ویندوز 11
یحیی رحیمی

مشکلات ریجستری ویندوز 11‌ باعث کرش سیستم های گیمینگ شد

یحیی رحیمی 21 مهر 1400 2 دیدگاه
972 بازدید

ویندوز 11 بیش از یک هفته است که به صورت رسمی منتشر شد و میلیون‌ها نفر موفق به نصب سیستم عامل جدید مایکروسافت شده‌اند. تا به حال مشکلات ویندوز 11 توسط افراد مختلفی گزارش شده و پیشنهاد نمی‌کنیم که فعلاً به نصب آن بپردازید. به نظر می‌رسد که روند کشف ارورها و باگ‌های جدید همچنان ادامه دارد و به تازگی نیز تعدادی از برنامه‌ها که دارای نویسه‌های غیر ASCII (اسکی) در کدهای ریجستری خود هستند، منجر به کرش شدن ویندوز شده‌اند.

مایکروسافت با افزایش تعداد مشکلات ویندوز 11 تصمیم گرفت تا یک بخش از وب‌سایت خود را به این امر اختصاص دهد و کاربران را از خطرات و مشکلاتی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوند، با خبر کرده است. در ادامه، روند آپدیت سیستم های جدید نیز متوقف شده و در صورتی که ویندوز 10‌را نصب کرده‌اید و نمی‌توانید آپگرید کنید، باید بدانید که مایکروسافت فعلاً دست نگه داشته و آپدیت را برای سیستم‌های جدید پیشنهاد نمی‌کند. تنها راه آن است که فایل ISO ویندوز را نصب کنید که در آخر باز هم مشکلاتی خواهید داشت.

اگر فکر می‌کردید دیگر باگ‌های Windows 11 تمام شده، باید بگوییم که مشکل تازه‌ای، اجازه‌ی اجرای بازی و برنامه‌هایی که از حروف غیر از ASCII استفاده کنند را نمی‌دهد. این مشکل به حدی جدی است که ویندوز کرش می‌کند و راهی جز تعویض و بازگشت به نسخه قبلی را نخواهید داشت. ASCII همان کدی‌های اسکی استاندارد است که برای نمایش یکسان نویسه‌ها استفاده می‌شود و حروف مختلفی وجود دارد که توسط این استاندارد پشتیبانی نمی‌شود و استفاده از آن‌ها در کدهای ریجستری برنامه، باعث بروز مشکلات جدی برای سیستم گیمینگ شما می‌شود.

ویندوز 11

برای نصب ویندوز 11 عجله نکنید

خوشبختانه مایکروسافت در حال توسعه یک آپدیت جدید است که به زودی در دسترس کاربران ویندوز 11 قرار می‌گیرد. مشکلات دیگری نیز توسط کاربران گزارش شده و برای نمونه، عملکرد پردازنده‌های AMD Ryzen حدود 15 درصد کاهش یافته و همچنین حافظه رم نیز به سرعت توسط برنامه‌هایی مانند گوگل کروم اشغال می‌شود و سیستم را کند می‌کند. منتظر انتشار به‌روز‌رسانی جدید برای رفع مشکلات ویندوز 11 باشید.

هنوز در روزهای اول Windows 11 قرار داریم و واضح است که هر سیستم عامل تازه‌ای در ماه‌های اول با مشکلاتی مواجه است. مایکروسافت باور دارد که ویندوز 11 بهترین انتخاب برای بازی‌کنان است و ویژگی‌هایی مانند HDR خودکار، باعث نمایش بهتر تصاویر می‌شود. همچنین قابلیت وای‌فای دوگانه نیز در نوع خود بسیار جالب است و کارایی سیستم وایرلس را در بازی‌ها بهبود می‌بخشد. اگر به دنبال نصب سیستم عامل جدید مایکروسافت هستید، بهتر است تا زمان انتشار آپدیت‌های بعدی دست نگه‌دارید.

منبع: PCGamesN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    عرفان

    مهمان

    همین صبح برا منم بلو اسکرین میداد critical process dead
    عجب بدبختی داریم

    پاسخ دهید
    • Avatar

      jjj در پاسخ به عرفان

      مهمان

      بلو اسکرینش همون شکلی مثل ده هست؟؟