بازی GTA V
یحیی رحیمی

برابری رکورد فروش بازی GTA V با میزان فروش پلی استیشن 2

یحیی رحیمی 13 آبان 1400 بدون دیدگاه
965 بازدید

بازی GTA V از جمله پرفروش‌ترین محصولات سرگرمی تاریخ است و هیچ اثر دیگری نمی‌تواند جلوی فروش این بازی را بگیرد. اگرچه سالها از انتشار بازی می‌گذرد، اما هنوز هم جزو ده بازی پرفروش هفته و ماه در سراسر جهان است. بنابر گزارش مالی منتشر شده توسط شرکت Take-Two Interactive، میزان فروش بازی جی تی ای وی به 155 میلیون نسخه رسیده که اندکی از فروش پلی استیشن 2 کمتر است و این اثر جهان‌باز، می‌تواند رکورد پرفروش‌ترین کنسول بازی سونی را اواخر سال جاری جابه‌جا کند.

بنابر اسلاید‌های منتشر شده از صورت وضعیت مالی، فروش کل مجموعه‌ی GTA از 355 میلیون نسخه گذشته و در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین برندهای تاریخ ویدیو گیم حساب می‌شود. همچنین فروش GTA V نیز 155 میلیون نسخه را رد کرده است، که دقیقاً با آمار فروش پلی استیشن 2 برابری می‌کند. بنابر آخرین آمار منتشر شده از سوی سونی، 155 میلیون عدد PS2 به فروش رفته که بیشتر از هر کنسول بازی دیگری در تاریخ است. گفتنی است GTA V پرفروش‌ترین بازی تاریخ به حساب می‌آید.

فروش GTA V

بنابر اطلاعات منتشر شده، GTA V اولین بازی است که توانسته سریع‌تر از بقیه به یک میلیارد دلار درآمد دست پیدا کند و همچنین پرفروش‌ترین بازی دهه گذشته‌ی آمریکا به حساب می‌آید. انتشار ریمستر GTA در مارس 2022، رکوردهای فروش این بازی را جابه‌جا خواهد کرد و رسیدن به آن را برای هر بازی دیگری سخت می‌کند. دیگر اثر پرفروش راک‌استار نیز Red Dead Redemption 2 بوده که 39 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. مجموع فروش کل این مجموعه نیز 62 میلیون عدد است که رقمی باورنکردنی به حساب می‌آید.

GTA V به دنبال ثبت رکورد دست‌نیافتنی

Red Dead Redemption 2 دومین بازی پرفروش راک‌استار در طی سه سال اخیر است که اگرچه بعد از GTA V منتشرشده، اما نتوانسته رکورد این اثر پرطرفدار را جابه‌جا کند. با توجه به انتشار جی تی ای وی برای پلی استیشن 5‌ و ایکس باکس سری، رسیدن به رقم 200 میلیون، دور از انتظار نخواهد بود. تنها ماینکرافت توانسته با فروش 238 میلیون نسخه، بهتر از راک استار عمل کند. جالب است بدانید که هیچ‌کدام از بازی‌های پرطرفدار نینتندو از جمله سوپر ماریو به چنین ارقامی دست پیدا نکرده‌اند.

روند فروش بازی GTA V سریع‌تر از هرزمان دیگری دنبال می‌شود. بیش از 5 میلیون نسخه از بازی در سه ماه پیشین به فروش رفته است که برای اثری مربوط به سال 2013 باورنکردنی است. گفتنی است درآمد کل کسب شده از این مجموعه به بالای 6.5 میلیارد دلار رسیده و راک استار در حال حاضر، یکی از ثروتمندترین شرکت‌های بازی‌سازی دنیا به حساب می‌آید.

منبع: Tweaktown

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.