فیلم مشابه Life is Strange
سید مسعود کاظمی

12 فیلم شبیه‌ به بازی Life is Strange که باید تماشا کنید

سید مسعود کاظمی 13 بهمن 1400 2 دیدگاه
2,130 بازدید

بازی Life is Strange با سبک و سیاق متفاوتی که داشت خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدئویی تبدیل شد. این بازی کاملاً داستان‌محور است و اهرم اصلی بازی داستان و انتخاب‌های بازیباز در طول مسیر است. Life is Strange بیشتر از اینکه یک بازی تمام‌عیار باشد، یک داستان‌سرایی تعاملی است که گیمر می‌تواند داستانی که دوست دارد را خلق و تجربه کند. داستان بازی در مورد Max یک دختر نوجوان در مدرسه است که تازه شروع به شناختن خود می‌کند. دوره نوجوانی دوره‌ی است که یک شخص برای اولین بار با خود درگیر می‌شود. بزرگ‌ترین تغییرات شخصیتی در همین دوره اتفاق میافتد. در ادامه 10 فیلم شبیه به بازی Life is Strange و Life is Strange True Colors را معرفی خواهیم کرد.

فیلم های شبیه به بازی Life is Strange

داستان بازی Life is Strange در قالب 5 قسمت مختلف روایت می‌شود که درکل داستان Max و اتفاقات پیرامون او را نشان می‌دهد. یکی از نکات جالب بازی در این است که Max این قابلیت را دارد تا زمان را برای مدت کوتاهی به عقب بازگرداند و از اشتباهات رخ‌داده جلوگیری کند. رفته‌رفته این عنصر بازی به بهترین و احساسی‌ترین بخش تبدیل می‌شود. لحظاتی وجود دارد که با تصحیح یک اشتباه، باعث خلق یک مشکل دیگر می‌شوید و زیبایی بازی در آن است که به شما اجازه می‌دهد بر طبق اخلاقیات خودتان تصمیم‌گیری کنید.

ازآنجایی‌که Life is Strange برخلاف بازی‌های معمول، داستان را محور اصلی خود قرار داده است، بسیار شبیه یک فیلم سینمایی تعاملی است تا یک بازی ویدئویی. به همین دلیل در این مقاله برای شما 10 فیلمی را معرفی خواهیم کرد که باید قبل از تجربه‌ی Life is Strange تماشا کنید.

فیلم The Jacket

12- The Jacket

فیلم The Jacket ویژگی کنترل زمانی که در بازی Life is Strange وجود دارد را به شکلی مشابه به خورد مخاطب می‌دهد. این فیلم یک درام هیجان انگیز و علمی تخیلی بوده که در کنار بازیگران مشهوری مانند آدرین برودی، سفر در زمان را به خورد مخاطب می‌دهد. داستان این فیلم در مورد یک ارتشی بازنشسته بوده که به دروغ به او اتهام قتل یک مامور پلیس زده شده است، به همین دلیل او را به یک آسایشگاه بیماران روانی منتقل می‌کنند، جایی که رفتار مناسبی ندارند و او را زیر فشارهای زیادی قرار می‌دهند. این فشارهای زیاد باعث می‌شود او بتواند قابلیت سفر در زمان را پیدا کند. در طی همین سفرها، زن مرموزی وارد خاطراتش می‌شود که گذشته‌اش را به کمک او می‌تواند تغییر دهد و بی‌گناهی خود را ثابت کند. ویژگی سفر در زمان یکی از اصلی‌ترین عناصر بازی Life is Strange بود که در فیلم The Jacket نیز حضور دارد.

فیلم About Time

11- About Time

این فیلم که توسط ذهن خلاق Richard Curtis ساخته شده، تمرکز بیشتری بر روی عناصر کمدی و طنز داشته اما در همین حال، لحظات تاریک و قابل تامل زیادی در آن مشاهده می‌شود که به پروسه بزرگ شدن و گذر عمر مربوط است. داستان این فیلم در مورد مردی به اسم Domnhall Gleeson بوده که ویژگی متفاوت و عجیبی را از پدرش به ارث برده و آن هم قابلیت سفر در زمان است. با وجود اینکه در این فیلم چندان از تراژدی‌هایی مشابه داستان بازی Life is Strange خبری نیست، اما تلاش‌ها و چالش‌های شخصیت اصلی در سفر در زمان، می‌تواند برای طرفداران این بازی جذاب و لذت‌بخش باشد.

فیلم شبیه به بازی Life is Strange

10- Paper Towns

  1. سال انتشار: 2015
  2. کارگردان: جیک شرایر
  3. ژانر: عاشقانه، رازآلود
  4. بازیگران: کارا دلوین، نت وولف، هالستون سیج و جاستیس اسمیت

فیلم شهرهای کاغذی داستان کوئنتین جوان (نت وولف) را روایت می‌کند که پس از آشنایی با مارگو راث (کارا دلوین)، مارگو غیب می‌شود و حالا او با سرنخ‌هایی که از او دارد سعی می‌کند دوستش را پیدا کند. این فیلم اقتباسی از کتابی با همین نام نوشته‌ی جان گرین است که با کتاب The Fault in Our Stars به شهرت رسیده بود. این فیلم از خیلی جهات شبیه بازی Life is Strange است. هردو داستانی رازآلود دارند و شخصیت اصلی آن‌ها یک نوجوان بی‌تجربه است. در طول فیلم شخصیت‌ اصلی فیلم همانند مکس، درس‌های مهمی از زندگی می‌گیرد. اگر قصد دارید بازی Life is Strange را تجربه کنید، فیلم شهرهای کاغذی را قبل از آن تماشا کنید تا پس‌زمینه‌ی خوبی داشته باشید. این فیلم را می‌توانید از طریق سرویس اشتراکی آمازون پرایم مشاهده کنید.

The Girl Who Leapt Through Time

9- The Girl Who Leapt Through Time

  1. سال انتشار: 2006
  2. کارگردان: مامورو هوسودا
  3. ژانر: عاشقانه، علمی‌-تخیلی
  4. صداپیشه‌ها: ریسا ناکا، تاکویا ایشیدا، متسوکاتا اتاکورا و آیامی کاکیوچی

انیمه‌ی دختری که در زمان پرش می‌کرد محصول استودیو Madhouse، یک اقتباس آزاد از رمانی با همین نام به قلم یاسوکا تسوتسوی است. همانند شخصیت مکس بازی Life is Strange، شخصیت اصلی این انیمه نیز قدرت‌های ماورائی در کنترل کردن زمان دارد. شخصیت اصلی این انیمه، ماکوتو کونو، این قدرت را دارد تا در زمان سفر کند و تصمیم می‌گیرد از این قدرت استفاده کند تا مشکلات زندگی افراد را که در گذشته رخ‌داده است حل کند. انیمه دختری که در زمان پرش می‌کرد به‌ لحاظ داستانی و شخصیتی بسیار مشابه بازی Life is Strange است. با دیدن این انیمه نه‌تنها با تمِ داستانی بازی آشنا می‌شوید؛ بلکه یک پس‌زمینه نسبی در مورد قابلیت‌های شخصیت مکس نیز پیدا خواهید کرد. انیمه‌ The Girl Who Leapt Through Time هم‌اکنون در سرویس آمازون پرایم برای تماشا در دسترس است.

فیلم شبیه به Life is Strange

8- Hard Candy

  1. سال انتشار: 2005
  2. کارگردان: دیوید سلید
  3. ژانر: درام، هیجان‌انگیز
  4. بازیگران: الیوت پیج، پتریک ویلسون، ساندرا او و اودیسا ری

فیلم Hard Candy یک اثر هیجان‌انگیز با تمِ دوران بلوغ است که داستان هیلی جوان را روایت می‌کند که از طریق اینترنت با جف آشنا می‌شود. ازآنجایی‌که جف از دختران نوجوان سوءاستفاده می‌کند، هیلی او را گیر می‌اندازد و سعی می‌کند عدالت را برقرار کند. ماجرا و دردسرهایی که شخصیت الیوت پیج در فیلم با آن رو‌به‌رو می‌شود بسیار شبیه مکس در بازی Life is Strange است. بازی Life is Strange رفته‌رفته مسیرهای تاریکی را نیز می‌پیماید که بسیار شبیه فیلم Hard Candy است. دیدن فیلم Hard Candy کمک می‌کند تا توقع یک بازی شاد و رنگارنگ را از Life is Strange نداشته باشیم. این فیلم هم‌اکنون در سرویس آمازون پرایم برای تماشا در دسترس قرار دارد.

فیلم شبیه به بازی Life is Strange

7- Horse Girl

  1. سال انتشار: 2020
  2. کارگردان: جف بَینا
  3. ژانر: درام، روان‌شناختی
  4. بازیگران: الیسون بری، متیو گری گابلر، دِبی رایان و جان پاول رینولدز

فیلم Horse Girl سرگذشت سارا را روایت می‌کند که یک دختر نسبتاً گوشه‌گیر و تنها است. او بعد از مدتی احساس می‌کند در زمان سفر کرده و توسط موجودات فضایی ربوده شده است. داستان بازی در یک شهر کوچک جریان دارد که به جهاتی شبیه شهری است که اتفاقات بازی Life is Strange در آن رخ می‌دهد. هر دو این اثر با مضمون سفر در زمان گره خورده‌اند. شخصیت سارا همانند مکس هنوز نمی‌داند چرا این اتفاقات برای او رخ می‌دهد و چطور با حوادث پیش‌آمده باید کنار آمد. فیلم Horse Girl را می‌توانید از طریق سرویس اشتراکی نتفلیکس تماشا کند.

فیلم Palm Springs

6- Palm Springs

  1. سال انتشار: 2020
  2. کارگردان: مکس بارباکو
  3. ژانر: کمدی،  علمی-تخیلی، عاشقانه
  4. بازیگران: اندی سمبرگ، کرستین میلیوتی، کمیلا مندز و جی. کی. سیمونز

فیلم پالم اسپرینگز یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال 2020 محسوب می‌شود که ستاره‌هایی مثل اندی سمبرگ و جی. کی. سیمونز در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. داستان فیلم در مورد نایلز و سارا است که کاملاً تصادفی در یک مراسم عروسی در پالم اسپرینگز کالیفرنیا باهم آشنا می‌شوند. داستان جایی جالب می‌شود که بعد از شناخت همدیگر این دو شخصیت در یک حلقه‌ی زمانی گیر می‌افتند. جدا از بخش علمی-تخیلی که این فیلم و بازی Life is Strange را به یکدیگر ارتباط می‌دهد، در حین کمدی و بی‌ادعا بودن، هر دو این اثر افکار و بحث‌های عمیقی را پیش می‌کشند. گر چند فیلم پالم اسپرینگز در مورد نوجوان‌ها نیست، اما رفتار نایلز (اندی سمبرگ) به‌قدری خنده‌دار است فکر می‌کنید؛ نوجوانی را که چیزی برای او اهمیت ندارد؛ تماشا می‌کنید. فیلم پالم اسپرینگز محصول سرویس اشتراکی Hulu است و هم‌اکنون می‌توانید این فیلم را در این سرویس تماشا کنید.

فیلم Twin Peaks Fire Walk With Me

5- Twin Peaks: Fire Walk With Me

  1. سال انتشار: 1992
  2. کارگردان: دیوید لینچ
  3. ژانر: ترسناک، رازآلود
  4. بازیگران: شریل لی، ری وایز، دانا اشبروک و دیوید بویی

جدا از شباهتی که بازی Life is Strange با سریال فوق‌العاده توئین پیکس دارد، بازی مستقیماً هم ارجاعاتی به این شاهکار دیوید لینچ دارد. نمونه‌ی آن جغدی است که نماد خطر محسوب می‌شود. پیچیدگی دنیای توئین پیکس یکی دیگر از نکات مشابهی است که در بازی Life is Strange نیز می‌بینیم. در هردوی این آثار مباحت مهمی چون مرگ و سرنوشت مورد بررسی قرار می‌گیرد. فیلم Twin Peaks: Fire Walk With Me حکم یک پیش‌درآمد برای سریال توئین پیکس را دارد. همانند سریال، فیلم را خود دیوید لینچ کارگردانی کرده است و افرادی مشهوری مثل دیوید بویی فقید در فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. فیلم Twin Peaks: Fire Walk With Me را می‌توانید از طریق سرویس HBO Max تماشا کنید.

The Craft

4- The Craft

  1. سال انتشار: 1996
  2. کارگردان: اندرو فلمینگ
  3. ژانر: فانتزی، ترسناک
  4. بازیگران: فایروزا بالک، روبین تانی، نَیو کمپبل و ریچل ترو

فیلم The Craft یکی از فیلم‌های کالتی است که آن‌چنان به‌ شهرت نرسید. این اثر اندرو فلمینگ داستان 4 دختر نوجوان را روایت می‌کند که بعد از پیدا کردن قدرت‌های فرازمینی از آن سوءاستفاده می‌کنند. مشابه با قهرمان داستان Life is Strange، مکس، این گروه دختران در اوایل سعی می‌کنند که از قدرت‌های خود برای نفع عموم استفاده کنند اما بالاخره هرچه نباشد نوجوانی با خود آشوب‌هایی نیز دارد. تنهایی، مسئولیت‌پذیری و دوران بلوغ درون‌مایه‌ی مشترک فیلم The Craft و Life is Strange است. می‌توانید این فیلم کالت را از طریق سرویس HBO Max تماشا کنید.

فیلم شبیه به بازی Life is Strange

3Lucy

  1. سال انتشار: 2014
  2. کارگردان: لوک بِسون
  3. ژانر: اکشن، عملی-تخیلی
  4. بازیگران: اسکارلت جوهانسون، مورگان فریمن، لیو تیپتون و عمرو واکد

همانند مکس، لوسی نیز یک خانم با زندگی معمولی بود که بعد از حوادثی که برای او رخ می‌دهد قدرت‌های فوق‌العاده‌ای کسب می‌کند. البته قدرت‌های لوسی بسیار قوی‌تر از مکس است. داستان فیلم در مورد لوسی (اسکارلت جوهانسون) است که بعد از حوادث ناگواری که برای او رخ می‌دهد، قدرت‌های فرازمینی پیدا می‌کند که رفته‌رفته قوی‌تر نیز می‌شود. لوسی به لحاظ شخصیت‌پردازی مشابه با مکسِ Life is Strange است. البته بازی Life is Strange به‌اندازه لوسی اکشن نیست، اما لحظات هیجان‌انگیز خود را دارد. فیلم لوسی را می‌توانید از طریق TNT و DirecTV تماشا کنید.

فیلم The Butterfly Effect

2- The Butterfly Effect

  1. سال انتشار: 2004
  2. کارگردان‌ها: اریک برس و جی. مکی گروبر
  3. ژانر: هیجان‌انگیز، علمی‌تخیلی
  4. بازیگران: اشتون کوچر، امی سمارت، لوگان لرمن و الدن هنسن

اثر پروانه‌ای، به لحاظ داستانی نزدیک‌ترین فیلم به Life is Strange است. Butterfly Effect ترسیم اثرگذاری اتفاق کوچک گذشته روی آینده است. ادوار لورنزو اولین شخصی بود که از نام اثر پروانه‌ای استفاده کرد. بر طبق نظریه لورنزو، اگر پروانه‌ای آن سر دنیا بال‌هایش را سریع باز و بسته کند، چند هفته بعد این سر دنیا شاهد یک طوفان عظیم خواهیم بود. داستان فیلم اثر پروانه‌ای در مورد ایون تریبورن است که گه گاهی دچار بی‌هوشی می‌شود و هنگامی‌که بی‌هوش است به دوران نوجوانی خود باز می‌گردد و می‌تواند از رخ دادن حوادث مختلفی جلوگیری کند. همان‌طور که از نام فیلم مشخص است، این تغییرات گذشته عواقب نه‌چندان مطلوبی بر زمان حال می‌گذارد. داستان اثر پروانه‌ای از همه جهت مشابه با Life is Strange بوده و بهترین فیلمی است که می‌تواند درون‌مایه‌های Life is Strange را معرفی کند. فیلم اثر پروانه‌ای را می‌توانید از طریق آمازون پرایم تماشا کنید.

Donnie Darko

Donnie Darko -1

  1. سال انتشار: 2001
  2. کارگردان: ریچارد کلی
  3. ژانر: فانتزی/عملی-تخیلی/روانشناسی
  4. بازیگران: جیک جیلینهال، مگی جیلینهال، جینا ملون و درو بریمور

بعد از انتشار فیلم دانی دارکو، فیلم‌های بسیاری از‌جمله The Butterfly Effect با الگو از این فیلم ساخته شده‌اند. داستان فیلم در مورد دانی دارکو است که بعد از نجات یافتن از یک حادثه‌ی مرگبار، یک شخصیت مرموز که نقاب خرگوش دارد به او می‌گوید که دنیا تا چند هفته‌ی دیگر به پایان خواهد رسید. درون‌مایه‌های فیلم دانی دارکو مشابه به Life is Strange است. هردوی این اثر در مورد نوجوان منزوی است که بعد از پیدا کردن قدرت‌های خاص، دچار سردرگمی در استفاده از آن می‌شوند.

همانند مکس، دانی دارکو نیز دچار درگیری‌های شخصی می‌شود که آیا به پایان رسیدن دنیا واقعی است یا یک توهم؟ اگر واقعی است چه‌کاری می‌‌تواند برای جلوگیری از آن انجام بدهد. فیلم دانی دارکو یکی از بهترین فیلم‌های روان‌شناختی دوران بلوغ است که درون‌مایه‌­ای بسیار شبیه بازی Life is Strange دارد. شما می‌توانید فیلم دانی دارکو را از طریق سرویس‌های Pluto TV، Tubi و آمازون پرایم تماشا کنید.

این بود 10 فیلمی که باید قبل از تجربه‌ی بازی Life is Strange تماشا کنید. آیا فیلمی از این لیست را تماشا کرده‌اید؟ کدام فیلم به نظر شما با بازی Life is Strange مشابه است؟ در بخش نظریات برایمان بنویسید.

منبع: Screenrant

راهنما و توضیحات
برچسب ها

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Life is Strange در سایت پارسی‌گیم موجود است؟

بله. شما می‌توانید از طریق این لینک به صفحه‌ی دانلود بازی Life is Strange بروید.

۱
بازی Life is Strange چند قسمت دارد؟

بازی Life is Strange 5 قسمت دارد.

۲
بازی Life is Strange محصول کدام سال است؟

بازی Life is Strange در سال 2015 منتشرشده است.

۳
سبک بازی Life is Strange چیست؟

بازی Life is Strange یک تجربه‌ی داستان تعاملی است که المان‌های ماورای نیز در آن وجود دارد.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    آریا

    مهمان

    یکی از بهترین مقاله هایی که حداقل من ازتون دیدم کارتون درسته خدماتتون به جامعه گیمرا توی این اوضاع بسیار بد بسیار زیاده لطف زیادی کردین و داریت میکنین همیشه باشین

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به آریا

      مدیر سایت

      ارادتمندیم آریا جان ❤️