مورد انتظارترین بازی های 2022
Avatar

11 بازی از مورد انتظارترین بازی های سال 2022

مهدیه سیفی 14 آذر 1400 8 دیدگاه
13,421 بازدید

شاید شروع این مطلب با این مثال، درباره مورد انتظارترین بازی های 2022 کمی‌ عجیب باشد؛ اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که آمدن و رفتن سال‌ها مثل موج دریاها است؟ در یک چشم به هم زدنی به شما نزدیک می‌‌شود، پاهایتان را لمس می‌‌کند و بدرود می‌‌گوید. سال 2022 هم قرار است یک موج جدید در تاریخ باشد که البته ما را بی‌بهره نمی‌‌گذارد. صید ما از این موج، بازی‌های جدید است که شاید مدت‌های زیادی منتظرشان بودیم. با پارسی گیم همراه باشید تا به معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022 بپردازیم.

مورد انتظارترین بازی های 2022

سال 2022 در کمتر از یک ماه دیگر فرا می‌رسد و صنعت بازی های ویدیویی، عناوین متعدد زیادی را قرار است در این سال به مخاطبانش معرفی کند. سالی که گذشت برای بازی های ویدیویی سال چندان خوشایندی نبود و مملو از ناامید کردن طرفداران توسط استودیوهای بزرگ بود. باید دید سال بعد این مسیر چگونه طی خواهد شد و تا چه اندازه بازی های ویدیویی میتوانند انتظارات مخاطبانشان را برآورده کنند. در ادامه 11 مورد از بهترین عناوین موردانتظار را به صورت اجمالی بررسی خواهیم کرد.

بازی Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West

یکی از بازی‌ های مورد انتظار 2022 به احتمال زیاد Horizon Forbidden West خواهد بود. نسخه قبلی یعنی Horizon Zero Dawn تجربه‌ای فوق‌العاده برای طرفداران خود به همراه داشت. شما می‌‌بایست در برابر ربات‌های فوق پیشرفته و هوشمندی قرار می‌‌گرفتید که جهان را به یک دنیای ترسناک و خاک‌آلود تبدیل کرده‌اند. به نظر می‌‌رسید کارتان تمام است و قرار است در همین آخرالزمان، به آخر عمر خود برسید! بازی جهان‌باز Horizon Zero Dawn نه تنها داستانی تامل‌برانگیز و جذاب برای گیمرها داشت بلکه توانست امتیازات خوبی را از سوی منتقدان از آن خود کند. Horizon Zero Dawn توسط Guerilla Games در سال 2017 برای کنسول پلی‌استیشن 4 و در سال 2020 برای ویندوز منتشر شد.

بیایید کمی‌ درباره نسخه جدید بازی صحبت کنیم؛ نسخه‌ای که از مورد انتظارترین بازی های 2022 است. به نظر می‌‌رسد زمان زیادی تا عرضه بازی نمانده چرا که طبق اطلاعاتی که در دست داریم می‌‌دانیم بازی در سال 2022 منتشر خواهد شد. Horizon Forbidden West از بازی‌ های سال 2022 برای کنسول‌های PS4 و PS5 خواهد بود. قرار است دوباره ماجراجویی کنید، ربات‌ها را دنبال و شکار کنید و کمک دست Aloy باشید. سفری هم به مناطق گرمسیری حومه شهر سانفرانسیسکو خواهید داشت و شاید سری هم به Yosemite Valley بزنید.

هنوز خبری از انتشار بازی برای کنسول کامپیوتر شخصی نیست اما برای ناامید شدن‌ زود است. باید منتظر ماند و دید نسخه جدید بازی یعنی Horizon Forbidden West در تاریخ گفته شده برای چه کنسول‌هایی منتشر می‌‌شود و احتمالا تا آن زمان، خبرهایی درباره این موضوع بشنویم. منتظر این بازی از بازی‌ های مورد انتظار سال 2022 باشید.

بازی S.T.A.L.K.E.R.2 Heart of Chernobyl

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

همه شما کم‌ و بیش از چرنوبیل شنیده‌اید؛ فاجعه‌ای که قرار نیست از صفحات تاریخ حذف شود. ماجرا از این قرار است که یک روزی از همین روزها، مواد رادیواکتیو موجود در مکان هسته‌ای واقع در شهر چرنوبیل آزاد می‌‌شوند و به سطح شهر راه می‌‌یابند. این آزاد شدن همان و رخ دادن فاجعه‌ای غم‌انگیز و البته ترسناک، همان! بعدها فیلم و سریال‌های زیادی درباره این حادثه ساخته شد و حتی نویسندگان را بر آن داشت تا دست به قلم شوند. یکی از همین کتاب‌ها در وصف برادران Strugatsky نوشته شد که با نام رمان Roadside Picnic شناخته می‌‌شود. شاید بگویید این‌ها چه ربطی به بازی‌ های مورد انتظار سال 2022 دارند؟ در واقع بازی S.T.A.L.K.E.R. یک اثر دیگر درباره حادثه چرنوبیل است که این بار در قالب بازی ویدیویی خودنمایی می‌‌کند.

GSC Game World نخستین بار عنوان S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl را در سال 2007 منتشر کرد و بلافاصله با واکنش‌های خوبی مواجه شد. وجود کشش ذاتی در داستان‌های مرموزی مانند حادثه چرنوبیل، نقش مضاعفی در موفقیت این نسخه داشت و همین موفقیت باعث شد تا ناشران به فکر ادامه دادن این مسیر بیفتند.

در ادامه مسیر از مبدا 2007، به مقصد 2022 می‌‌رسیم؛ جایی که قرار است شاهد انتشار نسخه دوم بازی با عنوان S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl باشیم. گفته می‌‌شود این بازی از مورد انتظارترین بازی های 2022 به شمار می‌‌آید و می‌‌تواند شما را مجذوب خود کند. قرار است با موجودات عجیب‌الخلقه‌ای رو‌به‌رو شوید که در اثر مواد رادیواکتیو، دچار جهش ژنتیکی شده‌اند. در وصف فضای بازی باید گفت که فضا، مه‌آلود و تاریک است. همین دو عامل به‌اندازه کافی بازی را جذاب می‌‌کنند اما باید منتظر بود و دید که به غیر از موارد مذکور، بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl از بازی‌ های سال 2022، چه چیزهای دیگری در چنته خواهد داشت. Stalker 2 را در آینده‌ای نزدیک بر روی کنسول‌ ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی خواهیم دید.

بازی Starfield

Starfield

Bethesda می‌‌خواهد دوباره با اثری دیگر، دنیای بازی‌های ویدیویی را در دست بگیرد. اگر بخواهیم دو عنوان ناب و معروف Fallout و The Elder Scrolls را کنار بگذاریم، مسلما عنوان سوم متعلق به Starfield خواهد بود. شاید کمپانی بازی‌سازی Bethesda برای بعضی‌ها، یادآور بدقولی و عدم وفای به عهد باشد اما نمی‌‌توان انتشار نسخه جدید starfield را نادیده گرفت. بازی Starfield که یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 است، سبک قبلی خود را حفظ کرده است و می‌‌خواهد دوباره شما را در فضای بی‌کران هستی سرگرم کند. باید وجب به وجب این دنیا را بگردید! شهرهای کوچک خود را بسازید و از آن در برابر تهدیدات فرازمینی محافظت کنید.

بازی Starfield که در نوامبر 2022 برای کنسول‌های ایکس‌باکس و پی‌سی منتشر می‌شود، یک بازی در سبک نقش‌آفرینی و اکشن خواهد بود. درست است که عناوین مشابهی چون No Man’s Sky و Elite Dangerous مدعی ارائه بازی‌های جذاب در فضای کیهانی هستند اما به نظر می‌‌رسد Starfield از مورد انتظارترین بازی های 2022، چیزی خاص و منحصر به فرد برای ارائه دارد و به قول معروف، یک برگ برنده‌ای دارد که هنوز رو نکرده است. Todd Howard زمانی که در E3 پا روی صحنه می‌‌گذاشت ادعا کرد Starfield چیزی یونیک و ورای انتظارات شما خواهد بود. چیزی که تا به حال تجربه نکرده‌اید.

بازی God of War Ragnarok

God of War: Ragnarok

مگر می‌‌شود عنوان God of War در فهرست پارسی گیم باشد و سایر بازی‌ها به چشم گیمرها بیایند؟ این عنوان واقعا برجسته است و در هر فهرستی که قرار گیرد، همه چیز به سمت آن سنگینی خواهد کرد. Santa Monica Studio در حال کار روی بازی است و هنوز اطلاعی درباره تاریخ انتشار آن در 2022 نداده است. همه ما به شدت مشتاق هستیم تا تاریخ دقیق انتشار بازی را بدانیم اما چیزی که به ما امید می‌‌دهد این است که God of War: Ragnarok از مورد انتظارترین بازی های 2022 به شمار می‌آید و احتمال انتشار بازی در این سال برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و 5 بالا است.

راستش را بخواهید قرار بود بازی در سال 2021 در دسترس قرار گیرد و تقریبا همه چیز تمام شده بود اما امان از ویروس منحوس کرونا که توسعه بازی را با کندی مواجه کرد. برای همین است که پیش‌بینی می‌‌کنیم بازی در 2022 منتشر شود اما باز هم نمی‌توان تاثیر این ویروس را نادیده گرفت و تنها باید نظاره‌گر بود تا منبع موثقی در این باره نظر دهد.

God of War: Ragnarok از بازی‌ های مورد انتظار 2022، مانند سبک و سیاق قبلی خود، حال و هوای اکشن و جنگی خواهد داشت. البته اشاره به این موضوع کمی‌ خنده‌دار است چرا که شخصیت اصلی بازی، لقب خدای جنگ را دارد؛ پس کاملا مبرهن است که در بازی حلوا خیرات نمی‌‌کنید و قرار است کلی کشت و کشتار به راه بیندازید. این بازی اکشن ماجراجویی از استودیو بازی‌سازی سانتا مونیکا، پرچم‌دار نهمین سری از بازی‌های God of War خواهد بود و چشم‌های زیادی را که از سری‌های قبلی به خود خیره کرده بود، این بار راضی خواهد کرد! داستان اصلی بازی درباره یکی از اسطوره‌های باستانی اسکاندیناوی، به نام کریتوس است که در دوره باستانی نروژ زندگی می‌‌کند. این دوره مقارن با پایان حیات اساطیر اسکاندیناوی است.

در نسخه قبلی از بازی فکر می‌‌کردیم قرار است شاهد اتمام قدرت‌نمایی خدایگان نورس باشیم اما این اتفاق به نسخه جدید بازی یعنی God of War: Ragnarok موکول شد. پس باید منتظر شروع طوفانی از نسخه نهم سری بازی‌های خدای جنگ باشیم. علاوه بر این، همان طور که در ابتدا اشاره کردیم بازی خدای جنگ همیشه خواستنی و محبوب بوده است و همین امر باعث می‌‌شود تا عنوان مورد انتظارترین بازی 2022 را به راحتی از آن خود کند. ما هم با شما منتظر هستیم تا کریتوس را در بازی‌ های سال 2022 ملاقات کنیم.

بازی Elden Ring

Elden Ring

طرفداران سری بازی‌های Souls منتظر باشند چرا که جانشین راستین در راه است! بله، بازی Elden Ring که از آن با عنوان ادامه‌دهنده مسیر سری سولز یاد می‌‌شود. Elden Ring از بازی‌ های مورد انتظار سال 2022 است که سبکی اکشن ماجراجویی دارد و بازیکنان قادر هستند تا در دنیای جهان‌باز آن تا می‌توانند بتازند. بازی توسط From Software توسعه یافته است و Namco Bandia Games آن را منتشر می‌کند و تاریخ انتشار بازی، 21 ژانویه 2022 اعلام شده است. همچنین می‌‌توانیم Elden Ring را از بازی ‌های 2022 بدانیم چرا که قرار است بازی در کنسول‌های خانگی، PS4، PS5، ایکس‌باکس‌ وان و ایکس‌باکس سری X/S در دسترس قرار گیرد.

خیلی‌ها به طنز می‌‌گویند که باید در لغت‌نامه‌ها، لغت Elden Ring را «زیاد در انتظار ماندن» معنی کرد؛ این طعنه زیاد هم بی‌راه نیست چرا که بازی، نخستین بار در رخداد E3 سال 2019 معرفی شد و مشتاقان بازی تا سال 2022، راه نسبتا طولانی سه‌ساله را سپری کرده‌اند. از این‌ها گذشته، قرار است کلی به طرفداران Souls خوش بگذرد. اسب‌سواری و مخفی‌کاری در بازی به طرز جالبی با هم ادغام شده‌اند و شما می‌‌توانید از این طریق، مراحل را سریع‌تر و بهتر به اتمام برسانید.

همچنین 6 منطقه اصلی در دنیای بزرگ Elden وجود خواهد داشت که شما خودتان را در ابتدای بازی، به طور پیش‌فرض در یکی از این مناطق خواهید یافت. باید دشمنان خود را از بین ببرید و اگر خواستید خود را با باس‌فایت آن منطقه محک بزنید. کاملا مختار هستید که به مناطق دیگر بروید و دنیای الدن را مشاهده کنید. البته نباید الدن رینگ را با سولز مقایسه کرد چرا که هر دوی این بازی‌ها، مجموعه‌ای مستقل، با‌ ایده‌های جدید در زمان خود هستند اما می‌‌توان این طور اذعان داشت که قرار است الدن رینگ نسبت به سولز، پیشرفته‌تر و جدیدتر باشد. پس اگر از بازیکن‌های قدیمی‌ Souls هستید، در Elden Ring هم‌پای بازیکنان جدید پیش خواهید رفت.

بازی Blood Bowl 3

Blood Bowl 3

فوتبالی‌ها کجایید؟ می‌‌دانم که تا این جای فهرست زیاد هیجان‌زده نشدید چرا که شما عاشق فوتبال هستید! خبر خوب این که Blood Bowl 3 قرار است در سال جدید منتشر شود و به انتظارات پایان دهد. Blood Bowl 3 یک بازی ویدیویی ورزشی و فانتزی است که در آن نوبتی بازی خواهید کرد. این بازی توسط Cyanide Studios توسعه یافته است و Nacon عهده‌دار انتشار آن در 2022 خواهد بود. Blood Bowl 3 از مورد انتظارترین بازی های 2022 برای طرفداران فوتبال است که کمی‌ هم دیوانگی چاشنی کار خود دارد. اگر صاحب یکی از پلتفرم‌های پی‌سی، PS4، PS5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس X/S و نینتندو سوئیچ هستید منتظر انتشار بازی در سال جاری باشید.

شاید در خبرها خوانده باشید که بازی در 2021 منتشر می‌‌شود اما این اتفاق نیفتاد و ناشر بازی از تاخیر نامعینی اطلاع داد. به هر حال، زمانی که بازی Blood Bowl 3 از بازی‌ های مورد انتظار 2022 منتشر شود، همه این اتفاقات به دست فراموشی سپرده می‌‌شوند. در بازی، شما با 12 تیم متمایز مواجه می‌‌شوید که هر کدام رهبرانی مخصوص و استثنایی دارند. هر کدام را که انتخاب کردید، در واقع سرنوشت خود را در بازی ساخته‌اید. همچنین بخش‌های چندنفره و داستانی در بازی وجود دارند که برای علاقه‌مندان به این حوزه‌ها مهیا شده‌اند.

بازی Final Fantasy XVI

Final Fantasy XVI

بازی Final Fantasy XVI دنباله نسخه پانزدهم بازی است که می‌‌توان آن را در لیست مورد انتظارترین بازی های 2022 قرار داد. البته متاسفانه باید بگوییم که فاینال فانتزی 16 جزو بازی ‌های کامپیوتر 2022 نخواهد بود؛ بنابراین صاحبان رایانه‌های خانگی بیخود دلشان را صابون نزنند! اوایل گفته می‌‌شد که بازی برای کامپیوتر خانگی منتشر می‌شود اما بعدها این خبر مردود اعلام شد. بنابراین باید تنها شاهد عرضه بازی برای پلی‌استیشن 5 باشیم.

اولین نسخه از بازی که در سال 1987 عرضه شد، حس و حال تخیلی داشت و دنیا را مجاب کرد تا این بازی را دوست داشته باشند. اکنون که در حال نگاشتن این مطلب درباره بازی‌ های مورد انتظار 2022 هستیم، حدود 35 سال از آن روز می‌‌گذرد و Final Fantasy خاطرات زیادی را با طعم و مزه‌های مختلف برای ما رقم زده است. سبک اصلی بازی، نقش‌آفرینی است اما همیشه رگه‌هایی از سبک‌های دیگری مثل مبارزه‌ای، تیراندازی سوم‌شخص و… در بازی دیده‌ایم. با این حال، کلیت نسخه شانزدهم، محوریتی اکشن و نقش‌آفرینی خواهد داشت که توسط Square Enix برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده است.

Final Fantasy XVI در جایی تخیلی به نام Valisthea اتفاق می‌‌افتد؛ سرزمینی با 6 بخش که به دلیل شیوع یک بیماری، در آستانه نزاع و هرج و مرج است. به نظر می‌‌رسد که کرونا، صنعت بازی را نیز متاثر از خود کرده است و داستانی با موضوعیت شیوع بیماری در ساخت بازی‌ها، در اولویت اول قرار دارد. بد نیست این بار وارد دنیای فانتزی شویم و جور دیگری با بیماری‌ها به نبرد بپردازیم.

بازی Gotham Knights

Gotham Knights

هواداران بتمن خوشحال باشند چون که بازی Gotham Knights در 2022 منتشر می‌‌شود و داستان نیمه‌تمام گاتهام، فرصتی برای تکیمل شدن به دست می‌‌آورد. برای یک طرفدار واقعی بتمن مهم است که بداند بعد از او، چه اتفاقاتی در گاتهام رخ خواهد داد. این پرسشی است که بازی Gotham Knights به آن پاسخ می‌‌دهد. Gotham Knights از مورد انتظارترین بازی های 2022 است که سبکی جهان‌باز دارد. گفتنی است این بازی برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و 5، پی‌سی و سری‌های ایکس‌باکس (One و X و S) قابل بازی خواهد بود. البته قرار بود در سال 2021 شاهد عرضه بازی باشیم اما بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد.

داستان بازی شوالیه‌های گاتهام، حول مرگ بتمن رخ می‌‌دهد و به نظر می‌‌رسد داستانی تکراری در انتظار ما است. شما باید چهار شخصیت بازی را که در قالب یک تیم کار می‌‌کنند هدایت کنید و سعی کنید شهر گاتهام را از سلطه آقای فریز در بیاورید. حواس‌تان باشد؛ زمانی که دارید در گاتهام گشت می‌‌زنید، روح بتمن با شما همراه خواهد بود چرا که او همیشه زنده است! البته احتمال این که کاملا تنها نباشید وجود دارد.

گیم‌پلی بازی Gotham Knights ایجاب می‌‌کند تا با هم تیمی‌‌های خود تعامل داشته باشید و برای انجام ماموریت‌ها با آن‌ها همکاری کنید. پس اگر تنهایی بازی کردن به شما لذتی نمی‌دهد، 3 نفر دیگر از دوستان‌تان را صدا کنید و هر کدام، هدایت یکی از شخصیت‌های بازی را در دست بگیرید؛ این طوری بهتر است!

بازی Pokemon Legends Arceus

Pokémon Legends: Arceus

Pokémon Legends: Arceus یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 است که می‌‌تواند طرفداران سبک RPG را راضی کند. در این بازی با تعداد دیگری از گیمرها، به یک دنیای پر از پوکمون وارد می‌شوید؛ پوکمون‌ها بهبود یافته‌اند و قرار است بعضی‌هایشان برایتان تازگی داشته باشند.

بعضی از بازیکن‌ها شباهت زیادی بین The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Pokémon Legends: Arceus قائل شده‌اند و ادعا می‌‌کنند عملا بین این دو بازی، تفاوت آن‌چنانی وجود ندارد. اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که Breath of the Wild در نوع خوب بی‌نظیر بوده (و هست) و خاطرش برای خیلی‌ها عزیز است. چرا که نه؟ ادامه روند Breath of the Wild در Pokémon Legends: Arceus احتمالا آن قدرها هم بد نخواهد بود؛ شاید خوب و دوست‌داشتنی هم باشد. در هر صورت، طرفداران پوکمون می‌‌توانند این انحصاری نینتندو سوییچ را در اواخر ژانویه 2022 خریداری کنند.

بازی Sifu

Sifu

Sifu یک کلمه چینی به معنای استاد است که این بازی ویدیویی مبارزات رزمی‌ نیز از آن برای نام خود استفاده می‌کند. استودیوی فرانسوی بازی‌سازی Sloclap که نخستین‌بار بازی Absolver را در سال 2017 منتشر کرد، توانست بازخوردهای خوبی از آن دریافت کند تا جایی که از آن به عنوان هیجان‌انگیزترین بازی مستقل ساخته شده اخیر یاد می‌‌شود. قرار است بعد از 5 سال شاهد Sifu باشیم. مانند نسخه قبلی باید نقش یک مبارزه‌کار جوان را بر عهده بگیرید و مبارزه کنید. همین راه را آن قدر ادامه دهید تا به یک استاد کهنه‌کار رزمی‌ تبدیل شوید و اکنون شما یک Sifu هستید.

Sifu از مورد انتظارترین بازی های 2022، ادامه‌دهنده Absolver است که موفقیت‌های خوبی در زمان خود به دست آورد. برای مثال زمانی که به مبارزه می‌‌پرداختید، حس هیجان مطلق را تجربه می‌‌کردید یا وقتی با ضربات خود سعی در خرد کردن استخوان‌های حریف داشتید، گویی واقعا استخوان‌هایش را خرد می‌‌کردید! این حس به خوبی به شما منتقل می‌‌شد و مجموعه چنین ویژگی‌ها و اتفاقاتی در Absolver باعث شد تا تجربه مبارزه در چهارچوب آن محبوب، هیجان‌انگیز و گاهی اعتیادآور شود.

البته ما در نسخه نخست، شاهد مبارزات چندنفره بودیم اما شیفو در این مورد دست به تغییر زده است. تجربه شیفو یک تجربه کاملا سولو و تک‌نفره خواهد بود. یک ویژگی جالب اما پرریسکی که شیفو دارد این است که در هر شکست، بعضی از مهارت‌های شما کاهش خواهند یافت یا به طور کلی آن را از دست خواهید داد. این در حالی است که حریف شما به مهارت‌های خود اضافه خواهد کرد. این ویژگی در شیفو می‌‌تواند موثر باشد اما احتمال عدم موفقیت آن هم وجود دارد. بنابراین باید منتظر بمانیم تا تجربه نزدیک‌تری از Sifu به دست آوریم. به زودی مورد انتظارترین بازی های 2022 از جمله این بازی در پارسی گیم در دسترس خواهند بود.

بازی Rainbow Six Extraction

Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction

نظرتان درباره یک بازی گروهی چیست؟ به شخصه همیشه بازی‌های گروهی را بیشتر از تک‌نفره دوست داشته‌ام؛ حس همکاری و هم‌فکری که اغلب اوقات هم نتیجه موفقیت‌آمیزی دارد، واقعا جذاب و الهام‌بخش است. خوب اگر شما هم مثل من عاشق بازی‌های گروهی هستید، باید به شدت مشتاق انتشار Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction باشید. این بازی جزو مورد انتظارترین بازی های 2022 است و طبق اعلام یوبی‌سافت در 20 ژانویه 2022 منتشر می‌‌شود.

Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction درباره کنسول‌های تحت پوشش خود کاملا دست‌ودل‌باز است و تقریبا هر کسی می‌‌تواند آن را بازی کند. کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و 5، آمازون لونا، گوگل استادیا، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس X/S کنسول‌هایی هستند که صاحبان آن‌ها می‌‌توانند این بازی را تجربه کنند. البته فراموش نشود که Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction از بازی ‌های کامپیوتر 2022 نیز به حساب می‌‌آید و پی‌سی‌بازان از این بابت نگران نباشند.

Extraction یک اسپین‌آف از Rainbow Six Siege به شمار می‌‌رود که در سال 2015 منتشر شد. در این بازی باید تیم‌هایی حداقل 3 نفره تشکیل دهید و در قالب گروه‌های حمله و دفاع تلاش کنید تا به اهداف معین شده برسید. در بازی، خبری از انسان‌های بیگانه نیست. در عوض باید با بیگانه‌های غیرانسانی به نام آرکین‌ها روبه‌رو شوید. نحوه مقابله شما با آن‌ها تعیین می‌‌کند که زنده بمانید یا از بین بروید!

بازی Rainbow Six Extraction در بین گیمرها با یک نام مختصرتر یعنی قرنطینه یا کوارانتین (Quarantine) نامیده می‌‌شود. دلیل این نام‌گذاری زمانی مشخص می‌‌شود که به گیم‌پلی و محتوای بازی دقت کنیم. بازی Rainbow Six Extraction که از بازی‌ های مورد انتظار 2022 به شمار می‌‌رود، شما را با انواع و اقسام بیماری‌ها، انگل‌ها و دشمنان مواجه می‌‌کند. باید در سه مرحله، این دشمنان را نابود کنید یا حداقل بتوانید از شرشان در امان بمانید. اگر زنده ماندید خوشحال باشید چرا که 3 مرحله فوق سخت را پشت سر گذاشته‌اید!

بسیاری از مورد انتظارترین بازی های 2022 تاریخ انتشار مشخصی دارند اما بعضی از ناشران هنوز چراغ سبزی درباره زمان و نحوه عرضه بازی در سال جدید میلادی نشان نداده‌اند. آن چه در این مقاله دیدیم، گذری بر بازی‌ های مورد انتظار 2022 بود.

منبع:Ask

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

تاریخ دقیق انتشار بازی God of War: Ragnarok چه زمانی است؟

بازی God of War: Ragnarok در سال 2022 منتشر خواهد شد اما متاسفانه تاریخ دقیق انتشار بازی مشخص نیست. با این حال امیدهای زیادی برای عرضه بازی در 2022 وجود دارد.

۱
کدام بازی ها برای کنسول PS4 منتشر می شوند؟

بازی‌های Horizon Forbidden West، God of War: Ragnarok، Elden Ring، Blood Bowl 3، Gotham Knights، Sifu و Tom Clancy's Rainbow Six Extraction برای کنسول پلی‌استیشن 4 در دسترس خواهند بود.

۲
آیا نسخه جدید Halo Infinite از مورد انتظارترین بازی های سال 2022 است؟

گفته می‌شود بازی یک بخش داستانی دارد که در تاریخ 8 دسامبر برای پلتفرم‌های کامپیوتر، ایکس‌باکس سری وان و X/S منتشر خواهد شد اما چیزی که مانع آوردن هیلو اینفینیت در فهرست مورد انتظارترین بازی های 2022 پارسی گیم شد، اخبار ضد و نقیض و البته ناامیدی طرفداران از انتشار بازی در این زمان بود.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 8 دیدگاه
  • Avatar

    امید

    مهمان

    دانگ لایت 2 و اوتلست تریال هم به نظرم باید توی لیست قرار میگرفتن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ممد

    مهمان

    داداش gta 6 جزو مورد انتظار ترین بازی های سال 2030 هست? حالا حالا ها منتشر نمیشه،

    پاسخ دهید
  • Avatar

    حسین z

    مهمان

    و هم چنین گوست وایر توکیو و فورسپوکن و بلک میف و ومپایر

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدیه سیفی در پاسخ به حسین z

      نویسنده

      حقیقت مسئله اینه که بازی های زیادی در 2022 منتشر میشن که در این مقاله به مهم ترین اونها پرداختیم. همان طور که اشاره کردید بازی Ghostwire: Tokyo در 2022 منتشر خواهد شد اما بازی Black Myth در 2023.
      بازی Forspoken به زودی در مقالات دیگه ای از پارسی گیم بررسی خواهد شد.

  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    سلام. ممنون مقاله خیلی خوبی ارائه کردین …

    پاسخ دهید
    • Avatar

      علی عبداللهی در پاسخ به مسعود روشن

      مهمان

      قک کنم سری gta 6 رو جا انداختی ???‍♂️

    • Avatar

      مهدیه سیفی در پاسخ به علی عبداللهی

      نویسنده

      سلام
      زمان انتشار دقیقی برای GTA 6 وجود نداره و بیشترشون شایعه هستند اما نزدیک ترین سالی که از اون صحبت میشه 2023 هست. پس نمی تونیم انتظار داشته باشیم بازی در 2022 منتشر بشه