راهنمای بازی Kena Bridge of Spirits
هادی اسماعیل‌زاده

راهنمای بازی Kena Bridge of Spirits: نکاتی که باید قبل از شروع بدانید

هادی اسماعیل‌زاده 6 مهر 1400 4 دیدگاه
3,656 بازدید

اگر به‌ تازگی بازی Kena Bridge of Spirits را شروع کرده‌اید، ممکن است متوجه شده باشید که بازی بر خلاف سبک هنری بامزه خود، می‌تواند چالش‌برانگیزتر از چیزی باشد که تصورش را می‌کردید. اگر به دنبال راهنمایی اولیه برای شروع بازی هستید، جای درستی آمده‌اید. در راهنمای بازی Kena Bridge of Spirits، نکات و ترفندهایی را ذکر کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا با آمادگی بیشتری به سراغ تجربه بازی بروید.

راهنمای قدم به قدم بازی Kena Bridge of Spirits

راهنمای قدم به قدم بازی Kena Bridge of Spirits

بازی Kena Bridge of Spirits توسط استودیو Ember Lab ساخته‌شده است. در این مطلب با راهنمای قدم به قدم و ویدیویی تمام مراحل بازی Kena Bridge of Spirits با کیفیت بالا و حجم مناسب با ما همراه باشید.

راهنمای قدم به قدم بازی Kena Bridge of Spirits

راهنمای بازی Kena Bridge of Spirits

بازی Kena: Bridge of Spirits تجربه‌ای در مورد ایجاد ارتباطات است؛ درست مانند ایجاد ارتباط با دنیای اطراف بازی از طریق Rot. این بازی شامل شخصیت‌هایی است که شجاعانه تلاش کردند اما نتوانستند به یکدیگر کمک کنند و نحوه کنار آمدنشان با این عذاب نشان داده می‌شود. بازی به کاوش در یک جهان و دیدن آنچه در گذشته اتفاق افتاده می‌پردازد. اگرچه Kena Bridge of Spirits مملو از نبردها و المان‌هایی است که با آن آشنایی داریم اما توانایی بازی در یافتن روش‌های جدید برای پیاده‌سازی این ایده‌ها، به سفری زیبا، احساسی و هیجان‌انگیز منجر شده است. سفری که بهتر است با آمادگی بیشتری به سراغ آن برویم.

بلاک کردن باید آخرین راه‌حل باشد

شخصیت کنا دارای یک سپر همه‌جانبه است که می‌تواند مدت‌زمان طولانی آن را نگه دارد و بسیاری مواقع، به منزله یک سد دفاعی محکم کاربرد دارد. اما این چیزی نیست که بخواهید به آن تکیه کنید. سپر کنا را باید آخرین راه‌حل در نظر گرفت؛ زمانی از آن استفاده کنید که تمام راه‌های دیگر به بن‌بست رسیده و می‌دانید در شرف دریافت ضربه هستید.

دلیل این موضوع این است که سپر، سرعت کنا را کند می‌کند. در اوایل این مسئله چندان مشکلی ایجاد نمی‌کند اما پس از گذشت ساعات آغازین بازی، با گروهی از دشمنان، مینی باس‌ها و باس‌هایی روبرو خواهید شد که همگی سریع هستند و به طرز باورنکردنی­ای به شما ضربه می‌زنند. ایستادن در جای خود و بالا بردن سپر ممکن است شما را در برابر چند حمله اول محافظت کند اما حتی پس از ارتقای سپر نیز نمی‌توانید در برابر ضربات متعدد گروه‌های زیاد دشمنان یا کمبوهای ترکیبی که توسط مینی باس‌ها و باس‌ها وارد می‌شود، مقاومت کنید؛ کمبوهایی که برخی از آن‌ها می‌توانند سپر کنا را در همان حرکت اول از کار بیندازند.

راهنمای بازی Kena Bridge of Spirits

بهتر است هرچه زودتر عادت کنید که برای مقابله و اجتناب از حملات دشمن، از پرش و جاخالی دادن استفاده کنید. یکی از مهارت‌های بازی، توانایی استفاده از دفاع به‌موقع است؛ مهارتی که استفاده از آن ممکن است در مراحل بالاتر بازی دشوارتر شود و فقط باید تمرین کنید تا در آن بهتر شوید. اکثراً سخت‌ترین حملات دشمنان در Bridge of Spirits، فرصت کوچکی برای دفاع به‌موقع یا همان Parry دارند؛ بنابراین داشتن تسلط کامل برای استفاده از این فرصت‌ها، به نفع شماست.

پریدن نیز می‌تواند به شما کمک کند زیرا دشمنان کوچک و بزرگی که در راستای افقی حمله می‌کنند، نمی‌توانند به کنا آسیب بزنند. وقتی بازی را تجربه می‌کنید، به طور طبیعی شروع به تشخیص این الگوها خواهید کرد و یاد می‌گیرید که برای محافظت از خود باید دفاع کنید، جاخالی بدهید یا بپرید؛ ازآنجاکه انجام هر سه کار می‌تواند منجر به حمله شود، بسیار بهتر از ایستادن و دفاع کردن با سپر است.

حملات دشمنان را قبل از شروع متوقف کنید

کنا علاوه بر دفاع، می‌تواند حملات خاصی را نیز متوقف کند. در حین بازی متوجه خواهید شد که همه دشمنان، از جمله مینی باس‌ها و باس‌ها، معمولاً چند حمله با مدت زمان طولانی دارند. دفاع به‌موقع یا جاخالی دادن از این حملات کاملاً به زمان‌بندی شما مربوط است اما راه ساده‌تری هم برای اجتناب از آن‌ها وجود دارد؛ استفاده از تیر و بمب.

نکته‌ای که در راهنمای بازی Kena Bridge of Spirits  باید به آن توجه کنید این است که سلاح‌های دوربرد، می‌توانند دشمنان را از انیمیشن‌های هجومی‌شان بیرون بکشند و آن‌ها را از شروع حملاتشان باز دارند. با آزاد کردن قدرت‌های جدید، استفاده از یک تیر باتوجه‌به سرعتی که دارد، آسان‌ترین راه ممکن است. بااین‌حال بمب‌ها نیز معمولاً می‌توانند کار را پیش ببرند؛ نکته اصلی اینجاست که شما معمولاً باید به سر دشمنان ضربه بزنید که انجام این کار با کمان، راحت‌تر است.

اما یک استثناء بزرگ در این قانون وجود دارد. برخی از مینی باس و باس‌های بازی از حملاتی قوی با شدت بالا برخوردارند؛ تشخیص این حملات آسان است زیرا دشمنان در شروع آن، مه قرمز رنگی از خود ساطع می‌کند. این رنگ قرمز به این معناست که کنا نمی‌تواند حمله را متوقف یا دفاع کند. در این‌جور مواقع، بهترین کاری که می‌شود انجام داد، یک جاخالی به‌موقع است.

راهنمای بازی Kena Bridge of Spirits

بهترین دفاع حمله است

شاید به این یکی در خلال دو مورد قبلی پی برده باشید، اما جا دارد دوباره بگوییم که باید مدام در حال حمله باشید. بازی Kena Bridge of Spirits ممکن است شبیه به یک تجربه جذاب سه‌بعدی با الهام از بازی‌های زلدا باشد (که البته از بسیاری جهات هم همین‌طور است) اما همان‌طور که در مصاحبه‌ای با Game Informer ذکر شد، بسیاری از توسعه دهندگان بازی در استودیو Ember Labs از طرفداران بازی‌های Soulsborne و Sekiro: Shadows Die Twice هستند و این موضوع به‌خوبی در بخش مبارزات Bridge of Spirits مشهود است.

مبارزات در بازی Kena Bridge of Spirits دشوار است و تنها راه برای غلبه بر سختی آن، استفاده از توانایی‌های مبتنی بر Rot است. این توانایی‌ها برای مقابله با حجم عظیمی از ضربات و کنترل جریان نبرد بسیار عالی هستند و به شما فضایی برای تنفس می‌دهند. تنها راه استفاده از این توانایی‌ها، مصرف Courage است که به‌راحتی می‌توان آن را با آسیب رساندن به دشمنان در حین نبرد به دست آورد. راه‌های دیگری نیز برای به‌دست‌آوردن Courage وجود دارد؛ در درجات سختی پایین‌تر، هر زمان که آسیب دیدید آن را به دست می‌آورید. اما صرف‌نظر از درجه سختی بازی، باید همواره به حمله ادامه دهید و Courage بیشتری کسب کنید زیرا علاوه بر وارد کردن آسیب، Courage تنها راهی است که می‌تواند سلامتی شما را در حین نبردها بازیابی کند.

بنابراین هرگز از مبارزه عقب‌نشینی نکنید، مگر آن که چاره دیگری نداشته باشید (مثلاً مواقعی که دشمن با هدف منفجر کردن خود، به شما نزدیک می‌شود). ماندن در فاز تهاجمی و تضعیف دشمنان، هم برای وارد کردن بیشترین میزان آسیب و هم برای زنده ماندن بسیار مهم است. همچنین ضربه زدن به دشمنان، اکثر آن‌ها را از حالت تعادل خارج می‌کند و بنابراین با حمله به آن‌ها و ازبین‌بردن تعادلشان، از بیشتر حملاتی که ممکن است انجام دهند در امان خواهید ماند.

عملکرد فنی بازی را بهبود ببخشید

شما می‌توانید بازی Kena: Bridge of Spirits را در پلی استیشن 5، بر روی دو حالت Performance Mode  یا Fidelity Mode تجربه کنید. در حالت اول، بازی با رزولوشن آپ اسکیل 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شود ولی در حالت دوم، بازی با رزولوشن 4K native و نرخ فریم 30 اجرا می‌شود.

اگرچه بازی در حالت Fidelity Mode بسیار زیباتر است اما حالت Performance Mode از حیث مبارزات، تجربه بهتری را ارائه می‌دهد. درست است که رزولوشن بازی native نخواهد بود اما نرخ فریم بیشتری دریافت می‌کنید و شرایط را برای یک دفاع به‌موقع یا جاخالی دادن، بسیار آسان‌ می‌کند. البته این موارد در حالت Fidelity Mode نیز غیرممکن نیست اما انجام درست آن‌ها، کمی دشوارتر است.

Kena Bridge of Spirits

تا زمانی که مجبور نشده‌اید، سلامتی خود را بازیابی نکنید

در بازی حالت‌هایی ایجاد می‌شوند که «تنها با یک ضربه دیگر، کارتان تمام است». شما می‌توانید با نگاه به خط سلامتی کنا که به رنگ قرمز و چشمک‌زن درمی‌آید، این موقعیت‌ها را تشخیص دهید. کنا همیشه قبل از مردن وارد این حالت می‌شود؛ بنابراین قبل از قرمز شدن خط سلامتی، حتی اگر سلامتی کنا بسیار پایین باشد، همچنان یک ضربه دیگر با مرگ فاصله دارید.

برای آن که بازیابی سلامتی، بیشترین تأثیر را داشته باشد، بهتر است تا قبل از وارد شدن به این حالت صبر کنید. معمولاً در طول نبرد، فقط می‌توانید دفعات محدودی سلامتی خود را احیا کنید؛ بنابراین باید در زمان‌بندی این کار، دقت بیشتری به خرج دهید. بهتر است قبل از احیای سلامتی واقعاً به انجام این کار نیاز داشته باشید.

به حواس خود گوش دهید

هنگام تجربه بازی بر روی پلی استیشن 5، کنترلر DualSense با نزدیک شدن به یک Rot، با فرکانسی آرام شبیه به ضربان قلب، شروع به لرزش می‌کند. این فرکانس با نزدیک شدن به Rot افزایش می‌یابد؛ بنابراین هنگام جستجو در محیط بازی، به واکنش کنترلر بیشتر دقت کنید. اگرچه نیازی به یافتن همه Rot‌ها ندارید اما باید حداقل 65 مورد از آن‌ها را برای آزاد کردن تمام توانایی‌های کنا پیدا کنید.

تا به اینجا تعدادی از مهم‌ترین نکات در تجربه بازی را ذکر کردیم. اما اگر به دنبال راهنمای بازی Kena Bridge of Spirits هستید، خواندن نکات بعدی را فراموش نکنید.

Kena-Bridge-Of-Spirits

حمله پالس

اگرچه پالس روحی کنا در درجه اول ابزاری برای حل معماها، روشن کردن فضاهای تاریک و جمع آوری آیتم‌ها است اما پتانسیل تهاجمی نیز دارد. شما همان اول بازی، با مفیدترین جنبه آن در نبردها آشنا خواهید شد؛ استفاده از آن برای جمع آوری تکه‌هایی از انرژی طلایی روی زمین که نوار Courage شما را پر می‌کنند. قابلیتی که باید حتما به یاد داشته باشید!

اما از پالس می‌توان در موارد بسیار بیشتری در نبرد استفاده کرد. مهم‌ترین آن‌ها این است که باعث انفجار بمب‌های شما می‌شود؛ این موضوع در مواردی که نمی‌خواهید منتظر بمانید تا بمب‌ها خاموش شوند یا می‌خواهید تیرهای خود را ذخیره کنید (بمب‌ها با تیر نیز منفجر می‌شوند) به شما کمک می‌کند. یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با گروهی از دشمنان که در حال بستن فضا هستند این است که بمبی را به سمت آن‌ها پرت کرده و بلافاصله آن را با پالس منفجر کنید. فقط مطمئن شوید که فاصله زیادی دارید زیرا کنا می‌تواند با بمب‌های خودش، آسیب ببیند.

پاک‌سازی زمین نبرد

در بیشتر سناریوهای نبرد، شما باید همه دشمنان را بکشید تا منبع فساد را پیدا و منطقه را پاک‌سازی کنید. با اسپاون نشدن دشمنان، پی خواهید برد که نبرد تمام شده است. بااین‌حال مواقعی وجود دارند که شما در جایی درگیر نبرد می‌شوید که چندین نقطه فساد وجود دارد و باید آن‌ها را پاک‌سازی کنید.

در این موارد، معمولاً می‌توان یک یا دو نقطه را از همان ابتدا پاک‌سازی کرد تا از اسپاون شدن نامحدود دشمنان جلوگیری کنید. سعی کنید ابتدا به این نقاط برسید و آن‌ها را دراسرع‌وقت ببندید؛ این نقاط معمولاً دشمنان کوچک‌تری را ایجاد می‌کنند که هدف آن‌ها پرت‌کردن حواس شما از تهدید اصلی است؛ بنابراین خلاص شدن از شر آن‌ها، مبارزه را بسیار ساده‌تر می‌کند.

راهنمای بازی Kena Bridge of Spirits

دشمنِ دشمن شما، دوست شماست

friendly fire در بازی Bridge of Spirits وجود دارد. این بدان معناست که کنا می‌تواند با بمب‌های خودش آسیب ببینید. اما از طرفی، دشمنان بزرگ‌تر در بازی، به‌ویژه مینی باس‌ها و باس‌ها نیز می‌توانند به دشمنان کوچک‌تر آسیب برسانند و حتی آن‌ها را بکشند؛ بنابراین اگر در برخورد با گروهی از دشمنان دچار مشکل شدید، سعی کنید حمله دشمنان بزرگ‌تر را به‌گونه‌ای جهت‌دهی کنید تا به دشمنان کوچک‌تر اطراف خود ضربه بزنند. هنگامی که تعداد گروه پایین آمد، می‌توانید به عقب برگردید و قبل از تمرکز بر روی تهدید اصلی، دشمنان ضعیف‌تر را از پای درآورید.

نقاط ضعف را هدف بگیرید

نقاط ضعف دشمنان، مینی باس‌ها و باس‌های اصلی، همیشه با رنگ زرد مشخص می‌شوند. شما باید با استفاده از کمان خود، به این نقاط شلیک کنید زیرا نیاز به یک ضربه دقیق دارند. معمولاً این رنگ زرد، یک تکه کریستالی است و شلیک به آن‌ها، باعث جدا شدن کریستال از دشمن می‌شود. سپس این کریستال به انرژی طلایی تبدیل می‌شود و می‌توانید آن را برای پر کردن Courage و استفاده از توانایی‌های مبتنی بر Rot جمع‌آوری کنید.

چندین مورد وجود دارد که نمی‌توان بلافاصله به این نقاط ضعف شلیک کرد. بعداً در بازی، دشمنانی با زره ضخیم سنگی بر سر راهتان قرار می‌گیرند که تنها راه آشکار کردن نقاط ضعف آن‌ها، استفاده از بمب است. یکی از باس‌ها نیز نقاط ضعف خود را با زره مخفی کرده است؛ بنابراین اگر ظاهراً دشمن شما نقطه‌ضعفی نداشته باشد، سعی کنید آن را بمباران کنید. معمولاً با انجام این کار، نقاط ضعف آن‌ها نمایان می‌شود.

Kena-Bridge-Of-Spirits-Rot

استفاده از Rot به‌عنوان سلاح

در اوایل بازی، شما توانایی تعامل Rot با گل‌هایی خاص در محیط به نام اشک جنگل را پیدا می‌کنید. این گل‌ها، Rot را تبدیل به توده‌ای می‌کنند که می‌تواند محصولات کشاورزی را آبیاری کند، فساد را از بین ببرد و به حل برخی معماها کمک کند. اما می‌توان از آن به‌عنوان سلاح نیز استفاده کرد!

در مواردی که می‌توانید از این توانایی در مبارزات استفاده کنید، از آن غافل نشوید. هر دو حرکت چرخشی و ضربه‌ای که Rot می‌تواند انجام دهد، آسیب زیادی وارد می‌کند. اما مراقب باشید، زیرا هر ضربه‌ای (هم از طریق کنا و هم Rot) بلافاصله باعث پراکندگی Rot می‌شود؛ بنابراین قبل از آن که دشمن بتواند شما را لمس کند، تا جایی که می‌توانید از آن استفاده کنید.

در خرج کردن پول درون بازی، صرفه‌جویی نکنید

شما مقدار زیادی پول درون بازی را در جریان تجربه Bridge of Spirits به دست می‌آورید؛ بنابراین این ذهنیت را نداشته باشید که هنگام خرید کلاه و ماسک برای Rot، باید صرفه‌جویی کنید. حتی اگر زمان زیادی را به کشف رمز و رازها و جمع‌آوری آیتم‌های کلکسیونی نگذرانید، بازهم به‌اندازه کافی پول خواهید داشت که از خرج کردن آن واهمه‌ای نداشته باشید.

شما همچنین می‌توانید از کشتن دشمنان و انجام کارهایی مانند دادن میوه به Rot یا تعمیر مجسمه‌های موجود در محیط بازی، امتیاز کارمای بسیاری کسب و از آن برای آزاد کردن توانایی‌های جدید کنا استفاده کنید. البته شما برای خرید تمام آیتم‌های بازی، به‌اندازه کافی درآمد نخواهید داشت؛ مگر اینکه به جستجوی محیط بازی و تکمیل ماموریت‌های اختیاری بپردازید؛ بنابراین در پایان کمپین بازی، احتمالاً تمام مهارت‌های کنا را آزاد نکرده باشید. در نتیجه اگر قصد جستجو در محیط بازی را ندارید، بهتر است گزینشی عمل کنید. اما وقتی صحبت از خرید لباس‌های بامزه برای Rot است، خودتان را محدود نکنید.

کنا پل ارواح

به محیط بیشتر توجه کنید

اگرچه اکثر معماهای بازی بسیار ساده هستند، با این حال تعدادی از معماهای اجباری و اختیاری بازی، این‌طور نیستند و ما را مجبور می‌کنند که به مغزمان بیشتر فشار بیاوریم. اما به‌سرعت متوجه می‌شوید که تقریباً هر پازلی حاوی نوعی راهنمایی برای حل آن است. در بیشتر موارد، این کار به‌آسانی این است که متوجه شوید هدفی در فاصله دور وجود دارد و اشاره می‌کند که برای بازکردن راه پیش رو، به کمان خود نیاز دارید. اما در برخی موارد، نکاتی در محیط وجود دارند که شما را مجبور می‌کنند تا به جهان اطراف کنا نگاه کنید.

یکی دیگر از ترفندهای راهنمای بازی Kena Bridge of Spirits این است که اگر در حل یک معما دچار مشکل شدید، به محیط اطراف خود دقیق‌تر نگاه کنید؛ آیا کریستال‌هایی وجود دارند که به نظر می‌رسد به سمت چیزی هدایت می‌شوند، یا محلی که در آن آیتم‌ها با یک ترتیب عددی نمایش داده شده‌اند یا هر چیزی که به رنگ آبی درخشان است و می‌توانید به آن شلیک کنید؟ شما هرگز مجبور نیستید یک معما را رها کرده و برای حل آن، سراغ جای دیگری بروید؛ اگر گیر کرده‌اید، احتمالاً جواب آن جایی در مقابل چشمان شماست.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

اتمام بازی Kena Bridge of Spirits چقدر طول می‌کشد؟

برای اتمام بازی Kena Bridge of Spirits به طور معمول، 12 ساعت وقت لازم دارید و به طور کل با یک اثر کوتاه روبه‌رو هستیم.

۱
آیا بازی Kena Bridge of Spirits جهان باز است؟

بازی Kena Bridge of Spirits داخل یک هاب مخصوص قرار دارد و اگر چه جهان آن گسترده است، اما جهان باز نیست.

۲
آیا بازی Kena Bridge of Spirits کرک شده است؟‌

بله بازی Kena Bridge of Spirits کرک شده و می‌توانید نسخه‌های مختلف آن را برای کامپیوتر از طریق پارسی گیم دانلود کنید.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    Ferry

    مهمان

    سلام خسته نباشید ببخشید
    نمیدونم مشکل از کجاس ورژن فیتگرل بازی رو دانلود کردم حالت عادی درست اجرا میشه
    وقتی فارسی ساز رو روی بازی نصب میکنم بازی رو اجرا میکنم کرش میکنه بالا نمیاد اگر میشه بگید مشکلش کجاست ممنون

    پاسخ دهید
  • Avatar

    MMEG

    مهمان

    سلام ببخشید من می خواهم در سایت گیم آگ کیف پولم را شارژ بکنم اما هیچ گزینه ای توی سایت وجود نداره برای شارژ کیف پول، لطفا در خصوص این مورد راهنماییم بکنید.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    amir

    مهمان

    خسته نباشید
    منتظر زیرنویس فارسی این بازی میمونیم
    ممنون

    پاسخ دهید
  • Avatar

    mojmilan2021

    مهمان

    خیلی خوب بود یه بازی متفاوت و عالی

    پاسخ دهید