« ما حق نداریم باور کنیم آزادی بدون جنگ به دست می‌آید». بازی Far Cry 6 از زمان معرفی در تابستان گذشته تابه‌حال، یکی از مهم‌ترین بازی‌های سال بوده و افرادی زیادی منتظر انتشار جدیدترین شماره از مجموعه فارکرای هستند. همان ابتدا که تریلر معرفی بازی منتشر شد، فهمیدیم که این بار به قلب کوبا خواهیم رفت و دنیایی با طعم انقلاب و خون را خواهیم چشید. نمایش چهره‌ی کاریزماتیک جیانکارلو اسپوزیتو در نقش دیکتاتور جزیره خیالی «یارا» که هر نقطه از خاکش، بوی کوبا را می‌دهد، عاشقان فارکرای را به وجد آورد. پس از تحمل یک سال و نیم صبر و تماشای ویدیوها و خواندن خبرها و مطالب متفاوت، وقت آن رسیده که بازی Far Cry 6 را دریافت کنیم و ماجراجویی در قلب جزیره‌ای زیبا و بسیار خطرناک را شروع کنیم. در مطلب پیش نمایش بازی Far Cry 6 به معرفی تمامی بخش‌ها مانند داستان، شخصیت‌ها، روند و زمان انتشار خواهیم پرداخت؛ همراه پارسی گیم باشید.

لحظات اولیه بازی فارکرای 6 حس و حالی لذت‌بخش را دارد و پر از امید و آرزو است. همان خنده و شادی که در غیاب قدرت‌ها، بر لب انسان می‌نشیند؛ اما لحظات شادی ادامه نمی‌یابد و همه چیز وارد نقطه‌ای بی‌بازگشت می‌شود. این بازی نقش فردی به نام «دنی روهاس» که انتخاب جنسیت آن آزاد است را به بازی‌کن می‌دهد. دنی، کهنه‌ سربازی است که به دنبال زندگی نو می‌گردد. ثانیه‌های اولیه مانند اکثر داستان‌های هالیوودی پیش می‌رود، شما روی سقف خانه قرار دارید و اوقات خوشی را همراه دوستانتان به نام‌های «آلخو» و «لیتا» می‌گذرانید و برای ترک جزیره‌ی یارا خوشحال هستید. هدف آن است که به مکزیک رسید و مقصد بعدی نیز میامی آمریکا باشد. اما این خیال خام تنها چند ثانیه لازم دارد تا به ضرب گلوله‌ای نابود شود.

چند ثانیه بعد، صدای شلیک گلوله توسط ارتش رئیس‌جمهور آنتون کاستیلو را می‌شنوید که فرمان شلیک به غیرنظامی را دریافت کرده‌اند. لیتا از آلخو درخواست می‌کند که واکنش از خود نشان ندهد و بگذارد این شب تلخ، صبح شود؛ اما آلخو کله‌شق‌تر از آن است که بتواند جلوی خودش را بگیرد؛ او از ته دل از کاستیلو نفرت دارد و شروع به پرتاب نوشیدنی‌اش به سوی سربازان می‌کند و درعین‌حال فریاد می‌زند: «لعنت به تو کاستیلو» متأسفانه سربازی او را می‌بیند و گلوله‌ای در مغزش خالی می‌کند و این‌طور است که داستان تلخ بازی Far Cry 6 از دل خون و خون‌ریزی شروع می‌شود.

داستان آمیخته با قلب و روح یک انقلابی

مجموعه بازی فارکرای در طی چند سال اخیر، جایگاه ویژه‌ای میان طرفداران بازی‌های ویدیویی پیداکرده‌اند. این بازی‌ها روایت نبردی میان شر و خیر بوده‌اند که در تمامی بازی‌های مختلف دیده می‌شود؛ اما تمرکز روی نبردهای چریکی و شکست افرادی شرور بوده که با زور و اسلحه، کنترل سرزمینی زیبا و پر از فرهنگ و منابع طبیعی مهم را به دست گرفته‌اند. برای نمونه بازی Far Cry 4 مسیر تبدیل یک فرد به یک پارتیزان را با تمام پیج و خم‌های روانی و احساسی روایت می‌کند و کمتر بازی توانسته‌اند، مسیر تبدیل شدن به یک فرد جنگجو و علیه ظلم را این‌گونه به تصویر بکشند. این بازی حتی فرصت انتخاب‌هایی دشوار پیش روی مخاطب قرار می‌داد و این انتخاب‌ها دقیقاً در مسیر برای هر مبارزی پیش می‌آید:‌ تصمیم به بیدار شدن و حرکت در مسیری مخالف جریان آب.

پس از دقایق ناراحت‌کننده اولیه، درهای جهنم به سوی دنی و لیتا باز می‌شود و سربازان از چپ و راست به سوی آن‌ها حمله می‌کنند تا فرصت نفس کشیدن را از آن‌ها بگیرند. این دو به هر زحمتی که شده، خودشان را به یک قایق ماهیگیری می‌رسانند و به یک باره حس آرامش به آن‌ها دست می‌دهد که همه چیز تمام شد و آن‌ها نجات پیدا کردند. از بد ماجرا، کاستیلو پیدا می‌شود و از پله‌های قایق پایین می‌رود. جیانکارلو اسپوزیتو، بازیگر سریال بریکینگ بد، نقش آنتون کاستیلو، دیکتاتور منفور و کاریزماتیک بازی را بر عهده دارد و یکی از پخته‌ترین شخصیت‌های منفی مجموعه فارکرای به نظر می‌رسد.

پس از آنکه محافظ آقای رئیس‌جمهور، یکی از پناهنده‌های داخل قایق که فریاد می‌کشید را به ضرب گلوله از میان بر می‌دارد، توجه آنتون به کودکی پوشیده شده در پشت قایق جلب می‌شود؛ بله او همان پسرش دیگو است که به فکر فرار از این سرزمین طلسم شده افتاده و از پدرش درخواست می‌کند که بگذارد بقیه بروند و به آن‌ها کاری نداشته باشد. کاستیلو عین خیالش نیست و انگار قوه‌ی شنوایی‌اش کار نمی‌کند؛ پسرش را از راه بر می‌دارد و رگبار گلوله‌ را به سوی بقیه می‌گیرد. دنی خود را کنار لیتا در سانتواریو می‌یابد و می‌بیند که لیتا خون زیادی را از دست داده و مجالی برای زندگی ندارد. به هر زحمتی شده، اطلاعات تماس با انقلابیون موجود در جزیره به دست دنی می‌برد و پس از چندی، جان می‌دهد. این صحنه، چندان روح دنی را می‌آزارد که سلاح به دست گرفته و ماجراجویی‌ برای فرار از یارا را به دست فراموشی می‌سپارد. جنگ او را می‌طلبد.

پیش نمایش بازی Far Cry 6

ادامه‌ی داستان بازی Far Cry 6‌ با حضور دنی در کمپ چریک‌ها ادامه می‌یابد و با فرمانده آن‌ها دیدار می‌کند. دنی به دنبال کمک می‌گردد، اما در مسیری دیگر برای آزادسازی یارا قرار می‌گیرد و مجبور می‌شود بماند و بجنگد. اولین مأموریت او آن است که جاسوس قدیمی و مأمور سابق به نام خوان کورتز را ردگیری کند. قضیه زمانی جالب می‌شود که بدانید ارتش کاستیلو نیز به دنبال این فرد است و از آنجایی که عاشق می‌خواری است، او را می‌توان را در میخانه جست و همین باعث می‌شود که سربازان کاستیلو محل را دوره کنند و به او حمله کنند. خوان در حال نوازش کردن تمساح خانگی به نام «گواپو» است و پس از آنکه نبرد دنی و خوان شروع می‌شود، تمساح از دنی خوشش می‌آید و این‌طور است که او به اولین آمیگو و رفیقش تبدیل می‌شود و می‌توانید بعدها در نبردها، این تمساح را به جان دشمن بیندازید.

داستان بازی فارکرای 6 از همان روند قدیمی نسخه‌های پیشین استفاده می‌کند و باید پس از حل چالش‌ها و مشکلات و تصرف مناطق دشمن؛ راه را برای کشتن آنتاگونیست پیدا کنید و او را از میان بردارید. این فرمول برنده در فارکرای 6، اندکی اکشن‌تر و جدی‌تر می‌شود و نبردها به وسعتی می‌رسند که در فارکرای سابقه نداشته است. بدون شک میراث شماره‌های پیشین در بازی Far Cry 6 نیز دیده می‌شود و این مجموعه است که هر بار می‌خواهد از خودش فرار کند و این کار را با وسعت‌ بخشیدن به نقشه و بهتر کردن آنتاگونیست‌ها انجام می‌دهد، اما بازهم روند تکراری می‌توانیم بیابیم و تنها شخصیت‌ها و محیط تغییریافته‌اند. داستان به خوبی روند مبارزه و انقلاب چریکی را در آمریکای مرکزی به تصویر می‌کشد و این روندی است که کوبا را در نور دید و توانست جهان را در اوایل قرن قبل تغییر دهد. کارگردان بازی در مصاحبه‌ای گفته بود که این اثر به دنبال انتشار بیانیه‌ای سیاسی نیست، اما سیاست بخشی از داستان است و نمی‌توان از آن فرار کرد. به همین دلیل است که شخصیت‌ها کاملاً درگیر سیاست هستند و نویسندگان نیز هر لحظه را به نحوی طراحی کرده‌اند که افکار انقلابی شخصیت‌ها را به بهترین وجه نمایش دهند.

شخصیت‌های بازی Far Cry 6

شخصیت‌های مختلفی در بازی فارکرای 6 همراه شما خواهند بود، اما در این بخش به معرفی مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت که تأثیر زیادی روی داستان می‌گذارند و قرار است حضور آن‌ها را در تمامی لحظات درک کنیم.

آنتون کاستیلو Far Cry 6

آنتون کاستیلو

پدر آنتون، رئیس جمهور یارا بود و در طی یک انقلاب طوفانی، دقیقاً جلوی پسرش قربانی شد. آنتون از همان جوانی با عقده‌ی مرگ پدرش بزرگ شد و تصویر آن روز شوم برای همیشه در ذهنش باقی ماند. او پس از انقلاب، به مدت 15 سال به کار اجباری در مزرعه توتون گمارده می‌شود؛ اما وضعیت برای یارا آن‌طور که باید پیش نمی‌رود و وضعیت اقتصادی به هم می‌ریزد. آنتون باور دارد که تنها خانواده کاستیلو می‌توانند وضعیت را تغییر دهند و به این شکل است که خود را به مقام ریاست جمهوری می‌رساند و تلاش می‌کند تا کشور را بازسازی کند. اگرچه اوایل همه چیز خوب پیش می‌رفت، اما قدرت به کسی رحم نمی‌کند و پس از آنکه تحریم‌های اقتصادی سنگینی اعمال می‌شوند، اعتراضات علیه آنتون شروع می‌شود. او همچنان به ساخت دوباره کشور ادامه می‌دهد و در عین حال، دیگو که تنها پسرش است را آماده حکمرانی می‌کند. آنتون فردی بی‌رحم و باهوش است و نبرد با او، کار دشواری است.

دنی روهاس Far Cry 6

دنی روهاس

دنی که انتخاب جنسیت او بر عهده شماست، متولد پایتخت کشور یارا است و مدتی در ارتش خدمت کرده است. پس از آنکه انقلاب از راه می‌رسد، ارتش را رها می‌کند و به تصمیم می‌گیرد تا کشور را ترک کند. همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، ترک کشور باعث تغییر مسیر او و پیوستن به انقلابی‌ها می‌شود. جالب است بدانید او دومین شخصیت اصلی بازی فارکرای است که در کشور اصلی بازی به دنیا آمده و اولین نیز آجی گاله از Far Cry 4 بود. دنی به خوبی کار با تفنگ و نبرد را بلد است و تاکتیک‌های نظامی بی‌نظیری را برای کشتن سربازان دشمن به کار می‌برد. هدف او از میان بردن آنتون و زندگی در کشوری آزاد است.

Diego-Castillo

دیگو کاستیلو

دیگو پسر دیکتاتور یارا، آنتون کاستیلو است که قرار است پا در مسیر پدرش بگذارد و سعی کند تا کشور یارا را به شکوه قدیم برگرداند. این اولین بار است که شخصیت منفور داستان، دارای یک پسر است که نقش اساسی در بازی ایفا می‌کند. دیگو چندان به حکومت‌داری و قدرت علاقه ندارد و به همین دلیل، بحث‌های زیادی میان او پدرش ایجاد می‌شود؛ اما آنتون اصرار دارد که باید راه پدر را ادامه دهد. دیگو از درخواست پدرش رضایت ندارد و سعی می‌کند مانند صدها نفر دیگر از چنگال او بگریزد، اما آنتون به او اجازه نمی‌دهد و پیدایش می‌کند. فعلاً نقش دیگو توسط توسعه‌دهندگان تشریح نشده و باید منتظر انتشار بازی باشیم.

خوان کورتز فارکرای 6

خوان کورتز

خوان جاسوس سابق KGB است و استاد انقلاب است. او به عنوان تأمین‌کننده اسلحه دنی روهاس فعالیت می‌کند و انواع و اقسام سلاح‌ها را در اختیار او قرار می‌دهد، از کوله‌پشتی انفجاری گرفته تا تفنگ پرتاب دیسک که بسیار کشنده است. خوان از افرادی است که کاستیلو در به در دنبال اوست و می‌داند که حضور این فرد در یارا، نتیجه‌ی خوبی برای او نخواهد داشت. خوان کورتز عاشق نوشیدنی‌های الکلی است و بیشتر زندگی‌اش را صرف این کار کرده است.

فارکرای 6 کلارا گارسیا

کلارا گارسیا

کلارا از چهره‌های جذاب بازی Far Cry 6 است که قبلاً به عنوان ژورنالیست در منطقه فعالیت می‌کرد؛ اما این کار را رها کرده و رهبری گروه مقاومت را به دست گرفته است. او رهبر چریک‌هایی است که قرار است آنتون کاستیلو را براندازند و آزادی را به منطقه بازگرداند. جالب است که شخصیت او، شباهت زیادی به چه گوارا دارد و گاهی جمله‌های جالب و عمیقی را هم بیان می‌کند:‌ «من آدم نترسی نیستم، اما به تو قول می‌دهم که بسیاری از من خواهند ترسید»

روند بازی فارکرای 6

یوبی‌سافت هر چه از دستش آمده برای گیم پلی بازی Far Cry 6 انجام داده و این وسیع‌ترین بازی مجموعه با بیشترین تعداد سلاح و همچنین بزرگ‌ترین نقشه موجود است. چنین نقشه بزرگی، به معنی آن است که مکان‌های بیشتری برای تصرف خواهید داشت و همچنین اتمام بازی نیز بیشتر طول می‌کشد. بازی همان آزادی عمل شماره‌های پیشین را ارائه می‌دهد و خوشبختانه امکان برداشتن دو تفنگ اصلی وجود دارد. تمرکز روی جنبه اکشن و کشتن سربازان دشمن با انواع و اقسام سلاح‌ها و روش‌های مختلف است، اما امکان استفاده از مخفی‌کاری نیز تعبیه شده که البته هیچ مکانیسم مناسبی برای آن وجود ندارد و بازی شما را مجبور می‌کند تا تمامی سربازان دشمن را سلاخی کنید.

یوبی‌سافت دوست دارد به سیستم تجهیز سلاح، «Resolver» به معنی «مشکل‌گشا» بگوید. شما برای هر موقعیت یک تفنگ مخصوص خواهید ساخت و این‌طور نیست که به چند تفنگ عادی محدود شوید. می‌خواهید یک کلت کمری از موتور خودرو بسازید؟ چرا که نه! امکان تغییر و ایجاد تمامی سلاخ‌هایی که در دنیای Far Cry 6 پیدا می‌کنید، وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های گیم پلی باید به شکار حیوانات و فروش پوست آن‌ها اشاره کرد. مانند تمامی بخش‌های دیگر بازی، انتخاب روند اتمام مراحل و انجام آن‌ها به شما بستگی دارد و اگر می‌خواهید یک کوله‌پشتی انفجاری با خودتان حمل کنید و همه را با یک ضربه از بین ببرید، کسی جلوی شما را نخواهد گرفت.

تفنگ بازی فارکرای 6

توسعه‌دهنده از یک سری سلاح‌های عظیم با قدرت تخریب بالا استفاده کرده که قبلاً نمونه‌ی آن‌ها را ندیده بودیم. برای نمونه یک کوله‌پشتی راکت انداز وجود دارد که در کسری از ثانیه، مسیر را پاک‌سازی می‌کند. دیگر تفنگ جالب نیز، Furioso نام دارد که مشابه جت‌پک است؛ اما قابلیت پرواز ندارد و تنها می‌تواند ضربه‌ای مهیب به دشمن وارد کنید. به طور کل 6 تفنگ عظیم وجود دارد که باید آن‌ها را بسازید و سپس فرصت ساخت آن‌ها را پیدا خواهید کرد.

فارکرای 6 از حیوانات به شکلی جدید بهره برده و امکان استفاده از آن‌ها برای حملات وجود دارد. این ویژگی بود که در Far Cry 5 استفاده شد و در نسخه جدید نیز به نام «آمیگو» شناخته می‌شود. یکی از این حیوانات، سگ بامزه‌ای به نام «چویرتزو» است که برعکس ظاهر بامزه‌اش، فوق‌العاده خطرناک است و می‌تواند دشمن را به دردسر بیندازد. تمساح ترسناک بازی به نام «گواپو» نیز در بخش‌های قبلی تشریح شد و جالب است که می‌توانید او را نوازش کنید و فقط مواظب دستتان باشید. این حیوانات را می‌توان به جان دشمن انداخت و سپس موقعیت نبرد را به نفع خود تغییر داد.

یکی از ویژگی‌های جالب بازی، فراخواندن خودرو توسط تلفن همراه است. کافی است یک زنگ بزنید تا خودرویی در سریع‌ترین حالت ممکن به دست شما برسید؛ اما اتومبیل تنها وسیله‌ی نقلیه بازی نیست و می‌توانید برای اولین بار در مجموعه، اسب‌سواری کنید و این قابلیتی است که لحظاتی جالب و جذاب برای شما خواهد ساخت. به طور کل، روند بازی مشابه گوش دادن به یک قطعه‌ی راک اند رول مهیج است و توسعه‌دهندگان از افزودن محتوای اکشن دریغ نکرده‌اند و تا توانسته‌اند ویژگی‌های جالب و جذاب به این دنیای وسیع اضافه کرده‌اند.

بازی Far Cry 6

یکی از مشکلاتی که بازی‌های جهان باز با نقشه‌ی وسیع دارند، نبود محتوای کافی برای پر کردن آن است. در واقع می‌توانید یک نقشه 10 کیلومتری داشته باشید که بیشتر آن با درخت و جنگل پر شده باشد و هیچ محتوایی برای ارائه نداشته باشد؛ اما می‌توان یک شهر کوچک را به تصویر کشید که هر گوشه آن، داستانی برای روایت دارد. مجموعه فارکرای به دنبال ارائه جهانی غنی با انواع و اقسام محتوای فرعی مانند بازی یاکوزا نیست و در واقع همه چیز، حول‌وحوش خط داستانی اصلی پیش می‌رود و این شاید نقطه‌ضعفی باشد که در بازی Far Cry 6‌ اندکی بهبود پیدا کرده است. راز تولید چنین بازی‌هایی آن است که بتوان به بهترین شکل ممکن از فرمول تکراری خروجی گرفت.

یوبی‌سافت وجود قابلیت کوآپ و تجربه بازی به صورت دو نفره را تائید کرده و می‌توانید تمام بخش‌های بازی را به صورت دو نفره طی کنید. بر اساس گفته‌ها، قابلیت کوآپ از نسخه‌های پیشین بهتر خواهد بود و همکاری نزدیکی میان شخصیت‌ها وجود خواهد داشت. هوش مصنوعی شخصیت‌ها دیگر ویژگی است که باید به آن بپردازیم و جالب است که شخصیت اصلی با غلاف کردن سلاحش، می‌تواند از چشم سربازان دور بماند و در صورتی که تفنگش را بیرون بیاورد، سربازان مشکوک خواهند شد و حمله‌ای جانانه را شروع خواهند کرد. دیوید گریول، طراحی مراحل بازی می‌گوید:‌

شروع حمله و مبارزه به شما بستگی دارد. برای نمونه من داشتم رانندگی می‌کردم و به یک باره از نزدیک یک خودرو نظامی گذشتم و می‌خواستم آن خودرو را متوقف کنم. به سوی آن راندم و خود را به راننده رساندم و تفنگم را پنهان کرده بودم. در لحظه آخر تفنگ را بیرون آوردم و کارش را ساختم و کامیون را دزدیدم، تمام آن واقعه با یک شلیک ساده رخ داد

یوبی‌سافت بالاخره اندکی از بازی‌های جهان باز یاد گرفته و روند طراحی مراحل را تغییر داده است. قرار نیست تمام مراحل، یک نقطه را روی نقشه مشخص کنند و بگویند که به این مقصد برو و کار را تمام کن؛ بلکه یک تصویر به شما داده می‌شود تا مکان مأموریت را پیدا کنید. این باعث می‌شود تا گردش در جهان زیبای فارکرای 6، پویا و همسان شود و بتوان حسی واقعی را هنگام گردش پیدا کرد و بازی طوری نباشد که یک سری مأموریت‌های تکراری را انجام داد و از جستجو در بخش‌های دیگر خودداری کرد.

دنیایی وسیع و زیبا

ایالات مونتانا بازی Far Cry 5‌ بسیار بزرگ و زیبا بود، اما هیچ‌گاه حس و حال یک فضای واقعی را نداشت و از دل تخیل فردی بیرون آمده بود که آشنایی چندانی با حس و حال این مکان نداشت. برای نمونه حتی امکان اسب‌سواری که این ایالت به آن شهرت دارد نیز وجود نداشت. در واقع نقشه‌ای بود که بزرگ‌ترین شهرش، ترکیبی از یک سری ساختمان‌ها بود و محل مأموریت‌ها نیز در مزرعه جریان داشت. برعکس Far Cry 6 کاملاً حس یک محل واقعی را ارائه می‌کند. یارا کشوری بسیار زیبا و عظیم با یک پایتخت وسیع است که کاملاً مشابه کشور کوبا به نظر می‌آید. شهرهای کوچک و روستاها در سراسر نقشه وجود دارند و بخش وحشی آن نیز بسیار وسیع است و جزایر کناری نیز برای تصرف و کاوش آماده‌شده‌اند.

مشخص نیست که یک نقشه زیبا کافی نخواهد بود و این نقشه باید به اندازه کافی سرگرم‌کننده باشد و عمق مناسبی را داشته باشد. باید دلیلی برای گردش و کاوش تعریف شود و این‌طور نباشد که تنها منطقه‌ای را جستجو کرد، به این دلیل که از فشردن دکمه W خوشمان می‌آید. این اتفاقی است که باعث صدمه زدن به تعدادی از بازی‌های جهان باز شده است. Far Cry 6 توانسته محتوای مناسبی در قالب نقشه بگنجاند و در عین حال، طبیعتی واقعی و زیبا ارائه دهد که نمونه آن کمتر یافت می‌شود. همچنین حیات‌وحش نیز بخش بزرگی از بازی خواهد بود و هنوز به صورت اختصاصی در مورد آن صحبت نشده است.

بازی Far Cry 6

دنیای بازی طوری طراحی‌شده که نبردهای متفاوتی را بچشید. جنگ‌های نامنظم دارای قواعد و قانون خاص خود است و فرد باید در لحظه تصمیم بگیرد که چه کار کند و چطور از محیط استفاده کند و با کمترین امکانات و نفرات، دشمن را سر راه بردارد. این ویژگی است که در کوچه و خیابان‌های پایتخت یارا اعمال‌شده و اندکی به مجموعه آساسینز کرید نزدیک شده است. نوید خاوری، کارگردان بازی در این مورد می‌گوید:

navid khavariامکان حرکت در ارتفاع و مکان‌های بلندمرتبه و دویدن روی سقف خانه‌ها و استفاده از کوچه‌های پشتی، از جمله‌ ویژگی‌های جالب بازی است و شما قرار است جلوی سرسخت‌ترین حریف‌های موجود قرار بگیرید. جهان بازی واقعاً ویژه و تازه است.

کشور یارا شامل بخش‌های متفاوتی مانند ساحل، آبشار، جنگل و روستاهای کوچک می‌شود که می‌توانید در ویدیوها نگاهی به آن بیندازید. انقلابی‌ها می‌توانند از تونل‌ها و کانال‌های مخفی برای فرار و رسیدن به مقصد استفاده کنند و همچنین امکان راندن وسایل نقلیه مختلف را نیز خواهید داشت. وسعت بخشیدن به بازی و استفاده از سلاح‌های متفاوت باعث شده تا برای بازی‌کن دردسر ایجاد شود. همان‌طور که شما از سلا‌ح‌های متفاوت استفاده می‌کنید، آن‌ها نیز همین‌طور هستند و گاهی نمی‌دانید چطور چندین دشمن که هر کدام‌یک سلاح به دست دارند را از بین ببرید و باید حتی نوع گلوله‌ی مشخصی را برای کشتن آن‌ها انتخاب کنید. چنین چیزی باعث شده تا جنبه‌ی سرگرم‌کننده بازی کم‌رنگ شود.

فارکرای 6

تاریخ انتشار

بازی Far Cry 6 روز 15 مهرماه برای کنسول‌های پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر عرضه می‌شود. این بازی همچنان برای نسل قبل نیز عرضه خواهد شد و فعلاً مشخص نیست گرافیک بازی روی نسل قبل چطور خواهد بود. بازی برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری نیز قابلیت ری تریسینگ را غیرفعال کرده و تنها نسخه کامپیوتر از اوج گرافیک استفاده خواهد کرد. عدم تغییر موتور گرافیکی نیز از دیگر نقاط منفی است که به چشم می‌آید؛ اما به طور کل یک فارکرای کامل مانند نسخه‌های پیشین را خواهیم دید که این بار، وسیع‌تر و گسترده‌تر شده و بالاخره روایت داستان را یاد گرفته است.

بازی Far Cry 6 به دنبال پرواز و ایجاد انقلابی در بازی‌های جهان باز نیست و دقیقاً از همان فرمول قدیمی استفاده می‌کند. اگر از نسخه‌های پیشین خوشتان آمده، قطعاً روزگار خوشی در یارا خواهید داشت.