای قدیمی امکان دریافت ویندوز جدید را نداشته باشند. نظر شما در مورد Windows 11‌ چیست؟ آیا همراه کاربران استیم به این سیستم‌ عامل جدید کوچ کرده‌اید؟

منبع: PCGAMESN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    ابوالفضل

    مهمان

    گویا بازی های کرکی در ویندوز 11 به خاطر رجیستری دچار مشکل میشن درسته؟احتمال داره در آینده برطرف بشه؟

    پاسخ دهید