Call-of-Duty-Vanguard
Avatar

با داستان بازی Call of Duty Vanguard آشنا شوید

محمد مهدی تاج الدینی 7 شهریور 1400 2 دیدگاه
3,546 بازدید

یکی از بازی‌های مورد انتظاری که در مراسم گیمزکام 2021 به نمایش درآمد، گیم پلی بخش داستانی بازی Call of Duty Vanguard با محوریت شخصیتی به نام پولینا پتروا بود. در این مراسم شاهد انتشار یک ویدیو 10 دقیقه‌ای با محوریت بخش داستانی بازی بودیم که از برخی ویژگی‌های این نسخه همچون گان‌پلی و محیط‌های بازی نیز رونمایی شد. ستوان پولینا پتروا یک تک‌تیرانداز خبره‌ از ارتش سرخ شوروی است و در پیاده‌نظام 138 این کشور خدمت می‌کند. او یکی از چهار شخصیت اصلی داستان Call of Duty Vanguard با بازی لارا بیلی به‌حساب می‌آید که بر اساس شخصیتی واقعی به نام لیودمیلا پاولیچنکو خلق‌شده است.

بازی Call of Duty Vanguard جدیدترین شماره از مجموعه‌ی محبوب و دوست‌داشتنی کال آف دیوتی است که توسط استودیو Sledgehammer ساخته شده و در تاریخ پنجم نوامبر (14 آبان) برای کنسول‌های ایکس ‌باکس وان، ایکس ‌باکس سری، پلی ‌استیشن 4، پلی ‌استیشن 5 و کامپیوتر منتشر خواهد شد. لارا بیلی که صداپیشه و بازیگر نقش ستوان پولینا پتروا در بازی Vanguard است، در خصوص ایفای نقشش اظهار داشت:

Laura Baileyوقتی بازی در نقش پولینا را شروع کردم، شخصیت او کاملاً مرا شیفته و مجذوب خود ساخت. پولینا پتروا یک زن سرسخت و نترس است که چیزی برای از دست دادن ندارد. بنابراین او به‌طور کامل می‌تواند نسبت به مأموریتی که در آن قرار دارد، متعهد باشد. هیچ‌چیز نمی‌تواند او را بترساند. هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع مأموریتش شود و او را برگرداند. پولینا هرگز قصدی برای شرکت در این جنگ نداشت. در ابتدا او به‌عنوان یک پرستار ایفای نقش می‌کرد و سربازان مجروح درنبرد را درمان می‌نمود. اما هنگامی‌که همه‌چیز در استالینگراد از بین رفت، سرنوشت پولینا نیز تغییر کرد. او درواقع به یکی از مرگبارترین تک‌تیراندازانی تبدیل شد که تاریخ جنگ‌های جهانی به خود دیده بود.

در طول نمایش ویدیویِ 10 دقیقه‌ای بازی Call of Duty Vanguard شاهد حضور نیروهای ارتش شوروی در تابستانِ استالینگراد و پس‌ازآن حمله مرگبار هواپیماهای آلمانی به این شهر بودیم. از دید پولینا پتروا خانه، خانواده و تمام زندگی او در یک‌چشم به هم زدن نابود می‌شود؛ اتفاقی که درنهایت باعث دگرگونی او شده و پس‌ازآن پتروا با یک اسنایپر به نبرد با نازی‌هایِ تادندان‌مسلح می‌رود. دیوید سونسون، مدیر خلاق استودیو Sledgehamme در مورد طراحی شهر استالینگراد و مأموریت‌هایی که در جبهه شرقی در این بازی انجام می‌شود، می‌گوید:

بازیکنان حضور در شهر استالینگراد را قبل از حملات سال 1942 تجربه خواهند کرد. به بازی‌کنان و کسانی که این بازی را تجربه می‌کنند، این شانس را داده‌ایم که استالینگراد را در تابستان و قبل از ویرانی‌های گسترده‌ی حاصل از جنگ تماشا نمایند. سپس بازیکنان شهر را در پایان نبرد شش‌ماهه، در زمستان 1943، نیز تجربه خواهند کرد. در اینجا، گیمرها قادر خواهند بود در منظره‌ی برفی زمستان روسیه که در جنگ جهانی دوم بسیار معروف بود، بجنگند.

بازی Call of Duty Vanguard

با پولینا پتروا از Call of Duty Vanguard آشنا شوید

در نمایش گیم پلی بازی کال آف دیوتی ونگارد در مراسم گیمزکام 2021، همان‌طور که گفته شد ما شاهد حضور سربازی بانام پولینا پتروا هستیم که در پی حملات هوایی گسترده و ویرانگر ارتش نازیِ آلمان، تمام دوستان او کشته یا مفقودالاثر شده‌اند. در پی یکی از این حملات پولینا بی‌هوش و خرابه‌های حاصل از بمباران هوایی بر سر او آوار می‌شوند. پس از مدتی او با تلاش و مشقت زیاد می‌تواند خود را از زیر این آوارها نجات دهد و درمی‌یابد که برای شکست دادن این مهاجمان باید چه‌کاری انجام دهد.

پولینا به خانه‌اش برمی‌گردد تا برادرش “میشا” را نجات دهد. همان‌طور که در ادامۀ این نمایش می‌بینیم، پولینا به‌صورت مخفیانه سربازان آلمانی را یکی پس از دیگری از میان برمی‌دارد، چند گروگان را نجات می‌دهد و هنگام بازگشت به آپارتمانش، راه خود را از روی پشت‌بام‌ها و حرکت بر روی دیوارها پیدا می‌کند. سپس در کف سرد کاشی‌های آپارتمانش، او سلاحی را پیدا می‌کند که به وی در کشتن ده‌ها پیاده‌نظام آلمانی کمک شایانی می‌کند. در ادامه او موفق به پیدا کردن یک تفنگ اسنایپر هم می‌شود که سلاح اصلی پولینا پتروا به‌عنوان یکی از چهار شخصیت اصلی این بازی به‌حساب می‌آید.

سلاح تک‌تیرانداز او درواقع کلید نجات گروه دیگری از غیرنظامیان اسیری است که پولینا بدین‌وسیله، آن‌ها را نجات می‌دهد. پس‌ازآن خود را بیرون از محوطۀ آپارتمان درحالی‌که با تانک‌های نظامی دشمن روبرو هستید، می‌بینید. شما نباید با آن‌ها درگیر شده و شناسایی شوید؛ در چند مرحله باید آن‌قدر بی‌سروصدا حرکت کنید و دشمنانتان را در حالت مخفیانه بکشید. اما این پایان کار نخواهد بود. سرانجام خشم فروخورده‌ی او سر باز می‌کند و اینجاست که با نهایت سروصدا، رگبار و آتش‌بازی تمامیِ دشمنانتان را از پا درمی‌آورید.

پولینا یک کوکتل مولوتف را روشن کرده و آن را به‌طرف سه‌نظامی آلمانی در پایین پرتاب می‌کند و با اسلحه‌ای که در اختیار دارد به نبرد نفس‌گیر با آن‌ها می‌پردازد. سربازان آلمانی از همه سمتی به‌سوی او هجوم می‌آورند تا پولینا را بکشند ولی تک‌تیرانداز خبره پیاده‌نظام 138 ارتش شوروی، تک‌تک آن‌ها را از پای درمی‌آورد. در ادامه وجود دودهایِ ناشی از آتش‌سوزی غلیظ‌تر می‌شوند و دید او را محدود و محدودتر می‌کنند تا درنهایت یکی از نظامیانِ آلمانی نا غافل به سر او ضربه زده و پولینا بی‌هوش می‌شود.

این تمام چیزی است که ما از این گیم پلی می‌بینیم و در ثانیه‌های آخر می‌توانیم نماهایی کلی از سه جبهه دیگر را که از طریق کمپین بازی به دست می‌آید، مشاهده کنیم. از فرود چتربازان در خاک فرانسه تا نبرد داگ‌فایرها (نوعی هواپیمای جنگی در زمان جنگ جهانی دوم) بر روی جزایر میدوی و پیشروی نیروهای متفقین با انفجارهای سهمگین در شمال آفریقا، همگی آن‌ها در چند ثانیه‌ی کوتاه قابل‌مشاهده خواهند بود. در آخر اینکه باید شاهد اطلاعات و فیلم‌های بیشتری از گیم پلی بازی Call of Duty Vanguard تا تاریخ انتشار آن یعنی پنجم نوامبر باشیم.

اگر تا زمان انتشار رسمی بازی نمی‌توانید صبر کنید، زیاد نگران نباشید. نسخه‌ی آلفای کال آف دیوتی ونگارد در تاریخ 27 اوت، برای کاربران پلی استیشن در دسترس خواهد بود و دارندگان کنسول‌های سونی می‌توانند بخش چند نفره آن را در ظرف دو روز تجربه نمایند. این حالت که زودتر از موعد در اختیار کاربران پلی استیشن قرار می‌گیرد دارای حالت خلاقانه‌ای معروف به Champion Hill است. همچنین برای اولین بار چهار اپراتور ازجمله پولینا پتروا کمپین بازی را رهبری می‌کنند و برخی از تسلیحات، محیط‌های تخریب پذیر و ویژگی‌های ابتکاری بیشتری که بازی به‌طور کامل در تاریخ پنجم نوامبر ارائه می‌دهد، موردبررسی قرار خواهند گرفت. پس تیم خود را جمع کنید و تا این فرصت دوروزه (29 اوت) باقی‌مانده است، از نبرد در این بازی لذت ببرید.

منبع:‌CallofDuty

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    زکریا ناراضی

    مهمان

    ببخشید میشه این گیم رو با سیستمی که وولفنشتاین یک رو ساپورت میکرد بازی کرد؟ اخه وولفنشتاین هم دقیقا برمیگرده به زمان جنگ جهانی دوم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    میا پلیز

    مهمان

    خواهشاً بازی رو بزارید یه هفته میشه که اومده

    پاسخ دهید