بازی Kena: Bridge of Spirits
محمد صادق شجاعی

هزینه ساخت بازی Kena: Bridge Of Spirits جبران شد؛ رضایت سونی از فروش

محمد صادق شجاعی 3 آبان 1400 بدون دیدگاه
634 بازدید

بازی Kena: Bridge of Spirits از زمان معرفی در رویداد Future of Gaming، با جلوه‌های بصری خود که شبیه به انیمیشن‌های شرکت Pixar و انیمه‌های ژاپنی بوده، توجه بسیاری از بازیکنان را به خود جلب کرده است. در کنار این ویژگی، برخورداری از موسیقی گوش‌نواز، گیم‌پلی سرگرم‌کننده و حضور موجوداتی به نام Rot باعث شد که این محصول استودیو Ember Lab به یکی از آثار موفق و مورد رضایت شرکت سونی تبدیل شود.

با این وجود که ویژگی‌های ذکر شده به موفقیت بازی Kena: Bridge of Spirits کمک شایانی کردند، اما در عین حال موجب شدند که توجه زیادی به این اثر شده و شرایط ساخت آن به شکل غیر‌معمولی تغییر کند. استودیو امبر لب در مصاحبه با وب‌سایت Bloomberg به شرح مسیر عجیب و غریبی که برای انتشار این بازی طی کرده‌اند، پرداخته است.

سال 2020 در حالی آغاز شد که شرکت Sony مشغول آماده‌سازی برای رونمایی رسمی از کنسول PS5 بود. در این شرایط، تیم بازاریابی سونی برای ارائه تریلر معرفی بازی Kena: Bridge Of Spirits با استودیو Ember Lab همکاری می‌کرد. این استودیو که توسط دو برادر به نام‌های مایک و جاش گریر تاسیس شده، هیچ تجربه‌ای در ساخت بازی‌های ویدیویی ندارد. با این حال آن‌ها متوجه شدند که انتشار تریلر زیر سایه شرکت سونی، توجه میلیون‌ها نفر را به محصول آن‌ها جلب خواهد کرد. اما آغاز همه‌گیری کرونا پیش‌بینی‌ها و تصورات آن‌ها را بر هم زد.

بر این اساس استودیو Ember Lab که در شهر لس آنجلس قرار دارد، مجبور شد تریلری را برای نمایش در رویداد آنلاین و مجازی آماده کند. آن‌ها فردی را استخدام کردند که با لباس محافظ در استودیو حاضر شده و اقدام به فیلمبرداری کرده است. به دلیل پاندمی کرونا بسیاری از آثار مورد‌انتظار سونی با تاخیر همراه شدند که در راستای آن، این شرکت ژاپنی توجه خود را به محصول استودیو Ember Lab معطوف کرده و با برنامه‌ها و نمایش‌های متعدد باعث شد بازی Kena: Bridge of Spirits به اثری مهم و بزرگ برای پلتفرم پلی استیشن تبدیل شود. در واقع تریلر به نمایش در آمده در رویداد ژوئن 2020 و عملکرد عالی آن در جلب نظر بازیکنان بود که جامعه علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی را با برادران گریر آشنا کرد. مایک گریر اعتقاد دارد که این امر به برجسته شدن بازی و قرار گرفتن در صف اول آثاری که مورد توجه عموم قرار می‌گیرند، کمک بسیاری کرده است.

بازی Kena: Bridge Of Spirits

مزیت‌های همکاری امبر لب با سونی

استودیو امبر لب در سال 2009 فعالیت خود را به عنوان یک استودیو ساخت انیمیشن آغاز کرد. این استودیو در سال 2016 انیمیشن کوتاهی بر اساس بازی The Legend of Zelda: Majora’s Mask در سطح اینترنت منتشر کرد که محبوبیت بالایی داشته و موجب شد که برادران گریر به سراغ ساخت بازی بروند. پس از آن که آن‌ها نسخه اولیه بازی Kena را ساخته و در کنفرانس‌های مختلف به نمایش گذاشتند، ناشرین متعددی نسبت به این اثر ابراز علاقه کردند. در نهایت استودیو Ember Lab با شرکت سونی قرارداد بسته و محصول آن‌ها توسط این شرکت منتشر شد. همکاری این استودیو با شرکت Sony مزایای متعددی از جمله آگاهی از ویژگی‌های کنسول پلی استیشن 5 پیش از عرضه و در اختیار داشتن کیت توسعه آن داشته است.

روی هم رفته، استودیو امبر لب از عملکرد بازی Kena: Bridge of Spirits و شرایط کنونی راضی است. برادران گریر در مصاحبه با بلومبرگ گفته‌اند که این اثر توانسته هزینه‌های اولیه ساخت را جبران کند و استودیو مذکور نسبت به فروش آن شگفت‌زده است. جاش گریر اضافه کرده است که سونی از عملکرد بازی مذکور رضایت داشته و با این وجود که محصول بعدی استودیو امبر لب مشخص نیست، اما مطمئنا اثری داستان محور شبیه به Kena خواهد بود. بر این اساس می‌توان امیدوار بود که در سال‌های آینده شاهد دنباله بازی Kena: Bridge of Spirits باشیم.

آیا این بازی را تجربه کرده‌اید؟ آیا جلوه‌های بصری آن توانسته نظر شما را به خود جلب کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.