بازی Mass Effect 5 مس افکت 5
محمد صادق شجاعی

فروشگاه BioWare از بازگشت شپرد در بازی Mass Effect 5 خبر می‌دهد

محمد صادق شجاعی 22 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
152 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، فروشگاه استودیو BioWare در توضیحات پوستر بازی مس افکت 5، از بازگشت شخصیت اصلی سری Mass Effect یعنی فرمانده شپرد در بازی Mass Effect 5 اشاره کرده است. پس از آن که افراد مختلفی به این امر واکنش نشان دادند، فروشگاه مذکور به سرعت این توضیحات را حذف کرد.

یکی از کاربران یوتیوب به نام MrHulthen در ویدیو جدید خود به صفحه پوستر بازی Mass Effect 5 در فروشگاه بایوور پرداخته است. وی با بررسی این صفحه متوجه وجود خلاصه‌ای از داستان بازی مس افکت 5 شده که در قالب آن استودیو BioWare از بازگشت فرمانده سپرد خبر می‌دهد.

استودیو بایوور به سرعت این بخش را از توضیحات پوستر بازی Mass Effect 5 حذف کرد. متن حذف‌شده به این شرح است: «داستان ادامه می‌یابد. آخرین تلاش‌های شپرد ممکن است به تهدید Reaper‌ها پایان داده باشد. اما این امر هزینه گزافی از جمله خود زمین داشت. شپرد و بازماندگان تلاش می‌کنند تا شرایط را بهبود ببخشند، طرفداران از اتفاقاتی که بعدا رخ می‌دهد، بی‌اطلاع هستند».

استودیو BioWare به سرعت هر گونه اشاره به نام شپرد در توضیح پوستر بازی Mass Effect 5 را حذف کرده است. به این واسطه جملات به گونه‌ای تغییر داده شده که با مطالعه آن‌ها متوجه حضور احتمالی شپرد در بازی مس افکت 5 نخواهید شد. استودیو بایوور اعلام کرده است که فرد یا افرادی خارج از استودیو سازنده که کنترل فروشگاه بایوور را در اختیار دارند، مرتکب چنین اشتباهی شده‌اند. افشای سهوی جزئیات بازی‌ها در قالب توضیح محصولات، بارها در طول تاریخ تکرار شده است. در برخی از موارد شخصی که این توضیح را نوشته، هیچ دانشی از بازی نداشته و به صورت غیر‌عمدی اطلاعات مهمی را افشا کرده است.

مایکل گمبل، مدیر پروژه استودیو BioWare در واکنش به این امر گفته که بازگشت شپرد در بازی بازی Mass Effect 5 یک اشتباه ساده بوده است. وی در قالب انتشار یک توییت گفته است: «توضیح پوستر بازی مس افکت 5 توسط افرادی نوشته شده که فروشگاه بایوور را کنترل می‌کنند. این افراد هیچ آشنایی با بازی ندارد». انتظار نمی‌رود که گفته‌های مایکل گمبل موجب پایان یافتن شایعات مربوط به بازگشت شپرد شوند. اما به صورت رسمی تایید شده که اشاره به این امر تنها یک اشتباه بوده است. با این حال نباید احتمال تلاش مایکل گمبل برای مخفی کردن بازگشت شپرد را نادیده گرفت.

بازی Mass Effect 5 مس افکت 5

پوستر بازی Mass Effect 5 دارای راز‌های مختلفی است

نکته حائز اهمیت در مورد بازگشت و حضور احتمالی شپرد در بازی مس افکت 5، این است که در هفت پایان از هشت پایان بازی Mass Effect 3 شپرد می‌میرد. در اکثریت پایان‌های بازی مذکور بازیکنان شپرد را در شرایطی مشاهده می‌کنند که برای توقف Reaper‌ها، جان خود را فدا می‌کند. با این حال در یک پایان که شرایط پیچیده‌ای دارد، شپرد زنده می‌ماند.

با این وجود که به صورت رسمی تایید نشده، اما با توجه به شرایط بازی Mass Effect: Andromeda و تریلر معرفی بازی جدید سری Mass Effect، بسیاری از طرفداران حدس می‌زنند پایان‌بندی که در آن شپرد زنده می‌ماند، در واقع پایان اصلی بازی مس افکت 3 بوده است.

پوستری که در فروشگاه BioWare به فروش می‌رسد، در ماه نوامبر سال گذشته رونمایی شد. در این زمان گری مک‌کی، مدیر کل استودیو بایوور، اعلام کرد که این تصویر شامل «حداقل پنج غافلگیری» است. در این پوستر چندین شخصیت دیده می‌شود که تشخیص شپرد از بین آن‌ها به دلیل فاصله بسیار دور امری دشوار و سخت است.

نظر شما در مورد احتمال حضور سپرد در بازی Mass Effect 5 چیست؟ آیا با بازگشت این شخصیت موافق هستید؟ به نظر شما استودیو BioWare قادر است در قالب مس افکت 5 موفقیت‌های سری Mass Effect  را تکرار کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.