Avatar

برترین ایستراگ و رازهای مخفی بازی God of War

مهرشاد مرادزاده 20 مرداد 1400 بدون دیدگاه
4,770 بازدید

بازی God of War با اینکه دنباله‌ای متفاوت از عناوین پیشین سری است، همچنان توانسته به آن‌ها ادای احترام کند. آخرین گاد آو وار که سال ۲۰۱۸ منتشرشده، توانسته طرفداران را بعد از گذشت چند سال سرگرم نگه دارد. نه‌تنها منتقدان این نسخه را شاهکاری بی‌همتا و آغاز دوران جدیدی برای فرنچایز پرطرفدار سونی می‌دانستند، بلکه بازیکنان هم از تک‌تک لحظات آن لذت بردند و خواستار دنباله‌‌ای با چالش‌های نو شدند بازی گاد آو وار دارای ایستراگ‌های مختلفی است. از پایان‌‌بندی‌های متفاوت داستانی تا حروف مخفی و بسیاری مورد دیگر که تکرارپذیری تجربه‌ی بازی را به‌شدت افزایش می‌دهند. با ما همراه شوید تا ده ایستراگ از بازی God of War که ممکن است در اولین تجربه ندیده باشید را مرور کنیم.

گاد آو وار

«میمیر» به کریتوس درباره «فریر» اطلاع می‌دهد

هنگامی‌که عناوین محبوبی همچون گاد آو وار برای خلق داستان‌هایی تأثیرگذار از عناصر افسانه‌ای و تاریخی وام می‌گیرند، طرفداران به دنبال تئوری‌های جدید می‌روند تا بتوانند ادامه‌ی ماجرا را حدس بزنند. وقتی‌که بازی را به پایان برسانید و به «الف‌هایم» برگردید، با یک اشاره‌ی احتمالی به داستان نسخه بعدی روبه‌رو می‌شوید. در معبد، کریتوس و «میمیر» درباره‌ی خدای الف‌های روشنایی، «فریر» صحبت می‌کنند.

God of War ایستراگ

می‌توانید به اتریوس یاد دهید تا «راتاتوسکر» را احضار کند

باوجوداینکه احضار راتاتوسکر یکی از مهارت‌های اتریوس محسوب می‌شود، به این دلیل این مورد را یک ایستراگ شمرده‌ایم که به دست آوردن آن، تنها از جعبه‌ای خارج‌ازمسیر اصلی بازی ممکن است. این جعبه در بالای Light Elf Outpost یافت می‌شود و با باز کردن آن، اتریوس قابلیت احضار «راتاتوسکر»، سنجاب افسانه‌ای افسانه‌های نورس را به دست می‌آورد. سپس با توجه به نوع تیرهای اتریوس، راتاتوسکر می‌تواند سنگ‌های خشم یا سلامتی را ارائه می‌دهد تا بازیکن را یاری کند.

ایستراگ بازی God of War

کاپیتان کشتی و هیدرا

کسانی که با سری God of War و نسخه‌‌ی اول آن آشنا باشند، به یاد می‌آورند که بازی با نبرد کریتوس و یک هیدرا، هیالوی دریایی افسانه‌های نورس آغاز می‌شود. در ادامه کریتوس موفق می‌شود کلیدی را از کاپیتان کشتی درون دهان هیدرا بگیرد و آن کاپیتان را به سمت حلق هیدرا بفرستد. حال در آخرین نسخه‌ی گاد آو وار، یک نقشه‌ی گنج در ناحیه‌ی Stone Falls بانام «کلید کاپیتان کشتی» وجود دارد که یادآور داستان‌های قدیمی‌تر کریتوس است.

گاد آو وار

هویت گراز «فریا»

دلیل ملاقات کریتوس و اتریوس با «فریا» این بود که کم مانده بود آن‌ها گراز «فریا» را بکشند. در نگاه اول، ممکن است این‌گونه فکر کنید که با گرازی معمولی طرفید، ولی هویت این حیوان یکی از جالب‎ترین ایستراگ‌های بازی است. هنگامی‌که برای اولین بار خانه‌ی فریا را ترک می‌کنید، به داخل برگردید. در ادامه متوجه می‌شوید نام گراز «هیلدیس‌وینی» است. این نام در اصل برای مخفی کردن هویت واقعی او، «اُتار» است. اتار شاگرد فریا بوده و خاطرات و گذشته‌اش را با کمک او به یاد آورده.

نکات مخفی بازی God of War

هویت واقعی اتریوس

بهترین پیچش‌های داستانی آن‌هایی هستند که مدتی دور از زمان وقوعشان به آن‌ها اشاره‌شده و در بازنگری آثار می‌توان به‌راحتی آن‌ها را تشخیص داد. بسیاری از گیمرها معتقدند «لوکی» بودن آتریوس یکی از بزرگ‌ترین پیچش‌های داستانی دنیای بازی‌های ویدیویی است که در ابتدای بازی God of War به آن اشاره شد. در اولین دیدار کریتوس با غریبه‌ای که درنهایت مشخص می‌شود «بالدُر» بوده، از قطعه‌سنگی استفاده می‌شود که طرح روی آن با نقاشی دیواری ارائه‌شده در انتهای بازی یکسان است. البته جزئیات آن کمرنگ شده تا کاملاً واضح و مشخص نباشد.

ایستراگ بازی God of War

گذشته‌ی «فریا»

در ابتدای بازی، «فریا» تنها جادوگری ساده به نظر می‌رسد که زندگی خود را در جنگلی طلسم‌شده می‌گذراند. او با کریتوس و اتریوس سرد و رک است و این‌گونه به نظر می‌رسد که درگذشته‌ی او ماجراهای جالب‌توجهی رخ‌داده. البته اگر داستان‌های افسانه‌ای نورس را می‌شناختید، منتظر روشنگری «میمیر» درباره‌ی گذشته‌ی فریا بودید. او علاوه بر این‌که مادر «بالدر» است، مدتی ملکه‌ی والکری‌ها بوده. کریتوس زمانی این موضوع را متوجه می‌شود که یکی از والکری‌ها را که فکر می‌کرده ملکه بوده، شکست می‌دهد.

ایستراگ گاد آو وار

ارتباط کریتوس با افسانه‌های نورث

آیا شما هم از آن دسته افرادی بودید که زمان زیادی را در اتاق نقاشی‌های دیواری «یوتون‌هایم» گذراندید تا تمامی طرح‌ها را رمزگشایی کنید؟ در همین اتاق است که یکی از بزرگترین پیچش‌های داستانی بازی، یعنی هویت واقعی اتریوس مشخص می‌شود و متوجه می‌شویم او در اصل لوکی است. بااین‌حال، طرح جالب‌توجهی دیگری در این اتاق وجود دارد که کریتوس را شامل می‌شود و موجب شده بسیاری از خود بپرسند چرا این شخصیت باید در طرح‌های افسانه‌های نورس باشد. پاسخ این سؤال درست بالای سر کریتوس قرار دارد. نوشته‌ی طرح در نزدیکی سر کریتوس به معنی «فارباوتی» است. فارباوتی نام همسر «لاوفی» و پدر لوکی است. اگر هویت واقعی اتریوس و مادرش را در نظر بگیرید، این موضوع به‌طور کامل منطقی به نظر می‌رسد.

گاد آو وار

سنگ‌ها و دستکش بی‌نهایت

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در بازی God of War دستکشی وجود دارد که اشاره‌ای به دستکش بی‌نهایت در دنیای سینمایی مارول است. نام این دستکش در لیست آیتم‌ها «دستکش خردشده‌ی عصرها» است و شباهتش با دستکش بی‌نهایت تنها ظاهری نیست. شش عنصر هستند که با جمع‌کردن آن‌ها قدرت دستکش بیش‌تر می‌شود. درست همانند سنگ‌های بی‌نهایتی که در دنیای سینمایی مارول دیدیم و شخصیت «تانوس» به دنبال جمع‌کردنشان بود. برای پیدا کردن هرکدام از این عناصر باید تعدادی مأموریت و آبجکتیو را به پایان برسانید. البته در انتها نمی‌توانید نیمی از تمامی موجودات زنده‌ی کهکشان را از بین ببرید.

لوکی God of War

نام لوکی در خانه‌ی کریتوس مخفی‌شده

برای پیدا کردن این ایستراگ که بسیاری آن را ایستراگ نهایی گاد آو وار می‌دانند، زمان زیادی صرف و کوشش بسیاری شده. «کوری بارلاگ»، کارگردان بازی خود در پیدا کردن این مورد کمک بسیاری کرد و درنهایت صحت آن را تأیید کرد. در خانه کریتوس چهار حرف از زبان فوثارک کهن وجود دارد که در کنار هم کلمه Loki را تشکیل می‌دهند. برای پیدا کردن بعضی از این حروف باید از حالت عکاسی بازی استفاده کرد و دلیل دیر پیدا شدن این ایستراگ هم همین بوده. این‌گونه ایستراگ‌ها بسیار جالب هستند؛ چراکه ازنظر داستانی اهمیت زیادی دارند و پیدا کردن آن‌ها حس گرفتن پاداشی ارزشمند را القا می‌کند.

God of War Thor

پایان مخفی ثور

بعد از تمام کردن داستان اصلی بازی، ممکن است فکر کنید که دیگر کاری جز ۱۰۰ درصد کردن آن و جمع‌کردن تمامی آیتم‌های موجود ندارید. بااین‌حال، سازندگان قسمتی را مخفی کرده‌اند که با برگرداندن کریتوس و اتریوس به خانه‌شان در جنگل باز می‌کنید. با برگشتن، زمانی می‌گذرد و سپس مردی که روی خود را پوشانده با اصابت یک رعدوبرق می‌آید و این در حالی است که «میولنیر»، چکش ثور، را حمل می‌کند.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

خدای جنگ واقعی در اساطیر یونانی کیست؟

«آرس» (Ares) در اساطیر یونانی به عنوان خدای جنگ یا «روح نبرد» شناخته می‌شود و کریتوس در واقع یک شخصیت خلق شده بر اساس اساطیر یونانی است.

۱
چرا به آتریوس، لوکی هم گفته می‌شود؟

در یکی از صحنه‌های پایانی بازی God of War مشخص‌ می‌شود که مادر آتریوس، مایل به استفاده از اسم «لوکی» بوده اما کریتوس به دلیل احترام به روح یکی از سربازان کشته شده‌ی اسپارتا، اسم وی آتریوس می‌گذارد. این نکته‌ی مهمی در بازی است، زیرا که «لوکی» در اساطیر اسکاندیناوی، شخصیت بسیار مهمی است.

۲
آیا آتریوس امکان استفاده از خشم اسپارتان را دارد؟

بله آتریوس می‌تواند از قدرت‌های اسپارتان هم استفاده کند؛ اما از آنجایی که پدرش، کریتوس، هویتش را پنهان کرده بود؛ اولین بار که آتریوس از این قدرت استفاده کرد، وارد کما شد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.