Xbox-Backwards-Compatible-Games
یحیی رحیمی

امکان تجربه‌ی 70 بازی قدیمی برای کاربران ایکس باکس فراهم شد

یحیی رحیمی 25 آبان 1400 بدون دیدگاه
353 بازدید

مایکروسافت با جشن گرفتن تولد بیست‌سالگی ایکس باکس، سورپرایزها و خبرهای مهمی برای طرفداران داشت و در طی یک استریم زنده‌ی یک‌ساعته، خاطرات بیست سال موفقیت را دوره کرد. یکی از مهم‌ترین خبرها، افزودن 70 بازی جدید به فهرست عناوین Backward Compatibility ایکس باکس بود که در طی چند سال اخیر، امکان تجربه‌ی اکثر بازی‌های کلاسیک را فراهم کرده است. از امروز می‌توانید 70‌ بازی قدیمی از جمله عناوین اولین کنسول ایکس باکس و همچنین Xbox 360 را به راحتی روی کنسول جدید خود تجربه کنید.

قابلیت Backward Compatibility یکی از ویژگی‌های مهمی کنسول ایکس باکس است که امکان اجرای بازی‌های قدیمی را فراهم می‌کند. در طی دو سال اخیر، بازی‌های بسیار زیادی به این فهرست اضافه‌شده‌اند و برای نمونه می‌توانید تمامی عناوین مجموعه‌ی گیرز آو وار را بدون مشکل فنی تجربه کنید. قابلیت مشابه به تازگی برای کنسول پلی استیشن 5 فعال شده و البته هنوز امکان اجرای بازی‌های PS3 و PS2 وجود ندارد و تنها تعدادی از بازی‌های گلچین شده‌ی PS4 را می‌توان تجربه کرد. سونی مدت پیش محدودیت‌ اجرای بازی‌های قدیمی پلی‌ استیشن را تشریح کرده بود.

تمامی 70 بازی قدیمی ایکس باکس در تصویر زیر لیست شده‌اند؛ اما مهم‌ترین بازی‌های جدید شامل سه‌گانه مکس پین، تمامی بازی‌های FEAR، اسکیت 2، Dead or Alive 3‌ و همچنین بازی‌های جنگ ستارگان مانند Star Wars Jedi Knight 2 و همچنین Mortal Kombat vs DC Universe می‌شوند. نه‌تنها این بازی‌ها به فهرست عناوین Backward Compatibility اضافه شده‌اند، بلکه آپدیت‌های گرافیکی نیز دریافت کرده‌اند تا کیفیت آن‌ها بالاتر رود. برای نمونه قابلیت HDR خودکار و اجرا با 60 فریم در ثانیه در نظر گرفته‌ شده‌اند.

بازی ایکس باکس Backward Compatibility

بازگشت به گذشته با ایکس باکس

تعدادی از بازی‌های جدید از جمله Nier و Fear 3 برای اولین بار به صورت 60‌ فریم روی ایکس باکس اجرا می‌شوند که اتفاقی مهم به حساب می‌آید. تعدادی از 70 عنوان کلاسیک ایکس باکس نیز با ویژگی FPS Boost که فریم ریت بازی را بهبود می‌بخشد، عرضه می‌شوند. از جمله این عناوین باید به تمامی آثار مجموعه‌ی گیرز آو وار، فال اوت 3، Fallout New Vegas، آلن ویک و همچنین Dead Space 2&3 اشاره کرد.

اجرای بازی‌های کلاسیک ایکس باکس به یکی از نقاط قوت این پلتفرم تبدیل شده و می‌توانید به سادگی اکثر بازی‌های قدیمی که در دسترس نیستند را تجربه کنید. این در حالی است که امکان اجرای بازی‌های قدیمی پلی استیشن روی PS5 وجود ندارد. در خبر دیگری، حالت مولتی پلیر Halo Infinite نیز برای کامپیوتر و ایکس باکس فعال شده و می‌توانید فصل اول بازی را شروع کنید. نظر شما در مورد 70 بازی اضافه‌شده به فهرست Backward Compatibility چیست؟‌

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.