مبین نعمت‌اللهی

الکترونیک آرتز: کودکان اجازه‌‌ی پرداخت پول در بازی FIFA را ندارند

مبین نعمت‌اللهی 18 مهر 1400 3 دیدگاه
1,415 بازدید

چند روزی از انتشار یکی از مهم‌ترین عناوین ورزشی صنعت بازی‌های‌ ویدیویی، فیفا می‌گذرد و با در پیش بودن تعطیلات پایان فصل میلادی، وقت آن فرا رسیده تا پول‌های خود را به حساب‌ الکترونیک ‌آرتز واریز کنید.

با نمایش ضعیف و قابل‌پیش‌بینی بازی FIFA 22 بر روی رایانه‌های‌شخصی و به‌ لطف تکنولوژی هایپرموشن (Hypermotion) و عملکردی قابل‌قبول بر روی کنسول‌های نسل‌ جدید، می‌توان فیفا 22 را با وجود بخش‌های هیجان‌انگیزی همچون اولتیمیت تیم، بازی پر سر‌و‌صدای این روزها‌ و به‌خصوص بنگاه‌های شرط‌بندی تلقی کرد.

این روزها خرید و فروش کارت‌های بازیکنان فوتبال در FIFA Ultimate Team دروازه‌ای جدید از قمار را به روی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به بازی‌های ورزشی علی‌الخصوص فوتبال باز کرده تا جایی که تجربه‌ی یکی از مهیج‌ترین مدهای فیفا را تحت‌الشعاع حواشی اخیر خود قرار داده است.

آقای کریس بروز که سمت Chief Experience Officer در الکترونیک‌ آرتز را در اختیار دارد، در مصاحبه‌ای با یوروگیمر پیرامون حواشی FIFA Ultimate Team اظهار کرد که 9 پک از 10 پک توسط پول رایج بازی یا همان FUT Coins باز می‌شود و نزدیک به 78 درصد از بازی‌کنندگان پولی در راستای تقویت‌ تیم‌های خود در مراحل ابتدایی بازی هزینه نمی‌کنند. وی در ادامه اضافه کرد که سال‌ گذشته نزدیک به 30 میلیون بازیکن به تجربه‌ی FUT مشغول بوده‌ و بالغ بر 100 میلیون نفر بر روی تمامی پلتفرم‌ها از جمله گوشی‌های تلفن‌همراه به تجربه‌ی این عنوان ورزشی پرمخاطب نشسته‌اند.

«خرید آیتم‌های بازی FIFA سرگرم‌کننده است»

فیفا 22

الکترونیک ‌آرتز می‌خواهد که با بازی‌کنندگان همواره همانند شخصیت‌های حقیقی رفتار کند، اشخاصی که می‌توانند به مراتب تصمیمات خوبی را در زندگی‌شان اتخاذ کنند. کودکان نباید در بازی ما پولی را پرداخت کنند. زمانی که نگاهی به آمار و ارقام حساب‌های ثبت‌نام‌شده بی‌اندازید، درصد بسیار پایینی از افراد زیر 18 سال را مشاهده خواهید کرد. مهمتر از آن، فرضیه ما بر این است که بازی‌کنندگان زیر 18 سال هیچ صورت‌حساب پرداخت‌شده‌ای را نداشته باشند تا جایی که برای کنترل کردن این‌ هزینه‌ها با دو شرکت سونی و مایکروسافت برای ورودی‌وخروجی‌های مالی همکاری خواهیم داشت.

رده‌بندی سنی بازی FIFA 22 خود نشانگر یک ضعف آشکار در سیستم‌های نظارتی‌ست، به طور مثال این بازی در‌ انگلستان برای رده‌سنی 3+ درنظر گرفته شده و این بدان معناست که این محصول مناسب تمامی سنین است. تا پیش از آن، الکترونیک‌آرتز نیز اقدام به تبلیغ FIFA Ultimate Team در‌ مجلات مختص به کودکان کرده بود تا جایی که آقای بروز به صراحت این اقدام را یک اشتباه قلمداد کرده بود، یک اشتباه تمام‌قد!

این مصاحبه نشان می‌دهد که EA تا آنجا که ممکن است FUT را به‌دلیل سودآور بودن آن در قامت کنونی حفظ خواهد کرد و این موضوع بر این گفته که روزهای کنونی فوتبال تماما بر پول در جریان است، صحه می‌گذارد. نمونه‌اش را می‌توان دستمزدهای چند صد میلیون‌یورویی مالکان باشگاه‌هایی همچون پاریسن‌ژرمن درنظر گرفت.

منبع: PCGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    رضا

    مهمان

    جالب بود.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Matin AS

    مهمان

    ممنون اقای مبین نعمت اللهی
    مطلب خوبی بود

    پاسخ دهید
    • مبین نعمت‌اللهی

      مبین نعمت‌اللهی در پاسخ به Matin AS

      نویسنده

      تشکر از شما