ایکس باکس
یحیی رحیمی

آپدیت اکتبر کنسول ایکس باکس با داشبورد 4K‌ و حالت شب منتشر شد

یحیی رحیمی 30 مهر 1400 بدون دیدگاه
657 بازدید

تیم نرم‌افزاری مایکروسافت به تازگی جزئیات آپدیت ماه اکتبر کنسول ایکس باکس را منتشر کرده که شامل تغییرات مهمی در ظاهر و تنظیمات اصلی می‌شود. مهم‌ترین تغییر، افزودن داشبورد 4K برای کنسول سری ایکس است که مدت‌هاست توسط کاربران درخواست می‌شود و عجیب بود که کنسول 4K مایکروسافت، یک داشبورد با وضوح مناسب نداشت. در ادامه به تغییرات مهم آپدیت ایکس باکس خواهیم پرداخت.

آپدیت ایکس باکس داشبورد 4k

داشبورد 4K

بدون شک کنسول سری ایکس، بهترین دستگاه برای تجربه بازی‌ها با وضوح 4K است و بررسی‌های اخیر نیز نشان داده که قدرت کارت گرافیک، تجربه‌ای مناسب برای خریداران ایجاد کرده است. این در حالی بود که داشبورد کنسول همچنان به صورت فول HD باقی مانده بود و بسیاری درخواست انتشار یک آپدیت جدید را داشتند. بازخوردهای ثبت‌شده، باعث شد تا مایکروسافت دست به کار شود و به درخواست‌ها پاسخ دهد. مدتی پیش خبری در مورد افزودن داشبورد 4K برای کنسول سری ایکس را شنیدیم و بالاخره این خبر به واقعیت تبدیل شد.

از امروز می‌توانید با دریافت آپدیت، داشبورد 4K را امتحان کنید که تجربه‌ای ویژه برای شما خواهد ساخت. تمامی برنامه‌ها و اپ‌ها برای داشبورد جدید بهینه شده‌اند و همچنین خوانایی متون نمایش داده شده نیز افزایش پیدا کرده است. برای فعال شدن این داشبورد، لازم است که تلویزیون 4K داشته باشید که از HDR با استاندارد بالا پشتیبانی می‌کند؛ در غیر این صورت تغییر خاصی نخواهید دید.

آپدیت ایکس باکس

حالت شب کنسول ایکس باکس

تغییر بصری دیگر آپدیت ایکس باکس، مربوط به تم‌ کنسول است. اگر از جمله افرادی هستید که حالت تاریک را می‌پسندید و علاقه‌ای به پشت زمینه سفید یا خاکستری ندارید، آپدیت بخش Night Mode باعث شده تا تصویر پشت زمینه تیره‌تری را ببینید که عمق رنگ سیاه در آن بیشتر از حالت عادی است. همچنین می‌توانید نور دکمه ایکس روی دسته را نیز بسته به سلیقه تغییر دهید. بنابر گفته تیم توسعه‌دهندگان، اگر علاقه‌مند به تماشای فیلم هستید، می‌توانید حالت تاریک را فعال کنید که اجازه‌ی تماشای فیلم‌ها را در تاریکی کامل می‌دهد.

از دیگر تغییرات مهم باید به قابلیت تنظیم نور آبی اشاره کرد. این ویژگی تنها برای کنسول ایکس باکس سری ایکس در دسترس است و اجازه تغییر شدت نور آبی را در داشبورد، به برنامه‌ها و بازی‌ها می‌دهد. می‌توانید زمان‌بندی مناسبی برای روشن و خاموش شدن حالت تاریک تنظیم کنید و با غروب آفتاب، فیلتر نور آبی و حالت شب فعال شود. برای این کار کافی است به تنظیمات، دسترسی‌پذیری (Accessiblity) و سپس حالت Night Mode مراجعه کنید. همین مسیر را می‌توانید در بخش TV & display options نیز بیابید.

تنظیمات سریع

اگر از جمله افرادی هستید که نمی‌خواهید وسط بازی به تنظیمات بروید و تصویر یا صدا را تغییر دهید، می‌توانید از گزینه‌ی تنظیمات سریع که به بخش راهنما (Guide) اضافه شده استفاده کنید. این ویژگی به شما اجازه‌ی تغییر تنظیمات را به سادگی می‌دهد و دیگر لازم نیست از بازی خارج شوید و در منوهای مختلف بچرخید. جالب است بدانید که این قابلیت کاملاً با سلیقه شما قابل‌تغییر است و تنها کافی است دکمه‌ی ایکس روی دسته را فشار دهید و سپس تغییرات لازم را اعمال کنید.

آپدیت اکتبر ایکس باکس در دسترس کاربران قرار گرفته است و می‌توانید به دانلود آن بپردازید. گفتنی است مایکروسافت قول انتشار آپدیت‌های بیشتر را در آینده داده و امیدواریم به زودی یک داشبورد مخصوص کنسول ایکس باکس سری طراحی شود.

منبع: Xbox

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آپدیت اکتبر ایکس باکس چه ویژگی‌هایی را اضافه می‌کند؟

. مهم‌ترین تغییر، افزودن داشبورد 4K برای کنسول سری ایکس است که مدت‌هاست توسط کاربران درخواست می‌شود. تغییر بصری دیگر آپدیت ایکس باکس، مربوط به تم‌ کنسول است. اگر از جمله افرادی هستید که حالت تاریک را می‌پسندید و علاقه‌ای به پشت زمینه سفید یا خاکستری ندارید، آپدیت بخش Night Mode باعث شده تا تصویر پشت زمینه تیره‌تری را ببینید که عمق رنگ سیاه در آن بیشتر از حالت عادی است.

۱
آپدیت جدید ایکس باکس را چطور دانلود کنم؟

کافی است به بخش تنظیمات مراجعه کنید و اعلان آپدیت برای شما ارسال می‌شود.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.