بسته الحاقی Endwalker بازی Final Fantasy XIV
محمد صادق شجاعی

گریه‌ی کارگردان بازی Final Fantasy XIV با اعلام تاخیر دو هفته‌ای بسته الحاقی Endwalker

محمد صادق شجاعی 16 آبان 1400 بدون دیدگاه
593 بازدید

پس از عملکرد به شدت ضعیف نسخه اولیه بازی Final Fantasy XIV، شرکت Square Enix تصمیم گرفت تا با انتشار نسخه‌ای متفاوت، مشکلات را رفع و اثری شایسته در دسترس مخاطبین قرار دهد. این اقدام شرکت ژاپنی باعث شد که بازی فاینال فانتزی 14 با 24 میلیون بازیکن به یکی از محبوب‌ترین آثار MMORPG و سود‌آورترین بازی سری Final Fantasy در تمام دوران تبدیل شود. تا‌کنون سه Expansion pack برای این بازی منتشر شده و بسیاری از بازیکنان در انتظار انتشار محتوا‌های جدید هستند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، بسته الحاقی Endwalker بازی Final Fantasy XIV در ماه جاری عرضه نخواهد شد.

کارگردان بازی Final Fantasy XIV

در جریان استریم زنده‌ای با حضور نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه‌کننده و کارگردان بازی فاینال فانتزی 14، اعلام شد که بسته الحاقی Endwalker با تاخیر دو هفته‌ای نسبت به زمان برنامه‌ریزی شده، در تاریخ 7 دسامبر (16 آذر) در دسترس قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، او تایید کرد که دسترسی پیش از موعد نیز با تاخیر همراه شده و تا پیش از 3 دسامبر (12 آذر) آغاز نخواهد شد. نائوکی یوشیدا که به وضوح ناراحت بود، در شرایطی این خبر را اعلام کرد که به گریه افتاده است. وی اظهار داشت که این تاخیر به دلیل ارائه فرصت کافی به تیم سازنده برای انجام اطلاحات نهایی قبل از عرضه، انجام شده است:

تاخیر در انتشار بسته الحاقی Endwalker، تصمیمی است که ما در جمعه هفته گذشته گرفتیم، بنابراین اتفاقی بسیار ناگهانی است. برای اولین بار در تاریخ بازی Final Fantasy XIV و کل دوران حرفه‌ای من، تاریخ انتشاری را اعلام کردیم که مجبور هستیم آن را به تعویق بیندازیم. به همین دلیل احساس بدی نسبت به این اتفاق دارم. می‌دانم که برخی از شما برای تجربه این بسته الحاقی چندین روز مرخصی گرفته‌اید و آگاه هستم که مشغول آماده شدن برای آن هستید. ما تلاش کردیم راهی پیدا کنیم که Endwalker در زمان اعلام شده در دسترس قرار بگیرد.

می‌توانستیم محتوا را به بخش‌های مختلف تقسیم کنیم یا قدمی جسورانه برداشته و برخی از المان‌ها را حذف کنیم. اما شیوه کاری ما به این صورت نیست و این بار می‌خواستیم ارائه بهترین کیفیت را در اولویت قرار دهیم. بنابراین مجبور شدیم تصمیمی بگیریم که دوباره بابت آن عذرخواهی می‌کنم.

بسته الحاقی Endwalker بازی Final Fantasy XIV

اهمیت بالای بسته الحاقی Endwalker بازی Final Fantasy XIV

Endwalker که به عنوان بزرگترین بسته الحاقی بازی Final Fantasy XIV شناخته می‌شود، ارک داستان طولانی این اثر را به پایان خواهد رساند. نائوکی یوشیدا اعلام کرده که تیم سازنده برای ارائه یک بسته الحاقی ارزشمند تحت فشار زیادی قرار دارد. این شرایط باعث شد تا تیم سازنده تصمیم به عرضه بسته الحاقی مذکور در تاریخ دیگری بگیرد. او اعتقاد دارد که بازیکنان قدیمی، به خصوص کسانی که از زمان نسخه اصلی همراه بازی Final Fantasy XIV بوده‌اند، متوجه خواهند شد بسته الحاقی Endwalker تنها پایان‌بخش داستان نبوده، بلکه نگاهی به کل داستان حماسی بازی مذکور و مشاهده به اتمام رسیدن آن است. نائوکی یوشیدا در ادامه توضیحاتش گفته است:

می‌دانم که احتمالا در مورد محتواهای بسته الحاقی با وسواس عمل کردم، اما با توجه به این که قرار است داستانی را ادامه دهیم که به نقطه اوج خود رسیده است، لازم بود تمام توان و تلاش‌مان را برای ساخت آن به کار ببندیم.

در پستی که بعد از استریم در وب‌سایت رسمی بازی فاینال فانتزی 14 منتشر شد، نائوکی یوشیدا اعلام کرده که خود‌خواهی او باعث تاخیر در عرضه بسته الحاقی Endwalker بازی Final Fantasy XIV شده است. برای آگاهی از تغییرات انجام شده در بخش‌هایی از جمله مسکن و حالت PvP می‌توانید استریم زنده بازی مذکور را در وب‌سایت یوتیوب تماشا و پست مربوطه را مطالعه کنید.

نظر شما در مورد تاخیر در انتشار بسته الحاقی جدید بازی فاینال فانتزی 14 چیست؟ آیا همانند دیگر بازیکنان برای آن برنامه‌ریزی خاصی داشتید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.