کیوان آمیرزاده

راهنمای بازی Crusader Kings: بهترین روش‌ بدست آوردن پول

کیوان آمیرزاده 19 شهریور 1400 بدون دیدگاه
6,344 بازدید

نسخه سوم از سری Crusader Kings پس از انتشارش، با بازخوردهای به شدت مثبتی مواجه شد. و بسیاری از عاشقان سبک استراتژی را جذب خود کرد. مشکل اصلی جایی شروع می‌شود که اگر بازیکنان تا به حال هیچ‌یک از عناوین استراتژی کمپانی Paradox Interactive را تجربه نکرده باشند، مطمئنا در دنیای به شدت وسیع این بازی گم خواهند شد. آنها به سختی می‌توانند کوچک‌ترین پیشروی را در بازی داشته باشند که این مسئله به دلیل متفاوت بود بازی‌های این کمپانی است. با راهنمای بازی Crusader Kings همراه پارسی گیم باشید.

بازی‌های این کمپانی در سبک Grand Strategy هستند که وسعت و جزئیات بسیار بیشتری نسبت به دیگر بازی‌های استراتژی بازار دارند. هرچقدر هم شما در سبک استراتژی حرفه‌ای باشید، مطمئنا هنگام تجربه کردن یکی از بازی‌های «پارادوکس» از چالش‌های آن برای چند ساعت اول، به گریه خواهید افتاد. بازی Crusader Kings 3 نیز از این قضیه مستثی نیست. پیچ و خم‌های زیادی برای یاد گرفتن این بازی وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این بازی، در آوردن بهینه پول است؛ چراکه بدون داشتن منبع مالی قوی، تقریبا هیچ کاری نمی‌توانید با کشورتان از پیش ببرید. در این مقاله می‌خواهیم بهترین روش‌ بدست آوردن پول در این بازی را به شما آموزش دهیم. قبل از شروع، باید متذکر شوم که محل انتخابی شما برای شروع بازی به شدت مهم است. همانطور که می‌دانید، نقشه کل دنیا در بازی وجود دارد. شما می‌توانید با تمام کشورهای دنیا، بازی را شروع کنید که هریک قابلیت‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارند.

راهنمای بازی Crusader Kings 3

1- Raid کردن

یکی از بهترین قابلیت‌های قوم وایکینگ‌ها، توانایی Raid یا یورش کردن است. یورش با جنگ، کاملا فرق دارد. اگر شما به منطقه یا کشوری یورش کنید، جنگی بین دو کشور به وجود نمی‌آید. در این شرایط نیروهای دو کشور به مدت چند ماه دست به حمله به شهرهای حریف و خالی کردن پولی که در آن وجود دارد می‌زنند. در بخش یورش، مرزها هیچ‌وقت جا به جا نمی‌شوند و هیچ‌گونه کشور گشایی صورت نمی‌گیرد. همین امر باعث می‌شود حتی شکست خوردن در یک یورش، ریسک خاصی را به دنبال نداشته باشد.

برای شروع کردن یک یورش، ابتدا وارد بخش نظامی خود شوید و گزینه Raise as Raiders را انتخاب کنید. سپس ارتش خود را به سمت شهری که دوست دارید ببرید و شروع به جمع‌آوری طلا کنید. هرچقدر ارتش شما بزرگ‌تر باشد، پول بیشتری را می‌تواند با خود حمل کند. سعی کنید تا به مناطقی که ارتش قوی‌تری نسبت به شما دارند؛ یورش نکنید چراکه ممکن است با شکست سختی مواجه شوید. پس از آنکه پول کافی جمع‌آوری کردید، ارتش خود را به منطقه خود برگردانید تا پول و افتخاری که ارتش کسب کرده است، به کشورتان اضافه شود.

یورش‌ها برای گروه و دین‌های خاصی از کشورهای بازی در دسترس است و تقریبا هیچ‌یک از کشورهای اروپایی که دین مسیحیت دارند، توانایی استفاده از این قابلیت را ندارند. البته بازیکنان با پیشروی در بازی، می‌توانند دین مد نظرشان را بسازند و قابلیت یورش کردن را در آن فعال کنند اما بهترین زمان یورش کردن، بخش‌های ابتدایی بازی است و عملا در اواسط بازی، فایده خاصی ندارد. بهترین منطقه برای استفاده از قابلیت یورش، اسکاندیناوی است.

راهنمای بازی Crusader Kings 3

2- پیروز شدن در جنگ‌ها

با اینکه این مورد واضح است، اما اهمیت بالایی برای برخی از منطقه‌های بازی دارد. شما با پیروزی در جنگ‌ها و کشور گشایی، مناطق جدیدی به کشور خود اضافه می‌کنید. این مناطق، منبع تازه مالیات برای شما به حساب می‌آیند. از طرفی کشور بازنده، باید مبلغ بزرگی را به برنده جنگ پرداخت کند. هرچقدر کشور حریف وسیع‌تر و قدرتمندتر باشد، این مبلغ نیز بیشتر می‌شود.

دقت داشته باشید که برای جنگ با کشور دیگر، باید یک دلیل (casus belli) داشته باشید و اکثر کشورهای اروپایی به دلیل محدودیت‌های دین مسیحیت، باید به صورت دستی برای هر منطقه سعی در ساختن یک دلیل جعلی کنند در حالی که کشورهای خاورمیانه و وایکینگ‌ها، به راحتی می‌توانند برعلیه تمام همسایه‌های خود اعلام جنگ کنند.

جنگ‌های صلیبی نیز منبع فوق‌العاده دیگری برای در آوردن پول است. شما اگر یک کشور مسیحی باشید، با گذشت چندین سال در بازی، به جنگ‌های صلیبی دسترسی خواهید داشت. در این جنگ‌ها، پوپ روم برعلیه کشورهایی که دین متفاوتی دارند، اعلام جنگ می‌کند و هریک از شرکت‌کنندگان بر اساس میزان مشارکت خود، پول دریافت می‌کنند. اگر هم کشوری نقش حیاتی در یک جنگ صلیبی داشته باشد و بخش‌های عظیمی از کشور دشمن را تسخیر کند پوپ روم، پول فوق‌العاده زیادی را پس از پیروزی جنگ صلیبی، به آن کشور هدیه می‌دهد.

Crusader Kings 3

3- فروختن زندانی‌ها

فروختن زندانی جنگی (Ransom)، یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌های کسب حجم بسیار زیادی پول است. هنگامی که شما جنگی را شروع می‌کنید و شهرهای حریف را تصرف می‌کنید، اشخاص مهمی که در آن شهر ساکن بوده‌اند، به اسارت شما در می‌آیند. بازیکنان می‌توانند این زندانی‌ها را بر اساس ارزشی که دارند، به قیمت‌های مختلفی به کشور حریف بفروشند.

اگر شما بتوانید شخصی که وارث سلطنت کشور حریف است را در جنگ‌ها زندانی کنید، می‌توانید او را به قیمت گزافی بفروشید و به راحتی کسب درآمد کنید. در جنگ‌های بزرگ، گاهی ممکن است ده‌ها زندانی جنگی  راپس از تصرف شهرها به دست آورید که فروختن آنها، پول زیادی را به ذخایر طلای کشورتان اضافه می‌کند.

نکته جالب دیگر آن است که زندانی‌های جنگی علاوه بر جنگ، از طریق یورش نیز به دست می‌آیند؛ به عبارتی هنگام یورش، علاوه بر به دست آوردن ذخایر طلایی شهر تصرف شده، چندین زندانی جنگی را هم می‌توانید به دست بیاورید و آنها را به پادشاه آن کشور بفروشید. با استفاده از این روش، می‌توانید درآمد بسیار زیادی را هنگام یورش‌ها به جیب بزنید و عملا هیچ نگرانی در مورد کمبود پول نخواهید داشت. اگر کشوری پول کافی برای خرید زندانی جنگی خود نداشت، او را ارزان نفروشید! بگذارید کشور حریف ذخایر طلایی خود را بازیابی کند و سپس با بیشترین قیمت ممکن، آن شخصیت را بفروشید.

راهنمای Crusader Kings

4- انتخاب Avaricious در درخت مهارت Stewardship

شما می‌توانید یک ویژگی خاص برای پادشاهتان انتخاب کنید تا در طول دوران حکومتش با تمرکز بر روی آن ویژگی، قابلیت‌های جدیدی به دست آورد. با انتخاب بخش نظارت (Stewardship)، سه درخت مختلف در برابر شما قرار می‌گیرد. اگر درخت حریص (Avaricious) را انتخاب کنید، پادشاه شما با گذشت زمان قابلیت‌هایی به دست خواهد آورد که می‌تواند خزانه شما را پر از پول کند. مواردی که در این درخت به کسب درآمد منجر می‌شود، به شرح زیر است.

Golden Obligations:

در حالت کلی، اگر شخصیت شما متوجه راز یک شخصیت دیگر شود، به قلاب یا Hook دسترسی خواهد داشت که با توجه به میزان اهمیت این راز، این قلاب می‌تواند قوی یا ضعیف باشد. شما با استفاده از قلاب، می‌توانید از شخصیت مورد نظر اخاذی کنید یا راز او را لو دهید.

Golden Obligations به شما اجازه می‌دهد که در هنگام اخاذی کردن، پول از شخصیت مورد نظر دریافت کنید و اگر قلاب قوی از شخصیتی داشته باشید، میزان این پول به شدت بیشتری می‌شود. علاوه بر این، این قابلیت میزان پولی که هنگام فروش زندانیان دریافت می‌کنید را نیز بیشتر می‌کند و باعث می‌شود تا قابلیت بسیار به درد بخوری باشد.

Heregeld:

با فعال کردن این قابلیت، پولی که زیردست‌ها (Vassal) به شما پرداخت می‌کنند بیشتر می‌شود. اگر کشور شما وسیع باشد، زیردست‌های بسیار زیادی خواهید داشت و این قابلیت به شما کمک می‌کند تا درآمد بسیار زیادی را بدون آنکه کار خاصی انجام دهید کسب کنید.

This Is MY Domain:

با فعال کردن این قابلیت، می‌توانید زیردستان خود را مجبور به پرداخت کردن مبلغ بزرگی پول کنید. استفاده از این قابلیت، عواقب خیلی زیادی دارد و ممکن است نظر منفی زیردستان شما، منجر به جنگ داخلی شود. پس سعی کنید صرفا هنگامی که نیاز شدیدی به پول دارید از این قابلیت استفاده کنید.

At Any Cost:

با فعال‌سازی این قابلیت، بازیکن توانایی فروش زمین‌های کشور را به کشورهای همسایه دارد. شما در ازای پول فراوان، می‌توانید دست به فروش بخش‌های از کشور خود بزنید که البته انجام این کار باعث خشم بسیار زیادی اعضای دربار می‌شود. نکته جالب آن است که استفاده از این قابلیت، همیشه موفقیت‌آمیز نیست و ممکن است کشور انتخاب شده با خرید آن بخش از کشورتان موافقت نکند؛ در این حالت، شما پولی به دست نیاورده‌اید اما دربار خود را به شدت خشمگین کرده‌اید! به شخصه، استفاده کردن از این قابلیت را به شما پیشنهاد نمی‌کنم!

راهنمای Crusader Kings

5- تغییر دادن قرداد زیردست‌هایتان

هر زیردست‌ (Vassal) که در سیستم حکومتی فئودال باشد، یک قرداد مشخص با پادشاه دارد که در آن قابلیت‌ها و محدودیت‌های مختلفی ذکر شده است. شما می‌توانید وارد قرداد هریک از زیردست‌های خود شوید و آن‌ها را مجبور به پرداخت پول بیشتری کنید. این کار باعث می‌شود تا نظر زیردست مورد نظر در برابر پادشاه، منفی شود پس بهتر است قبل از انجام دادن این کار، از بالا بودن نظر آن زیردست نسبت به پادشاه مطمئن شوید. از طرفی شما با استفاده از قلاب‌ها، می‌توانید بدون آنکه نظر زیردستتان منفی شود، قرداد او را تغییر دهید.

اگر زیردست شما مناطق کمی را تحت کنترل خود داشته باشد، پولی که به شما پرداخت می‌کند بسیار کم است. پس تغییر دادن قرداد چنین زیردست‌هایی فایده خاصی ندارد. از طرفی زیردست‌هایی که مناطقی زیادی را تحت کنترل خود دارند، پول بیشتری را به شما پرداخت می‌کنند. این قضیه، آن‌ها را تبدیل به بهترین هدف ممکن برای تغییر قرارداد می‌کند. البته حواستان باشد که زیردستی که مناطق بیشتری را تحت کنترل خود دارد، سربازان بسیار بیشتری را نیز در اختیار دارد و اگر نظر او تا حد زیادی در مورد پادشاه منفی شود، احتمال دارد که یک جنگ داخلی عظیم را شروع کند.

راهنمای Crusader Kings

6- بالا بردن نظر زیردست‌ها را نسبت به پادشاه

بالا بردن نظر (Opinion) زیردست‌ها نسبت به پادشاه، فایده‌های بسیار زیادی از جمله جلوگیری از بروز جنگ داخلی را دارد. یکی دیگر از فایده‌های بالا بودن نظر زیردست‌ها، افزایش مالیاتی است که به شما پرداخت می‌کنند. هرچقدر نظر زیردست شما نسبت به پادشاه بالاتر باشد، به صورت خودکار، پول بیشتری را به پادشاه پرداخت می‌کنند. از این رو بهتر است تا با خشونت با زیردستان خود برخورد نکنید.

از طرفی تعداد مناطقی که شما به صورت مستقیم می‌توانید کنترل کنید بسیار محدود است. به همین دلیل نیاز به استخدام زیردست‌های فراوان دارید. اگر نظر اکثر آنها نسبت به شما منفی باشد، با شکست سختی در اقتصاد مواجه خواهید شد. هنگامی که کشورگشایی‌های شما منجر به ساخت یک امپراطوری عظیم شود، ممکن است شما تا 150 زیردست مختلف داشته باشید. اگر بتوانید نظر اکثر آنان را نسبت به خود بالا ببرید، می‌توانید یک منبع درآمد بسیار عظیم و ثابت را برای امپراطوری خود به وجود آورید.

راهنمای Crusader Kings

7- گرفتن پول از پاپ یا گرفتن وام

یکی دیگر از قابلیت‌های دین مسیحیت، توانایی درخواست پول از پاپ است. اگر نظر پوپ نسبت به پادشاهتان بالا باشد، شما می‌توانید از او درخواست پول کنید. در این حالت، پوپ به شما پول بزرگی را در قالب هدیه پرداخت می‌کند. اما نظرش نسبت به پادشاهتان به میزان نسبتا زیادی منفی می‌شود. این قابلیت، محدودیتی ندارد و تا زمانی که نظر پاپ نسبت به شما مثبت باشد، قابل تکرار است. البته توجه داشته باشید که نمی‌توانید چندین دفعه در بازه‌های کوتاه زمانی از پوپ درخواست پول کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های دین مسیحیت، توانایی گرفتن وام از گروه‌های دینی (Holy Order) است. اگر ذخایر طلای شما در حال خالی شدن است، شما با گرفتن وام می‌توانید پول خوبی را به دست بیاورید. اما دقت داشته باشید که پول دریافتی، وام است و نیاز به بازپرداخت دارد.

به پایان راهنمای بازی Crusader Kings رسیدیم، امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

چطور در Crusader Kings 3 پول به دست بیاورم؟

در این مقاله، هفت روش را به صورت کامل برای به دست آوردن پول برای شما توضیح داده‌ایم.

۱
بازی Crusader Kings 3 برای چه پلتفرم‌هایی منتشر شده است؟

این اثر استراتژیک فعلا برای کامپیوتر منتشر شده، اما قرار است امسال برای کنسول‌‌های ایکس باکس و پلی استیشن هم منتشر شود.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.