GTA-V-Netflix
یحیی رحیمی

نتفلیکس متهم به کپی‌برداری از بازی GTA V شد

یحیی رحیمی 16 شهریور 1400 بدون دیدگاه
7,328 بازدید

سریال کلمبیایی The Snitch Cartel: Origins تابستان امسال از طریق شبکه استریم نتفلیکس پخش شد و موفق به دریافت امتیازهای متوسط از سوی منتقدان شد و چندان به چشم نیامد. این سریال اخیراً به کپی‌برداری از بازی GTA V متهم شده و طرفداران باور دارند که راک استار باید شکایت رسمی کند و سازندگان سریال از اسم و رسم بازی GTA‌ به منظور تبلیغ اثر خود سوءاستفاده کرده‌اند و چنین چیزی در دنیای امروز قابل قبول نیست.

بازی‌ها و فیلم‌های سینمایی به طور مداوم از همدیگر الهام می‌گیرند و این مسئله‌ای است که حتی توسط کارگردان‌های بزرگ هم دنبال می‌شود؛ اما کپی‌برداری مستقیم و تقلید کاری اشتباه است و از لحاظ قانونی مشکل دارد. اخیراً یک سریال تلویزیونی شبکه اینترنتی نتفلیکس به نام The Snitch Cartel: Origins که داستان یک گروه تبه‌کار را روایت می‌کند، متهم به کپی‌برداری از کاورهای بازی GTA V و GTA Online شده است.

اگر چه سریال نام برده، حدود یک ماه پیش پخش شد، تعدادی از طرفداران بازی جی تی ای، به تازگی موفق به تماشای سریال شده‌اند و شباهت‌های جدی میان کاور سریال و بازی پیدا کرده‌اند. خالقان سریال دقیق از همان تیتراژ ابتدایی بازی GTA V کپی‌برداری کرده‌اند و زحمت ایده‌پردازی و خلق تصاویر تازه را به خود نداده‌اند. می‌توانید در زیر نگاهی به شباهت میان سریال و بازی بیندازید.

آیا راک استار از نتفلیکس شکایت می‌کند؟

جالب است که سازندگان سریال The Snitch Cartel: Origins از تمامی تصاویر بازی GTA V استفاده کرده‌اند و هیچ کاوری از بازی را بدون تغییر نگذاشته‌اند برای نمونه در اولین کاور، ون آبی رنگ را به یک کامیون تغییر داده‌اند و همان تنالیته را استفاده کرده‌اند. دومین تصویر نیز از بازی GTA Online کپی شده و حتی ساختمان‌های پشت سر فرد و شیوه‌ی ایستادن نیز تغییر نکرده و تنها یک شخصیت جدید به تصویر اضافه شده است. تصویر سوم، دقیقاً نحوه‌ی به دست گرفتن پول توسط شخصیت مایکل را نشان می‌دهد و استایل ایستاد فرد کناری نیز شباهت زیادی به جی تی ای دارد. این روند در تصاویر بعدی نیز ادامه پیدا می‌کند.

یک طراح و گرافیست به شباهت‌های میان سریال The Snitch Cartel: Origins و بازی GTA V واکنش نشان داده و باور دارد که طراحان کاور، چین لباس شخصیت‌ها را نیز تغییر نداده و این یک کپی‌برداری عامدانه و غیرحرفه‌ای است. جالب است که طراح تیتراژ سریال، از آن استایل دوچرخه‌سوار مشهور استفاده کرده و نمی‌توان واژه‌ای غیر از «کپی‌برداری» برای این کار پیدا کرد.

طرفداران بازی GTA V از راک استار درخواست شکایت رسمی علیه نتفلیکس را دارند و نمی‌خواهند دیگر چنین اتفاقی تکرار شود. در سوی دیگر راک استار و کمپانی مادر آن، Take-Two Interactive نسبت به چنین مسائلی، حساس هستند و اخیراً پروژه‌ی ریمستر بازی GTA 3 که توسط چند طرفدار ساخته شده بود را به دادگاه کشانده‌اند و باور دارند که آن‌ها از جی تی ای سوءاستفاده کرده و کسی غیر از راک استار، حق تغییر محتوای بازی را ندارد. نظر شما در مورد تیتراژ سریال جدید نتفلیکس چیست؟

منبع:‌ TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.