بتلفیلد 2042
علی ناجی مقدم

پیش‌ نمایش بازی Battlefield 2042

علی ناجی مقدم 25 مهر 1400 بدون دیدگاه
896 بازدید

درگذشته نام چند عنوان در میان بازی‌های شوتر اول‌شخص بیشتر می‌درخشید. سری بازی‌های Battlefield و Call of Duty شاید بیشتر از سایر عناوین توانستند، در طول زمان محبوبیت خودشان را حفظ کنند و شماره‌های بسیاری از آن‌ها منتشر شد. همچنین دنیای این دو بازی‌ زمان‌های مختلفی از جنگ جهانی اول و دوم گرفته تا نبردهای مدرن امروزی و جنگ‌های آینده‌گرایانه را به چشم خود دید. سری بازی‌ Battlefield محبوبیتش را به دلیل وجود نقشه‌های بزرگ، امکان استفاده از وسایل نقلیه نظامی مختلف و همچنین تعداد زیاد بازیکنان که هم‌زمان در یک نقشه می‌جنگیدند، به دست آورد و خودش را متمایز از سری Call of Duty نگه داشت. همراه مطلب پیش نمایش بازی Battlefield 2042 باشید.

حال هر دوی این غول‌های بزرگ شوتر اول‌شخص، عناوین جدیدشان را معرفی کرده‌اند تا طرفداران بی‌شمار و همیشگی خود را درگیر محتوایی جدید کنند. Call of Duty با عنوان Vanguard دنیای خودش را دوباره به جنگ جهانی دوم برگردانده اما Battlefield در تلاش است تا تجربه شماره چهارم خود را در نبردهای مدرن که یکی از موفق‌ترین عناوینش بود با بازی Battlefield 2042 در اختیار بازیکنان قرار دهد. در این مقاله می‌خواهیم هر آنچه از بازی Battlefield 2042 میدانیم را به‌طور اختصاری بررسی کنیم و نگاه کوتاهی به ویژگی‌های آن بیندازیم.

پیش نمایش Battlefield 2042

چگونگی سبک نبرد در نقشه‌های 128 نفره

مهم‌ترین نکته قابل‌توجه در بازی Battlefield 2042 دو برابر شدن تعداد بازیکنان موجود در نقشه است که امری حیرت‌انگیز و بلندپروازانه محسوب می‌شود. تا به امروز هر تیم در میدان نبرد می‌توانست حداکثر 32 عضو داشته باشد اما اکنون این عدد به 64 عضو رسیده که این موضوع هم نقشه‌های طراحی‌شده را بزرگ‌تر کرده و هم هیجان و وسعت جنگ را بیشتر می‌کند. هر نقشه به بخش‌های مختلفی تقسیم شده که بسته به حالت بازی، قوانین مختلفی برای پیروزی در آن تعریف می‌شود. درون هر بخش با توجه به تعداد زیاد بازیکنان، می‌تواند نبردی جداگانه و مستقل شکل بگیرد اما آزادی عمل شما همچنان مانند سایر عناوین این سری بسیار زیاد است و محدود به طی کردن مسیر خطی در نقشه نمی‌شود.

متخصص‌ها دقیقا چه ویژگی‌هایی دارند؟

در کنار ارائه نقشه‌های بزرگ‌تر با تعداد بالای بازیکنان، شاید تغییر بزرگ دیگر بازی Battlefield 2042 معرفی متخصص‌ها (Specialist) به‌جای کلاس‌های قدیمی بوده؛ که به‌نوعی شبیه به اپراتورهای بازی Rainbow Six Siege طراحی شده‌اند. با توجه به سبک مدرن دنیای بازی این امر منطقی به نظر می‌رسد. هر متخصص داستان پس‌زمینه‌ی منحصربه‌فردی داشته و به تجهیزات و قابلیت‌های مخصوصش دسترسی دارد اما برخلاف بخش کلاس‌ بازی‌های قبل، تمامی آن‌ها می‌توانند از سلاح‌های مختلف استفاده کنند و محدودیتی در استفاده از اسلحه برای متخصص‌ها وجود ندارد. طبق ادعای استودیو DICE هنگام انتشار جهانی بازی، 10 متخصص در اختیار بازیکنان قرار گرفته و هر فصل نیز 1 متخصص جدید معرفی می‌شوند. سازندگان از مشخصات 4 عدد از این متخصص‌ها رونمایی کرده‌اند که به شرح زیر هستند:

battlefield-2042-specialists-best-casper

Wikus “Casper” Van Daele

  • محل تولد: آفریقای جنوبی
  • کلاس: Recon(دیده‌بان)
  • تخصص: دسترسی به پهباد دیده‌بانی مدل OV-P که از راه دور کنترل می‌شود
  • قابلیت ویژه: حس‌گر حرکتی (او می‌تواند حرکت کردن دشمن را در نزدیکی خود بفهمد)

پیش نمایش بازی Battlefield 2042

Webster Mackay

  • محل تولد: کانادا
  • کلاس: Assault(تهاجمی)
  • تخصص: استفاده از قلاب ویژه برای جابه‌جایی سریع در میدان نبرد (Grappling Hook)
  • قابلیت ویژه: چابک بودن (سرعت حرکت او از سایر متخصص‌ها بیشتر است)

پیش نمایش بازی Battlefield 2042

Maria Falck

  • محل تولد: آلمان
  • کلاس: Support(پشتیبانی)
  • تخصص: دسترسی به سلاح مخصوصی با نام Syrette که قابلیت زنده کردن نیروهای خودی را دارد. (مانند قابلیت Doc در بازی Rainbow Six Siege)
  • قابلیت ویژه: جراح میدانی (او در صورت زنده کردن نیروهای خودی، آن‌ها را با سطح سلامتی کامل به میدان نبرد برمی‌گرداند درصورتی‌که سایر افراد این کار را با نصف سطح سلامتی انجام می‌دهند)

بتلفیلد 2042

Pyotr ”Boris” Guskovsky

  • محل تولد: روسیه
  • کلاس: Engineer(مهندس)
  • تخصص: دسترسی به برجک قابل‌حمل تهاجمی که قابلیت شلیک خودکار به دشمنان را دارد
  • قابلیت ویژه: اپراتور برجک‌های تهاجمی (برجک‌ها در نزدیکی این متخصص کارایی بهتری خواهند داشت)
  • عدم وجود بخش تک‌نفره داستانی و بخش بتل رویال

سازندگان در استودیو DICE تصمیم گرفتند که برخلاف عناوین گذشته، بخش داستانی بازی را به‌طور کامل حذف کرده و تمام تمرکز را بر روی عناصر بخش چندنفره قرار دهند. همین سیاست را در مورد بازی Call of Duty: Black Ops 4 شاهد بودیم که برای بسیاری از طرفداران، امری غیرقابل‌قبول بود و خشم آن‌ها را برانگیخت. حال باید دید بازی Battlefield 2042 چگونه از این موضوع گذر خواهد کرد و آیا عدم وجود بخش داستانی تک‌نفره، به موفقیت آن ضربه وارد می‌کند یا خیر. سازندگان ادعا کرده‌اند که داستان و آشنایی با دنیای بازی به شکلی متفاوت روایت می‌شود و بازیکنان به‌مرور با تجربه بازی و کشف کردن ویژگی‌های مختلف، خودشان با آن آشنا خواهند شد. کارگردان بازی Ben Walke معتقد است دنیاها و داستان‌های جذاب، آن‌هایی هستند که حرف‌های زیادی را پشت پرده قرار می‌دهند تا مخاطب خودش آن‌ها را به‌مرور کشف کند.

بخش دیگری از آشنایی با دنیای بازی توسط داستان پس‌زمینه متخصص‌ها بیان می‌شود و همچنین به‌مرور با گذشت زمان و ارائه فصل‌های جدید، عناصر بیشتری از آن نمایان خواهد شد. ظاهراً سازندگان مسیری مشابه با عنوان Apex Legends را دنبال کرده‌اند که روایت داستانی آن با استفاده از رویدادهای مختلف و یا پیش‌نمایش‌هایی از متخصص‌های جدید به بازیکن ارائه شود.

نکته مهم دیگر عدم وجود حالت بتل رویال در بازی Battlefield 2042 بوده و قرار هم نیست در آینده به بازی اضافه شود. بعد از عدم موفقیت بخش Firestorm در شماره پنجم، سازندگان تصمیم به حذف کامل این حالت از بازی گرفتند و ترجیح دادند تا به اصول کلاسیک سری Battlefield پایبند بمانند. اگر از علاقه‌مندان به سبک بتل رویال هستید این بازی چیزی برای ارائه دادن به شما نخواهد داشت.

Battlefield-2042-preview

حالت‌های مختلف بازی Battlefield 2042

در ادامه مطلب پیش نمایش بازی Battlefield 2042 به حالت‌های متفاوت آن می‌رسیم. در حال حاضر 3 حالت اصلی برای تجربه بازی بتلفیلد 2042 معرفی شده که در هر کدام قوانین مختلفی برای پیروزی تعریف می‌شود. اینبار 2 عدد از سبک‌های کلاسیک سری Battlefield را با نام جدید تجربه خواهید کرد و حالت‌های جدیدی نیز به آن‌ها اضافه شده است. حالت استاندارد بازی که در گذشته با نام Conquest یاد می‌شد با نام All-Out Warfare در بازی Battlefield 2042 حضور داشته که باید با کنترل بخش‌های بیشتر نقشه در طول مدت‌زمانی مشخص، به سقف امتیاز برسید. آزادی عمل در این بخش بسیار زیاد بوده و نبرد می‌تواند در جبهه‌های مختلفی دنبال شود.

حالت Operations محبوب که اولین بار در بازی Battlefield 1 معرفی شد، با نام Breakthrough در بازی طراحی شده و روندی خطی و تاکتیکی به جنگ‌های وسیع بازی می‌بخشد. در این حالت یک تیم نقش مدافع را داشته و دیگری نقش مهاجم و بخش‌های مختلف نقشه به‌صورت خطی باید توسط مهاجم‌ها تصرف شوند. نقشه‌ریزی و همکاری تیمی در Breakthrough نقش مهم‌تری را بازی می‌کند و به‌نوعی چالش بیشتری برای بازیکن دارد.

حالت جدید Hazard Zone نیز برای اولین بار در Battlefield 2042 معرفی شده و به گفته سازندگان، یک سبک با ریسک بالا و مبتنی بر همکاری تیم‌های کوچک‌تر است. بازیکنان در این بخش باید اطلاعات مهمی را از ماهواره‌های سقوط کرده جمع‌آوری کنند و با استفاده از آن‌ها تجهیزات و نیروی کمکی به دست آورند. حضور هوش مصنوعی در نقشه از ویژگی‌های این حالت بوده و به نظر از سبک بازی Escape from Tarkov برای طراحی این قسمت الهام گرفته‌اند.

بتلفیلد 2042

سایر ویژگی‌های جدید، نقشه‌ها و سبک دنیای بازی Battlefield 2042

از آنجا که داستان بازی تنها 21 سال جلوتر از تاریخ امروزی است، بسیاری از تکنولوژی‌ها و تجهیزات موجود در بازی مدرن و واقع‌گرایانه بوده و از تفنگ‌های لیزری و فضاپیما خبری نیست اما پهبادهای پیشرفته و سگ‌های رباتیک جنگی در محیط بازی حضور خواهند داشت. همچنین طراحی جت‌ها، هلیکوپترها و تانک‌ها نیز سبک نیمه آینده‌گرایانه داشته و به مدل‌های امروزی شباهت بیشتری دارند. علاوه بر موارد گفته شده، قابلیت Call-in جدیدی برای وسایل نقلیه وجود داشته که توسط آن می‌توانید تانک و سایر تجهیزات نظامی را از آسمان به میدان نبرد فراخوانی کنید.

یکی دیگر از تغییرات بزرگ بازی Battlefield 2042 نسبت به شماره‌های پیشین، امکان تغییر افزونه‌ها و تجهیزات فرعی سلاح‌ها در میدان نبرد است. اکنون بازیکن می‌تواند با استفاده از رابط کاربری خود در وسط جنگ افزونه‌هایی مانند دوربین، دسته، صداخفه‌کن و سایر موارد را به سلاح خود اضافه کند و یا آن‌ها را تغییر دهد. این موضوع تغییر گسترده‌ای در ساختار گیم پلی داشته و دیگر بازیکن لازم نیست قبل از ورود به نقشه، تجهیزات و سلاح خود را در پروفایلی ذخیره کند.

همان‌طور که در ابتدای مطلب ذکر شد، وسعت نقشه‌ها به دلیل وجود 128 بازیکن به‌طور هم‌زمان، بیشتر شده و فضای بسیار زیادی برای نبرد در اختیار پلیرها قرار می‌گیرد. همچنین رخدادهای طبیعی مانند گردباد و طوفان شن نیز در نقشه‌ها اتفاق می افتد که به‌طور مستقیم روی گیم پلی تأثیر گذاشته و ممکن است تغییراتی در ساختار آن ایجاد کند. سازندگان ویژگی 7 نقشه موجود که در زمان انتشار بازی در دسترس قرار می‌گیرد، را منتشر کرده که به شرح زیر هستند:

  • Kaleidoscope: این نقشه در کشور کره جنوبی قرار داشته و هدف اصلی، کنترل یک مرکز بزرگ اطلاعاتی کوانتوم بوده که کل شبکه‌های جهانی به آن متصل است.
  • Manifest: این نقشه در کشور سنگاپور قرار داشته و بازیکنان باید یک راه مهم تجاری را که برای عبور منابع اصلی آمریکایی حیاتی است کنترل کنند.
  • Orbital: این محل در کشور گینه قرار داشته و هدف اصلی، کنترل یک پایگاه موشکی بزرگ است که می‌تواند برای بخش‌های مهمی از جهان تهدید بزرگی ایجاد کند.
  • Discarded: این نقشه در کشور هند بوده و در بندرگاه‌هایی باید برای به دست آوردن کلاهک‌های هسته‌ای در آن وارد نبرد شوید.
  • Renewal: محل این نقشه، بخش‌های بیابانی کشور مصر است که باید برای کنترل یک مقر مربوط به کشاورزی مدرن بجنگید.
  • Hourglass: این نقشه در بخش‌های مرکزی یکی از شهرهای کشور قطر قرار دارد.
  • Breakaway: این نقشه در قطب جنوب قرار داشته و نبرد بر سر منابع نفتی و گازی سرشار آن منطقه شکل گرفته است.

واضح است سازندگان تنوع خوبی به طراحی نقشه‌ها در سراسر دنیا داده‌اند و مناطق مختلفی با سبک و سیاق منحصربه‌فرد را درون بازی ملاقات خواهید کرد. اکثر سازه‌ها و محیط‌های موجود نیز به لطف فیزیک موتور قدرتمند بازی، تخریب پذیری واقع‌گرایانه‌ای دارند.

Battlefield-2042

سیستم مورد نیاز  بازی Battlefield 2042

سازندگان حداقل سیستم موردنیاز و سیستم پیشنهادی بازی Battlefield 2042 را برای پلتفرم PC به شرح زیر اعلام کرده‌اند:

حداقل سیستم مورد نیاز :

  • سیستم‌عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیت
  • پردازنده: AMD FX-8350 یا Intel Core i5 6600K
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • حافظه کارت گرافیک: 4 گیگابایت
  • کارت گرافیک: AMD Radeon RX 560 یا Nvidia GeForce GTX 1050 Ti
  • نسخه دایرکت ایکس: 12
  • پهنای باند موردنیاز اینترنت: حداقل 512KBPS

سیستم پیشنهادی :

  • سیستم‌عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیت
  • پردازنده: AMD Ryzen 5 3600 یا Intel Core i7 4790
  • حافظه RAM: 16 گیگابایت
  • حافظه کارت گرافیک: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: AMD Radeon RX 5600 XT یا Nvidia GeForce RTX 2060
  • نسخه دایرکت ایکس: 12

همچنین بازی Battlefield 2042 از تمامی ویژگی‌های جدید کارت‌های سری انویدیا مانند Ray Tracing و DLSS پشتیبانی می‌کند. هرچند کارت‌های AMD نیز در بنچمارک‌ها قوی ظاهر شده‌اند و به خوبی می‌توانند از پس گرافیک سنگین و زیبای بازی بربیایند اما تجربه بهینه بازی، بر روی کارت‌های سری Nvidia صورت خواهد گرفت.

پیش نمایش بازی Battlefield 2042

تاریخ انتشار بازی

بازی Battlefield 2042 قرار بود 30 مهر منتشر شود، اما به دلیل مشکلات فنی، انتشار بازی به 28 آبان موکول شده است. نسخه PC هم برای Origin و هم Steam و Epic Games در دسترس بوده و قابلیت Cross-Platform نیز برای تمامی پلتفرم‌ها فعال خواهد بود. علاوه بر این محتوای جدید بازی در قالب به‌روزرسانی فصلی اضافه می‌شود که در صورت منظم بودن، هر سال باید چهار متخصص جدید را شاهد باشیم. همچنین EA اعلام کرده تمامی نقشه‌های جدید به‌صورت رایگان در دسترس تمامی بازیکنان قرار خواهد گرفت.

جمع‌بندی

سری Battlefield همواره به دلیل سبک متفاوتش توانسته محبوبیت خود را در طول زمان حفظ کند. گرافیک نسل جدید، افزایش تعداد بازیکنان و بازگشت به جنگ‌های مدرن می‌تواند برگ برنده این بازی باشد. قطعاً در Battlefield 2042 هم تک‌تیراندازهایی در فاصله چند صد متری کمین کرده و اعصابتان را خط‌خطی می‌کنند اما اگر چنین نباشد، دیگر نمی‌توان نام Battlefield را برازنده این بازی دانست!

راهنما و توضیحات
برچسب ها

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

ویژگی‌های جدید بازی Battlefield 2042 چیست؟

افزایش تعداد کل بازیکنان به 128 نفر، نقشه‌های وسیع‌تر، عدم وجود بخش داستانی و معرفی متخصص‌ها

۱
آیا بازی Battlefield 2042 حالت بتل رویال دارد؟

خیر. این بازی برخلاف شماره قبل چنین حالتی نداشته و در آینده نیز آن را اضافه نخواهد کرد

۲
تاریخ انتشار بازی Battlefield 2042 چه زمانی است؟

بتفیلد 2042 روز 28‌ آبان منتشر خواهد شد.

۳
آیا بازی Battlefield 2042 رایگان است؟

خیر. برای تجربه بازی باید حتماً آن را خریداری کنید.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.