بازی Back 4 Blood
محمد صادق شجاعی

پرفروش‌ترین بازی‌های هفته‌ گذشته انگلستان: شروع متوسط بازی Back 4 Blood

محمد صادق شجاعی 27 مهر 1400 بدون دیدگاه
694 بازدید

جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته‌ گذشته انگلستان در شرایطی منتشر شده که اگرچه به مانند جدول قبل هیجان‌انگیز نبوده، اما هنوز اتفاقات جالبی در آن رخ داده است. در این هفته پس از مدت‌ها انتظار، دنباله معنوی سری Left 4 Dead یعنی بازی Back 4 Blood در دسترس علاقه‌مندان سبک تیراندازی اول شخص قرار گرفت. اگرچه این محصول استودیو Turtle Rock Studios جایگاهی بهتر از چهارم را به دست نیاورده است.

براساس گزارش منتشر شده، به میزان 64 درصد از فروش بازی Back 4 Blood متعلق به نسخه پلی استیشن 5، 22 درصد متعلق به نسخه پلی استیشن 4 و 17 درصد متعلق به نسخه ایکس باکس است. آمار مربوط به نسخه Xbox از آن جهت جلب توجه می‌کند که بازی مذکور از طریق سرویس ایکس باکس گیم پس نیز قابل تجربه است. لازم به ذکر بوده که جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته‌ گذشته انگلستان تنها فروش فیزیکی را شامل می‌شود و میزان فروش نسخه دیجیتالی در آن لحاظ نشده است.

رتبه‌های اول تا سوم این جدول نسبت به گزارش قبل ثابت باقی مانده و تغییری نکرده‌اند. بازی FIFA 22 برای سومین هفته متوالی رتبه اول را در اختیار داشته و بازی Far Cry 6 همچنان در جایگاه دوم قرار دارد. این در حالی بوده که با مقایسه عملکرد هفتگی بازی فیفا 22 متوجه می‌شویم فروش این اثر به میزان 46 درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که 45 درصد از فروش متعلق به نسخه پلی استیشن 4 این بازی بوده است. همچنین میزان کاهش فروش هفتگی در قبال بازی Far Cry 6 به میزان 66 درصد نسبت به هفته اول انتشار است. همانند بازی FIFA 22، بیشترین سهم از فروش بازی فار کرای 6 متعلق به کنسول‌های پلی استیشن بوده و نسخه پلی استیشن 5 با سهم 38 درصدی از فروش، بالاترین سهم را به نام خود ثبت کرده است.

پرفروش‌ترین بازی‌های هفته‌ گذشته انگلستان

Back 4 Blood پرفروش‌ترین بازی هفته گذشته استیم

بازی Metroid Dread که عرضه موفقی را تجربه کرده و در هفته اول انتشار در رتبه سوم قرار داشت، در هفته گذشته نیز این جایگاه خود را حفظ کرده است. با این حال فروش هفتگی این اثر به میزان 63 درصد کاهش پیدا کرده است. بازی‌های Alan Wake Remastered و Super Monkey Ball Banana Mania که در جدول قبل حضور داشتند، جایگاه خود را از دست داده و در جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته‌ گذشته انگلستان دیده نمی‌شوند. رتبه‌های پنجم تا دهم این جدول را آثار محبوب و مشهوری از جمله Marvel’s Spider-Man: Miles Morales ،Mario Kart 8 Deluxe و Grand Theft Auto 5 تشکیل می‌دهند که همواره پر‌فروش و ‌پرطرفدار ظاهر شده و بازیکنان مختلف علاقه خاصی به خرید آن‌ها نشان می‌دهند.

از دیگر بازی‌های جدیدی که در هفته گذشته منتشر شده‌اند، اما جزو 10 بازی پرفروش هفته گذشته انگلستان نیستند، می‌توان به بازی Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – The Hinokami Chronicles در جایگاه یازدهم و بازی Crysis Remastered Trilogy در جایگاه بیست و چهارم اشاره کرد. در زیر می‌توانید نگاهی به 10 بازی پرفروش هفته‌ی پیش انگلستان بیندازید.

  1. FIFA 22
  2. Far Cry 6
  3. Metroid Dread
  4. Back 4 Blood
  5. Mario Kart 8 Deluxe
  6. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  7. Minecraft (Switch)
  8. Animal Crossing: New Horizons
  9. Super Mario 3D World + Bowser’s Fury
  10. Grand Theft Auto 5

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.