بازی Fortnite
محمد صادق شجاعی

فیلم سینمایی Fortnite ساخته خواهد شد

محمد صادق شجاعی 20 مهر 1400 3 دیدگاه
3,276 بازدید

براساس اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت The Information، شرکت اپیک در حال بررسی شرایط برای راه‌اندازی یک بخش جدید با تمرکز روی تولید برنامه‌های ویدیویی از جمله ساخت فیلم سینمایی براساس بازی Fortnite است.

وب‌سایت The Information در گزارش خود ادعا کرده که شرکت اپیک به دلیل رو‌به‌رو شدن با محدودیت‌های قانونی در بازار موبایل و قرار گرفتن در برابر شرکت‌های بزرگی همچون اپل و گوگل، در حال بررسی راه‌های جدید برای گسترش برند فورتنایت است. بر این اساس، می‌توان از ساخت فیلم سینمایی Fortnite به عنوان یکی از راه‌های رشد برند مذکور نام برد. شرکت اپیک در سال جاری تعدادی از مدیران شرکت لوکاس فیلم را به استخدام خود در آورده است. یکی از این افراد، جیسون مک گاتلین (Jason McGatlin)، معاون ارشد بخش تولید فیزیکی شرکت Lucasfilm و تهیه‌کننده اجرایی تمامی فیلم‌های سری Star Wars است.

جنگ اپیک و اپل

شرکت Apple اخیرا اعلام کرده که تا زمان کامل شدن پرونده و به اتمام رسیدن جنگ حقوقی بین این شرکت و شرکت اپیک، امکان بازگشت بازی Fortnite به اپ استور وجود ندارد. نزاع قانونی بین‌ شرکت‌های Epic و اپل به دلیل قوانین انحصار‌طلبانه App Store از مدت‌ها پیش آغاز شده است. سرآغاز این امر، استفاده از گزینه پرداخت مستقیم در بازی فورتنایت به منظور ممانعت از پرداخت سهم اپل از پرداخت‌های درون برنامه‌ای است. در ادامه شرکت Apple که از این اقدام اپیک استقبال نکرده، بازی Fortnite را از اپ استور حذف می‌کند. این عمل شرکت اپل به شکایت سازنده اثر ذکر شده از تولید‌کننده گوشی‌های آیفون منجر می‌شود.

بازی Fortnite

در نهایت ماه گذشته رای دادگاه اعلام شد که عمدتا به سود شرکت اپل بود. بر این اساس، شرکت Apple باید اجازه دهد تا سازندگان اپ‌ها و بازی‌ها از گزینه‌های پرداخت دیگر نیز استفاده کنند. در مقابل شرکت اپیک باید 30 درصد از درآمدش از نسخه iOS بازی فورتنایت، معادل 6 میلیون دلار را به اپل پرداخت کند. علاوه بر اپل، شرکت گوگل نیز در اقدامی مشابه، بازی Fortnite را از Play Store حذف کرده که این امر با شکایت اپیک رو‌به‌رو شده است. دادگاه مربوطه هنوز به نتیجه نرسیده و پرونده در حال بررسی است.

نظر شما راجع به ورود فورتنایت به دیگر مدیوم‌ها به خصوص فیلم سینمایی چیست؟ آیا موافق گسترش این برند به حوزه‌هایی فراتر از بازی هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    ‌j

    مهمان

    تو فکر نکن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    چجوری فورتینایت رونصب کنم

    مهمان
  • Avatar

    FIFA

    مهمان

    فکر نکنم جالب بشه.

    پاسخ دهید