Call-of-Duty-Vanguard
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Call of Duty Vanguard منتشر شد

یحیی رحیمی 15 آبان 1400 4 دیدگاه
2,851 بازدید

اکتیویژن در خلال مشکلات فعلی و درگیری با پرونده‌ی قضایی و اتهامات وارده، بازی Call of Duty Vanguard را برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی منتشر کرده است. این شوتر اول‌شخص به جنگ جهانی دوم می‌پردازد و جنگ را از دید جبهه‌های مختلف پیش می‌برد. بخش چند نفره بازی که دو ماه پیش مورد آزمایش قرار گرفت، برای اولین بار در این مجموعه با نقشه‌های متعدد و سلاح‌های مختلف منتشر شده است. در ادامه‌ی مطالب بخش خبر بازی پارسی گیم، نگاهی می‌اندازیم به نمرات و نقد بازی Call of Duty Vanguard و موفقیت یا عدم موفقیت آن را بررسی خواهیم کرد.

کمپین داستانی Call of Duty Vanguard به دنبال انقلابی در روایت داستانی نیست و روندی مشابه عناوین پیشین را ارائه داده است که چندان موردتوجه منتقدان قرار نگرفته است. در سوی دیگر، بخش چندنفره که قلب بازی کالاف دیوتی را تشکیل می‌دهد، بهتر و جامع‌تر از همیشه توسعه یافته و شاهد انتشار 20 نقشه‌ی متفاوت برای نسخه‌ی کامپیوتر هستیم. اکتیویژن مدت‌هاست علاقه‌مند به روایت جنگ جهانی دوم از دید دوربین خود است و این بار نیز اثری زیبا و مهیج را ارائه داده است که ترکیبی از تلاش استودیوهای Sledgehammer Games و Beenox است.

نقد بازی Call of Duty Vanguard

مروری بر Call of Duty Vanguard

استودیو Sledgehammer Games پس از چهار سال بازگشته و بار دیگر یک بازی جنگ جهانی دوم را ارائه داده است. به طور کلی منتقدان از شکل و فرم بازی رضایت داشته‌اند و حتی تعدادی از تغییرات انجام شده در بخش داستانی، تعریف کرده‌اند. شخصیت‌پردازی عمق بیشتری پیداکرده و همچنین طراحی گرافیکی نقشه‌های بازی نیز بهتر شده است. در ادامه بخشی از نقد Call of Duty Vanguard را مرور خواهیم کرد.

PC GamesN – امتیاز 8/10

بازی کالاف دیوتی ونگارد احتمالاً یکی از سرگرم‌کننده‌ترین نسخه‌های این مجموعه است که اهدافی واحد را با وارزون پیش می‌برد. به طور کل سورپرایزهای خاصی در این بازی نمی‌بینیم و اگر مدرن وارفر یا بلک آپس را تجربه کرده‌اید، چیزی را از دست نخواهید داد. اگر بخواهم بین این سه نسخه‌ی جدید انتخاب کنم، قطعاً Vanguard را برمی‌گزینم.

Game Informer – امتیاز 8/10

کمپین داستانی Call of Duty Vanguard به هدف نمی‌زند و موفق عمل نمی‌کند؛ اما بخش چندنفره و زامبی، ارزش این بازی را بالا برده‌اند. اگر تنها به بخش داستانی علاقه‌مند هستید، می‌توانید کالاف دیوتی امسال را کنار بگذارید؛ اما اگر به دیگر بخش‌ها و مودها علاقه دارید، باید بگوییم که Vanguard همچنان بهترین انتخاب برای یک اثر تیراندازی با حضور زامبی‌ها است.

نقد بازی Call of Duty Vanguard

IGN – امتیاز 7/10

کمپین داستانی بازی با شخصیت‌های عمیق که به درستی برای روایت داستان به کار گرفته شده‌اند، موجب ایجاد تجسمی سینمایی از جنگ جهانی دوم شده است. به‌جز چند صحنه‌ی برجسته در ساعات اولیه‌ی بازی، بقیه‌ی داستان چندان نو به نظر نمی‌رسد. ممکن است بازی به ظاهر زیبا و فوق‌العاده باشد؛ اما می‌توانست استایل بهتری در بخش‌هایی مانند نبردهای شخصیت پتروا ارائه دهد و کاری کند تا گیم پلی این بخش، نسبت به آنچه تجربه‌ کرده‌ایم متفاوت باشد.

GameSpot‌ – امتیاز 7/10

مشکل کالاف دیوتی آن است که هرسال می‌دانید چه بخش‌هایی دریافت خواهید کرد که درعین‌حال، موهبت و نفرینی برای این بازی است. المان‌های اضافه شده به Vanguard حس تازگی دارند، اما ایده‌ها نتوانسته‌اند خود را با فرم این مجموعه وفق دهند. فرم و چارچوب بازی همچنان قوی و پایدار است و شاهد گان‌پلی عالی، بخش چندنفره مهیج و حرکات خلاقانه‌ای در کمپین هستیم که ارزش تجربه را دارد. به‌زور نگه‌داشتن تمامی این بخش‌ها کنار هم باعث شده تا پیوستگی مناسبی ایجاد نشود و این‌طور نیست که بخشی از بازی، باعث تقویت دیگر قسمت‌ها شود.

VGC – امتیاز 6/10

در آخر نقد Call of Duty Vanguard باید بگوییم که این بازی نسبت به Black Ops Cold War پیشرفت کرده؛ اما همچنان از پس از استانداردی که Modern Warfare 2019 ایجاد کرد، برنمی‌آید. استفاده‌ی دوباره از جنگ جهانی دوم، افراطی به نظر می‌رسد و همچنین هوش مصنوعی نیز چنگی به دل نمی‌زند. به طور کل سه بخش داستان با یکدیگر مرتبط هستند و تجربه‌ای لذت‌بخش ارائه می‌کنند.

نقد بازی Call of Duty Vanguard

امتیازهای Call of Duty Vanguard

نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی ونگارد که مورد توجه‌ اکتیویژن هم قرار دارد، میانگین امتیاز 77 متاکریتیک را بر اساس 16 بررسی، دریافت کرده است. این امتیاز برای نسخه‌ی کامپیوتر 82 است که البته تنها 4‌ نقد Call of Duty Vanguard برای این نسخه ثبت شده است. میانگین نمرات بازی در اوپن‌کریتیک نیز 80 ثبت شده است. به طور کل شاهد یک کالاف دیوتی مشابه با گذشته هستیم که قرار نیست تجربه‌ای فراموش‌نشدنی ارائه دهد. نظر شما چیست؟

Digital Chumps – 95
Gamers’ Temple – 85
PlayStation LifeStyle – 85
TrueGaming – 85
Vandal – 80
Attack of the Fanboy – 80
Hardcore Gamer – 80
Jeuxvideo.com – 70

نمره Call of Duty Vanguard

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Call of Duty Vanguard ارزش خرید دارد؟

اگر تنها به بخش داستانی علاقه‌مند هستید، می‌توانید کالاف دیوتی امسال را کنار بگذارید؛ اما اگر به دیگر بخش‌ها و مودها علاقه دارید، باید بگوییم که Vanguard همچنان بهترین انتخاب برای یک اثر تیراندازی با حضور زامبی‌ها است.

۱
میانگین نمره متاکریتیک کالاف دیوتی ونگارد چقدر است؟

نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی ونگارد که مورد توجه‌ اکتیویژن هم قرار دارد، میانگین امتیاز 77 متاکریتیک را بر اساس 16 بررسی، دریافت کرده است. این امتیاز برای نسخه‌ی کامپیوتر 82 است که البته تنها 4‌ نقد Call of Duty Vanguard برای این نسخه ثبت شده است. میانگین نمرات بازی در اوپن‌کریتیک نیز 80 ثبت شده است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    کاظم

    مهمان

    من بازی را خريدم بخش داستانی فوق‌العاده هست ولی بخش مولتی پلیر نه خیلی و بخش زامبی متوسط واقعا از دیدگاه من البته نظر دوستان محترم هست به پای واقعا کلد وار نمیرسه کلد وار سنگ تمام گذاشت توی مولتی لیگ داستانی حتی زامبی، که زامبی با کلد وار خلق شد، زامبی ونگارد زیاد به دل نمیشینه مثل کلد وار زامبی، و مدرن وار فریر که تمام عالیه حرفی واسه گفتن نداره ولی با وجود همه این ها امیدوارم ونگارد خیلی بهتر بشه نسبت به الان

    پاسخ دهید
  • Avatar

    meh

    مهمان

    به نظر من بازی داستان تاثیرگذاری داره منتهی از نظر گرافیکی جای gfx های پیشرفته خالیه، به‌عنوان مثال؛ اونجایی که بازیکن چاقو رو از پشت سر به بدن سرباز فرو می‌کنه، هیچ جای خونی روی چاقو نمی‌مونه که یه ضعفه، همچنین از نظر طراحی سه‌بعدی جای قوانین فیزیک هنوز مقداری خلا دیده می‌شه… با همه‌ی این تعاریف باز هم باید بگم در جای‌گاه خودش جزو بهترین بازی‌های اکتیویژنه و به‌دلیل کمبود زمان تیم توسعه‌دهنده‌ش می‌شه از بعضی نواقص چشم پوشی کرد…
    امیدوارم سال ۲۰۲۲ شاهد شاهکار دیگه‌ای باشیم…

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ایلیا

    مهمان

    سلام امکان داره کرک بشه؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به ایلیا

      نویسنده

      دو نسخه‌ی پیشین از ونگارد که Modern Warfare بود هنوز کرک نشده است. کرک شدن بازی بعیده