God-of-war
علی ناجی مقدم

آیا آتریوس بازی God of War همان لوکی خدای اسکاندیناوی است؟

علی ناجی مقدم 13 مهر 1400 بدون دیدگاه
3,251 بازدید

قطعاً بسیاری از شما تجربه بازی God of War که به‌صورت انحصاری برای کنسول PS4 منتشر شد را داشته‌اید و کریتوس را در سرزمین خدایان آزگارد در کنار پسرش آتریوس همراهی کردید. استودیو Santa Monica با پدید آوردن یک بازی بی‌نقص، به صبور بودن طرفداران این سری پاسخ مناسب و درخوری داد. این بار کریتوس از سرزمین‌های افسانه‌ای یونان فاصله گرفته بود و برای پیدا کردن آرامش وارد سرزمین‌های جدید شمالی و اسکاندیناوی شد تا تغییری در شیوه زندگی خشن گذشته‌اش به­ وجود بیاورد. در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم دید که آیا آتریوس بازی God of War همان لوکی از اساطیر اسکاندیناوی است؟‌

هرچند که استودیو  Santa Monica برنامه‌ای قطعی برای ساختن دنباله داستان جذاب این بازی دارد؛ اما بازیکنان هنوز هم درگیر پایان عجیب و مرموزی هستند که در آخرین صحنه‌ها نمایان شد و به آن‌ها این موضوع را گوشزد کرد که همراه همیشگی کریتوس که پسرش بوده، در واقع همان لوکی (Loki) معروف است. حال که پای خدایی شرور و زیرک به این سری باز شده است، باید دید در شماره بعدی بازی، Santa Monica چگونه داستان را پیش می‌برد. در این مطلب می‌خواهیم این موضوع را کمی بیشتر بررسی کنیم و ارتباط این تیرکماندار جوان را با خدای افسانه‌ای لوکی بفهمیم.

آتریوس بازی God of War

داستان پس‌زمینه آتریوس

در طول بازی، کریتوس دائم در حال مستحکم‌تر کردن ارتباطش با آتریوس است و در طول این پروسه، بازیکن نیز کمی بیشتر با ریشه این کاراکتر جدید آشنا می‌شود. در بسیاری از سناریوها، آتریوس با وجود اینکه هنوز خام و جوان است، ویژگی‌هایی شبیه به کریتوس را در خود نشان می‌دهد که از جمله آن می‌توان به خشم فراوان و از دست دادن کنترلش در مواقع بحرانی اشاره کرد. شاید این موضوع در آینده باعث شود آتریوس نیز مسیری مشابه پدرش را ادامه دهد و درگیر جنگ‌های سهمگینی شود. مبهم‌ترین بخش از گذشته آتریوس، مادرش است که در طول بازی فقط اشاره‌هایی به او شده و حتی بازیکنان یک‌بار هم او را به‌صورت فیزیکی ندیدند.

مادر آتریوس بازی God of War که به‌ نوعی نیروی محرکه جلو بردن داستان بوده و کریتوس و پسرش برای بردن خاکستر جسد او عازم این ماجرای پرمخاطره می‌شوند، در پشت پرده‌ای از ابهام باقی می‌ماند. این را می‌دانیم که او از سرزمینی به اسم Jotunheim آمده که محل نژادی به اسم Giant است. در طول بازی، با خواندن برخی از سنگ‌نوشته‌ها مشخص می‌شود که همسر دوم کریتوس، Faye، یکی از ساکنین این سرزمین بوده و با نام Laufey the Just شناخته می‌شده و قبل از اینکه Thor به‌طور کامل آنجا را نابود کند، موفق به فرار شده است. همین موضوع باعث توجیه اشاره به آتریوس در این سنگ‌نوشته‌ها و دورگه بودنش شده و نشان می‌دهد که خون نژاد Giant در او جریان دارد.

کریتوس نیز در این ماجرا نقش مهمی بازی می‌کند. Faye همواره هویت اصلی خودش را از او پنهان کرده بود زیرا در یکی از سنگ‌نوشته‌ها، مشخص می‌شود که کریتوس و پسرش، نقش مهمی را در واقعه Ragnarok که  همان آخرالزمان برای دنیای آزگارد است، بازی خواهند کرد. شاید اگر این پدر و پسر نقش خودشان را می‌دانستند، سرنوشت مسیر دیگری را برای آن‌ها رقم می‌زد؛ برای همین Faye حاضر شد جان خودش را فدا کند تا کریتوس و آتریوس در لحظه‌ای که آمادگی کامل را داشتند، حقیقت را متوجه شوند.

آتریوس لوکی God of War

آیا آتریوس‌ از بازی God of War همان لوکی است؟

قطعاً بسیاری از شما شخصیت لوکی را با جدیدترین سری از فیلم‌های ابرقهرمانی مارول می‌شناسید. استودیو Santa Monica اما مسیر متفاوتی را در افسانه‌های اسکاندیناوی برگزیده و لوکی مدنظر آن‌ها شباهت بسیار کمی با همتای سینمایی‌اش دارد. یکی از دلایلی که این هویت دوگانه آتریوس در پایان بازی به‌خوبی پیاده‌سازی شده و بازیکن را متعجب می‌کند، همین تفاوت کلیدی است زیرا بازیکنان اصلاً انتظار حضور چنین شخصیتی در پشت چهره آتریوس را نداشتند، هرچند شاید بسیاری از این موضوع خوشحال شده و از حضور تام هیدلستون در بازی God of War استقبال کنند!

در طول تمام داستان‌ها و افسانه‌هایی که در بازی روایت می‌شود، اشاراتی هم به این قضیه­ی عجیب شده بود. یکی از بهترین نکته‌ها در طول آخرین مبارزه با Baldur اتفاق می‌افتد که هم در خود افسانه‌های محلی و هم در داخل بازی یک شکل هستند. تیر تیرکمانی از جنس گیاه داروش که هم توسط لوکی در افسانه‌ها و هم توسط آتریوس در God of War فراهم می‌شود، عاملی برای از بین بردن نامیرایی Baldur است. در افسانه‌های محلی، Odin به همین دلیل لوکی را زندانی می‌کند و در بازی نیز هرچند کار اصلی را کریتوس تمام کرده و Baldur را می‌کشد، اما قطعاً در شماره آتی، Odin به همان اندازه آتریوس را هم مقصر خواهد دانست و درصدد انتقام برای قتل پسرش بر خواهد آمد.

لوکی آتریوس God of Warبه‌جز این مورد که فقط افرادی که با افسانه‌های اسکاندیناوی آشنا بودند آن را متوجه شدند، برخی از دیالوگ‌هایی که توسط خود آتریوس در طول بازی God of War بیان می‌شود، اشاراتی به این قضیه دارد. برای مثال در یکی از آن‌ها آتریوس می‌گوید که دوست دارد تبدیل به حیوان‌های مختلف مانند گرگ شود که تضاد شخصیتی‌اش را نشان می‌دهد و یکی از قابلیت‌های لوکی نیز، تغییر شکل به افراد و موجودات مختلف است. یکی دیگر از این دیالوگ‌ها توسط Mimir(همان سر قطع‌شده‌ای که به شکل عجیبی به کمربند کریتوس وصل است!) بیان می‌شود که در آن از شباهت‌های لوکی به Jormungandr که همان مار عظیم‌الجثه درون بازی است سخن می‌گوید.

جالب است بدانید در افسانه‌های اصلی، این مار عظیم درواقع فرزند لوکی بوده و در طول داستان، در زمان به عقب برمی‌گردد تا در آخرالزمان با Thor بجنگد. ممکن است این صحنه‌های جذاب نبرد را در شماره آتی God of War شاهد باشیم. تا اینجا فهمیدیم که در افسانه‌های اسکاندیناوی، لوکی نقش مهمی را در Ragnarok بازی خواهد کرد. ازآنجاکه استودیو Santa Monica نیز روایت داستانی خودش را بر مبنای همین افسانه‌ها بنا کرده، بعید نیست شماره آتی بازی God of War خط داستانی آتریوس و لوکی را بیشتر از قبل کند.

در تمامی نسخه‌های افسانه، لوکی با جمع‌آوری ارتشی از نژادی Giant نبرد آخرالزمانی Ragnarok را ایجاد کرده و به مبارزه با خدایان آزگارد می‌رود تا از آن‌ها انتقام بگیرد. نه‌تنها این وقایع، با سنگ‌نوشته‌هایی که در بازی مشاهده کردیم همخوانی دارد، بلکه بسیار با تم سه‌گانه قبلی God of War که در آن کشتن خدایان قدرتمند محوریت داشت، هماهنگ است.

در این مطلب کوتاه سعی شد ارتباط دو کاراکتر لوکی و آتریوس در پایان بازی God of War و علت اشاره سازندگان به آن با توجه به افسانه‌های محلی اسکاندیناوی بیشتر بررسی شود. این لوکی، با آن چیزی که در فیلم‌های محبوب انتقام جویان دیده‌اید متفاوت بوده و تمرکز اینجا بیشتر بر روی داستان‌های اصیل و قدیمی‌تر است. قطعاً شماره آتی God of War این مسئله را بازتر کرده و روایتی جذاب با محوریت خدای باستانی لوکی به خورد طرفدارانش خواهد داد.

منبع: Gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا آتریوس در بازی God of War همان لوکی، خدای افسانه‌ای است؟

بله. طبق صحنه‌های پایانی موجود در بازی، پسر کریتوس هویتی مخفی داشته که او را به خدای افسانه‌ای لوکی ربط می‌دهد.

۱
آیا همسر کریتوس در بازی God of War یکی از خدایان بوده است؟

خیر. همسر او که Faye نام داشت از نژادی به اسم Giant بوده که سرزمین آن‌ها توسط Thor نابود شده است.

۲
آیا در شماره جدید بازی God of War شاهد آخرالزمان معروف Ragnarok خواهیم بود؟

این امر بسیار محتمل است زیرا تمامی سنگ‌نوشته‌های درون بازی به این رویداد بزرگ اشاره کرده و حضور کاراکتر لوکی در قالب فرزند کریتوس نیز به این موضوع قدرت می‌بخشد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.