بعد از وقفهای طولانی از انتشار آخرین نسخه از مجموعه بازیهای متروید، سرانجام نسخهی جدید تحتعنوان Metroid Dread از راه رسید. این بازی که تحسین و تمجید اصحابرسانه را به دنبال داشته است، حواشی تازهای را پیرامون سیاستهای جنجالبرانگیز توسعهدهندهی خود، استودیو Mercury Steam میبیند.
با گزارشات جدید از محیط کار و سیاستهای استودیو Mercury Steam، بهجد میتوان گفت که حواشی تازهای گریبان این تیم بازیسازی را خواهد گرفت. به تعبیر وبسایت خبری Anait، استودیو مرکوری استیم تنها نام افرادی را که تنها در 25 درصد از پروژه ساخت بازی Metroid Dread سهیم بودهاند را به عنوان عوامل دخیل در توسعهی بازی یا همان Credit Roll قید کرده است. این بدان معناست که خبری از نام چندین انیماتور و مدلسازان سهبعدی سرشناس نخواهد بود، اقدامی که صدای توسعهدهنده اسبق این فرنچایز را درآورده است.
در مرکوری استیم هرجومرج حرف اول را میزند، جایی که کارکنان به خواست مافوق خود اخراج، تنزل و یا مجاب به تغییر شغل خواهند شد و کارکنان محبوب بدون استانداردی از پیش تعریف شده پاداش داده میشوند.
این گزارش که با اتهامات سومدیریتی از طرف توسعهدهندگان سابق استودیو Mercury Steam آغاز میشود، در ادامه به حذف صحنههایی از بازی Metroid Dread و غولهای ابتدایی بازی اشاره میکند. بدتر از آن، میتوان به عملکرد مرکوری استیم در توسعهی بازی و نحوهی مدیریت کارکنان اشاره داشت. سیاستی تاملبرانگیز که درواقع تعدادی از کارمندانی که به کمکاری متهم شدهاند را اخراج و یا آنها را به پروژهای اعلام نشده با تحمیل کاهش دستمزد منتقل میکند. یکی از کارکنان اسبق این تیم که در ساخت بازیهای متروید دخیل بوده، اظهار داشت:
آنها تحت هیچ شرایطی به کارمندان خود اعتماد ندارند و این احساس بیارزش بودن را به شما تحمیل میکند. به کل، اتمسفر حاکم بر محیط کار بد و متشنج است.
در زمان همهگیری ویروس کرونا، مدیریت استودیو Mercury Steam این امکان را به کارکنان خود میداد که تنها به دورکاری مشغول باشند، بدون آنکه گزینهی دیگری پیش پای آنها گذاشته شود. بعد از بازگشایی مراکز و اتمام قرنطینهی عمومی، کارمندان ملزم به بازگشت به دفتر بودند، دفتری که هرگز آمادگی لازم برای گنجایش و پذیرش بیش از دهها کارمند را نداشته است. عدم فاصلهی کافی بین میزها و نبود پارتیشنهای شیشهای بدان معناست که فاصلهاجتماعی در محیط کار این تیم بازیسازی آنقدرها هم جدی گرفته نمیشد و حتی مدیریت مجموعه با برداشتن مایکرویوهای در دسترس کارکنان، قصد در تنبیه کردن آنها را داشته است چرا که تصورات تیم مدیریتی بر آن بوده که کارکنان حاضر در محلکار نمیتوانند به اندازهی کافی مایکرویوها را تمیز نگه دارند.
در انتها لازم به ذکر است بازی Metroid Dread انحصارا برای کنسول نینتندو سوییچ در دسترس است.
منبع: The Gamer
دیدگاه کاربران
تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه